Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ik wist in eerste instantie ook niet goed of het nou goed of zorgelijk nieuws was. 20 is duidelijk veel, maar gelukkig is het geen overstimulatie. Ik moet het nu wel goed in de gaten houden; wegen, veel water drinken, rustig aan doen en bellen om het minste of geringste.
    Ik heb nog nergens last van, dus vooralsnog is het allemaal goed.
    Voor de terugplaatsing krijg ik eerst nog een echo, om te controleren of er zich geen vocht heeft verzameld. Ik vertrouw erop dat het allemaal goed komt.

Die pregnyl-injectie, was die bij jullie geprepareerd of hebben jullie zelf die twee stofjes zitten mengen. Zie er een beetje tegenop, lees her en der dat hij pijnlijk is.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Pregnyl moet je altijd zelf samenvoegen en ik geef eerlijk toe: geheel pijnloos is het niet.
    Tip: ampullen goed op kamertemperatuur laten komen en heeeeeel langzaam inspuiten.
    Succes!

3. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    En Mien, heb je de echo al gehad? Weet je al meer? Ben zo benieuwd.

Bedankt voor je tip Merah. Een vriendin (verpleegkundige) komt vanavond de Pregnyl-injectie zetten. Zie er een beetje tegenop en zij vind het leuk om te helpen.

4. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Ben er weer!!! Ik heb al een ei van 19 mm:$ en dat op dag 10!!! Dus Toke we gaan gelijk op:D. Ben wel benieuwd of ie er donderdag nog zit duim, duim, duim.
    Ik vind de pregnyl wel te doen hoor. Gewoon uur van te voren (doe meestal wat langer) uit de koelkast en dan heeeeeeeeeel langzaam inspuiten.
    Succes vanaaf;).

5. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @Toke: Hoe gaat t trouwens met je buik, merk je ook iets? Morgen moet je nog heen voor de echo toch?

6. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Oh gelukkig... maar toch wel gezellig als vriendin ff langskomt.

Jouw eitje is er ook zo aan toe dan Mien. Spannend zo voor ons...

Ik heb geen last, voel af en toe wat, maar geen spraakmakende dingen. Drink me ongans aan water en moet daarom (gelukkig maar) steeds plassen.
    Geen echo meer voor mij, gelijk punctie. Ik had er nog geen rekening mee gehouden dat eitjes weg kunnen gaan springen. Daar hebben we toch een remmer voor? Nou heb ik wel een buffer met 20 stuks, maar ik wil liever geen eventuele mooie eitjes weg laten glippen.
    Die van jou mag er al helemaal niet vandoor gaan! Dat zou pas oneerlijk zijn!

Weet je al wanneer je Pregnyl mag spuiten?

7. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Boh dames, wat een goed nieuws hierzo!

Toke, 20 follikels WAUWWWWWWW. Echt super voor jullie dat je er zoveel hebt :). Dat donderdag een topdag voor jullie mag zijn....
    Ik vond de pregnyl spuit helemaal niet pijnlijk of gevoelig. De Decapeptyl spuitjes vond ik daarentegen juist wel erg vervelend.

Mien, die van jou doet ook goed mee. Hoop zo erg dat je deze keer een terugplaatsing hebt. Wordt toch eens tijd dat jullie ook een kans verdienen!

Het weekend was echt helemaal tegek. Liepen best wel wat zwangere rond! En met af en toe even lekker luieren op het veld is het heel goed te redden z'n 3 dagen Pinkpop :D

8. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @Toke: ik mocht gister om 22.30 pregnyl spuiten. Hoe laat moest jij em zetten? Ik heb morgen om 8.30 de punctie. Hoop zo dat ie er nog zit, want vond ei best wel groot gister. Hoe laat heb jij de punctie? Wordt echt superspannend nu;)!

@Manousch: lekker weekendje pinkpop gehad dus:). Gaat bij jou ook snel zeg. Nog 3 weekjes en dan 20 wk echo. Willen jullie wel weten wat t wordt??

Knuf aan de rest van de dames

9. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Hoe gaat t trouwens met Bolly? Heb je al uitslag van de scan?

10. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @merah: heb jij nu niet bijna je 20wk echo???

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja Mien, die is morgen :)
    Spannend!!!

Duim voor je dat je ei er nog zit! Denk het wel hoor, want de pregnyl houdt hem ook nog even tegen...

12. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Veel succes en plezier vandaag merah:) Spannend!!

Vanochtend naar t zh geweest en ei zat er nog, wel megafollikel zeg!!! Punctie viel nu wel tegen, deed best pijn en ook nu nog wel bloedverlies en pijn. Was ook vergeten paracetamol voor tijd in te nemen. Stom, stom.

Nu 2 daagjes wachten en hopen dat t geluk nu aan onze kant staat:).

@Toke: hoe laat heb je de punctie?? Iig veel succes!

13. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    He fijn dat je ei er nog zat Mien! Ik zal voor je duimen.

Goed dat je hebt genoten van Pinkpop Manousch, als moeder blij is is het kleintje het ook!

Ik heb vanmorgen ook de punctie gehad. Er zijn 21 eitjes weggehaald. Ook het spul van mijn vriend was in orde. Tot zover alles boven verwachting.
    Ik loop nu alleen wel een vergroot risico op overstimulatie, gezien het aantal eitjes. Ze waren behoorlijk bezorgd. Zaterdag krijg ik een echo ter controle en moet ik bloed laten prikken. Afhankelijk daarvan wordt bepaald of er zondag een TP komt. Zo niet dan valt het tegen: maand rust en daarna een zomerstop op de afdeling. Wordt het algauw weer september voordat er iets teruggeplaatst kan worden. Ik doe nu extreem rustig aan, voel me prima, dus dat kost me wel beetje moeite. Wil heel graag dat er zondag een TP kan zijn!

14. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Wat goed zeg 21 eitjes en ook zaad van man goed! Ik hoop voor je dat je een tp krijgt, vind wel dat t dan erg lang duurt mocht je overstimulatie krijgen. Superspannend:D! Duim voor ons beiden voor een mooie emmy:p.

Ik stond zojuist op t punt t zh te bellen. Had ineens veel pijn en dacht dat ik bijna flauw ging vallen. Merk dat de paracetamol nu zijn werk gaat doen, maar voel nog steeds wat pijn. Normaal kan ik goed tegen pijn, maar dit was toch wel heftig zeg!!!! Nu nog wat slap en duizelig, maar houd t goed in de gaten.

En merah?????

15. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Oei, goed op jezelf passen hoor! Zoveel pijn klinkt niet goed, gelijk bellen dan!
    (Zeg ik, terwijl ik mijn eigen pijntjes onder het vloerkleed veeg.)

Maar ik meen het wel! Ik probeer ook wat zorgvuldiger te zijn over mijn eigen wel en wee.

16. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Dames, wat een spannende dagen zeg! Hoop echt dat jullie beide een super emmy erbij hebben en 9 maanden mogen broeden ;).
    Gun het jullie zo erg om zwanger te worden! Eens moet het toch gaan lukken :):):D

Merah, hoe is het vandaag bij jullie geaan? Hoop dat jullie ondanks de medische achtergrond van de echo toch hebben genoten!!!

Hier alles super goed. Gisteren een echo gehad. De kleine had de beentjes over elkaar dus konden niet zien of het een meisje of jongetje is. Willen dat zeker wel weten. Of we het gaan vertellen zijn we nog niet over uit. Waarschijnlijk kan ik toch niet mijn mond houden :).
    En daarbij heb ik nog extra hieperdepieper nieuws........trom trom trom...... Wij gaan trouwen!!!!JOEHOE. Manlief heeft me boven verwachting gevraagd. Of eigenlijk, hij heeft alles al geregeld:D. 29 juli om 15.45 mogen we elkaar het jawoord geven!

17. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Wat een geweldig nieuws manousch!!! Van harte gefeliciteerd!!!:D

Eerst een mooie echo, jammer dat je t geslacht niet kon zien;). En dan ook nog ten huwelijk gevraagd, wat super zeg!!!

18. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Begin al weer wat negatief te worden:(. Heb t gevoel dat we geen tp gaan krijgen.....
    Morgen tussen 9 en 10 worden we gebeld. Dat stomme wachten ook.

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Niet doen Mien! Je hebt er geen enkele reden toe. Eitje zat er nog, punctie gelukt, dus volop kansen nog!

Van harte Manousch!

Hier alles goed. Echo was perfect!!! Met alle metingen precies op het gemiddelde. Alles zag er mooi uit en zonder aantoonbare afwijkingen. Viel me wel een beetje tegen hoe veel zo'n frummel weegt: 300 gram. Das ook nog bijna niets...
    Het was wel al 25 cm. Dat is toch bijna een lineaal vol...
    En WIJ weten wat het is!!!! ;)

20. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Hey Manousch en Merah, fijn dat alles goed is met jullie kindje. Dat is het allerbelangrijkste (dat geslacht komt nog wel:D). En van harte met je aanstaande huwelijk Manousch! Dat is al snel zeg...... Wat een mooie tijden voor jullie.

Mien, houd vol hoor! Tot nu toe gaat het (deze keer) gewoon zoals het hoort. Er is nog geen reden om somber te zijn. Al begrijp ik het wel, na zoveel tegenslag.

Voor mij is het morgen ook spannend. Ik ga voor een echo om te kijken of er geen overstimulatie is opgetreden, die kans was/is reeel aanwezig. Ik hoop het niet, want anders zijn we drie maanden verder voor ik een tp krijgen kan. Ook spannend wat er in het lab is gebeurd met mijn eitjes. Ik voel me goed, geen buikpijn meer en geen gewichtstoename, dus dat geeft hoop.

Toi toi Mien!

Deel Deze Pagina