Wie begint ook Dec ´13 Jan- Feb ´14 met IUI, IVF of ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door one of kind, 29 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Begint aardig dichtbij te komen Y84! Spannend!

Hier afgelopen dinsdag te horen gekregen dat er nooit een kindje van ons samen zal komen. Dat wisten we eigenlijk al, maar als een arts het je verteld is het toch weer een enorme klap..

2. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Wat enorm rot Shadixxx!!! Dikke digitale knuffel!!!!

Maar hoezo dan dat er nooit een kindje van jullie samen zal komen? Misschien heel stomme vraag..

3. Omdat het zaad te slecht is.. We hebben een TESE gehad, daar zijn beweeglijke zaadcellen gevonden, maar die hebben geen van mijn 8 eicellen kunnen bevruchten. Er waren nog rietjes met zaad over, maar de arts zou 'zeker niet adviseren om het nog een keer te proberen', omdat de kwaliteit van de zaadcellen die in die rietjes zitten waarschijnlijk hetzelfde is. Er zou een 'probleem' in de zaadcellen zitten.

We kregen gisteren overigens ook de brief met de resultaten van het onderzoek wat in Hamburg is gedaan met TESE-weefsel; Extreme hypospermatogenese (jaja ;) ) aan beide kanten. Extreem weinig zaadcellen dus. En tja, als er dan ook nog een 'probleem' zit in de zaadcellen.. Over en uit, dat boek kunnen we sluiten..

Op het ene moment kan ik zo goed vooruit kijken en heb ik weer zin om door te gaan, maar op andere momenten heb ik het er zó moeilijk mee. Vandaag ook echt een ontzettende kutdag. Maar goed, uiteindelijk komen we er wel. Denk ik. Hoop ik. ;)

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Meid denken jullie nu over KID?

5. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Ja dat kan k me heel goed voorstellen, gaat natuurlijk met ups en downs... Jeetje man... Enorm lastig om dat een plekje te gaan geven.

Hebben jullie al enig idee hoe en of julle hiermee verder willen gaan? Zoals one of kind ook al zei: KID misschien? Ben jij zelf verder gewoon vruchtbaar? Want dan is dat misschien wel de 'next best option' voor jullie? Misschien dat de donor een broer of neef van je man kan zijn (dat hebben kennissen van ons gedaan..) of juist niet natuurlijk...

Heel veel sterkte..!!!!

6. Dankjewel!

We gaan inderdaad verder met een donor. De 30e hebben we al een KID proberen, maar ik weet niet of ik dat zelf zo zie zitten.

Ik heb een prima AMH, maar mijn eicelreserve is waarschijnlijk toch te laag. Ik ben heel moeilijk te stimuleren, maar met de laatste ICSI ging het echt top! Ik heb zelf het idee dat IVF-D daarom beter geschikt zou zijn. Ik heb ook het gevoel dat het donorzaad dan optimaal gebruikt wordt. Of je nu 2 rietjes insemineert op 1 of 2 follikels, waarvan je nooit weet of er een goede eicel in zit, of 2 rietjes gebruikt op (als het weer zo goed mag gaan als met de laatste ICSI) 8 eicellen die van mooie kwaliteit zijn!

De 30e zien we de arts zelf ook, dus daar moeten we het dan nog maar even over hebben ;)

One of Kind, jij wilde juist liever IUI, toch? Omdat het minder ingrijpend is, of met een andere reden?

7. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Hee Shaddixxx, dus jullie gaan de 30e al echt een poging wagen? Dat is al snel, over een weekje..!!! Of is het alleen een gesprek om te bepalen of jullie KID of IVF-D gaan doen?

Ik kan me wel voorstellen dat je meer neigt naar IVF-D! Ben eens benieuwd wat de arts ervan zegt...

Hoe is het verder met iedereen?? Ik ben druk aan het werk. Verder hebben we veel leuke privé afspraken met vrienden en gewoon met zijn tweetjes. Merk dat ik dat toch ook wel heel prettig vindt op het moment, zo vliegt de tijd voorbij en zijn onze gedachten ook weer even ergens anders op gericht. Wil niet zeggen dat ik niet kan wachten tot we echt kunnen gaan beginnen :D!

8. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Hallo!

Vinden jullie het goed als ik mee kom kletsen?

Ik heb een zoontje van 19 maanden, ook door icsi.

Wij willen graag voor een 2e gaan. we hebben 5 nov. onze eerste afspraak. Ik vind het weer erg spannend allemaal.

We hebben eerst een tijdje zelf geprobeerd, maar weer zonder resultaat helaas.

Shadixxx wat een heftig verhaal. sterkte..

9. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Welkom Tammie! Super dat jullie voor een tweede gaan :)!! De hoeveelste ICSI poging was raak vorige keer? Is het je toen mee- of tegengevallen?

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

Klopt ik wilde weer de kans krijgen om via iui-d zwanger te raken aangezien ik van S direct de 1e keer zwanger was en het een stuk minder belastend is als icsi.
    Daarbij hoef ik me voor iui niet ziek te melden terwijl ik mijn werk na icsi niet direct weer kan doen.
    Wat spannend zeg meid , ben benieuwd wat de arts gaat zeggen.

PS heb jij ook een efteling abbo trouwens hele andere vraag/?

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier begint overigens alweer vruchtbaar slijm te komen nog een cyclus hierna wat niet gebruikt gaat worden en dan starten!!

12. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    1e icsi poging was mislukt. we hadden daarvan 2 cryo's die beide waren teruggeplaatst, waarvan 1 is blijven plakken.:)
    Dus vrij snel zwanger.

Ik vond de hormonen spuiten meevallen en de wachtweken tegenvallen. die 2 weke duurde zoooo lang.

wat is iui-d als ik vragen mag?
    Ik weet wat iui is maar ik wist niet dat er verschillende soorten in waren.

13. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    D betekent met donorzaad! IUI blijft verder hetzelfde.

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dit dus;)

15. @Tammie; Dankjewel! Jullie heel veel succes natuurlijk! :)

@Y84; Nee joh, nog geen poging! We hebben de 30e een eerste gesprek met de matcher, die daarna pas een donor voor ons gaat zoeken. Dan moeten we nog een notariële verklaring op laten stellen e.d. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het nog realistisch is om te denken dat er dit jaar nog een nieuwe poging plaats zal vinden. Misschien is dat ook wel beter. Dan kan ik weer aan m'n vitamines beginnen en we kunnen overstappen naar een verzekeraar die alle rekeningen uit Duitsland volledig vergoed, zodat we naast het donorzaad verder zelf niets hoeven te betalen.

Ik ga zo het lijstje eens naar boven halen, want ik weet even niet meer wanneer jij nu een volgende afspraak had.. Wel fijn dat jullie wat afleiding hebben!

@One of Kind; Yez, inderdaad een Efteling-abbo! Misschien komen we elkaar nog wel een keer tegen! Wij gaan, als we woensdag vroeg terug zijn, misschien 's middags nog even en anders waarschijnlijk donderdag.

Kan me voorstellen dat je liever voor IUI gaat in dit geval. Misschien slaagt dat ook wel heel snel! Ik hoop het natuurlijk ontzettend voor je, je verdient het zo!

16. Clubje;

Babbel81 - IVF
    Claro84 - IVF
    Katje77 - IVF
    One of Kind - IUI-D
    Shaddixxx - ICSI-D
    Shanneke - ICSI
    Ster80 - IVF
    Y84 - IVF/PGD

Agenda;

Oktober;
    30; Claro84 - Startgesprek IVF
    30; Shaddixxx - Afspraak ReproGen

November;
    8; Y84 - Afspraak PGD arts
    12; Frummel - Uitleg medicatie
    12; Y84 - Afspraak gynaecoloog

December;
    *; Ster80 - Start IVF
    *; One of Kind - Start IUI-D

Januari;
    27; Katja77 - Startgesprek IVF
    *; Shanneke - Afspraak gynaecoloog

Februari;
    *; Babbel81 - Start IVF

17. Tammie, wil jij jezelf er ook opzetten? Degene die niet meer meepraten (en dat zijn er een hoop volgens mij :p) mogen er wat mij betreft ook weer af hoor.

18. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik praat snel weer mee maar ben op vakantie.. Met mijn mobiele lees ik mee maar schrijf ik niet zo makkelijk.

19. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shaddixxx, wat ontzettend rot nieuws.

Y84, hier ook afleiding aan het zoeken. Gaan vanaf morgen een lang weekend na zee. Even ontspannen en genieten van onze kerel voor wat we weer van start gaan en zo gaat de tijd ook wat sneller ;).

Tammie87, welkom.

20. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Clubje;

Babbel81 - IVF
    Claro84 - IVF
    Katje77 - IVF
    One of Kind - IUI-D
    Shaddixxx - ICSI-D
    Shanneke - ICSI
    Ster80 - IVF
    Tammie87 - ICSI
    Y84 - IVF/PGD

Agenda;

Oktober;
    30; Claro84 - Startgesprek IVF
    30; Shaddixxx - Afspraak ReproGen

November;
    5; Tammie87 - Eerste gesprek
    8; Y84 - Afspraak PGD arts
    12; Frummel - Uitleg medicatie
    12; Y84 - Afspraak gynaecoloog

December;
    *; Ster80 - Start IVF
    *; One of Kind - Start IUI-D

Januari;
    27; Katja77 - Startgesprek IVF
    *; Shanneke - Afspraak gynaecoloog

Februari;
    *; Babbel81 - Start IVF

ooh oke logisch d voor donor.

@Claro84 lekker om even uit te waaien. veel plezier
    @Shaddixxx Jeetje wat gaat er veel geregel vooraf, hopelijk vliegt de tijd.

Deel Deze Pagina