Heb geen idee manousch. Sommigen zeggen dat je pas mag stoppen met 12 wk, maar sommigen ook eerder. Ik denk als je nog genoeg over hebt, gewoon door moet gaan. Kan toch iig geen kwaad. Denk dat merah het wel weet, die heeft t toch ook gebruikt?
Bij ons mag je ook gelijk stoppen. De gele lichaam maakt nu voorlopig hormoon en daarna je placenta. Vond het zelf ook heel eng. Bij ons had de apotheek een foutje gemaakt zodat ik nog wat extra in huis had. Heb dat opgemaakt.
Dankje meiden, ik denk dat ik de rest op ga maken en dan met de dagelijkse helft. Hier is mijn banner!!!!
Hoi allemaal, Ben een paar dagen afwezig geweest.... maar als ik het zo lees, van iedereen weer hoopvolle dan wel hele positieve berichten: dat is lekker aansluiten weer! Fijn hoor, dat kan ik wel gebruiken. Ik zat er de laatste dagen echter helemaal doorheen. Had er geen vertrouwen meer in: zag tegen de IVF op, weinig hoop op een positieve afloop. Een zeer druk sociaal weekend heeft me een beetje getackeld, dat maakte het er niet beter op. Ben inmiddels weer redelijk uitgeslapen en wat positiever. Ik vind echter dat ik er niet al te lekker in sta; heb geen zin in IVF. Ik hoop dat mijn stemming de komende weken veranderd. Heb nog geen voorlichtingsbijeenkomst gehad enzo, geen instructies, niks. Het zal wel bijdraaien, daar ga ik vanuit. Mooie banner Manoush.... wil er ook graag zoeen
Ziet er goed uit Manousch!!! Toke... ik denk dat niemand zin heeft in IVF. Maar als je eenmaal begonnen bent, dan zit je in een trein. Dan leef je rond spuiten en echo's en dan kijk je vooruit: hopend dat bij die volgende echo je follikels rijp genoeg zijn... Tip: denk aan je eigen energie-voorraad. Ik heb, voordat ik aan IVf begon, al mijn goede vrienden een mail gestuurd en daarin uitgelegd dat mijn energie nu even een tijdje niet overhoudt. Dat ik prima contact wil, maar het gewoon niet altijd kan. Dat ik een beroep doe op hen. En dat als ik last-minute afzeg voor een verjaardag, dat dat dan niets met hen te maken heeft en dat ik daarin hoop op een stukje begrip. Nu zeg ik niet dat jij ook in de pen moet kruipen, maar waak over jezelf!
Goh Toke, dat is ook helemaal niet leuk om je zo te voelen. Je wilt gewoon een kindje en dat liefst zo snel als mogelijk zonder al dit gedoe! Maar meid, gelukkig leven we in de 20e eeuw waarbij heel wat mogelijk is en we hulp kunnen krijgen. Maar dat wil nog niet zeggen dat het makkelijk is allemaal. Goed dat je energie krijgt van ons als voorbeeld, dat heb ik ook heel lang gehad bij anderen en kijk hoe ik er nu bij zit! Het geeft geen garantie maar wel hoop! Blijf je grenzen aangeven, jij en je lief zijn nu belangrijk en de rest komt wel weer. Sterkte!
Lief van jullie dames, deze steun! Dankjulliewel. Vandaag heb ik lekker een dagje vrij, daar ga ik van genieten en even goed bijtanken, hopelijk in het zonnetje. Ik ga weer wat beter op mijzelf letten. Zijn jullie ook buiten je eigen behandeling om met IVF bezig, boeken lezen erover bedoel ik dan? De zwangeren vast niet, die kunnen weer andere literatuur aanboren. Lijkt me een heerlijke overstap.
Heb ook tijdens mijn traject geen boeken gelezen. Alleen als ik ergens over twijfelde heb ik het opgezocht op internet. Ik kan niet zo veel met boeken. Er staat te veel in over dingen die Eventueel Zouden Kunnen gebeuren, maar meestal gebreurt dat toch niet... Geeft te veel onrust voor mij...
Twee weken terug las ik er veel over, maar nu weer ff niet hoor. Vandaag dag 17 voor mij. Net tijdens het lopen kwam opeens hele heftige lage rugpijn opzetten.... ik dacht: heb ik een hernia ofzo? Met een minuut of 10 was het weer een stuk minder en nu nog lichtjes op de achtergrond. Mijn wanhopige brein kan het natuurlijk niet laten om ook een innesteling als optie achter de hand te houden. Vervelend zo'n gedachte, want vervolgens laat ie me niet meer los. Aan die hernia denk ik natuurlijk allang niet meer . Dat het er nog iets te vroeg voor is en dat de meesten eerder buikpijn hebben, dat lijkt me niet tegen te houden....
Ik denk ook dat iedereen op ziet tegen de ivf, is ook niet niets natuurlijk. Maar je bent sterker dat je denkt en je sleept jezelf er gewoon doorheen, dat geldt tenminste voor mij. Boeken over fertiliteit/ivf etc. heb ik niet gelezen, heb net als merah veel gegoogled en gekeken op dit forum. Hoe voel je je nu toke, nog last van de rug? Ben je al ongi geworden groen? Hier nog een paar dagen wachten op mijn ongi, gaat toch best wel weer snel. Hoop toch echt dat we de volgende x een tp hebben zucht...
Nja, die rug doet toch echt nog wel zeer. Gisterenavond voelde het echt als ongi-pijn.... mijn menstuatiepijn zit ook vooral in mijn onderrug en daar leek het wat op. Nu lijkt het daar minder op, maar het zit er nog wel behoorlijk. Fijn dat voor je gevoel de tijd snel gaat Mien. Dit zijn niet de leukste weken voor jou. Ik wordt binnenkort uitgenodigd voor voorlichting over IVF. Nu wordt ik waarschijnlijk over een dikke week ongesteld. Ik heb zoiets van: laat me dan maar gelijk met die pil beginnen, maar die heb ik nog niet. Zal ik de stoute schoenen aantrekken en er over bellen of braaf afwachten?
Heb ik gedaan, maar ze geven hem nog niet. Zodra ik die ga slikken begint de behandeling officieel en in april kan ik nog niet terecht dus. Da's wel een tegenvaller zeg. Nog een keer extra mijn eigen cyclus dus.
Toke, misschien is het nu niet fijn om te horen maar wachten heeft ook zo zijn voordelen. Wij hebben bijna een jaar gewacht op de ivf (maastricht heeft een lange wachtlijst). En wachten is echt niet leuk, wij kunnen het weten. Maar van de andere kant geef jij jezelf wel even de tijd om op rust te komen. IVF is best pittig en vraagt veel van jouw lichaam, je relatie en je emotionele toestand. Zeker is het wachten kl*te maar probeer er je voordeel uit te halen en op krachten te komen. Liefs Manousch
Hoi allemaal, weer een keer een berichtje van mij. Toke wat ontzettend balen dat je moet wachten. Manousch en Merah hoe gaat het? Mien, hoe staat het bij jou ervoor? Hier, geen pil voor start icsi. Ik wacht nog steeds op mijn ongi, inmiddels wel gevoelige boobies en de huid in mijn gezicht is onrustig dus een van deze dagen zal het wel komen. De groentela ligt vol, dus wacht de dag rustig af zodat we kunnen starten. Wel raar dat ik nu uitkijk naar mijn ongi...
Stiekum denk ik ook: nog een maandje meer kans dat het me zonder IVF lukt. Ik hoop dat ik eind deze week hoor over wanneer de voorlichting is. Voegt zo'n bijeenkomst nog wat toe? Ik vindt de papieren die ik mee heb gekregen al duidelijk zat.