Start IVF April 2014

Discussie in 'MMM clubs' gestart door hellentjuhh, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi allemaal ....
    Vanaf 18 april ga ik spuiten voor de eerste ivf poging voor een brusje voor onze zoon ...
    Vanaf sept 2013 zijn we even gestopt na 6 x IUI omdat ik graag wou afvallen en ben nu bijna 20 kilo kwijt en ben nog steeds bezig om mee aftevallen :)
    Maar de eerste stap is weer gezet ,Moet vandaag of morgen ongesteld worden en dan ga ik aan de pil tot 18 april :)
    We mogen de punctie onder narcose doen,omdat ik voor mijn zoon ook ivf gedaan heb en de pijn ondragelijk is bij mij met overgevoelige eierstokken ....Dus daar ben ik erg blij mee ...

Hoop dat er meer meiden ook in april gaan starten en samen met mij die avontuur aan gaan .....

groetjes hellen

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Goed dat je zoveel bent afgevallen!

Je kan daar echter wel beter mee stoppen als je begint met spuiten (en als je zwanger bent natuurlijk) want je wilt dat je eitjes groeien onder de beste omstandigheden (dus niet wanneer je lijf misschien bepaalde stoffen tekort komt).

Veel succes!

3. Ik eet gezond zoals ieder ander zou doen ,dus dit is juist de beste omstandigheden :):)maar bedankt voor je reactie .....
    Mocht het lukken blijf ik zo doorgaan ,want probeer niet in mn oude patroon te komen ,was bij mn zoontje 35 kilo aangekomen ,dus ik hoop dat ik niet weer een speklappen tik krijg :)

4. violetta

violetta Niet meer actief

Ja wij gaan als het goed is ook rond die tijd beginnen met injecties. Als goed is over paar weken aan pil dus wij zullen beetje gelijk oplopen. Ik vind erg spannend allemaal. Voor ons allemaal nieuw.

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Gezond eten is goed! Toch is het zo dat als je niet lijnt maar wel gezond eet en je te zwaar was/bent, je toch afvalt. Als dat snel gaat (weet niet wat te snel is; moeilijk te bepalen) komen er toch giftige stoffen vrij door de afbraak van vetcellen en dat is schadelijk voor het kindje.

Kortom; ga niet te hard afvallen als je eenmaal zwanger bent, ookal doe je dat alleen door gezond te eten. :)

En veel succes natuurlijk!

6. Ik ben vandaag ongesteld geworden en ik mag nu aan de pil :):):):)Best raar 14 jaar geen pil meer geslikt :)Ik moet deze pil nemen tot 18 april en dan gaat de eerste spuit erin ......dus het begin is nu dan toch echt begonnen :)

7. violetta

Spannend he?!
    Ja voor mij eerste keer in mijn leven dat ik uitkijk om ongesteld te worden zodat ik ook aan pil kan. Haha.

8. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    Wij hopen ook in april het avontuur nogmaals te kunnen aangaan, poging 2 voor IVF!!

Veel succes allemaal, dat het een vruchtbare maand mag zijn! :)

9. Idd dat hoop ik met je mee :)

Ik mag gaan spuiten met ovitrelle op goedevrijdag ..op 2e paasdag beginnen met gonalf ,en als alles goed gaat mag ik testen rond onze trouwdag in mei ....Dus het zou wel heel bijzonder zijn allemaal he ?

Sdi86 ga je eerst voor je cryo of een verse poging weer ?

gr hellen

10. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    @Hellen: dat zou wel spannend zijn om te testen rond jullie trouwdag! Als het positief zou zijn zou het extra mooi zijn...

We gaan voor een cryo. Het zijn er genoeg dus dat moet een keer lukken! (staan er positief in)
    Op dit moment heb ik nog HCG in m'n bloed dus er is toch iets aan de hand geweest... Volgende week afspraak bij de arts en hopelijk is HCG dan uit m'n bloed en kunnen we in april weer verder.

11. Vlinder38

Vlinder38 Nieuw lid

9 mrt 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ook wij starten april met de 1e poging IVF. Waar ik jullie net heel positief en blij hoor, overheerst vandaag verdriet. Dit omdat onze laatste IUI-poging vandaag dus niet gelukt bleek te zijn.
    Weer een volgende stap.. Morgen zullen we er ongetwijfeld ontzettend gelukkig mee zijn, vandaag gaat dat nog niet..
    Is dit voor jullie ook herkenbaar?

12. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    Ik herken wel de teleurstelling vlinder38, en dan jezelf weer moeten herpakken om weer positief verder te kunnen gaan met het volgende. Je had natuurlijk gehoopt dat het nu gelukt zou zijn en je in april niet hoefde te starten met IVF!
    Ik denk ook niet dat je er met een dag ontzettend gelukkig mee bent. Wat ik bij mezelf merk is dat ik ieder uur wissel van positief naar verdriet...

13. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    wij gaan deze maand beginnen. Zit nu te wachten tot ik ongi word. Waarom moeten jullie allemaal aan de pil voordat jullie beginnen? Ik hoefde dat helemaal niet.

14. Hoi dames

Leuk dat jullie meeschrijven ;)

Ik ben aan de pil omdat ik eerst nog een paar kilootjes kwijt wou ,en omdat ze bij ons werken met een planning ...Ik krijg ook de punctie op de OK ,dus daar houden ze daarmee ook in rekening ,vraag me af of ze altijd kunnen plannen ,want ieder lichaam is anders natuurlijk ...

Vrijdag heb ik mijn laatste gesprek met de gyn ,waar ik maanden even mee kon kletsen en ze hield me in de gaten kwa gewicht ,een beetje een stok achter de deur voor mij ....EN dan hebben we op 10 april de uitleg van de medicijnen ....
    Het komt nu heel dichtbij ,en vind het erg spannend ...Maar ben er klaar voor :D

Wat betreft de terleurstelling naar een laatste iui beh ,had ik ook hoor ...maar daarna ook ,ik dacht misschien hebben wij ook geluk en worden we misschien tussendoor spontaan zwanger ....Maar helaas ...Ik houd me nog steeds vast dat het met ivf moet gaan lukken ,als het dat niet is zal de klap groot zijn ,maar dan hebben we aan het einde van de reis alles gedaan wat we konden ......of klinkt dat raar ?

suc6 meiden

15. Ik heb dat ook hoor ...De ene keer denk ik ,ben er klaar voor ,andere keer denk ik kan ik het wel ?doen we er goed aan ,word ik bang ,ben ik verward ....Dat is het ergste het geestelijke he :)Lichaamelijk onderga je het maar ,maar in je koppie word je heen en weer gesleurd van emoties ........De zwangere mensen om me heen lopen weer op ,en dat doet ook zoown zeer soms .....nu krijgen de kindjes uit jasper zn klas ,broertjes en zusjes .....en hij ????we weten het niet ..........

16. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    o, vandaar.

Ik vind het ook wel eng allemaal hoor. Ik denk steeds maar dat ik door wil gaan en geen maand wil verliezen. Toch hakt het er wel in en was ik blij dat ik afgelopen maand even een rustmaand had. Nu moet ik donderdag ongi worden en dan gaat het allemaal voor ons beginnen. Ik hoop dat de pijn zal meevallen.

17. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik wil me graag aansluiten bij jullie. Wij gaan ook in april definitief van start. Nu wachten op ongi en dan 21 dgn daarna starten met de decapeptyl. Dus waarschijnlijk mei punctie verwacht ik.

Ik vind het ook zo vreemd dat jullie aan de pil moeten. Heb dat nagevraagd bij mn gyn en zei zegt dat ze dat alleen doen om je beter in te plannen. In het ziekenhuis waar ik kom doen ze dat niet. Ze vind het niet kunnen om vrouwen die al zolang een kinderwens hebben de pil te laten slikken. Ik moet zeggen dat ik het daar helemaal mee eens ben.

Welke ziekenhuizen lopen jullie voor de IVF?

18. violetta

Ik vannacht info geworden. Dus dadelijk de vp bellen om te horen dat ik met pil kan starten en planning voor medicijn uitleg. Hier aan pil ook ivm planning. Maar ze zeiden ook om te zorgen dat eileiders stil gelegd worden zodat dadelijk beter werkt met medicatie.. Ik vind op zich niet zon probleem dan maandje aan pil te gaan. Aangezien als niks doen ik geen kans heb op zwangerschap dus nu ook "loze" maanden gevoel.. Als pil niet slik. Wij direct na icsi doorverwezen geen Iui ofzo gehad. Dus bij mij opluchting groot toen hoorde icsi kon proberen aangezien. Anders geen andere optie hadden was ik blij er toch weer beetje hoop is.. Maar nu dichterbij komt wordt ik wel weer emotioneler. Spannend allemaal dames!

19. Ik loop in rijnstate arnhem en doet dit samen met Utrecht ....Tot aan de Punctie gebeurd in Arnhem en het lab gedeelte in Utrecht (man gaat met de eitjes op zn buik geplakt naar Utrecht ,dan moet hij zijn plicht doen en dan mag hij me komen halen als ik bijgekomen ben van de narcose :)Vind ook zoow spannend nu :)

Bij ons ook de pil om beter te plannen ....En ook om de boel even stil te leggen om straks als een malle te kunnen broeien :)

Tkomt goed dames !!Lekker van je af schrijven ,dat helpt mij altijd het beste :)

liefs hellen

20. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Ik in Voorburg.

Wij hadden in principe wel een kans om zelf nog zwanger te worden, dus ik ben blij dat ik niet aan de pil hoefde voor een maand. Ik heb er ook geen goed gevoel meer bij om die weer te gaan slikken. Wil deze zelfs niet meer na een eventuele zwangerschap en wil dan gaan zoeken naar een alternatief.

Deel Deze Pagina