Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb ook nooit de pil hoeven slikken voor ik aan een behandeling begon. Gewoon 1e menstruatiedag is eerste cyclusdag en vanaf dag 3 spuiten...
    Geen idee waarom dat weer verschillend is...

2. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Nee, jullie niet? Vreemd dan inderdaad. Ik heb hem liever niet, maar hij zit er nou eenmaal bij. Ik doe maar braaf wat ze zeggen.

3. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Ik zou wel heen gaan naar de voorlichting toke. Ik wist ook wel veel, maar ook een paar dingen niet. Vond t ook wel fijn om lotgenootjes te zien.

Groen, irri zeg dat de ongi zo lang op zich laat wachten.

merah en manousch, hoe gaat t met de buikjes? Beginnen die al wat bol te staan:)?

Ik word vannacht of morgen ongi, voel t al aankomen. Kunnen we weer door. Ga nog ff wat vragen op papier zetten voor de ivfarts. Wil toch wel graag weten waarom t steeds misgaat.
    Voel me best wel k*t, heb echt zo'n leegte in mij. Hoop toch echt dat ik ook een x zwanger mag worden. Ik ben zo bang dat ik niet zwanger kan worden... Hadden/hebben jullie dat gevoel ook vaak?

Liefs van een depri mien

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ben niet naar de voorlichting geweest. Ik had van zo veel mensen gehoord dat het een vrij depressieve bedoeling was. Mensen die erbij zaten of ze iets vreselijks gingen ondergaan. En bovendien werd er in heel duidelijke bewoording gezegt: 50% van degene die hier in de zaal zitten zullen nooit een kind krijgen...
    Ik had geen zin in die negatieve insteek...

Hier alles goed. Al wel een buikje, maar dat zal echt niet van het kind zijn. Is vocht en darmen. Ik zal zo eens op de weegschaal gaan staan...

5. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    @ Mien, ja dat heb ik ook errug vaak! Ik zie er bijna geen gat meer in. Denk: dat had allang moeten gebeuren. Ik heb eerder het gevoel dat ik eigenlijk moeder zou moeten zijn van een 4 jarig kind, dan van een baby. Maar het is zoals het is. Als het al lukt: netjes bij de babytijd beginnen.... en dat vind ik dan natuurlijk heerlijk!

Wat een depri prognose he: 50% blijft zonder kind! Ik zit niet op extra bevestiging van mijn sombere kant te wachten eigenlijk. Een flinke oppepper zou welkom zijn vanuit het ziekenhuis. Tot nu toe voelen die gesprekken wel goed hoor. Ik ga denk ik ook gewoon naar die voorlichting, het hoort er waarschijnlijk bij.

6. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo dames, ik zal iets minder aanwezig zijn hier op het forum aangezien onze laptop kapot is. Maar probeer jullie wel bij te houden :)

Zelf zijn we wel naar de info-avond geweest en hebben dit als zeer prettig ervaren. Ze geven een reeel beeld van wat je kunt verwachten en benoemen eerlijk de cijfers. In eerste instantie schrokken wij daar wel van. Maar uiteindelijk zal 70% van de koppels die alle drie de ivf hebben doorlopen een kindje krijgen! De afvallers zijn diegene die het een te zwaar traject vinden of door medische redenen moeten stoppen. Maar dit is mijn persoonlijke mening natuurlijk.
    (volgens mij was het bij ons ook nog verplicht om te komen!)

Merah, gek he dat z'n buikje al zo snel gaat. Had dat nooit verwacht. Ik heb ook al een buikje en voel me oooh zooo opgeblazen. Juist door de verplaatsing van alle organen.

Groen, Mien en Toke, ik hoop zo erg dat jullie binnenkort zwanger mogen raken! Ik gun dit echt iedereen met een kinderwens. Vooral als je er al zoooo lang op wacht.

Liefs Manousch

7. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    70% met drie pogingen? Dat vind ik dan best wel weer een hoop! Scheelt een stuk met die 50% die ik heb gelezen... maar waarom die percentages verschillen is mij niet duidelijk.

8. groen29

groen29 Bekend lid

18 aug 2010
    607
    0
    0
    Bij ons zijn geen percentages genoemd, vond de voorlichting erg prettig.

Ik durf het bijna niet te zeggen en het is nog heel onwerkelijk maar heb vandaag een testje gedaan en deze was super positief. Ben dus zwanger, maar weet niet hoe lang want mijn laatste ongi was 4 februari en 19 maart had ik nog een negatieve test.

Ben er super blij mee, maar het in nog heel vreemd en kan het echt nog niet geloven.

Raar ook dat de hormonen in de koelkast liggen.

Hoe is het verder met jullie. Toke al gewend aan het idee dat je 1 maand extra moet wachten.
    Mien, alweer helemaal opgekrabbeld na je tereurstelling?

Merah en Manousch hoe is het met de zwangerschapskwalen?

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Groen, hoe doe je dat???
    Je staat toch voor ICSI?
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit. VAN HARTE!!!

Hier iets minder positief.
    Ik doe de combinatietest en 1 de 2 bloedwaarden is niet goed. De nekplooimeting moet nog, maar ik zit nu al in de stress...

10. groen29

groen29 Bekend lid

18 aug 2010
    607
    0
    0
    Oh merah, wat een stress. Kan je snel terrecht voor de nekplooimeting?

Hier heb ik idd de hormonen klaar liggen voor start icsi, vanavond ga ik nog een testje doen. Het is heel onwerkelijk.

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nekplooimeting is pas over 2 weken.

Ik laat eerst nog mn bloedtest overdoen. Dit omdat de waarden bepaald zijn op een vroeger tijdstip dan gebruikelijk.
    Dit zijn nieuwe inzichten die nog in de studie-fase is.
    Bovendien gebruikte ik nog Utrogestan toen. En er is niet bekend of dat van invloed is/kan zijn.

12. chichi

chichi Actief lid

27 mrt 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    Lieve dames,

Ik heb hier al een tijdje niet meer gereageerd sinds mijn mislukte IVF behandeling.

Merah en Manousch: van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik wil jullie even laten weten dat ik ook zwanger ben! Spontaan nog wel, echt een superwonder! Ik ben zo ontzettend blij en kan het nog steeds niet geloven. Ik heb gisteren getest omdat ik 1 a 2 dagen overtijd was en deze was positief.

Ik plaats zo een foto van de test.

Andere dames: Ik hoop dat jullie snel mogen volgen met goed nieuws!

13. chichi

chichi Actief lid

27 mrt 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
  14. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Jeetje, wat een goed nieuws groen en chichi spontaan zwanger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Das echt een wonder zeg:):). Van harte gefeliciteerd meiden.

merah, wat een stress weer, hoop dat het door de utro komt. Duim voor je.

Ik ben vandaag ongi geworden en ga volgende week zaterdag weer heen voor echo en dan ms met pasen of net erna punctie. Ik hoop zoooooooooooooo op een tp.

15. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Boh wat geweldig, Chichi en Groen proficiat! Twee streepjes is gewoon zwanger :D :D :D

Merah, wat schrikken zeg. Wat kunnen deze waardes mogelijk verder inhouden dan? Spannende periode......

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mogelijk een kindje met Down, of trisopmie 13 of 18.
    Bij 13 of 18 is het makkelijk voor ons. Die kindjes zijn gewoon niet levensvatbaar. Maar Down...
    Pffffff...

VAN HARTE Chichi!!!

17. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Wow Groen en Chichi, wat een heerlijk nieuws. Daar hoop ik al zo lang op; een spontane zwangerschap. Van harte gefeliciteerd, het is jullie gegund. Geniet er maar lekker van, ondanks dat het ook opnieuw weer spannend is...

Merah, wat rot voor je. Ik had je alle goeds van de wereld gewenst en dit is vast een stressvolle domper. Ik hoop dat het bij dit slechte nieuws blijft en dat de nekplooimeting gewoon goed is.
    Sterkte!

Wij moeten nu vast ook gauw aan de beurt zijn Mien, kan niet anders toch?

Wij volgende week een intake-gesprek voor IVF-set

18. groen29

groen29 Bekend lid

18 aug 2010
    607
    0
    0
    Merah, succes mey wachten. Hoop zo dat de uitslag vlg x goef zal zijn

Manousch hoe is het met jou?

Mien, een nieuwe kans is weer gestart je weet war merah heeft gezegd: wij worden allemaal zwanger!

Toke, succes op de voorlichtingsavond, bij mij was het alleen info en gelukkig geen percentages en vervelende verhalen

Hier, gisteren getest en daar kwam uit 2_3 weken!

We zijb zo blij!
    Vanichtend wel wakker geworden met krampen. Ik moet zeggen dat de stress er dan behoorlijk inzit. Gelukkig zit het hoger dan ongi pijn dus rationeel zeg ik mijn darmen maar mijn gevoel zit helemaal in spanning. Gelukkig nog een dagje werken en dan lekker weekend

19. groen29

groen29 Bekend lid

18 aug 2010
    607
    0
    0
    Oh chichi ik vergeet je. Maar natuurlijk gefeliciteerd, wat een wonder he

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Groen, alles wat je voelt boven je schammbot is niet van je zwangerschap.
    Kan je blaas of je darmen zijn.
    Heb ook vaak in de stress gezeten die eerste weken, maar dan zit je baarmoeder nog achter (langer dan) je schaambot.

Deel Deze Pagina