Wie begint ook Dec ´13 Jan- Feb ´14 met IUI, IVF of ICSI

Discussion in 'MMM clubs' started by one of kind, Sep 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Y84

Y84 Bekend lid

Nov 3, 2012
    512
    0
    0
    Oh en ook ik hoop dat 2014 jou heel veel goeds zal brengen!!!

2. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Poppetje wat een verhaal afschuwelijk!!!

Nou nog ff is het December:D

3. Y84

Y84 Bekend lid

Nov 3, 2012
    512
    0
    0
    Zo, ik zit nu in het AZM koffie te drinken :), heb om 9.00 uur afspr. bij de gynaecoloog. Ben eens benieuwd.

De afgelopen dagen waren wat minder, weer twee mensen uit mn directe omgeving hebben verteld dat ze zwanger zijn. Allebei natuurlijk veel later dan wij beginnen te proberen. Ik merk aan VL dat hij het er ook veel zwaarder mee krijgt terwijl hij eerst altijd degene was die zei van: maak je er niet druk om, onze tijd komt ook wel.. Ergens vind ik het ook wel fijn dat hij er nu iets anders in staat. Niet omdat ik wil dat hij verdrietig is maar omdat ik dan meer het gevoel heb dat hij me begrijpt, voor mij voelde het al langer zo.

Ben benieuwd wat de gynaecoloog dadelijk te zeggen heeft over die schildklierwaarde. Ik denk dat ik ook een echo krijg maar zou eigenlijk niet weten waarom. Misschien om te kijken of alles er normaal uit ziet. Maar heb al zoveel echo's gehad en het was altijd prima.. Hebben jullie dat ook gehad? Ik had wel bij mijn laatste zwangerschap een soort zwangerschapscyste van 11 mm. Misschien willen ze kijken of die weg is. Zou vanzelf na de zwangerschap weg moeten gaan...

Hoe gaat het bij jullie allemaal? Hoop dat iedereen de wachttijd een beetje leuk om krijgt... En poppetje, heb aan je gedacht.. Hoe is het met je??

Fijne dag allemaal!!!!

4. Oh lieve Poppetje, ik denk zoveel aan je.. Lees net dat het bevallen nog niet gelukt is.. Wat moet jij kapot zijn :( Onmenselijk dit. Ik blijf aan je denken meissie. Sterkte..

5. Y84

Y84 Bekend lid

Nov 3, 2012
    512
    0
    0

6. Fijn Y! Ook dat je schildklier blijkbaar goed genoeg werkt! :)

Hier aan het eind gekomen van m'n Duphaston kuur, dus hopelijk eind deze week of begin volgende week de eerste spuit er weer in..

7. Clubje;

Babbel81 - IVF
    Claro84 - IVF
    Katje77 - IVF
    Ster80 - IVF
    Y84 - IVF/PGD
    One of Kind - IUI-D
    Shaddixxx - IUI-D
    Shanneke - ICSI
    Jufaman84 - ICSI
    Tammie87 - ICSI
    Denise8787 - ICSI

Agenda;

November;
    12; Frummel - Uitleg medicatie
    11-14; Claro84 ongesteld start IVF
    14: Katja - Startgesprek IVF UMCG
    27; Tammie87 - uitslagen zaadonderzoek en plannen ICSI

December;
    3; Y84 uitslagen zaad- en bloedonderzoek, belafspr. gynaecoloog
    *; Ster80 - Start IVF
    *; One of Kind - Start IUI-D
    *; Denise8787 - Start ICSI AZM: 18December beginnen met decapeptyl
    *; Jufaman81 - start met de pil (lange protocol)

Januari;
    27; Katja77 - Startgesprek IVF Dusseldorf
    *; Shanneke - Afspraak gynaecoloog

Februari;
    *; Babbel81 - Start IVF

8. Katja, veel succes morgen!

Claro, ben jij al ongesteld?

9. jufbibi

jufbibi Actief lid

Oct 22, 2006
    105
    0
    0
    Hai meiden,

Ik weet niet of ik me nog aan mag sluiten bij jullie groepje en / of jullie al vol zitten? :p Anders wil ik graag aansluiten als dat mag...ik zit midden in ICSI/PGD 1. Weet niet of dat ook tot jullie groep behoort? :D

Groetjessss jufbibi

10. Tuurlijk! :D We zijn een beetje een bij elkaar geraapt zooitje hier, we hebben van alles wat, haha.

11. Y84

Y84 Bekend lid

Nov 3, 2012
    512
    0
    0
    Welkom jufbibi!

Ik zit voor mijn eerste poging PGD-IVF, dus zo'n beetje hetzelfde :)!! Wat goed dat jullie zoveel goede embryo's hadden, wauwwww!! De gyn. zei gisteren tegen me dat we al blij mogen zijn met een embryo omdat ze er meestal zoveel weg moeten doen. Hoe ging het bij jullie? Had je zoveel eitjes?

Succes met alles!!

12. jufbibi

jufbibi Actief lid

Oct 22, 2006
    105
    0
    0
    Dankje Shaddix & Y84!! :)

@ Y84, wat "leuk" om iemand te treffen die ook PGD gaat doen. Zit jij ook in het AZM in Maastricht? Wat is de reden dat jij PGD moet gaan doen als ik vragen mag? Wie is jouw gynaecoloog / fertiliteitsarts? Wanneer mag jij starten met alles??

Ik zit ook in het AZM in Maastricht. Ik ben draagster van de ziekte van Huntington en mijn vriend en ik hebben gekozen om géén kind om de wereld te zetten met deze vreselijke ziekte. Vandaar dat we in mmm terecht kwamen van ICSI-PGD. Wij zijn afgelopen zomer '13 begonnen met ICSI poging 1. Bij de punctie had ik 13 eitjes, 12 bevrucht, 10 uiteindelijk goed doorgedeeld. Daarvan hadden na embryo-selectie helaas 7 eitjes Huntington :(, dus die vielen meteen af. Toen bleven er nog 3 "gezonde" eitjes over, waarvan er meteen 1 teruggeplaatst werd en er 2 ook goed genoeg waren om in te vriezen. Helaas mislukte de 1e terugplaatsing! Afgelopen dinsdag mocht ik testen voor de 1e cryo-terugplaatsing en ook toen had ik helaas een negatieve test. :(

Het is helaas het geval dat eitjes uit het PGD traject zijn véél kwetsbaarder zijn, doordat ze al eens extra zijn ingeprikt...en daardoor gaan de eitjes tijdens het ontdooien vaak kapot.

En wat is het (korte) verhaal van de andere meiden? Ik heb wel wat teruggelezen, maar het zijn nogal wat pagina's..haha. :p

13. Denise8787

Denise8787 Niet meer actief

Welkom JufBibi!

14. jufbibi

jufbibi Actief lid

Oct 22, 2006
    105
    0
    0
    Dankje Denise! :)

En wat is jouw verhaal eigenlijk? :) Zie dat je ook al een hele tijd in mmm zit...jeetje wat vervelend voor je zeg!! Ga jij in december je laatste ICSI in of wat zie ik in je tekst? Wat is er vorige keren mis gegaan dan?

15. Denise8787

Denise8787 Niet meer actief

Bij ons is geen oorzaak te vinden waarom het niet lukt...
    daarom eerste poging ivf gedaan... toen geen bevruchting opgetreden bij geen een van de 8 eitjes...
    Dat was poging 1 :(
    Maar naar alle waarschijnlijkheid heeft het dus aan de bevruchting gelegen wat er al die tijd al mis gaat....
    Nu hebben we 1 icsi poging gehad en had ik 6 bevruchte eitjes :)
    Het probleem lijkt dus wel te zijn verholpen... alleen had ik maar 1 top embryo... dus geen cryo's...
    Deze is helaas niet blijven plakken... dus dat was poging 2...

18 december begin ik met de decapeptyl.. ook in het AZM :)
    Dit maal krijg ik wel 2 embryos terug geplaatst dus dat vergroot de kans dan wel weer iets!

16. Y84

Y84 Bekend lid

Nov 3, 2012
    512
    0
    0

Wat grappig dat jij ook in het AZM zit! Ik dus ook en heb Dr. Van Heurn en dr. Van Golde. Ben erg tevreden tot nu toe, ze nemen altijd heel veel tijd en leggen alles goed uit etc. De reden voor de behandeling is dat mn vriend een chromosomale translocatie heeft. Heel in het kort betekent dat ong. 50% kans op een z ernstig gehandicapt kindje. We wisten dat niet, vandaar dat ik eerst twee keer zwanger ben geweest. De kindjes waten zo gehandicapt dat ze de eerste weken zwangerschap niet eens overleefden. Dus twee miskramen. Onze test is waarschijnlijk eind december af en dan worden we ingepland. De dokter gaf aan: waarschijnlijk ergens in januari starten met de pil slikken en dan begin maart ofzo een eerste terugplaatsing. Dus nog effe geduld :))). Ik hoop zo dat het allemaal gaat lukken!!! Maar jullie krijgen dus nog een derde terugplaatsing van deze poging he? Wanneer? Ik duim dat deze blijft plakken :)!!!!

17. Heftig Denise.. Overweeg jij ook om over te stappen naar een zorgverzekeraar die meer dan 3 pogingen vergoed?

Ik ben ongesteld geworden! Zo bizar dat dat je de ene maand intens ongelukkig maand, maar dat je er de andere maand juist op zit te wachten.. Afhankelijk van of ik op dag 3 of dag 5 moet starten (daar is wat onduidelijkheid over..) zet ik zaterdag of maandag de eerste spuit weer!

18. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    @Shaddixxx, hoe bizar inderdaad om blij te zijn, maar wat fijn dat je ongesteld bent geworden. Eindelijk beginnen!!

Voor mij komt het ook dichterbij. Vandaag intake gehad in het umcg. Het gaat inderdaad IVF worden want zaad van mijn man is uitstekend. Gelijk een echo gehad, zag er goed uit. We moesten alleen bloed prikken op HIV en hepatitis. Ik op derde dag na ongesteldheid want dan gaan ze ook kijken naar eivoorraad. Spannend. Maar gynaecoloog voorzag niet heel veel problemen aangezien ze veel kleine eiblaasjes zag. Allemaal positieve berichten... En toch heeft het nooit willen lukken. Maar goed we mogen in januari beginnen zoals het nu lijkt.

gelijk met jou dus @Y84
    @ jufbibi welkom
    @ Denise, lijkt me heel spannend zo'n derde poging wel fijn dat ze er dan twee plaatsen.

19. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Sterk spul, die Utro :$
    Kan om alles janken/vol schieten op tv (ik kijk ned 1,haha)

Haha oeps, verkeerde topic :D (sorry, je kunt geen berichten verwijderen)

20. jufbibi

jufbibi Actief lid

Oct 22, 2006
    105
    0
    0
    @ Denise, toevallig dat jij ook in het AZM zit. Ben jij er tevreden over? Wat erg dat ze niet kunnen vinden waardoor het bij jullie niet goed gaat. Heftig zijn jouw verhaal...pfff...het valt allemaal niet mee meid!! Wel fijn dat ze nu 2 embryo's terugplaatsen...hopelijk wil het deze keer allemaal lukken..ik zal heel hard voor je duimen!! :)

@ Schaddixxx, jij gaat dus weer prikken, omdat je de volgende poging gaat doen of? Wat is jouw verhaal?? Jij heb ook al héél wat achter de rug of niet???

@ Katja, fijn dat alle vooronderzoeken goed zijn en je groen licht krijgt om te starten in januari.

@ Y84, ohhh ik heb ook dr. van Golde...dat toevallig...hihi, maar ik ben er ook wel tevreden over. :D Meid, wat heftig jouw verhaal..jeetje zeg dat is wel even schrikken als je zulk nieuws krijgt en ook nog 2x een miskraam hebt. Respect voor jullie! En hoe lang weten jullie dat jouw vriend die ziekte heeft? Hij heeft dat zelf dan niet of is hij alleen drager of hoe zit dat? Wel "fijn" dat je nu in januari ofzo kunt starten met de pil...dan zit er in ieder geval vooruitgang in. Want stilstaan is ook niks. Nou ik ga superrrr hard hopen en duimen voor jullie dat het gaat lukken!! :)

Wij hebben idd nog 1 cryo in de vriezer. Heb gister het zkh gebeld en we willen die meteen terug laten plaatsen binnenkort, zonder pauze ertussen. Ik ben nu gestopt met de medicatie die ik nam..nu moet ik m'n menstruatie afwachten. Dan op de 1e dag van je menstruatie weer starten met de medicatie en meteen het zkh bellen om een afspraak in te plannen voor een 1e echo. En dan heeeeeeeel hard hopen dat deze cryo beter uit de vriezer komt dan de vorige!! :(:(

Share This Page