Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Boh Merah, vind dit toch wel heftig hoor. Hoop dat het allemaal vals alarm is en jullie daarna eindelijk kunnen genieten van je zwangerschap!

Groen, het is normaal vanalles te voelen in je buik. Je darmen gaan zich verplaatsen en hierdoor kun je krampjes krijgen maar zeker ook steeken in je maag. Maar ik denk dat je zelf heel goed voelt of het pluis is of niet. Het is in iedergeval tegek dat je zwanger bent!

Mien, wanneer moet je naar het ziekenhuis? 3X is scheepsrecht oke!!!!!!

2. chichi

chichi Actief lid

27 mrt 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    Mien, Manousch, Toke: Dank jullie wel. Ben er superblij mee en kan het nog steeds niet bevatten.

Groen: Jij ook spontaan zwanger? Geweldig! Van harte gefeliciteerd!

Merah: Thanx! Wat sh***t zeg die onzekerheid. Ik hoop dat je snel gerustgesteld wordt.

Hier@ Ik heb net een zwangerschapstest gedaan van Clearblue met zwangerschapsindicator en deze gaf 3+ aan. Geweldig! Ik heb het gevoel dat het een meerling is........! Wat zijn jullie ervaringen met Clearblue?

3. groen29

groen29 Bekend lid

18 aug 2010
    607
    0
    0
    Ik heb ook een clear blue testje gedaan en deze gaf aan 2-3 weken, dit klopt volgens mij ook wel met de keren dat we hebben geklusd in die periode.

Dus als je zeker weet wanneer je eisprong was geeft hij veel meer aan dan bij mij ;) zou leuk zijn, of net?

4. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo meiden,
    het is eventjes wat rustiger hier op de topic! Hoe is het met jullie allemaal?

Toke en Mien, lijkt me erg zuur voor jullie dat jullie nog midden in het traject zitten. Gun het jullie zo om met ons mee te kletsen over de zwangerschap!
    Mien, gelukkig is zaterdag weer kortbij en gaan we deze keer voor een super emmy :D
    Toke, deze week de infodag? Hebben jullie um al gehad of komt die nog? Laat ff weten hoe je het hebt ervaren als je wilt, oke?

Chichi en groen, wanneer hebben jullie een echo opstaan? Spannende tijd he! :)

Merah, kom je nog een beetje de rust vinden? Laat je ons weten als jullie meer weten?

Hier is het wel oke. Ben erg onrustig en maak me druk dat het straks bij de 2e echo misschien niet meer goed zou zijn. Heb geen specifieke reden maar ben gewoon bang. Denk dat dit zorgen zijn die vanaf dag 1 dat je zwanger bent ook niet meer overgaan.

Liefs manousch

5. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Ik snap heel goed dat je bang bent, vooral ook omdat je al 2x een mk hebt gehad manousch. Maar positief blijven, dit beebje blijft lekker bij je zitten. Ik denk dat iedereen die door de mmm zwanger is geworden, extra onzeker is en ook blijft gedurende de zwangerschap. Denk dat ik dat ook erg zou hebben.

Merah, hoe gaat t met jou????

Ik ben blij dat t bijna zaterdag is. Hoop idd op een emmy duim, duim, duim...

6. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Nou Mien, ik hoop met je mee!
    @ Manousch:ik kan je zorgen niet wegnemen. Ik begrijp het wel. Gelukkig is de kans het grootst dat alles goed is.

Ik geloof niet dat ik een echte voorlichtingsdag krijg! Vandaag was een intake en half mei begin ik waarschijnlijk. Dan maak ik ook een afspraak voor prikinstructies. 2 tot 4 weken later mag ik beginnen met prikken. Ik zie er momenteel niet tegenop, omdat het toch nog wat verder weg is.

De gyn zei wel iets aparts: 20 tot 25% kans per keer. Na drie behandelingen dus driemaal 20/25, dus 60 tot 75% kans! Die berekening klopt niet hoor, veel te positief... doe mij dan maar 4/5 behandelingen. Ga ik voor de 100%, haha.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee Toke, zo mag je idd niet helemaal rekenen.
    Elke poging staat namelijk op zich. Het is niet zo dat je bij poging 2 opeens 2x zoveel kans hebt (1e poging 25%, 2e poging 50%, 3e poging 75%). Elke keer heb je opnieuw weer die 25% kans.
    Het is net als bij de kans op een jongen/meisje. Je hebt 50% kans op een jongen. Maar als je al een jongetje hebt en je raakt voor de 2e keer zwanger, dan is de kans op een meisje niet opeens veel hoger. Je hebt dan gewoon opnieuw weer kans op 50% jongen en 50% meisje.
    Wel is het zo dat er meestal wel een paar cryo's zijn, dus over de hele behandeling kan dat de uiteindelijke slagingskans wel opkrikken.
    100%... daar gaan we voor in dit topic!!!

Mien, ik duim heel hard voor je dat je een mooie emmy hebt!

Hier uiteindelijk goed nieuws: De goede nekplooi heeft mijn kansberekening dusdanig goed beinvloed dat we uitkomen op een kans van 1 op 4700 op een kindje met Down.
    Ik heb wel drie keer gevraagd of ik het wel goed had gehoord!
    Ben zo blij en opgelucht!!!

8. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Merah, dat is nou goed nieuws:):)!!!!

ff ego: heb een probleem, vanochtend heen geweest voor echo (dag 10) en nu heb ik al een groot ei en heb ik dinsdag al punctie. Totaal niet verwacht, maar nu moet ik morgen pregnyl spuiten en dat heb ik niet! Heb ik pregnyl echt nodig of kan t zijn dat ei vanzelf los komt van follikelwand bij naderende ovulatie?

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mien, je hebt die pregnyl nodig! Dat geeft echt de meest optimale kans. Nogmaals, ik heb nog liggen. Je bent meer dan welkom. Je hebt ook PB...

10. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Merah, nog bedankt voor je pbtje:). Ben zooooooooo blij dat ik toch nog pregnyl heb kunnen krijgen. Wat zat ik in de stress zeg!!!

11. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Nu zit ik weer in de stress. Mijn man is ziek en heeft gister koorts gehad:(. Zijn temp was 38,6, nu is ie 37,6. Dus gaat weer de goede kant op. Maar ben bang dat we nu niet door kunnen en dat we een paar maanden moeten wachten, omdat het zaad nu slecht kan zijn. Ik word vandaag gebeld door ivf arts en zal hier ff naar vragen. Het zit ook echt niet mee. Zucht...

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Schat, je hebt maar 1 eitje.
    Hij heeft maar een dag echt koorts (boven 38) gehad, dus zo heel dramatisch zal de schade niet zijn.
    Voor het bevruchten van 1 eitjes bij IVF zijn maar 100.000 zaadjes nodig.
    Die moeten er na bewerking toch nog wel over kunnen blijven?
    Niet te veel stressen meid! Goed waken over je eitje!

Kus!

13. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Ok thanks meid, ga dan weer lekker verder broeden haha.

14. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Merah, nog van harte gefeliciteerd!!!!!!! Je bent voorbij je eerste trimester.

x

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
  16. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Ooh Merah wat een goed nieuws zeg! Pfff, en nu eindelijk gaan genieten he :) Boh, je eerste trimester voorbij, JOEHOEEEEEEE!

Mien, wat een stress zeg. Gelukkig heb ik even door kunnen lezen en is het alweer opgelost. Morgen de punctie......hoe kijk je hier nu tegenaan nu dat je weet wat je te wachten staat? Ik wens je in iedergaval heel veel zwemmende zaadjes, een super ei, maar vooral een mega bevruchting :D:D:D:D

Hoe gaat het met de andere dames?

Hier ziek zwak en misselijk :)

17. groen29

groen29 Bekend lid

18 aug 2010
    607
    0
    0
    Hier aan het genieten van het heerlijke weer.

Merah, gefeliciteerd!!!!!!Lukt het nu ook om je minder zorgen te maken?

Manousch voor jou ook nog maar ruim twee weken voordat je je 1ste trimester voorbij bent. Hoop dat je, je snel wat beter voelt.

Mien, wat een stress. Gelukkig heb je de pregnyl kunnen regelen. Heel veel succes morgen.

Chici hoe voel jij je?

Hier, woensdag echo, kijk er echt naar uit. Voelt me verder helemaal prima. Moet wel op tijd eten anders word ik een beetje zweferig. Verder wat pijnlijk boobies en soms wat rommelende darmen. Dit is allemaal te verwaarlozen.

Nu lekker genieten van het mooie weer!

18. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Groen, heel veel succes morgen. Spannend hoor:).

Heb vandaag punctie gehad en ging best goed, weinig pijn gehad gelukkig. Ben 's middags ook weer naar t werk gegaan. Er is gelukkig een ei gevonden en hopen dat ie rijp is. Nou die stress om die koorts van mijn man was ook niet nodig. Toch nog een opbrengst van 160 mlj!!!!! Nu hopen dat er een mooie emmy uit komt. Ben toch wel weer bang dat ie uit elkaar valt...

Toke wanneer mag jij beginnen?

19. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Manousch, Toch wel fijn denk ik die kwaaltjes, is toch een bevestiging:).

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wa fijn dat jullie een goede score hadden Mien.
    Nu bidden en duimen voor een mooie emmy!!!

Deel Deze Pagina