Wie begint ook Dec ´13 Jan- Feb ´14 met IUI, IVF of ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door one of kind, 29 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Clubje;

Babbel81 - IVF
    Claro84 - IVF
    Katje77 - IVF
    Ster80 - IVF
    Y84 - IVF/PGD
    One of Kind - IUI-D
    Shaddixxx - IUI-D
    Shanneke - ICSI
    Jufaman84 - ICSI
    Tammie87 - ICSI
    Denise8787 - ICSI

Agenda;

November;
    12; Frummel - Uitleg medicatie
    11-14; Claro84 ongesteld start IVF
    14: Katja - Startgesprek IVF UMCG
    27; Tammie87 - uitslagen zaadonderzoek en plannen ICSI

December;
    3; Y84 uitslagen zaad- en bloedonderzoek, belafspr. gynaecoloog
    *; Ster80 - Start IVF
    *; One of Kind - Start IUI-D
    *; Denise8787 - Start ICSI AZM: 18December beginnen met decapeptyl
    *; Jufaman81 - start met de pil (lange protocol)

Januari;
    *; Shanneke - Afspraak gynaecoloog
    *: Katja77 - Start IVF

Februari;
    *; Babbel81 - Start IVF

2. jufbibi

jufbibi Actief lid

22 okt 2006
    105
    0
    0
    Mag ik me misschien ook aansluiten bij het clubje? :D

Clubje;

Babbel81 - IVF
    Claro84 - IVF
    Katje77 - IVF
    Ster80 - IVF
    Y84 - IVF/PGD
    Jufbibi - ICSI/PGD
    One of Kind - IUI-D
    Shaddixxx - IUI-D
    Shanneke - ICSI
    Jufaman84 - ICSI
    Tammie87 - ICSI
    Denise8787 - ICSI

Agenda;

November;
    *; Jufbibi - ICSI 1 - terugplaatsing cryo?

December;
    *; Ster80 - Start IVF

Januari;

Februari;
    *; Babbel81 - Start IVF

3. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Mag ik me ook toevoegen ?
    Ik heb in oktober 1e IVF gehad, helaas mislukt.

Clubje;

Babbel81 - IVF
    Claro84 - IVF
    Katje77 - IVF
    Ster80 - IVF
    Butterfly2405 - IVF
    Y84 - IVF/PGD
    Jufbibi - ICSI/PGD
    One of Kind - IUI-D
    Shaddixxx - IUI-D
    Shanneke - ICSI
    Jufaman84 - ICSI
    Tammie87 - ICSI
    Denise8787 - ICSI

Agenda;

November;
    *; Jufbibi - ICSI 1 - terugplaatsing cryo?

December;
    *; Ster80 - Start IVF
    18; Butterfly2405 - start suprefact, 29/12 start menopur

Januari;

Februari;
    *; Babbel81 - Start IVF

4. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is het hier stil... Zijn er nog die dan gaan starten?

5. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik moet eerst 20 december voor een gesprek, nadat het verlies van mijn dochter ben ik gecurreteerd woensdagnacht dus dat wil de prof bekijken, krijgen we eind december een go dan hebben we nog één cryo die ik hoop januari of februari terug te krijgen.. Hoop daar deze net als vorige leidt tot een zwangerschap maar dan van een gezond kindje.. Tot 20 december eerst het verlies van mijn meisje een plekje proberen te geven...

Mocht de cryo niet plakken dan starten we weer met poging één daarna.. Maar eerst stap voor stap..

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Poppetje erg heftig hoor!!

Hier druk met vanalles regelen van ons huisje enz.
    Ben dinsdag ongi geworden, als mijn cyclus weer 28 dagen zal zijn, zal ik waarschijnlijk rond de dag van kerstavond de eerste iui hebben!

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    jufbibi ook erg heftig .
    ik ben drager van taaislijmziekte nooit geweten.

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    One of kind, zou een geweldig kerstcadeau zijn!!! Één die we allemaal willen..

En ja het is heftig, ik mis mia zo enorm, zou haar zo graag gezond terug hebben in mijn buik!!! Hoop dat het ons ooit nog gegund wordt, één levend gezond kindje.. Hebben er alles voor over!!! Dit verlies vergeet ik nooit meer :(

9. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte poppetje... Wat intens verdrietig !!
    Ik wens je veel moed in deze moeilijke periode.., dikke knuffel!

10. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Dank je wel!! Hebben we nodig, daarom al de afspraak in Gent gepland. Dan kunnen we vooruit kijken.. Maar heb die weken ook echt nodig, lichamelijk gaat het maar geestelijk... Mis mijn kleine mooie meisje, dit gun je echt niemand toe!!!!

We gaan er straks gewoon allemaal voor.. Laat 2014 een mooi jaar worden voor iedereen!

11. #171 Shaddixxx, 17 nov 2013
    Laatst bewerkt: 17 nov 2013
    Ik denk zoveel aan je poppetje.. Ik vind het zo gruwelijk :( Heel veel sterkte meissie!

Hier zitten de eerste twee spuiten er in.. Na overleg toch op dag 3 gestart, in plaats van op dag 5. Volgende week maandag de eerste FM..

*Edit* Jufbibi, jij vroeg naar mijn verhaal.. Mijn verhaal is zó lang, maar even in het kort; Wij zijn eerst bij het Geertgen onder behandeling geweest. Daar hebben we onze eerste ICSI gehad, maar omdat tijdens de punctie mijn infuus niet aangelegd kon worden en het zonder verdoving is gedaan, was dat echt een hel. Dat wilde ik echt nóóit meer. We zijn toen overgestapt naar Düsseldorf (waar de puncties onder narcose gaan) en daar kwamen we erachter dat het zaad wat mijn man op de normale manier produceert, helemaal niet geschikt is voor ICSI. Ze hebben ons in het Geertgen dus een jaar lang voorgelogen.

Een TESE was de enige optie om goed zaad te verkrijgen, die is in augustus van dit jaar gedaan. Er was zaad gevonden, dus hebben we een tweede ICSI gedaan, maar helaas weer 0 bevruchtingen.. De arts moest dus toch wel concluderen dat het zaad gewoon te slecht is en dat een zwangerschap met het zaad van mijn man nooit zal ontstaan. We gaan nu dus verder met een donor.

12. jufbibi

jufbibi Actief lid

22 okt 2006
    105
    0
    0
    Jeeeeeeeetje poppetje, met kippenvel en tranen in m'n ogen lees ik jouw verhaal...pffff heftig zeg!! Hoe moet dat zijn...dan ben je super blij dat je eindelijk zwanger bent en de eerste 12 weken doorkomt zonder mk en dan treft je dit! :( Kan me voorstellen dat je dan echt door een hel gaat en nog steeds. Dit zou niet moeten mogen zoiets. Heeeeel veel sterkte meis!! Ga super hard duimen op goed nieuws in 2014! Dikke knuf

@ Shaddixxx, jeeeee meis jij hebt ook al veeeel meegemaakt en een heel traject achter de rug zeg. Respect. Wat erg dat ze jullie zo hebben voorgelogen in dat zkh, dat kun je er al helemaal niet bij hebben in die toch al zware mmm! Wat "fijn" dat je uiteindelijk terecht bent gekomen in DD. En nu nieuwe rondes, nieuwe kansen dan met een donor dus. Spannend zeg! En hoe gaat dat dan precies in z'n werk? Beginnen jouw 3 pogingen dan ook opnieuw of hoe gaat dat allemaal?

@ Oneofkind, jaaa Huntington is ook echt een vreselijke ziekte. :(Vandaar dat wij gewoon 100% zeker wisten dat wij dat ons kind echt niet mee willen geven. Dus vandaar PGD0-trajct ja! Maar jullie wisten niet dat jij draagster was van taaislijmziekte of? Zitten jullie nu ook in het PGD-traject dan of waar zit jij ergens?

13. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Shadixxx dank je lief!!

Jufbibi, alles ging goed, hartje deed het super, mag blaas alles goed, ze bewoog veel, voelde haar ook al vanaf 14,5 weken en dan dit.. Zo niet voor te stellen dat zo'n mooi kindje iets tekort kwam in haar chromosoom.. Ze had zwaar geestelijk gehandicapt geworden.. Ik had echt met alle liefde van haar gehouden maar kon het haar niet aandoen.. Niettemin ben ik gebroken.. Lichamelijk weer in orde maar zolang ik zoveel tranen laat om mijn meisje, wacht ik met mijn cryo..

Ze zeggen dat ik nu extra vruchtbaar ben maar manlief heeft maar 0,5 miljoen zaadjes dus bij ons zou Hetty echt een wonder zijn.. Mag ook niets doen zolang ik bloed verlies, al is het weinig...

Zullen we afspreken volgend jaar allemaal zwanger te worden van een gezond kindje?!

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

Idd een afschuwelijke ziekte meid!
    Ik ben nu alleen maar toen ik met mijn ex voor een kleintje wilde gaan wisten we het niet.
    Het is dus echt een geluk bij een ongeluk dat mijn zoontje ook een donorkindje is want donoren mogen nergens drager van zijn.
    Daarom mag ik geen eiceldonor zijn.
    Ik ga nu als BAM voor een brusje via iui/d van dezelfde donor als mijn zoontje

15. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    @Poppetje: Ja ik ben voor een gezond kindje in 2014 of op zijn minst zwanger van een gezond kindje...

Gisteren had ik mijn nichtje van 3 helemaal hieper en stuiterend aan de telefoon: "Sinterklaas komt vanmiddag bij jou op bezoek" (aankomst in Groningen) en of ik Sinterklaas wilde vragen ook naar haar in Maastricht te komen. Vervolgens heeft ze nog een half uur sinterklaasliedjes en halfverzonnen liedjes aan de telefoon gezongen. Ik kwam er amper tussen.
    Ik kan daar zo van genieten maar ook gelijk het gemis. Toen mijn ouders rond mijn twaalfde stopten met pakjesavond vond ik dat zo erg maar troostte de gedachte dat ik later Nog heel veel en heel lang Sinterklaas zou vieren met mijn kinderen en later kleinkinderen.
    Deze tijd is dan ook extra confronterend ... Ik had het me altijd zo anders voorgesteld.

Ik ben gisteren ongesteld geworden... Een cyclus van 29 dagen .. Zo kort is ie nog nooit geweest. En nu ook nog eens zonder Clomid. Morgen ga ik bloedprikken voor onderzoek naar eivoorraad en hiv en hepatitis. En dan nog een laatste ronde voor start ivf dat ik nog spontaan hoop zwanger te worden.

Zijn er hier nog meer die onverklaarbaar verminderd vruchtbaar zijn? Ik ben best bang dat ivf mij niet gaat helpen omdat het misschien na innesteling altijd fout gaat.

@shadixx, spannend nu eindelijk begonnen. Waarom ben je op de derde dag begonnen met spuiten?

@butterfly, welkom in dit topic. Wat een teleurstelling dat de poging in oktober niet gelukt is.

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    shaddixxx wat erg van geertgen zeg.
    Ik las in het topic geen enkele zaadcel gevonden van een meisje die al weet ik hoeveel behandelingen heeft ondergaan dat ze er nu pas achter zijn dat ze pcos heeft!!!

Katja wat leuk hihih, maar sinterklaas was ook hier in maastricht.
    Wel de hulpsinterklaas natuurlijk hihi

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    poppetje lijkt me een goede afspraak.
    Heb er echt geen woorden voor.

18. @Jufbibi; Nee, mijn pogingen beginnen helaas niet opnieuw. De arts wil eerst 3 keer IUI proberen en daarna over op IVF. Ik heb een verzekering afgesloten die ook een 4e poging vergoed, dus dan hebben we er nog 2 tegoed. Omdat die eerste kliniek de ICSI heeft uitgevoerd terwijl het geen enkele kans van slagen had, zij onze verzekeraar en de beheerder van tig verzekeraars een onderzoek naar ze gestart. De kans is groot dat ze de behandeling terug moeten betalen en dat wij die poging dan weer terug op de teller krijgen. Dan zouden we er nog 3 tegoed hebben.

Ik vind het hele PGD-traject interessant, maar het lijkt me ook wel heel erg slopend hoor. Ben je zover gekomen dat je een paar mooie embryo's hebt, kun je het grootste deel weggooien.. Ergens is het natuurlijk fijn dat ze de mogelijkheid hebben om dit vooraf te onderzoeken, maar het lijkt me ook heel tegenstrijdig..

@Katja; Ik heb gisteren zoveel gedacht aan kinderloze stellen.. :( Ik heb in de auto echt een half uur zitten janken om al deze mensen.. Ik leef zo met iedereen mee! Knuffel!

Ik weet niet beter dan dat je op dag 3 begint met spuiten, ik ben nog nooit op dag 5 pas begonnen. Daarom vond ik het ook zo raar dat ze dat nu in Düsseldorf wel besloten, zeker ook omdat ik altijd al zo belachelijk lang moet stimuleren (4 a 5 weken). Voor mijn gevoel stel ik het met 2 dagen later beginnen alleen nog maar meer uit. Nu hebben ze gisteren nog een keer in m'n dossier gekeken en toch besloten dat ik inderdaad op dag 3 moest beginnen.. Vind het altijd zo stom dat je in dit traject ook zelf nog zo goed op moet letten en op je strepen moet staan. Je kunt écht niet volledig op artsen vertrouwen.

Ook zo stom; wij hebben anderhalve week geleden het laatste stuk wat nodig was om het donortraject in gang te zetten, doorgemaild naar degene die erover gaat. We hebben er niets meer over gehoord, dus ik dacht dat alles wel goed zou zijn. Zegt de assistente die ik gister sprak over dag 3 vs. dag 5 ineens dat er nog helemaal geen donor geregeld is :( In principe lukt dat nog makkelijk op tijd hoor, maar het is toch stom dat we daar nu toevallig achter komen? De assistente ging het doorsturen naar de 'matchmaker', zodat ze er maandag mee aan de slag zou gaan. Hoop maar dat het op tijd goedkomt ;)

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Shaddixxx wat is dat voor iets raars dat ze nog geen donor hebben geregeld.

20. Ja, geen idee.. Ik vind het ook heel vaag! Nu ga ik er maar vanuit dat ze me niet laten starten met spuiten als ze verwachten dat het niet op tijd geregeld kan worden, maar ik schiet er wel compleet door in de stress. Héél vervelend.

Deel Deze Pagina