Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    He Mien en Manousch,
    Ik ben zo vrij om even in te breken. Wij gaan ook voor IVF, maar eerst krijg ik nog een operatie. Ik gok dat wel april/mei kunnen beginnen.
    Waar ik eigenlijk benieuwd naar was (vanuit medisch oogpunt) is of jij (Mien) als je zwanger raakt de vrucht ook wilt laten testen (op cf) en wat je overwegingen zijn om dat wel of niet te doen. Ik kan me voorstellen dat je zoiets hebt van, of het kind nu ziek is of niet, ik zal er 100% van houden en elk kind heeft recht op leven. Maar ik kan me ook voorstellen dat gezien je eigen situatie (al weet ik niet hoe erg jouw vorm cf is) er genoeg redenen zijn om hier andere keuzes in te maken. Ik hoop niet dat je het gevoel krijgt dat ik hier een uitgesproken mening over heb, want dat heb ik dus niet. Vandaar mijn vraag.
    (Ik werk in het UMC Utrecht en ben zijdelings betrokken bij hart en/of longtransplantaties).
    Als je mijn vraag te direct vindt, voel je vrij te doen of je het niet gelezen hebt.

Heel veel succes jullie beiden in het IVF-traject!!!
    Mocht dit topic er in april nog steeds zijn, dan sluit ik me aan!

2. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Hey merah,

Leuk dat je mee schrijft. Heb jou ook al een beetje gevolgd en jij hebt ook al veel mee gemaakt helaas. Natuurlijk mag je mij er naar vragen hoor;). Ik heb gelukkig een mildere vorm, maar longen zijn al aardig aangetast, omdat t pas laat is ontdekt en ik heel lang heb rondgelopen met longontstekingen(door een foute huisarts en longarts, kwakzalvers). Mijn longfunctie schommelt rond de 50%, dus dat is niet veel. Wij zitten ook echt op t randje, want vaak mogen vrouwen met deze longfunctie eigenlijk niet zwanger worden, maar aangezien t op t moment aardig stabiel is en wij t zoooooooooooooooo graag willen mogen wij toch zwanger worden, gelukkig:). De kans dat wij een kindje krijgen met cf is best wel klein, omdat mijn man geen drager is van het cf-gen, dus dat is erg gunstig. En als wij een kindje zouden krijgen met cf, zou t een nog mildere vorm krijgen als ik heb. Wij laten een embryo niet testen, aangezien de kans erg klein is.

Wanneer word je eigenlijk geopeerd of weet je dat nog niet? Ik wil je iig heel veel succes en sterkte wensen.

@manoush: was een beetje klunzig gister haha. Ik hoop ook dat we geen ivf nodig gaan hebben, maar de kans dat deze iui lukt is eigenlijk nihil. Geloof er ook niet echt meer in, maar goed je weet maar nooit he;).

Ik steek een kaarsje op voor ons allemaal! 2011 dat wordt em hoor!!!!!!

Dikke knuffel voor jullie

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gelukkig dat je man geen drager is! Dat is toch weer een zorg minder. Ook fijn dat je een milde vorm hebt (al is 50% toch niet mis...)
    Hoop dat we met zn allen heel snel zwanger raken!!!

Mijn operatie is waarschijnlijk ergens in januari...

4. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Merah, welkom! Wat goed van je dat je de vrijheid neemt om aan te sluiten.
    Ik lees in je handtekening dat je idd ook al heel wat achter de rug hebt, en nu nog een operatie?! Moet je verplicht hierna wachten voordat je met de IVf kunt beginnen i.v.m. herstel? En wat gaan ze allemaal bij je weghalen?
    Zelf heb ik een bbz gehad waarbij ze mijn eileider gelukkig hebben bespaard. Maarja, met IVf hebben we deze eigenlijk niet meer nodig :)

Mien, kop op meid! Positief blijven denken he! Mijn mening is dat de teleurstelling hierdoor echt niet minder is dus gun je een beetje hoop:)

Liefs
    Manousch

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Thanks!
    Ze gaan een eileider verwijderen. Dit gebeurt meestal dmv laparoscopie (kijkoperatie), dan is het herstel maar een paar dagen. Maar omdat ik ook verklevingen heb is laparoscopie niet mogelijk. Het wordt een buikoperatie, waarvan een gemiddelde herstelperiode van 6 weken wordt aangehouden. Nou, zeg twee maanden. Dan zit je al eind maart (vooropgesteld dat de operatie idd in januari door gaat. Dan zul je altijd zien dat je net ongunstig in je cyclus zit, dus ik hou april/mei aan. Kan het altijd mee vallen.

Voor IVF hebben we idd geen eileiders nodig. toch werkt het tussen mn oren anders. Stel dat IVF mislukt, dan is er ook nooit meer een kans dat ik toch ooit nog eens spontaan zwanger word...

6. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @manousch: we gaan waarschijnlijk ergens in 2011 ook beginnen met ivf. Hebben nu even pauze en misschien doen we nog een iui eerst.
    Maar ik reageer eigenlijk omdat we ook in Maastricht willen gaan ivf-en. We hebben al van onze fert. arts gehoord dat er zo'n lange wachttijd is, wel heel vervelend!

Maar ik ben dus wel benieuwd hoe het bij jou allemaal gaat verlopen, dan weet ik al een beetje wat mij over een tijdje te wachten staat! In welk ziekenhuis heb je clomid en iui-behandelingen gedaan?

7. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo meiden! Gezellig, we zijn al met z'n 4en:)

Mien, ik ben hard voor je aan het duimen en de kaarsen branden!

Merah, je hebt helemaal gelijk! Ondanks dat ik dacht dat ze er eentje hadden verwijderd was ik heel blij om te horen dat het toch niet nodig was geweest. Het is natuurlijk nooit fijn om geopereerd te worden en een deel van je lichaam, en zeker wat zo belangrijk is, te moeten missen. Vind het ook heel vervelend voor jullie!!!
    Maar we spreken af dat we het gewoon met de ivf gaan ficksen oke!!!

Murphy, welkom! Goh, je bent de eerste die ik tegenkom die ook naar Maastricht gaat. Wij hebben het Clomid en IUI traject in Heerlen gedaan. Nu dat we in Maastricht zijn sinds februari ben ik daar heel blij mee! Tijdens mijn bbz ben ik ontzettend goed opgevangen en houden je goed op de hoogte. De arts stond echt om de paar uur aan mijn bed:).
    De wachtlijst voor de ivf is helaas iets minder en we wachten nu al 9 maanden, in febr dus 11 voordat we echt starten. Maar daar willen ze snel iets aan gaan doen. Dus wie weet gaat het voor jullie sneller.
    Hoeveel iui heb jij gehad en waar?

Liefs, Manousch

8. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Ja, Manousch, ik ben hier ook nog niemand tegengekomen die in Maastricht gaat. Vandaar ook mijn reactie! Ik ben met Clomid ook in Heerlen begonnen, maar was niet zo tevreden. Doordat ik steeds andere artsen had, hebben ze twee keer mijn eisprong gemist! Toen ben ik naar Sittard overgestapt. Hierover ben ik wel heel erg tevreden.
    Ik heb nu drie iui's gehad, zonder enig resultaat. Mijn eitjes willen ook met hormonen niet echt groeien, dus ik mag nu al voor ivf gaan, maar ik mag ook eerst nog een iui-poging doen. Ook bij ivf is het maar de vraag of er eitjes gaan groeien.....dus we weten ook nog niet zeker of we dit willen gaan proberen en wanneer. Ik ga hier zeker af een toe spieken om jouw ivf in de gaten te houden! Veel succes!

9. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Murpy welkom hier. Hebben ze bij jou menopur al gebruikt, schijnt beter te werken dan clomid en is zuiverder. Ik heb dit 1 x gebruikt en een heeele lage dosis en gingen voor 1 eitje, maar toen zaten er toch 2. Hopen dat je eitjes gaan groeien. Duim voor je.

Ben t helemaal eens met manoush. Ik snap wat je bedoelt merah, maar positief denken, ivf gaat lukken hoor, voor ons allemaal:).

Dank je manoush. Ik heb er toch een hard hoofd in dat t gaat lukken, want borsten beginnen ook al zeer te doen en dat duidt toch op ongi. Ok duurt dan nog wel een dikke week, maar weet t bijna wel zeker. En anders hebben we lekker rust voor ong. 2 mnd en dat is ook wel lekker en dan gaan we vol goede moed er tegen aan joehoe:)
    O ja. We zijn gister naar t zh geweest voor een intake voor ivf. Globaal verteld hoe t allemaal in z'n werking gaat. Wij krijgen een in januari een oproep voor een ivf bijeenkomst en dan ws eind feb/maart beginnen. Wij gaan trouwens voor ivf in eigen cyclus, is minder belastend voor t lichaam.

Liefs

10. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Hey Mien,

Ik heb eerst clomid gebruikt (geen resultaat), daarna Fostimon (soort menopur, groeide nog steeds geen eitje) en de laatste drie pogingen puregon (is ongeveer hetzelfde als menopur). Bij 150 E groeide er één eitje, maar helaas was achteraf het progesterongehalte te laag, dus het was nog steeds geen goede eisprong.
    Dus als er meerdere eitjes moeten gaan groeien bij ivf, zal ik heel veel hormonen moeten spuiten.....
    We hebben besloten om de komende maanden even rust te houden en dan kijken we ergens in 2011 wel weer verder...

Jij bent nu nog in de wachtweken?? Heel veel succes, ik hoop dat je gevoel niet klopt!

11. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Hmmm lastig bij jou dus. Hoop dat je volgend jaar meer geluk hebt en dat de eitjes mooi gaan groeien:).

Ik zit idd in de wachtweken. Nog anderhalve week te gaan..

12. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo meiden, ondanks ons drukke kerstprogramma toch nog even op de site. Kan het niet laten om een paar dagen niet te kijken, daar ben ik te nieuwsgierig voor ;)

Merah, goh das balen dat je een buik OK krijgt. Herstel duurt dan helaas wat langer. Maar het is voor een doel en dat maakt het misschien wat gemakkelijker om de OK dan te ondergaan.

Murphy, ben bang dat je inderdaad veel hormonen gaat krijgen. Ik had ook bij de gonal-F weinig effect! Er kwamen wel eitjes maar die groeide niet door. De rijping en de eisprong was een probleem. Maar gelukig hebben we met ivf geen eisprong nodig! Maar de rijping is wel erg belangrijk en liefst zoveel mogelijk eitjes natuurlijk. Ben benieuwd voor je.

Mien, wat ontzettend Karel Utrecht Tango voor je!!!! Je eigen lichaam ken je natuurlijk het beste... Jammer dat je voelt dat de ongi gaat komen straks. Ondanks dat blijf ik hopen dat je het bij het verkeerde eind hebt. :D

Knuff, Manousch

13. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Ik wens voor ons allemaal veel geluk, liefde, goede eitjes, goede zwemmers, goede emmy's en mooie plakbeebjes voor 2011!!!!!!!

Hele dikke knuf van mien

14. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Dames, ook ik wens jullie een goeie roetjsch en een heel vruchtbaar en liefdevol 2011!!!!!

(hahaha, zo zeggen we dat hier in limburg. Het is lastig te vertalen maar het komt neer op een goede glij naar het nieuwe jaar. Maarja, zo klinkt het ookwel stom. Ik houd het dus bij een roetjsch ;))

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Jullie ook allemaal een heel vruchtbaar 2011!!!

Ik mag 7 januari al onder het mes!!! Ben helemaal blij.
    Ik gok eind maart begin april voor IVF!!! :D

16. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Merah, das goed nieuws dat je al zo snel aan de beurt bent!!! Dan kunnen jullie ook eerder beginnen met ivf:)

17. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @merah: wat goed dat je op 7 januari al onder het mes kan! (hmm, klinkt zo een beetje vreemd, maar je begrijpt wat ik bedoel...).

Ik wens ook iedereen een goeie roetjsh (hihi, is idd niet te vertalen Manousch, maar ik snap 'm)

en een gezond en gelukkig 2011 met veel positieve testen, groeiende follikels, geweldige zwemmers, weinig ongi's en vooral veel gezonde baby's!

18. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hee Mien, hoe is het met je en hoe voel je je?

19. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Voel me goed hoor. Ongi breekt denk ik morgen door. Heel gek, was vandaag een boodschapje aan t doen en toen stond er ineens een man naast me, begon een praatje te maken zei tegen me dat 2011 een heel goed jaar voor me wordt wist hij zeker zei hij. Nou ik hoop dat hij gelijk gaat krijgen;).

Hoe gaat t met jou?

Ik wens jullie ook een goede roetjsh hahah!!!!!
    2011 wordt roze of blauw voor ons joehoeeeeeeeeeee!!!!!

Fijne avond/nacht;)

Liefs

20. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Goh Mien, wat appart van die man. Was dat een onbekende? Geeft wel weeer wat hoop als iemand dat speciaal aan je komt vertellen! Die wil ik ook wel even tegenkomen :)

Hier gaat alles goed. Aangezien we pas 2 febr met de deca gaan beginnen is het nu gewoon wachten. En als ik ergens niet goed in ben dan is het dat wel. Heb wel eens gedacht dat dit mijn grootste les is tijdens de behandelingen. Geduldig zijn was iets wat niet in mijn woordenboek stond, en nu weet ik niet beter dan dat we alleen maar geduldig moeten zijn en maar wachten en wachten... Op sommige dingen heb je geen invloed!

Liefs Manousch

Deel Deze Pagina