Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo allemaal,

Wie van jullie gaat er binnenkort ook beginnen met zijn 1e ivf behandeling?
    Wij hebben in december de afspraak staan voor het gesprek en de planning van de 1e behandeling (eindelijk na 8 maanden wachtlijst). Het zal dus rond januari zijn dat we de eerste punctie en terugplaatsing krijgen. Spannend allemaal!!!
    Gisteren zijn we in het AZM geweest voor de algemene informatieavond. Heftig zeg als je de cijfers ziet. Maar we blijven positief en hebben hoop.

Groetjes!

2. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Hoi manoush,

Ben nieuw hier, maar lees al een jaar mee.

Wij (mijn man en ik) beginnen ook begin volgend jaar met ivf, maar dan wel in eigen cyclus aangezien ik cf(taaislijmziekte) heb. Wij hebben 21 dec een intake gesprek voor ivf. Zijn nu nog bezig met onze 11e iui, maar ongi zit er volgens mij wel aan te komen:x. Hierna de laatste iui en dan eindelijk over op ivf.

groetjes mien

3. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo Mien,

Zo te lezen hebben jullie dan ook al een heel traject achter de rug. Zijn wel veel 12 iui behandelingen! Is dat omdat je cf hebt? En daarbij dus geen clomid of spuithormomen? Is je hormonensysteem dan verder wel in orde?
    Sorry voor al deze vragen maar zelf vond ik de 6 iui behandelingen wel al psychisch en lichamelijk vermoeiend. Ziekenhuis in en uit, en zo snel achter elkaar de hormomen spuiten. Ben benieuwd hoe we het bij de ivf gaan ervaren.

Vind je het leuk om met elkaar te blijven schrijven? Kunnen we elkaar misschien een beetje steunen en moed inpraten :)

Heel veel succes bij je laatste iui, maar wie weet kan het nu ook raak zijn! Zwangerschapskwaaltjes lijken veel op een beginnende ongi. Ik duim voor je!
    Manousch

4. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Hey hoi,

Ongi vanochtend toch doorgebroken en meteen afspraak gemaakt voor fm op 13 dec. De laatste gelukkig.

Wij moesten 12 iui doen, omdat dat gelijk staat aan een normaal stel dat 1 jr bezig is. Mijn cervixslijm is te taai en ws zit er ook taai slijm in de eileiders. En eerst ivf in eigen cyclus, omdat dat ws minder belastend is voor mijn lichaam.
    Een lang en moeilijk traject is dit toch wel geweest. Ben in 2008/09 2x geopereerd aan mijn bmm omdat daar afwijkende cellen opzaten. En begin dit jaar moesten wij stoppen met zwanger worden omdat dit te riskant was voor mijn gezondheid en werd ons verteld dat wij geen kinderen mochten krijgen. Gelukkig gaat t nu weer aardig goed en hebben ze ons medio 2010 weer startsein gegeven voor de laatste 6 iui's. Dus waren helemaal weer blij.

Hmmm is toch een lang verhaal geworden:).

Mag ik vragen wat de reden bij jullie is?

Natuurlijk vind ik t leuk om te blijven schrijven. Daarvoor zitten we hier toch;)

Liefs

5. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Snap er niets van. Toch niet ongi.
    Alleen beetje bruine afscheiding, zal vandaag of morgen wel doorkomen dan....

6. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo Mien,

Hoop echt voor je dat de ongi niet gaat doorzetten! Maar je zult zelf wel goed aanvoelen of het goed zit of niet. Deze dagen zijn altijd zeer slopend.
    Wel positief dat jullie alsnog mogen proberen zwanger te worden. Kan me voorstellen dat je al genoeg beperkt wordt met cf!

Wij zijn in medio 2006 gestopt met de pil en hebben eerst een jaar geprobeerd zwanger te worden. In 2007 ben ik begonnen met de clomid (follikel stimulerend hormoon). De eerste maand was ik meteen zwanger maar helaas klopte het hartje niet...
    De maanden erna waren de prognoses slecht aangezien ik teweinig hormonen aanmaak, ondanks de medicatie, en hierdoor de follikels niet voldoende groeien en het bmslijmvlies niet dik genoeg wordt voor innesteling. In 2009 zijn we gestart met iui en hormoonspuiten. Na de 6e poging ben ik weer zwanger geraakt maar heb een buitenbaarmoederlijkezwangerschap gehad met de verdenking op mola. Nu, na 9 maanden op de wachtlijst voor de ivf, mogen we eindelijk weer starten met het traject.
    Bij ivf kunnen ze meer hormonen geven dan bij iui en hopelijk heb ik daar baat bij :)

Gelukkig ervaren wij veel steun van onze omgeving. Maar toch zal niemand begrijpen hoe het is als je dit zelf niet meemaakt. Ongelooflijk dat sommigen zo snel zwanger raken en anderen hiervoor door het stof moeten bijten. Maar ben natuurlijk super blij voor mijn vriendinnen als ze zwanger zijn, maar ook stront jaloers!Het blijft een wonder, dat beseffen we ons maar al te goed.

Mien, ik zal komende dagen aan je denken en voor je hopen dat de ongi niet doorzet. Toi toi

Manousch

7. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    hahaha, heb geprobeerd een banner aan te maken. Deze is wel heel zoet! Hoe heb jij die gemaakt?

Groetjes

8. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Jullie hebben dan ook een lang en moeilijk traject gehad, 2x zwanger geweest. Is er dan ook een eileider verwijderd of was dat niet nodig. Wat is mola eigenlijk?
    Wat een lange wachtlijst voor ivf eigenlijk. Volgens mij kunnen wij meteen beginnen met ivf. Hopen voor jou dat de med's goed aanslaan. Gaan we gewoon vanuit. 2011 wordt ons jaar ok:)

Ik heb t ook wel hoor, als een naaste zegt dat ze zwanger zijn. Ben dan ook erg jaloers, maar gun t ze wel. Erg dubbel gevoel dan, maar voel me daarna wel ff klote hoor.

Ik heb hieronder een link voor t maken van een banner. Als t niet lukt kun je ff kijken op you tube en zoeken naar: banner zwangerschapspagina.

YouTube - zwp01.mov

Hier nog steeds geen echte ongi, zal morgen wel komen dan...

Liefs

9. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo Mien,
    Ze hebben mijn eileiders gelukkig kunnen sparen! De vrucht was uiteindelijk in mijn buikholte gaan zitten. Wat dat betreft vond het ziekenhuis het ook allemaal maar uniek. Ook het vaststellen van mola is normaal in een paar dagen duidelijk, maar bij ons heeft dat weken geduurt! Ze hebben extra kweken moeten doen om mola uit te stellen. Slopende weken kan ik je zeggen.

Bij mola heb je een woekering van cellen in je bm welke kwaadaardig kunnen worden. Als je mola hebt kunnen ze verschillende behandelingen doen, van verwijderen tot chemo. En je mag pas na 12 maanden mola vrij weer zwanger worden. Geen pretje dus. Op internet kan je heel veel hierover lezen maar daar wordt je niet blijer van.

E natuurlijk kan ik ook wel genieten van anderen die zwanger zijn en een kindje verwachten. Of de hele wereld nu wel of niet zwanger wordt, onze situatie verandert hierdoor niet. Dus kan ik alleen maar hopen voor anderen dat ze dit niet hoeven mee te maken. Ookal is het fijn als je metgenoten kunt spreken en ervaringen en frustraties met elkaar kunt uitwisselen.

Ik ga zo proberen een banner te plaatsen, maar weet eigenlijk niet wat ik dan in de banner moet zetten. Slik al maanden de pil door en heb geen idee waar ik in de cyclus zit. Weet ook niet wanneer ik moet stoppen van het ziekenhuis. Krijgen we waarschijnlijk donderdag te horen.

Houd me op de hoogte hoe het met je gaat, oke! En zolang je niet ongi bent blijven we positief!!!!!!!!!!!

Manousch

Ps, Maastricht heeft idd een lange wachtlijst.....

10. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Banner is gelukt zie ik. Wel een lange cyclus dan met de pil?

Gelukkig geen mola dus, wat lijkt me dat verschrikkelijk zeg.
    Waarom moet je al die tijd de pil slikken dan? Je hebt dan toch elke maand wel kans?

Hier ongi gister goed doorgebroken. Nu hopen dat ei aan goede kant zit. We wachten af, ma 13e fm. Ben benieuwd;)

11. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo Mien,

Bah, wat balen dat de ongi heeft doorgezet. Het blijven spannende dagen, zou het deze maand eindelijk eens zo mogen zijn??? En als de ongi doorzet weet je wel waar je aantoe bent maar de teleurstelling is daardoor niet minder. Ik weet precies hoe het voelt....helaas.
    Maar gelukkig zijn er nog mogelijkheden voor jullie en dat geeft denk ik wel hoop.

De pil moet ik doorslikken tot de start van de ivf hormonen. Ben inmiddels al maanden aan het doorslikken en heb geen cyclus. (heb in de banner maar wat ingevuld omdat ik gewoon ook eentje wilde ;). Als ik de pil niet zou slikken is er een grotere kans op een bbzw (mocht het al lukken) aangezien mijn baarmoederwand niet verdikt. En die ellende wil ik gewoon niet meer!

Misschien een persoonlijke vraag, maar hoe gaat het binnen jullie relatie? Het heeft wel zijn impact, en bij de een pakt dat goed uit en bij de ander juist niet. Wij hebben in het begin veel stress ervaren maar na verloop van tijd zijn we juist hierdoor meer naar elkaar toe gegroeid. Hij is zo lief voor me als ik hormonen slik en eigenlijk niet altijd redelijk ben. Of toen ik in het ziekhuis lag deed hij alles voor me! Had zelf het hele huis gepoetst toen ik naar huis mocht:)

Nou meis, ik hoop dat je nog energie hebt voor de laatste iui!

Manousch

12. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Ben er weer hoor, ff druk, druk en nog eens druk.

Wat een lieve man heb je, ik heb er gelukkig ook zo'n een;)

Tja die banner haha, over een klein poosje heb je ms wel een andere banner;)

Onze relatie was meteen al heel erg goed, wij zijn als beste vrienden begonnen en ik denk dat dat een goede basis is. Natuurlijk is dit allemaal zwaar, maar dit heeft eigenljk weinig impact op onze relatie gelukkig. Wij zijn er voor elkaar en hebben t erg leuk met z'n 2en. We blijven genieten van t leven:). Ooit krijgen wij ook zo'n mooi en gezond beebje, weet t zeker.

Liefs

13. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo Mien,

Wat fijn om te horen dat het bij jullie zo goed gaat. Ik heb menig koppels zien sneuvelen tijdens dit soort behandelingen. En raar maar waar, de meesten hebben nu kinderen met een ander, spontaan! Maar waarschijnlijk zat het van te voren al niet goed. Maar jammer dat het dan op deze vervelende manier loopt.
    Gelukkig zat het bij ons ook goed voordat we begonnen. Een kindje is de grootste verbintenis die je met elkaar kunt aangaan dus vind wel belangrijk dat je zeker bent van je relatie. Dit is mijn gevoel hierover en respecteer natuurlijk andermans menig. Maar zoals ik al schreef hebben de beste relaties soms zijn hun stressmomenten.

Ben je er een beetje bovenop na de teleurstelling van deze week? Ik weet precies hoe het voelt om ongi te worden terwijl je altijd stiekem toch hoopt op.... De laatste maanden slik ik weer de pil, op dokters advies. Maar kijk wel erg op tegen deze komende spannende maanden. Ondanks dat 9 maanden wachtlijst erg lang is hebben we wel even rust gekregen en geen mmm gehad. Dit was prettig om te mogen ervaren en even weer jezelf terug te vinden. Maar al duurt het nog 3 jaar, dan nog gaan we ervoor!

Je hoeft niet perse iedere dag te reageren hoor! Wij Nederlanders hebben gewoon een druk leventje en daar is niets mis mee. Zelf vind ik het ook fijn om de vrijheid te hebben om te schrijven als ik tijd en de behoefte heb.

Knuf
    Manousch

14. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Ik denk dat t ook best wel goed is even een pauze inlassen(tenminste voor mij). Bij jullie was dat (helaas) eigenlijk ook niet anders. Wij hebben ook een paar maanden rust gehad en dat was best wel fijn. Je leven draait dan ff niet om baby's en zwanger worden. En dat gaf ook meer rust in onze relatie. Je kijkt dan toch weer anders naar elkaar en dat was errug fijn;)

Helaas weer een teleurstelling voor ons vandaag. Dat stomme ei zat wederom aan de verkeerde kant. Hoe is t mogelijk, dit is al de 6e x. We gaan deze iui nog wel doen (als t aan mij ligt niet, maar mijn man wil t wel graag, niet geschoten is altijd mis), maar we kunnen er van uit gaan dat dit em niet wordt. Dus 2011 wordt ons jaar, die van ons allemaal:)!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs knuffel

15. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo Mien,

Zo te zien blijven we op deze forum met z'n tweeën. Best gezellig maar iedereen mag natuurlijk aansluiten!

Je zegt dat je eitje aan de verkeerde kant zit. Hebben ze je dan een eileider verwijderd of zit die verstopt?
    Misschien een rare vraag maar in hoeverre beinvloed de cf je zwanger worden en eventuele zwangerschap eigenlijk? Heeft dat met de innesteling te maken in het slijmvlies?

Wij hebben eigelijk ook meedere complicaties waardoor zwanger worden en blijven moeilijk is. Ten eerste dat ik geen hormonen aanmaak en geen slijmvlies heb (bij de ongi wel reuze gemakkelijk want het stelt echt helemaal niets voor). Maar heb ook een afwijking aan de baarmoeder. Normaal heb je de vorm van een driehoek maar ik heb een hartje. De arts zegt dat we ons daar nu nog geen zorgen over hoeven te maken maar dat een zwangerschap in de toekomst wel goed onder controle moet blijven. Dit i.v.m. vroeggeboorte en stuitliggen. Een terugplaatsing van 2 embro's zit er dus waarschijnlijk niet in. Maar we zijn ten eerste al erg blij als we al zwanger worden. De zorgen erna zien we dan wel en misschien valt het allemaal wel mee....

Liefs
    Manousch

16. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Jeetje t zit jullie dus ook echt niet mee. Zijn er wel goede med's om bms dikker te krijgen en om een goede eisprong te krijgen? Heb hier verder geen verstand van...

Mijn rechtereileider zit idd verstopt, ws komt dat doordat er taaier slijm in zit. Heb nog nooit een soa gehad, dus dat is t niet. Taai slijm zit ook in de eileiders en helaas is t transport dus minder of niet goed.Dus wat dat betreft heb ik goede hoop op ivf, omdat je dan de eileiders passeert. Heb gevraagd of er ook taai slijm zit in de baarmoeder, wat niet gunstig is voor innestelling, maar de artsen zeggen van niet. Vind ik toch raar, want al mijn slijmvliezen produceren taai slijm en in de baarmoeder zit toch slijmvlies. Maar goed, als zij dat zeggen zal t wel zo zijn. We hebben goede hoop.

Knuf

17. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Goh, wat een gedoe zeg. Maar wel positief dat in de bm ander slijm zit, anders waren je kansen misschien nog wel kleiner! Nu heb je in iedergeval wel kansen met de ivf. Minder fijn dat het via deze weg moet maar wie weet zijn we er ontzettend mee gebaat!

Heb vandaag een sollicitatiegesprek gehad om een kandidaat te vinden voor de zwangerschapvervanging van mijn collega. Hoop zo dat de rollen ooit eens omgedraaid zijn en ze voor mij iemand moeten vinden :).
    Is trouwens al de 7e op een rij sinds dat wij ook actief met onze kinderwens bezig zijn. Ben super blij voor mijn collega's maar het is wel zuur om er iedere dag mee geconfronteerd te worden :x. De collega die binnenkort op verlof gaat is inmiddels al van de 2e zwanger en we zijn toen rond dezelfde tijd begonnen! Binnenkort heeft ze twee lekkertjes en helaas kan ik alleen maar lijdzaam toekijken.....

Knuff

18. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Oohja, je vroeg nog naar de medicatie. Het schijnt dat ze dit goed kunnen opvangen met de Puregon en de bolletjes (weet even de naam niet) die je vaginaal moet inbrengen.

19. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Tja, ik hoop voor jou dat idd de rollen s worden omgedraaid. Maar dat gaat wel lukken hoor, weet t zeker.
    Sinds wij bezig zijn, zijn er ook al een aantal zwanger van de 2e. Vind ik ook niet eerlijk!
    Die bollen heten volgens mij utrogestan.

Hier: vanochtend werd ik gebeld om een afspraak te maken voor iui, waren ze mijn dossier kwijt. Gelukkig hebben ze em gevonden. Maar toen zeiden ze dat we wel haast moesten maken, want wij waren de laatste van de dag, dus stress in huize mien mn voor mienman, want produceren onder druk is voor hem eigenlijk niet te doen en dan heeft hij ook nog zo'n vrouw die aan t drammen is. Dus beetje knuffelen , viel t kwakkie naast t potje. Aaaaaah!!!!!!!!!! Gelukkig nog een beetje kunnen oprapen. Maar t is uiteindelijk gelukt hoor;) De laatste iui zit er op gelukkig en nu ff rust in huize mien....

liefs

20. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Ooh Mien, wat een verhaal! Sorry maar heb er wel even van in een deuk gelegen. Snap dat het voor jullie stressen was maar dit moet je echt ergens opschrijven en nooit meer vergeten. Wie weet kun je er ooit met je kid(s) hard om lachen :)

Boh is wel snel gegaan dan. Was even vergeten dat het bij iui continu aanpakken is. Ben je net ongi geworden en voor je het weet ben je weer geinsimineerd! In mijn geval was ik twee weken aan het spuiten en dan even twee weken rust. Nou ja, die rust was meer spannend in de hoop op...En voor ik het wist was ik weer aan het spuiten.

Wie weet begint het nieuwe jaar voor jullie als een wonder. Hoop echt dat jullie de ivf niet meer nodig hebben en dat die paar rakkers (van de grond:)) jullie geluk hebben gebracht.
    Ik zal een extra kaarsje voor je branden!!!!

Liefs Manousch

Deel Deze Pagina