We zijn ook erg blij, merah!!!! Was nog ff stressie vanochtend, want duurde best lang om het ei te vinden. Maar we hadden gelukkig een mooi paasei. Hoe gaat t met jou? Kun je al lekker genieten van je zwangerschap? liefs
Mien wat fijn dat alles goed is gegaan, en dat je mannetje niet onder de nacht koorts heeft geleden. Weet je al meer vandaag? Toke ik zie intake ivf 21-4 staan, hoe was het? hier vandaag echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien!!!! Er is nu geen medische indicatie meer dus mag naar de verloskundige. Morgen ook even moeders voor moeders bellen. we zijn hier elke keer de echo foto aan het bekijken! Helemaal gelukkig weten jullie of de kans daadwerkelijk kleiner is wanneer er een kloppend hartje gespot is dat het mis kan gaan, ik meende van wel maar kan het nergens meer terug vinden. Ik heb er iig een super goed gevoel over. Vanochtend voor het eerst misselijk geweest het begon al om vier uur. Maar dat heb ik er graag voor over! Toke en Mien jullie tijd komt zeker!!!!
He groen, Een kloppend hartje is idd een goed begin, zeker als het wat betreft groei ook mooi op schema ligt. Rond een week of 9/10, kloppend hartje en goede groei kun je zeggen dat de kans op een miskraam echt minder wordt. Tenminstem, dat zegt mijn VK...
Mooi sh*t, er heeft nu geen bevruchting plaatsgevonden. Had er toch al een slecht gevoel over. De arts zei dat ze dit toch wel vaak zien en dat we eigenlijk gewoon dikke pech hebben. Vandaag een k*tdag en morgen maar weer proberen op te laden voor de volgende x en hopen dat ongi snel komt.... Wanneer zijn wij s aan de beurt...
Oh Mien, wat verdrietig toch weer! Je wordt wel behoorlijk op de proef gesteld he? Neem er maar weer een baaldag van, knap dat je daarna weer vooruit kunt kijken. Mijn respect heb je hoor! Groen, gefeliciteerd met de mooie echo! Wat een geruststelling en dat goede gevoel van je is ook een grote pré. Ga zo door. De intake was best, beetje overbodig eigenlijk. Niets nieuws gehoord. Ik heb alle spullen nu in huis en bij mijn volgende menstruatie mag ik aan de pil! Zo apart om aan de pil te gaan als je zwanger wil worden. Maar goed, ik geef me over aan het protocol van het ZKH. Sta er wel positief in!
Mien, wat enorm verdrietig dat het weer niet zo mag zijn voor jullie. Heel veel sterkte meid! Sommige dingen zijn zo oneerlijk...
Dank je meiden. Krabbel langzaam weer overeind. Groen helemaal vergeten, maar wat fijn dat jullie het hartje hebben zien kloppen. Gefeliciteerd!!
Mien meid wat hebben jullie toch een pech zeg! Zou je zo graag een goede emmy gunnen. Vind dit echt K*T voor jullie, weet niks anders te zeggen..... Toke, succes met de pil , het heeft zijn doel. Groen, whaaw een kloppend hartje. Tweede stap is gezet. Kun je er een beetje van genieten? Wij hebben vandaag onze tweede echo gehad. En wat was die bijzonder. Had nooit gedacht dat z'n minimensje al zo druk kon zijn. Hij/zij bewoog, zwaaide, wiebelde met de beetjes....maar vooral het hartje horen kloppen is het meest bijzonder. Morgen gaan we lekker een weekje op vakantie en daarna mag de hele werled weten dat we zwanger zijn Meiden, ik denk aan jullie!
Manousch wat fijn dat de 2e echo goed was. Het 1e trimester zit er voor jou ook al weer bijna op. Wat gaat dat toch snel zeg. Toke, ben je al begonnen met de pil? Volgende week dinsdag moet ik ongi worden en dan gaan we vol goede moed er weer tegen aan.
Sorry mensen, niet zo spraakzaam hier. Beebje is alles goed hoor! (gisteren op de echo in ieder geval), maar heb steeds zo'n buikpijn! Misschien zijn het nog mn eierstokken (met cystes), misschien mn darmen (zit verstopt), misschien bandenpijn (maar dan de hele dag???), blaasontsteking (lijkt het niet op), maar vervelend is het wel. Maakt ook wel onzeker, ondanks dat beebje het verder prima doet. Mien... ik denk aan jou (ook aan de rest hoor, maar nu even aan Mien).
Hallo meiden, Ben nieuw hier op het forum.. ik ben ook begonnen, maar niet met de reguliere ivf, maar met ivf mnc (in de gemanipuleerde natuurlijke cyclus). Afgelopen vrijdag begonnen met prikken (na de tweede prik wel flauwgevallen..) maar verder ging het wel. Gisteren voor punctie geweest. Ik was gespannen, maar ik vond het wel te doen. Was niet echt pijnlijk. Later mee met eicellen transport naar ander ziekenhuis. Mijn man zijn aandeel ingeleverd. Wachten.. en wat bleek; ze konden geen eicellen vinden..... balen dus! Vraag me af of dit vaker voorkomt?
Lili, welkom hier! Volgens mij is het redelijk normaal hoor, dat niet elke follikel een eitje bevat. En bij IVF mnc heb je er meestal maar 1. Als dit niet maandelijks het geval gaat worden zou ik me er nog niet te veel druk om maken. Balen is het natuurlijk wel. Mien84, die hier ook schrijft, doet IVF in haar eigen cyclus en is ook elke maand afhankelijk van 'dat ene ei'. Voordeel van zo'n behandeling is natuurlijk dat het een stuk minder belastend is, maar de zwangerschapskans is ook minder. Maar... ter vergelijking: bij een gestimuleerde IVF valt doorgaans ook meer dan de helft van de eitjes af door slechte of geen deling. Hoop dat je volgende maand meer geluk hebt. Zitten jullie in Groningen? Cilek, ik ken zelf geen mensen die het hebben geprobeerd (ikzelf ook niet), maar onderzoeken lijken aan te tonen dat het echt werkt. Kwaad kan het in ieder geval niet lijkt me, dus als je arts er ook achter staat, dan zou ik gewoon een poging wagen!
Wat ben je ook een lieverd merah. Ik weet dat je wel veel last kunt hebben van bandenpijn (heb t wel vaker gelezen) en dit dan in combi met je darmen. Ik hoop dat je wel een beetje kan genieten van je zwangerschap, want je kindje doet t toch goed heel goed. Lili, welkom hier (helaas). Ik doe idd ook ivf mnc. Het kan idd zo zijn dat er soms geen ei is. Kan komen door dat hij echt net is gesprongen en soms zit er geen ei in de follikel.
vervolg: Kans op een tp is natuurlijk ook veel lager dan bij een gestimuleerde ivf. Kan zijn dat ei net gesprongen is of geen ei aanwezig, geen bevruchting of slechte deling. Het is best wel een zwaar traject, had ik van te voren niet gedacht. Maar nu na 3 behandeling ben ik niet meer zooo positief, omdat er nog geen emmy uit/in is gekomen. Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat voor hormonen jij gebruikt. Ik gebruik gonal-f en cetrotide en dat max 2 dg. Ben wel benieuwd of het korte gebruik van deze med's de eikwaliteit beinvloeden. Weet wel dat eikwaliteit beter is bij gebruik van menopur dan gonal, maar dit is bij de gestimuleerde ivf. Cilek, ik ken intralipid niet. Ben wel benieuwd wat t is.
Hallo, Gefeliciteerd met je zwangerschap Merah! Geniet ervan. Bij het onderzoek konden ze wel zien dat er een eicel gezeten had. Ze wist niet of deze gesprongen was of dat deze was achter gebleven in de folikel.. Wat vervelend voor je Mien. Begrijp ik dat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden? Ben nog niet zo op de hoogte van alle afkortingen.. Maar heb je ook andere behandelingen gehad voor deze ivf mnc? Ik gebruik orgalutran, puregon en pregnyl (deze laatste alleen 36 uur voor de punctie). Ik heb deze medicatie ook 2 dagen gebruikt. Maar wel andere hormonen dus. (of zijn het andere benamingen?) Raar of niet?
Ik heb hiervoor nog 12 iui's gehad. Ik krijg punctie 34 uur na pregnyl,ms dat de punctie bij jou net iets te laat is gedaan??? Het kan idd ook zijn dat ei nog vast zit in wand van de follikel, maar als t goed is zorgt de pregnyl er juist voor dat ei los komt. Er is wel een verschil tussen gonal en puregon, weet niet precies wat, maar de werking is hetzelfde. Het is allebei wel synthetisch. Heb geen idee of orgalutran hetzelfde is als cetro, maar heeft ook dezelfde uitwerking. Er zijn veel verschillende soorten hormonen, veel hebben dezelfde uitwerking maar zijn anders verkregen.