Toke, wat vinden ze bij jullie overstimulatie dan? Als je lichamelijk geen klachten hebt, dan zie ik geen reden om geen terugplaatsing te doen...
Helaas, deze poging ook mislukt. Geen bevruchting. Volgende x icsi proberen, hopen dat dat lukt. Daarna over op gestimuleerd. Arts was ook wel verbaasd dat ook deze poging niet gelukt is en zijn nu toch ook wel een beetje bang dat er een probleem zit bij mij ei of zaad. Mooi sh*t!!!!!!
Ach Mien, wat ongelooflijk verdrietig! Ik vind het zo rot voor je. Ik heb er geen woorden voor. Ik hoop heel hard dat het een keer goed gaat komen met jullie kinderwens. Bij mij is een lichte vorm van overstimulatie geconstateerd. Beetje vocht in de onderbuik en beetje stroperig bloed. Het is gelukkig weinig, dus we mogen morgen wel een tp. Ik had die controle vanmorgen, omdat ik een verhoogd risico heb: ben slank en die 21 ei-blaasjes die zich nu met vocht vullen, moet allemaal wel weer goed afgevoerd worden. Ik heb nog geen idee hoeveel bevruchtingen er hebben plaatsgevonden, horen we morgen. Minstens 1, anders hadden we het vanmorgen wel gehoord. Blijft spannend nog. Sterkte Mien!
Mien, wat vind ik dit erg om te horen. Wat hebben jullie toch een pech zeg, bah! Als zelf de arts zich achter de oren krabt dan is het wel erg vreemd wat met jullie eitjes gebeurt. Als ik het goed begrijp gaan ze dus nu ixci proberen? Hoevaak mag je dan proberen in eigen cyclus? Heel veel sterkte met jullie twee!!! Toke, wat een goed nieuws voor jou. Een tp is super! Ben benieuwd hoeveel van de 21 zich hebben bevrucht, en goed bevrucht. Spannende dagen en weken voor jullie! Ik zou graag van iedereen goed nieuws horen maar helaas werkt dat hier niet zo. Iedereen op dit forum heeft uiteindelijk in een soort gelijke situatie gezeten. Ondanks dat wij jaren in de mm hebben gezeten vind ik het toch nog moeilijk om woorden te vinden om steun te bieden. Meiden ik denk aan jullie en hoop echt op een wonder in ieders buikjes!!!!!!
Mien, wat een ontzettend grote tegenvaller weer. Toke, succes morgen. hoop zo voor je dat het gelijk raak zal zijn! Ben ook benieuwd hoeveel bevruchtingen je hebt. Merah, gefeliciteerd met je mooie 20 weken echo! Klopte je voorgevoel met het geslacht? Zo leuk dat jullie het weten. Manousch, ook al bijna de 20 weken echo voor jou. De tijd gaat hard! Hier vorige week de uitslag van de combinatietest gehad 1:126. mijn bloedwaardes waren goed maar bij de echo kwam er een nekplooi uit van 3,0 mm. Ook al is de kans dat het goed is veel groter dan niet, was ik eerst toch heel erg geschrokken. Vorige week donderdag vlokkentest gehad. De uitslag is er waarschijnlijk donderdag, misschien eerder. Even afwachten dus maar ben er inmiddels wel rustig onder. Nu op weg naar een feestje, gelukkig gaan alle leuke dingen ook gewoon door!
Dat heb je heel mooi verwoord Manousch! Ik weet soms ook niet meer wat ik moet zeggen. Dan lees ik mijn woorden terug en geeft het niet weer wat ik echt wil zeggen, maar weet het dan gewoon niet anders te verwoorden. Op een forum moet je het met geschreven woorden doen. Als je iemand ziet kun je er veel meer je empathie inleggen. Dat voelt echt lastig soms.
Dank je wel meiden. Ik snap precies wat jullie bedoelen. Ik vind dat soms ook lastig. @toke: 'gelukkig' (liever niet natuurlijk) een lichte vorm van overstimulatie en dus een tp!!!! Veel water drinken dus. Wel spannend!! Dus sowieso een tp en afwachten hoeveel emmy's er zijn. Succes vandaag @groen: jeeeetje, jij bent ook al een end op weg!! 1e trimester al gepasseerd, gefeliciteerd meid. Nu hopen dat je een goede uitslag krijgt van de vlokkentest. @manousch: de volgende poging in eigen cyclus gaan we icsi doen en eigenlijk mogen we daarna nog 1 poging in eigen cyclus doen (wij hebben totaal nog recht op 2 x eigen cyclus), maar wij denken dat de kans heeeeel erg klein is dat dit gaat lukken, dus gaan we daarna over op hyper. Arts zei dit ook. Ben wel bang aan t worden nu. Heb echt t idee dat wij nooit (een) kindje(s) gaan krijgen. Dat gevoel heb ik eigenlijk mijn hele leven al. Hoop dat dat gevoel niet klopt.
Groen, wat enorm spannend toch! Hier waren mijn bloeduitslagen behoorlijk slecht. Uiteindelijk heeft de nekplooi de kansen toch opgekrikt en zijn we toch 'laag risico'geworden. Goed dat je je realiseert dat de kans dat het goed zit vele malen groter is dan dat het niet goed zit. Natuurlijk zegt de nekplooi niet alleen iets over Down, dus ook de 20-weken echo zal nog even spannend zijn daarna. Maar goed, eerst maar eens een goede uitslag van de vlokkentest!!! Toke, fijn dat de overstimulatie meevalt. Idd goed blijven drinken (tot je er simpel van wordt) en rustig aan. Mocht je na de TP weer meer last krijgen van de overstimulatie, dan is dat meestal goed nieuws Klinkt misschien raar, maar als je zwanger raakt dan komen de klachten vaak terug. Hier geen overstimulatie gehad, maar wel tot een week of 16 zwangerschap enorm veel vocht in mn achtergebleven (lege) follikels.
Nou, hij zit erin...... Ik vond het een onwerkelijk gebeuren. De hele behandeling voel ik me redelijk cool, maar die tp was echt een beetje ongelooflijk. We konden hem zo in het rietje zien zitten, mochten er ook naar kijken. Misschien zijn jullie dat wel gewend, maar mij raakte het wel. Ging echt beduusd weer naar huis en heb nog wat tijd nodig om het tot me door te laten dringen. De wachtkamer daar vol met stellen die voor hetzelfde kwamen, leek wel lopende bandwerk, zo onwerkelijk! Hoewel het natuurlijk heel fijn is dat we een tp hebben, was het niet een heel vrolijk gebeuren, werd er zelfs een beetje triest van. Er zijn nu nog 12 emmy's over, maar over drie weken horen we pas of en hoeveel er geschikt blijken om in te vriezen. De kleine die er nu inzit heeft een hoge kwaliteit, dus dat is in ieder geval hoopgevend.
3 weken!!!!????? Je kunt geen drie weken wachten met invriezen!!! Weet je dat heel zeker? Zijn het geen 3 dagen? Helaas konden wij niet meekijken met de terugplaatsing, maar ik begrijp idd dat bij andere ziekenhuizen dat wel kan. Ik heb heel lang getwijfeld of er uberhaupt wel wat in was gebracht (lang verhaal), maar de positieve test 2 weken daarna bevestigde dag gelukkig. Spannend!
Hey, nee wij krijgen gewoon over drie weken pas wat te horen. In het lab weten ze het binnen enkele dagen en wordt het ook op tijd ingevroren (mag ik hopen!). Ik weet ook niet waarom wij niet gewoon gelijk wat te horen krijgen. Nog tot 16 weken vocht in de follikels? Dat klinkt lang, moest je ook zoveel blijven drinken al die tijd? Ik ben niet zo'n drinker, valt me wel beetje zwaar, inderdaad tot je dr simpel van wordt. Tis dat het voor zo'n mooi doel is. Ik mag donderdag over een week al naar het zkh voor een zwangerschapstest, dat is wel vrij snel. Fijn!
Dan mag je idd al snel testen!! Wij mochten officieel pas 17 dagen na de punctie. Ze zijn nogal voorzichtig bij ons... Niet dat ik zo lang heb kunnen wachten hoor!!! Beetje raar dat ze het niet gelijk verteld hebben ja. Wij kregen bij het telefoontje 'ja u heeft een terugplaatsing' gelijk te horen hoeveel cryo's er waren en dit werd nogmaals verteld (maar dan detail over hoeveel top en hoeveel cellig) bij de terugplaatsing zelf. Na een paar weken kregen we idd pas de brief. Daar stonden verder echter geen details in. Alleen 'wij hebben voor u 3 embryo's ingevroren'. Blijkbaar is het beleid overal anders... Ja, ik had echt enorme eierstokken en die deden ook behoorlijk pijn. Daar kwam bij dat mijn darmen gelijk verstopt zaten. Dit alles bij elkaar maakte dat ik me heel lang onzeker heb gevoeld over de zwangerschap. zoveel pijn kon niet goed zijn dacht ik. Bij een echo bleek pas dat mijn buik bol stond van de cystes... Gelukkig zijn ze nu eindelijk weg... Want ik ben ook niet zo'n drinker...
@Toke: van harte, je hebt een mooie topper aan boord. En geweldig dat je nog cryo's hebt. Moet je ook nog pregnyl spuiten of krijg je van bollen? Ik hoop op een mooie test voor je volgende week!!!!!
Of ik cryo's heb weet ik nog niet, moet nog even afwachten. En idd, ik ben aan de bollen (doe ik ook liever dan spuiten). Een andere vraag: Als die embryo nou niet blijft zitten.... komt hij er dan met de volgende menstruatie uit of kan dat tussendoor? Ik zag vannacht iets in de wc pot liggen na het plassen. Schrok me rot en heb geprobeerd het nader te bekijken. Het zou ook een pluisje kunnen zijn, het was niet echt duidelijk. Lekker onzeker wordt ik zo gemaakt. Ik hoop dat iemand van jullie het weet.
Ik hoor en lees overal, dat een emmy er niet uit kan vallen. Onze arts zei dat je je bm moet zien als 2 aan elkaar geplakte broodjes met pindakaas. Dus je emmy zit goed vast hoor.
Stom he, eigenlijk weet ik dat gewoon. Maar door de schrik gedraag ik me ineens weer als een naief gansje. Toch fijn om het zo overtuigend te lezen. Dankjewel! Ik heb getwijfeld of ik dit moest schrijven Mien. De laatste tijd kreeg ik bij jou echt het gevoel dat jullie op een andere techniek over moeten gaan stappen. Wat meer stimuleren van de eierstokken geeft ook wat meer kans. Ik ken je natuurlijk niet en wil ook niet doen of ik er zoveel verstand van heb. Het is gewoon een gevoel. Ik wil je niet beledigen en hoop niet dat je het zo oppakt.
Ik ben blij dat je weer wat rustiger bent. Ik vind t juist heel fijn dat je dit schrijft. Ik ben heel blij als mensen hun gevoel opschrijven of vertellen. Ikzelf heb ook t idee dat we bij hyper veeeeel meer kans hebben. Dus dank je wel. Merah: hoe gaat t met jou? Knap van je hoor dat je t geslacht voor je kunt houden. Zou ik niet kunnen haha. Had je al zo'n voorgevoel wat t zou worden en is dat uitgekomen?
Ik heb andere topic's gelezen en sommige meiden gebruiken allemaal vitaminen voor hunzelf en voor manlief. Dus denk dat ik dat ook maar ga doen, baat t niet, dan schaadt t niet, toch? Het is t proberen waard!!