De uren na het spuiten voelde ik me gisteren wel wat vreemd, niet vervelend, gewoon anders. Ik had megaveel dorst, had ik de dag ervoor ook en toen ben ik begonnen met spuiten. Verder merk ik overdag niets en dat bevalt me wel goed. Tenzij het de bedoeling is dat ik iets merk.... Ik benoem altijd wel hoe ik me voel naar mijn vriend. De dips hadden wij toen we 5 jaar aan een stuk op de natuurlijke manier probeerden, dat ik steeds zei: nou moeten we (dat bracht ik dan wel wat gezelliger). Dan had hij soms geen zin, was moe, kwam het vaak niet uit in de planning. Dat vond ik heel vervelend, want je hebt maar kort de kans iedere maand, moest ik hem soms overhalen. Dat lukte wel hoor, maar ik vond het vervelend dat ik dat moest doen. Was altijd blij als mijn eisprong in het weekend viel. Ik vond geen zin hebben gewoon geen optie. Deze maand weet ik zeker dat hij netjes meewerkt.
Hey Bolly, helaas welkom hier. Jeetje wat heb je al wat meegemaakt!!! Ga zeker voor je duimen. Wat hebben jullie al weer veel geschreven zeg!! Heb alles vluchtig gelezen, dus sorry als ik iets of iemand oversla. @Toke: jij bent al begonnen met spuiten. Wat moet je eigenlijk spuiten? En wanneer moet je langs komen voor echo? Spannend hoor! ff ego: ik ben zondag ongi geworden en heb dinsdag afspraak gemaakt voor echo voor dag 10 dat is dus de 14e. Ik dacht als ik nu geen afspraak maak, dan moeten we deze maand ook overslaan en nu hebben we kans dat we dat we ms toch door mogen als we op tijd uitslag krijgen. En ben dus een beetje brutaal geweest en heb meteen gevraagd of er al uitslag was van de kweek. 's Middags werd ik gebeld door de ivf-arts en die kwam met geweldig nieuws, er is geen bacterie gevonden JOEPIE!!! Dus we mogen weer door gelukkig. Ga nog ff wat teruglezen... Dikke knuf aan de rest van de dames
@bolly: bij ons in het zh plaatsen ze standaard 1 emmy terug, om een meerlingzwangerschap zoveel mogelijk te voorkomen. Er zijn toch vaak complicaties bij een meerlingzwangerschap.
@Toke: ik viel vroeger al bijna flauw als ik een naald zag, maar gek genoeg geeft t mij ook een soort van kick als ik mijzelf heb geprikt. @iedereen: gelukkig ben ik gezegend met een man die niet zo moeilijk is. Als de punctie nadert, dan drinkt hij al minder koffie en fietst hij minder intensief (die druk en warmte is niet zo goed voor het zakie). Hij wil er alles wel voor doen. Maar hij is wel superzenuwachtig om te produceren, maar dat doen we wel lekker thuis op bed met z'n 2en. Vind het erg naar als hij dat zelf moet doen jakkie.
Mien, wat een ongelooflijk goed nieuws!!!! Zie je nu wel! (mag dat van mezelf eigenlijk nooit zeggen), grootste waarschijnlijkheid dat die bacterie van extern komt en niet van jullie! Hopelijk nu eidelijk eens een beetje geluk deze maand!
Goedzo Mien, dat je zo "brutaal" bent geweest! Fijn dat het zo'n goed nieuws is ook, het is je gegund! Ik moet zondag voor mijn eerste echo, ben nieuwsgierig wat er dan te zien is! Ik heb nu drie dagen van injecteren van decapeptyl en puregon achter de rug en moet daar voorlopig nog mee doorgaan. En straks een keer pregnyl. Wat doen jullie met de restje in de puregonampullen? Maken jullie hem op en maken jullie de dosis dan af met een nieuwe ampul (dus twee keer prikken)? Of gooi je het restje weg en breek je een nieuwe aan? Bij mij is het morgen zover. Het prikken is niet mn hobby, maar voel me ook wel bezwaard om een restje van dat dure goedje niet te gebruiken.
Ik maakte ze altijd op. Er zit zo 75EH extra in. Vind het echt jammer om weg te gooien (is al zo duur). Bovendien heb ik zo behoorlijk wat kunnen 'sparen'. Nu heb ik dat waarschijnlijk niet nodig, maar als ik een 4e IVF poging nodig zou hebben gehad, dan had ik bijna al mn hormonen al in huis (scheelt zo 2000 euro van een IVF-poging).
Goh, daar zit dan best een hoop extra in! Goede tip om het op te sparen voor een eventuele extra poging (die hoop ik niet nodig is). Ik had niet verwacht dat dat zo op zou gaan lopen. Anders kun je er misschien een ander blij mee maken als je het zelf niet gaat gebruiken. Vanmorgen acupunctuur gedaan ter ondersteuning van de behandeling. Wel prettig, uiteindelijk (de naalden blijven akelig). Ging lekker ontspannen weer weg.
Ben wel nieuwsgierig Merah, wat je nu gaat doen met die hormonen die je over hebt.... Ik deed trouwens net iets heel onverstandigs! Ik ging op een oud NOD-forum zitten lezen waar ik ooit heb meegekletst. Die banners van al die meiden zijn nu voorzien van een kindje en de mijne is nog altijd zo'n suffe van een cyclus. Best confronterend
Heel herkenbaar Toke. Ik schreef eerder mee in een ander topic. De 1 na de ander werd zo zwanger. Sommigen al na 1 of 2 IUI's! Tuurlijk ben je dan blij voor die meiden, maar ergens knaagt het ook. Soms weet je gewoon even niet leuk te reageren dan. Best moeilijk. Mijn hormonen probeer ik in prive-sfeer te slijten. Via het forum zou ik ook geen probleem vinden, maar er zijn veel vrouwen die hier alleen op het forum een beetje komen 'vissen' enkel voor dat doel. Ik zou het leuker vinden als het iemand zou zijn die ik al ken uit de topics. Die gun ik het dan meer...
Volgens mij zijn ze nog beperkt houdbaar ook, ik las iets van 3 maanden ongeopend. Moet je er nog snel vanaf ook... Tuurlijk het leukst als je een bekende blij kan maken. Privé ben ik treurig genoeg (voor mij dan) de enige die nog behandelingen nodig heeft. Ik ben trouwens niet zo'n visser, krijg alles nog netjes van ome dokter.
Ik heb ook de hulzen volledig opgemaakt. Als je de pen op 250E zet en er zit nog maar 100 in dan stopt hij vanzelf. Nieuwe huls erin en de pen is meteen weer klaar voor verder gebruik waar hij was gebleven. Je hoeft dus niet zelf te tellen en te rekenen wat je nog na moet spuiten, snappie? En daarbij is het erg zonde om weg te gooien. Heb de med's naar het ziekhuis gebracht voor koppels die tekort hebben of snel kunnen beginnen maar nog geen med's hebben. Zo ben ik ooit geholpen met de iui toen ik nog niets in huis had. Anders is het een maand extra wachten! Toke, heel veel succes zondag. Hoop dat al heel wat follikels aan de maak zijn . Mien, wat een dubbel goed nieuws! Geen bacterie en weer snel aan de start. 14 is al over 4 dagen, JOEHOEEEEEE Zo, ik ga nog even relaxen want vanaf morgen is het 3 dagen pinkpop. Blijven wel thuis slapen want wonen eruhgggg kortbij
Zo Manousch, naar Pinkpop... cool! En heftig lijkt me met een zwangere buik. Geniet ervan! Ik heb de puregon-ampul gisteren ook leeggespoten, zat nog tweederde van een dosering in, da's nog veel! Zou zonde zijn geweest als ik het had weggegooid. Ik hoop morgen ook op een dozijn mooie follikels, kan er niets van zeggen. Ik vind het allemaal goed te doen tot nu toe. Groetjes!
@Manousch: veel plezier op pinkpop. Wel fijn dat je zo dichtbij woont. Ben trouwens errug blij dat we as dinsdag al weer heen kunnen voor de echo, ws dan vlg wk vrij of za punctie. Schiet toch weer op. @Toke:heel veel succes morgen. Spannend hoor! Fijn weekend iedereen.
Toke, wat betreft houdbaarheid valt het wel mee hoor! De ampullen die ik nu nog heb liggen zijn nog bijna een jaar houdbaar, dus dat komt wel goed. De beperkte houdbaarheid is alleen als je de ampul al aan hebt gebroken. De houdbaarheid is 30 dagne na openen. Je kunt een aangebroken ampul dus ook nog voor het begin van je volgende cyclus gebruiken. Als je een ronde over moet slaan helaas niet meer... Goed weekend allemaal!
Zou wat zijn als we op dezelfde dag de punctie hebben Mien... Houd ons op de hoogte! @Merah, heb ik misschien niet helemaal goed opgelet toen ik het hoorde. Zou op het instructiefilmpje van de puregon-pen geweest kunnen zijn.
Vanmorgen 1e echo gehad. Er zijn maarliefst 20 follikels geteld! Er zitten ook een aantal kleinere bij. Donderdag is de punctie. Spannend, gaat snel nu.
Ja fijn, zelfde soort schuitje Mien! Ik hoop op een goeie week voor ons allebei! Maak daar maar 9 maanden van....
20!?! Wow, wat veel! Helaas zegt dat niet altijd iets over de kwaliteit, maar bij die 20 moeten er toch een paar toppertjes bijzitten toch?! Spannend hoor!!!