Wie begint ook Dec ´13 Jan- Feb ´14 met IUI, IVF of ICSI

Discussion in 'MMM clubs' started by one of kind, Sep 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jij82

Jij82 Bekend lid

Jul 2, 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ook wij starten volgende maand met IUI.
    Normaal zou ik morgen mijn regels moeten krijgen (maar dank u onregelmatige cyclus; dat zal wel ergens rond 16/11 zijn) , dus geen idee wanneer je dan effectief kan starten met IUI?

We zijn nu een jaar bezig en ik heb zelden tot nooit een eisprong.

Eerst nog een eileideronderzoek... Hip hoi...

Net weer een vriendin gehoord die zwanger is "eindelijk want ze was toch al een paar maanden bezig "
    Zucht.. Ik word er zooo moedeloos van :( :( :(

2. Denise8787

Denise8787 Niet meer actief

Ik heb ook de vraag geemaild naar PNO en hier het antwoord:

Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u reeds bezig bent met de IVF behandelingen en u wilt graag weten in hoeverre de vierde poging IVF wordt vergoed op de PNO Compleet.

De eerste 3 behandelingen voor verzekerden tot 43 jaar worden standaard vergoed op de basisverzekering. De vierde behandeling wordt tevens vergoed op de PNO Compleet. Mocht u overwegen om vanaf 1 januari 2014 over te stappen naar PNOzorg met aanvullende verzekering PNO Compleet, dan moet de vierde behandeling wel na 1 januari 2014 plaatsvinden.

Op de PNO Compleet geldt medische selectie. Indien er een collectieve regeling met uw werkgever is afgesloten met PNOzorg, is er geen sprake van een selectiebeleid. Dit betekent dat u gelijk zonder medische vragen geaccepteerd zult worden.

In de bijlage treft u een aanvraagformulier aan. Tevens vindt u in de bijlage een premietabel van 2013 en een vergoedingsoverzicht van 2014 aan. Op dit moment zijn de premies voor 2014 nog niet bekend. Deze zullen voor 15 november 2013 bekend worden.

3. Y84

Y84 Bekend lid

Nov 3, 2012
    512
    0
    0
    Welkom nieuwe meiden!

Jeetje, wat is er veel geschreven :), moest even helemaal bijlezen. Leuk!

Onze afspraken komen lekker dichtbij, hopelijk krijgen we wat meer duidelijkheid over de planning etc. Ik krijg vrijdag ook de bloeduitslagen terug van mijn schildklierwaarden, die vind ik wel heel spannend omdat ik een schildklierziekte heb (gehad). A.d.h.v. de uitslagen bepalen we of ik medicijnen krijg en daar moet ik dan natuurlijk nog op instellen. Al denk ik dat daar genoeg tijd voor is tot februari.

Beetje spannend allemaal!!!

Binnenkort schrijf ik uitgebreider, heb een super superdrukke week!

Veel succes allemaal!!!

4. Daxe

Daxe Nieuw lid

Nov 6, 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve allemaal,

Ik ben totaal nieuw op zowel dit forum als met de MMM. Vandaag heb ik de prikinstructie voor IUI gehad. In december hopen we te kunnen starten met de eerste IUI-poging. Al is dit wel afhankelijk van de timing, aangezien het lab tussen kerst en oud en nieuw is gesloten.

Wij hebben geen jaren van proberen achter de rug, omdat we op voorhand al wisten dat er bij mijn vriend iets niet in orde was. Dat scheelt wel iets. Het probleem is dat mijn vriend antistoffen aanmaakt tegen zijn zaadcellen. Sinds kort heb ik ook een onregelmatige cyclus en zelfs cyclussen waarbij er geen eitjes rijpen. Dit wordt vanaf nu dus allemaal geregeld.

Ik hoop op dit forum steun te vinden en ervaringen te delen. En uiteraard hoop ik voor iedereen hier dat de kinderwens heel snel in vervulling mag gaan!

Liefs, Daxe

5. Y84

Y84 Bekend lid

Nov 3, 2012
    512
    0
    0
    Welkom Daxe!

Ladies, hellup :):

Ik heb net mijn bloeduitslagen gekregen, die moet ik dinsdag meenemen naar de gynaecoloog. Weten jullie wat ze betekenen??

Ik heb op CD 2 geprikt:
    FSH 8,6
    Oestradiol <0.18

Hoop dat dat goed is? Iemand enig idee??

Thanks...

6. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Je FSH is iig super!!!

7. Y84

Y84 Bekend lid

Nov 3, 2012
    512
    0
    0
    Thanks One of kind, gelukkig :)))))!!!

8. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Genoeg eicellen op voorraad dus;)
    Hier heel druk gehad dus niet zoveel online sorry.

9. Claro84

Claro84 Actief lid

Aug 6, 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Clubje;

Babbel81 - IVF
    Claro84 - IVF
    Katje77 - IVF
    Ster80 - IVF
    Y84 - IVF/PGD
    One of Kind - IUI-D
    Shaddixxx - ICSI-D
    Shanneke - ICSI
    Jufaman84 - ICSI
    Tammie87 - ICSI
    Denise8787 - ICSI

Agenda;

November;
    8; Y84 - Afspraak PGD arts
    12; Frummel - Uitleg medicatie
    12; Y84 - Afspraak gynaecoloog
    11-14; Claro84 ongesteld start IVF
    14: Katja - Startgesprek IVF UMCG
    27; Tammie87 - uitslagen zaadonderzoek en plannen ICSI

December;
    *; Ster80 - Start IVF
    *; One of Kind - Start IUI-D
    *; Denise8787 - Start ICSI AZM: 18December beginnen met decapeptyl
    *; Jufaman81 - start met de pil (lange protocol)

Januari;
    27; Katja77 - Startgesprek IVF Dusseldorf
    *; Shanneke - Afspraak gynaecoloog

Februari;
    *; Babbel81 - Start IVF

Jufaman, en al kunnen bellen? Wat zeiden ze?

Y84, Succes vandaag!!!

Daxe, welkom.

10. Y84

Y84 Bekend lid

Nov 3, 2012
    512
    0
    0
    Even update n.a.v. mijn afspraak vanochtend!

Het is goed gegaan. Mijn FSH en oestradiol waren goed (al moet ik die officieel aan de gynaecoloog geven dinsdag). Verder was een van mijn schildklierwaarden iets te laag, daar gaan ze nog over overleggen en misschien krijg ik daar medicijnen voor. Maar het maakt niet uit voor het doorgaan van de behandeling.

Ze zijn nu bezig om de test te maken (het PGD-deel zeg maar), dus de test die de embryo's straks gaat testen op de chromosoomafwijking van mijn vriend. Dat loopt voorspoedig en we worden gebeld zodra de test af is. Ze verwachten eind december. Dan kan ik waarschijnlijk eind januari starten met de pil slikken etcetc.. Dus op zich klinkt dat goed, is niet meer superlang wachten!!

Nu krijg ik dinsdag bij de gynaecoloog nog een echo om te kijken of alles er normaal uitziet en mijn vriend moet nog sperma onderzoek laten doen. We´ll see!!!

Tot gauw weer en fijne dag allemaal!

11. Wat ontzettend spannend Y! Je klinkt heel positief, dat is wel erg fijn!

12. Gootje

Gootje Lid

Oct 30, 2013
    6
    0
    0
    Hoi allemaal,

Jeetje er is veel geschreven!!
    @Y84 super zeg dat alles nu snel gaat. Voor je het weet is het eind december. En dan mag je eindelijk beginnen!
    @Daxe welkom en veel succes met je eerste poging!
    @Denise8787 hoe is het afgelopen met die nieuwe verzekering? Of was de mail de laatste reactie die je gehad hebt?

Hier nog steeds aan het wachten op een reactie uit Maastricht. Misschien dat ik eind deze maand zelf eens ga bellen. Na poging 1 is mijn kinderwens sterker dan het ooit geweest is.

13. SandM

SandM Nieuw lid

Nov 8, 2013
    4
    0
    0
    Hallo allemaal,

Dit is voor mij een nieuwe wereld en heb een vraagje.

Ik ga in de volgende cyclus beginnen met de hormoonbehandeling voor IUI.
    Ik heb alle spullen al mee gekregen.
    Nu staat er op mijn schema van dag 3 tot 10 prikken met Fostimon.
    dag 10 echo.
    Nu heb ik ook Pregnyl meegekregen.
    Wanneer moet ik die dan gebruiken??

Ik heb volgende week "prikles" dus kan het dan ook vragen,
    maar misschien kan iemand hier mij al wat meer vertellen?

Alvast bedankt!

14. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    @SandM: De pregnyl moet je spuiten om je eisprong te plannen en regelt dat er daadwerkelijk één komt. Nadat je pregnyl gespoten hebt, springt binnen 36-40, het tijdstip waarop de IUI gepland wordt.

De laatste keer moest ik op een zaterdag om 20.00 uur pregnyl zetten, en toen moest mijn man op maandag om 08.00 uur doneren. Maandag om 10.00 was dan de IUI.

@Y84, ja daar zit schot in, komt ook door de afspraken en de onderzoeken dat je echt weer het gevoel hebt dat er 'iets' gedaan wordt. Fijn dat de resultaten goed zijn :)

A.s. donderdag heb ik eindelijk ook mijn afspraak in het UMCG. Die dag is ook mijn NOD. Heb een cyclus volgens het boekje, dag 14 eisprong, hoge temperaturen en voel weer vanalles.. Grappig is dat ik na al die jaren nog altijd hoop heb, dat het toch nog een keer spontaan gebeurd. Dan moet het nu maar wezen :)

15. Hier hetzelfde hoor Katja.. Wij kúnnen samen niet eens kinderen krijgen en toch dacht ik, zodra ik m'n positieve ovulatietest zag; 'Oh, vanavond en morgen moeten we..'. Die hoop blijft er altijd, denk ik.. Veel succes donderdag!

@SandM; De pregnyl is inderdaad bedoeld voor wat Katja zei. Je spuit hem pas als de arts tegen je gezegd heeft dat je dat moet doen, wat sowieso pas ná je eerste echo zal zijn ;)

@Gootje; Irritant he, dat eindeloos lange wachten? :(

16. SandM

SandM Nieuw lid

Nov 8, 2013
    4
    0
    0
    @ Katja :
    @ Shaddixxx:

Dank jullie wel, dacht dat ik weer eens niet goed had opgelet, maar dat valt mee.
    Er was ook zoveel gebeurd die weer.

17. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Wij zullen in het nieuwe jaar starten met onze laatste cryo.. omdat ik morgen moet bevallen van mijn dochtertje na 16+2 begin ik, als de cryo niet blijft plakken ook volgend jaar weer opnieuw met ICSI poging 1..

Blijft klote, die hele MMM..

18. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    #138 Katja77, Nov 10, 2013
    Last edited: Nov 10, 2013
    Hallo Poppetje, ik had je verhaal gelezen in een ander topic. Hartverscheurend!! Wat kan het leven hard zijn... Ik werd 'n.a.v jouw bericht ook even heel emotioneel ... Maar dat is in geen verhouding wat jij nu voelt en meemaakt. Het heeft me erg aangegrepen ...en ik wil je nogmaals heel veel sterkte toewensen. En ook voor morgen ... De dag dat je bevalt en afscheid gaat nemen van je dochtertje Mia... Maar ook de dag dat je moeder wordt!

En welkom in dit topic.

@Shadixxx, ben dus niet de enige die nog hoopvol is ... Tja de wonderen zijn de wereld nog niet uit... De spontane zwangerschappen na vele jaren proberen, het zijn de uitzonderingsverhalen. Maar zou toch mooi zijn als wij bij die uitzonderingen horen.

19. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Dank je wel... Ja ik word Mama maar helaas zal ik haar nooit zien opgroeien.. Zo onwerkelijk, moeder worden zonder ooit echt je kindje in huis te hebben. Hoop echt dat 2014 ons allemaal heel veel geluk gaat brengen!!!

20. Y84

Y84 Bekend lid

Nov 3, 2012
    512
    0
    0
    Hallo poppetje, welkom!!! Wat een verhaal... Ik wens je enorm veel sterkte morgen en zal zeker aan je denken...

Share This Page