@ Denise: wij lopen dan aardig gelijk met onze 3e poging volgens mij! Wij mogen inderdaad ook 2 'verse' embryo's terug laten plaatsen, maar wij zijn er nog niet over uit. Er zitten zowel voor- als nadelen aan. Jij hebt al wel besloten om (als het mogelijk is) 2 embryo's terug te laten plaatsen? Wij kunnen ook niet wachten. Aan de ene kant mag de tijd van mij zeer snel gaan, maar aan de andere kant is het misschien wel de allerlaatste poging. Ik zit er over na te denken om naar PNOverzerkingen over te stappen. Zij vergoeden een 4e poging. Eerst maar eens even informatie inwinnen.
Dat zou ideaal zijn de een 4e poging vergoed. volgens mij zag ik ergens voorbij komen dat univé een 4e en een 5e poging vergoed. Ik had bij 2 cryo's laten terugplaatsen zaten samen in een rietje. ik had het gevoel meer kans te hebben. gelukkig bleef er ook 1 plakken. Waarom is er een lange of korte protocol? weet iemand dat?
Ja eigenlijk word het pas de 2de terug plaatsing omdat de eerste poging geen bevruchting was met ivf (weggegooide poging ) maar ik heb wel al besloten idd om er 2 terug te laten plaatsen. vorige x had ik 1 top embryo en de rest was te slecht om in te vriezen... dan is het maar per poging 30% die kans wil ik toch wel vergroten. heb altijd geroepen dat het mij vreselijk lijkt een tweeling... maar nu zou ik zo dol gelukkig zijn!
Bij de meeste verzekeringen kan ook wel de 4e (en 5e) poging vergoed worden, mits je daar al voor je 1e poging verzekerd bent. En je een peperdure verzekering neemt van een paar honderd euro per maand... Dat is dan weer jammer dan!
Bij PNO kun je je verzekeren, ook als je al bezig bent, voor 150 euro per maand. Ik weet niet of ze hun voorwaarden voor 2014 aanpassen, maar dit jaar was dat in ieder geval wel zo. Wij willen ook héél graag over naar PNO, als ze hun voorwaarden niet wijzigen Bij Univé en ONVZ moet je inderdaad al verzekerd zijn voor je aan je behandelingen begint.
Ik heb vanmiddag gebeld met PNO en ze hebben me verteld dat we gewoon kunnen overstappen. Vgz zou dan poging 3 betalen omdat ik daarmee start in december. Poging 4 zouden zij dat betalen.. Dit is wel echt verrassend goed nieuws!! Morgen ff naar het spreekuur bellen van t ziekenhuis of ze daar ervaring mee hebben gehad..
Joehoew!!! Goed nieuws Denise! Ik denk dat ik dat ook ga doen!! Weet je ook hoe dat gaat met de betaling?? Eerst zelf voorschieten en dat je het later terugbetaald krijgt? Of hoef je niets te doen en gaat het vanzelf?? Ik zit bij CZverzekeringen.
Mag ik mee kletsen? Zoals jullie kunnen lezen in mijn handtekening zijn we ook een tijdje bezig met onze kinderwens. Sinds mei dit jaar in de MMM. Vanochtend besloten om echt met iui te gaan beginnen, dus gelijk een afspraak gemaakt in het ziekenhuis. Eind november beginnen we dan met de eerste iui poging. Spannend....
Zo dit is een grote groep aan het worden. Gezellig hoor! Veel mensen uit het zuiden dus! Ook toevallig mensen uit Groningen? of Friesland, Drenthe? Ik laat nu af en toe van me horen en t.z.t. zal ik hier wel vaker te vinden zijn... als de IVF-toestanden echt gaan beginnen. Ik ben er gelukkig niet continue mee bezig in mijn hoofd maar dat zal wel anders worden als ik dagelijks moet gaan prikken enzo. Welkom: @Jipje84, en de anderen die ik nog niet begroet had! Ja wat die verzekering betreft. Ik blijf gewoon maar bij Interpolis. In al die jaren van kinderloosheid, hebben we wel weer meer kunnen sparen. Een eventuele 4e en 5e poging betalen we dan zelf. Ik heb nu toch iets vreemds. Ik heb het afgelopen jaar Clomid gebruikt om mijn cyclus te verkorten. Ik heb hele lange cyclussen van soms wel 50 dagen. Die Clomid werkte op een gegeven moment niet zo goed meer, kreeg weer steeds langere cyclussen. Deze ronde heb ik Clomid laten staan ... en vreemd genoeg had ik op dag 14 mijn eisprong.
Jufaman, welkom!! Hier nog niemand zwanger (denk ik) dus nog allemaal spannend aan het uitkijken naar wie het eerste 2 mooie streepjes mag komen tonen . Denise, wat goed nieuws. Maar hoop dat je poging 4 gewoon niet nodig gaat hebben. Jipje, welkom.
Dat is inderdaad wel vaag Katja! Het kan zo zijn dat de clomid minder goed werkt inmiddels, maar dat je lichaam zelf het ritme weer een beetje te pakken hebt.. Ik had voor de MMM ook nooit zelf een eisprong (gewoon echt helemaal niet), maar in de paar hormoon-vrije-maanden die we tijdens de MMM hebben gehad, heb ik steeds een cyclus van 6 / 7 weken. Heel vaag! Jipje; Heb jij een vroege eisprong of een korte LF? Wij gaan vanmiddag de akte tekenen.. En hoewel het maar een simpel papiertje is, die we al gezien en goedgekeurd hebben, ben ik zo nerveus Heb jij dat eigenlijk ook moeten doen, One of Kind? Of is dat in België niet nodig?
@ Denise: ik had PNO gemaild en mijn situatie geschetst. Dit kreeg ik als antwoord: In uw mail vraagt u of per december 2013 kunt overstappen naar ons, voor een vergoeding van de 4e ICSI poging vanuit de aanvullende verzekering. Als u op dit moment echter al aangewezen bent op deze zorg, kunnen we u de pakketten waarin dit is meeverzekerd, in dit geval de aanvullende PNO Compleet verzekering, helaas niet aanbieden. De reden hiervoor is dat de verwachte kosten niet opwegen tegen de premie die betaald wordt. Een verzekering wordt afgesloten om onvoorziene kosten te dekken, maar omdat u al bent begonnen met de behandelingen zijn dit geen onvoorziene kosten meer. En aangezien het hier om een aanvullende verzekering gaat, zijn verzekeraars er helaas vrij in om de keuze te maken om verzekerden hiervoor te accepteren of niet. Toch raar?? Of ze hebben mij verhaal verkeerd begrepen. Ik denk dat ik deze week nog maar eens ga bellen. Is vaak toch makkelijker!
Clubje; Babbel81 - IVF Claro84 - IVF Katje77 - IVF One of Kind - IUI-D Shaddixxx - ICSI-D Shanneke - ICSI Ster80 - IVF Tammie87 - ICSI Y84 - IVF/PGD Denise8787 - ICSI Agenda; Oktober; 30; Claro84 - Startgesprek IVF 30; Shaddixxx - Afspraak ReproGen November; 8; Y84 - Afspraak PGD arts 12; Frummel - Uitleg medicatie 12; Y84 - Afspraak gynaecoloog 14: Katja - Startgesprek IVF UMCG 27; Tammie87 - uitslagen zaadonderzoek en plannen ICSI December; *; Ster80 - Start IVF *; One of Kind - Start IUI-D *; Denise8787 - Start ICSI AZM: 18December beginnen met decapeptyl Januari; 27; Katja77 - Startgesprek IVF Dusseldorf *; Shanneke - Afspraak gynaecoloog Februari; *; Babbel81 - Start IVF
@Shaddixx hoe was het vandaag? @Jufaman81 zou zeker even bellen inderdaad. vreemd hoor. @Katja hopelijk gaat je lichaam het zelf oppakken. Wij hadden vandaag onze eerste afspraak. We hoeven niet alles opnieuw te doen gelukkig. Ze ging alleen even naar mn eierstokken kijken, was allemaal prima en ik moest nog bloedprikken voor chlamydia (of hoe schrijf je dat). Mn man moet over 2 weken nog een zaadonderzoek laten doen. En 27 november hebben we weer een afspraak voor de uitslagen en om een planning te maken. Dus ik denk dat we vrij snel kunnen starten. Ben zo happy!! Wij lopen trouwens bij het EMC.
Mag ik ook op het lijstje.... Doet 1 iemand dit bijhouden of mag ik mezelf ertussen plakken?? Alvast bedankt voor het antwoord! Jufaman81 - start december met de pil (lange protocol) voor ICSI 3
Dat is iets heel anders dan dat ze aan de telefoon vertellen en daar ben ik ook bang voor... hier zeggen ze kortom dat je voor dat je uberhaubt aan IVF begint je al verzekerd moet zijn bij hun. (dat is net als andere zorgverzekeringen) Maar bij mij aan de telefoon hebben ze duidelijk gezegd dat poging 3 door VGZ betaald word omdat ik daarmee start in 2013. poging 4 zal in 2014 beginnen en die zou dan voor hun rekening zijn. Ben toch altijd zo bang voor dit soort dingen he.....
Jufaman; Je kunt jezelf er gewoon tussen zetten! Zijn wij elkaar trouwens ook ooit niet eerder tegengekomen in een ander topic? Tammie; Het ging wel goed! Akte is binnen, meteen doorgestuurd naar ReproGen. Hoop dat ze vandaag laten weten dat het binnen is gekomen en dat het zo in orde is! Y84; Jouw afspraak komt nu erg dichtbij! Veel succes vrijdag!