Wie begint ook Dec ´13 Jan- Feb ´14 met IUI, IVF of ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door one of kind, 29 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Shaddixxx, hoe gaat dat met een donor? Kost dat extra geld of wat? Ken wel lesbische stellen maar nooit gevraagd hoe zij dat nou regelde. Mag je zelf voorkeuren kiezen, in jouw geval qua uiterlijk dicht bij je man bv?!

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Poppetje ik weet niet wat het in Dusseldorf kost.

Ik moet 200 euro per rietje betalen van donorzaad.
    Hier is dat toen gekoppeld aan mijn ex zijn uiterlijkheden.
    Nu dus van dezelfde donor.

3. #183 Shaddixxx, 17 nov 2013
    Laatst bewerkt: 17 nov 2013
    Wij moeten 1650 euro betalen voor 6 pogingen. Ka-ching! Er is een lijst gemaakt van de oogkleur, haarkleur, lengte, gewicht en bloedgroep van ons allebei. Verder mochten we een paar eigenschappen doormailen, daar proberen ze dan zoveel mogelijk rekening mee te houden. Nu vind ik eigenlijk dat zoiets grotendeels aan de opvoeding ligt hoor, dus ik maak me daar niet zo heel druk om. Ik bedoel, onze zoon is ook verwekt door een klo/otzak, maar dat is ook een schatje ;)

One of Kind, ik zag net je berichtjes over het GG pas (die had ik even gemist vanmiddag). Ik kom steeds meer bizarre verhalen tegen over die kliniek. Het meest stomme vind ik nog dat de patiënten die daar lopen het zelf niet inzien. Er was iemand met PCOS. Volgens het GG moest ze daarom meteen IVF gaan doen. Ik heb ook PCOS, maar bij mij hebben ze toch echt tig IUI-behandelingen uitgevoerd. Héél toevallig was dat het iemand was die gebruik wilde maken van hun zaadbank en die dan meteen aan het ruilhandel-principe daar mee wilde werken (jij geeft eicellen, je mag zaadcellen van hen gebruiken). Ik heb nog steeds het idee dat die gewoon zo snel mogelijk richting IVF geduwd werd, zodat ze maar eicellen zou doneren. Daar verdienen zij natuurlijk duizenden euro's aan. PCOS is écht geen reden om meteen aan IVF te beginnen. Ongelooflijke k/utkliniek is het. Als ik ook weer van iemand hoor dat ze daar met behandelingen willen starten, hoop ik zó dat ze dat uiteindelijk niet doorzetten. Echt, waardeloos daar.

Ik schrijf nu sinds mei mee in het DD-topic. Daar zitten echt heel veel meiden die 'moeilijke' patiënten zijn. Toch zijn er in de afgelopen 6 maanden een stuk of 8 meiden uit het DD-topic zwanger geraakt. Van de vaste schrijvers in het GG-topic is nog steeds niemand zwanger. Maar goed, wij zijn zelf ook in de mooie praatjes van het GG getrapt natuurlijk.

4. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Jeetje wat een geld, maar snap heel goed dat je dat voor je droom over hebt.. Wij zouden ook alles geven voor onze droom...

Ik ben wel blij dat er tegenwoordig zoveel mogelijk is! en shaddixxx je hebt gelijk, het is de opvoeding die je kindje vormt! ;) hoewel jouw zoon natuurlijk ook jouw genen heeft dus 50% is al van een goed mens en dat in combi met het feit dat jij hem opvoedt, snap ik dat het een geweldige jongen is!

5. Ahw, wat lief van je poppetje..

6. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ben ook niet zo rot.. ;)

Vraag me alleen af waarom ik toch zoveel op mijn bord moet krijgen in dit leven... Als ik alles op som in mijn 36 jaar denk ik weleens: wanneer is het klaar en wat heb ik fout gedaan dit allemaal te moeten mee maken...

Laat nu eens een periode aanbreken waar de zon een tijd blijft schijnen...

7. Dat vraag ik me ook regelmatig af hoor meissie.. In jouw geval zal dat gevoel nog wel veel sterker zijn. Het is ook zo oneerlijk!

8. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Hallo dames!

Jeetje, weer lekker veel bij te lezen :)!!!!!!!!!!!!

@Claro84: ben heel benieuwd of je inmiddels ongesteld geworden bent?

@jufbibi: we weten het inderdaad pas heel kort dat mijn vriend die chromosoomafwijking heeft, sinds half augustus. We schrokken eerst enorm omdat we dachten dat het gevolgen zou hebben voor zijn gezondheid. Maar hij is dus alleen drager. Een kindje kan in principe ook drager zijn, maar wanneer hij het niet 'goed' doorgeeft (technisch verhaal), is het kindje niet drager maar zeer ernstig gehandicapt. Schijnbaar heeft ongeveer 1 op de 300-500 mensen een chromosomale translocatie, maar weten veel mensen het niet. Het betekent dat twee stukjes chromosoom tijdens de bevruchting van plaats zijn gewisseld. Dat kan spontaan gebeuren of kan je krijgen van één van je ouders... De ouders van mijn vriend laten zich nu ook testen, want dan weten we of de broers van mijn vriend dit misschien ook hebben. Heeft ook gevolgen voor kinderen krijgen bij hen..

Ik hoop zo enorm voor jullie dat jullie 'eskimootje' goed uit de vriezer komt!!! Heel spannend...

Oh ja, vraagje aan jou: vandaag kregen we een mailtje om bloedpakketjes aan te leveren voor Maastricht.. Ze sturen iets over de post en dan moeten we gaan bloedprikken. Hebben jullie dat ook gehad? Duurde het daarna nog lang?

@ Butterfly2405: misschien een beetje laat, maar welkom bij het clubje :)!!!

@poppetje77: ik heb zoveel aan je gedacht de laatste dagen... Het leven is zeker niet eerlijk... Maar, zoals een vriendin van me heel lief zei: "Pech houdt ook een keertje op...". Ik duim voor jullie!!!

@Shadixxx: Wauw gestart met spuiten weer... Gaat het goed? Hier wordt voor je geduimd :)!!!!!

@Katja77: het verhaal over jouw nichtje is zo herkenbaar... Moeilijk is dat dan he? Ik heb dat ook regelmatig!!!

Nou, tot gauw weer!!

Ik heb na deze week lekker twee weekjes vrij, verlof opmaken :).

9. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Ik heb even de afspraken die al geweest zijn in november eruit gehaald!

10. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    @Y84, lekker hoor ... Geniet ervan van je twee weekjes vrij. Ik heb mijn laatste verlofdagen rond kerst opgenomen, dan ben ik in totaal twee weken vrij.
    Vorig jaar werkte ik nog in het onderwijs en was ik sowieso vrij... Ik moet nog erg wennen aan 'vakantiedagen' en minder vrij. Ik ben nu docent op een asielzoekerscentrum maar ik werk net als het andere personeel die geen docent zijn, ik heb alleen geen avond en weekenddiensten.

@Shadixxx, lief je medeleven voor de stellen die nog geen kinderen hebben. Toch begrijp ik dat het verdriet om het niet krijgen van het zo gewenste tweede of derde kindje ook weer erg groot kan zijn. Je hoeft je eigen verdriet nooit weg te cijferen voor een ander... Iedereen heeft zijn eigen verdriet.

@Poppetje ... Het is zo vreselijk oneerlijk dat jou dit is overkomen. Ik hoop dat de ergste pijn, de scherpste randjes in de komende tijd wat minder zullen worden. Maar je zult dit inderdaad altijd bij je dragen... Zucht, de glans van het leven gaat er wel een beetje van af.
    Een herkenbare levensvraag ... 'Waarom ik', ik worstel ook vaak met die vraag. Alhoewel ik een ander natuurlijk ook niet mijn ellende toewens....
    Ik denk dan ook maar zo.. Het is niet oneerlijk dat anderen wel kindjes krijgen, het is oneerlijk dat ik ze niet krijg.

@one of a kind, wat stoer dat jij als BAM voor een brusje gaat. En wat fijn dat het van dezelfde donor kan. Ik ben ooit een SAM geweest. Of althans ik zat in de procedure om SAM te worden. SAM staat voor Single Adoptie Moeder. Is een proces van vier jaar geweest en toen is het op het laatste moment niet doorgegaan omdat het enige adoptiekanaal wat aan alleenstaande adopteerden, China, hun beleid wijzigden... En mochten singles daar ook niet meer adopteren.

11. jufbibi

jufbibi Actief lid

22 okt 2006
    105
    0
    0
    Hi ladies,

Beetje héél druk hier op 't werk en thuis, dus ben soms wat laat met reageren. :D

@ Poppetje, jeetje heftig zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je eerst dit verdriet wat te boven wilt zijn en dan pas naar een volgende cryo gaat kijken. Denk dat dat ook heel slim is om de tijd te nemen om zoiets een plek te geven. Ik vind het een HELE mooie afspraak dat we allemaal voor een baby gaan in 2014...zou 't mooiste cadeau ooit zijn, toch! Sterkte meis!!

@ Oneofkind, ohh dat is dan idd wel en geluk bij een ongeluk dat je er zo achter bent gekomen. Heeeel fijn dat je nu als BAM voor een baby mag gaan van dezelfde donor. Toch ook wel heel fijn dat al die dingen gewoon kunnen tegenwoordig in de medische wereld...ze worden steeds wijzer en kunnen steeds meer wel. Ga voor je duimen dan het je snel een brusje krijgt!

@ Shaddixxx, dat zou toch wel het minste zijn na zo'n slechte behandelingen dat je weer opnieuw 3 pogingen krijgt. Wat een verhaal dat je donor nog niet bekend is. Hoe ver van tevoren weet je dat meestal? En kan zo'n donor eigenlijk nog afzeggen of hoe gaat zoiets in z'n werk? En dat kan dus niet meer anoniem, toch?

Het PGD-traject is ook wel interessant ja...knap dat ze dat tegenwoordig allemaal kunnen. Maar het is idd ook heeeeel zwaar...wij weten gewoon van tevoren dat je "zomaar" minimaal de helft van je bevruchte eitjes weg moet gooien. Voor een goed doel natuurlijk, maar toch. Ik vind dat het wel zwaarste eraan denk ik. Ik had toen ook 13 eitjes met de punctie en uiteindelijk hadden er 7 Huntington, dus die worden dan zomaar weggegooid...terwijl ze goed bevrucht en doorgedeeld waren en ook nog eens van goede kwaliteit...pffff dat is altijd wel een confronterend moment vinden wij! :( En je cryo's zijn eigenlijk altijd van slechtere kwaliteit (door dat genetisch onderzoek), waardoor je nog minder kans hebt op zwangerschap. :(

@ Y84, jeetje meis wat een verhaal ook weer...dapper van jullie dat jullie PGD gaan proberen! "Gelukkig" dat je er nu wel achter bent wat er aan de hand is. Heftig zulke genetische dingen he? Maar gelukkig is er PGD en hebben we in ieder geval toch (een kleine) kans om een gezond kindje op de wereld te zetten. Daar doe je het toch voor!

Uhmmm bloedpakketjes. Wij hebben dat allemaal @ AZM zelf laten prikken en onderzoeken, dus ik heb dat nooit zo gedaan. Het enige wat we ooit op hebben moeten sturen is de bloedonderzoeken van al onze ouders. Of bedoel je dat ook? Wat ze weer nodig hebben voor dat genetisch onderzoek?

12. Haha nee, een donor kan niet meer afzeggen! :D Alles ligt gelukkig al opgeslagen bij de zaadbank van ReproGen, dat kunnen ze niet meer terugeisen ;) Anoniem doneren is inderdaad verboden tegenwoordig. Zodra ons (hopelijke) kind 18 is, kan het het donorpaspoort opvragen waar de gegevens instaan.

Kan me voorstellen dat het vreselijk is als je zo hard 'gewerkt' hebt en je de helft weg moet gooien. Je doet het wel voor het bestwil van je toekomstige kindje natuurlijk. Wel zwaar hoor! :(

13. Denise8787

Denise8787 Niet meer actief

Hoe gaat het hier met iedereen??

14. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga terug van hier starten want er is heel wat geschreven en ga het niet bij gelezen krijgen :(.

Ben ondertussen ongesteld geworden (13/11) moeten de 27ste gaan voor de echo en kijken wanneer de terugplaatsing.

Dus nog een weekje wachten ;).

15. Denise8787

Hey claro... sorry dat ik het vraag maar klopt je handtekening niet meer? snap het niet zo goed..

16. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die is inderdaad verwarrend zijn de datums van 2012 toen we aan het proberen waren voor onze zoon, zal het eens aanpassen ;).

17. Denise8787

Owwww oke dan is gelukkig alles goed gegaan :D

18. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    @ jufbibi, nee bloedpakketjes voor onszelf, die van de ouders hebben we al doorgestuurd :). We zien wel..!! Volgens mij zit er momenteel best goede voortgang in...

@ denise, volgens mij heeft Claro84 al een kindje gekregen en zijn ze nu voor de tweede aan het proberen! Dus oude handtekening :)

@Claro84: dat schiet goed op bij jullie, ben eens benieuwd! Hoe gaat het met stimuleren? Veel last van?

Groetjes!

19. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Y84, geen stimulatie. Gaan in natuurlijke cyclus een terug plaatsing krijgen.

20. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Oh ja klopt!! Super is dat :)!!

Deel Deze Pagina