Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Hey Toke,

Dat klinkt idd goed meid;). Wanneer mag je testen???

2. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    30 juni in het ziekenhuis testen. Omdat ik me zo goed voel, ben ik bang dat het negatief is. Ik vind het wel steeds spannender worden nu.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    En... gaat Toke het redden tot 30 juni of gaat ze eerder testen?
    EERDER TESTEN!!!!! Hahaha ;)

4. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ik durf dat niet, een negatieve test geeft zo'n teleurstelling, terwijl het dan mogelijk nog iets te vroeg is om te testen. Ik heb vele maanden achter de rug; soms snel gaan testen en soms pas als ik echt een paar dagen overtijd was (en altijd hetzelfde teleurstellende resultaat). Het is het fijnst om mij er niet voortijdig op te focussen heb ik gemerkt....als ik dat tenminste uithoudt. Ben echt een beetje bang voor negatieve testen.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij mij werkte het vaak andersom. Als ik dan voor NOD negatief testte dan had ik zoiets van: OK, volgende ronde! En dan was de menstruatie niet zo'n teleurstelling omdat ik eigenlijk al wist dat ie eraan zat te komen.
    Maar ja, zo is iedereen weer anders...

6. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik ben denk ik alleen niet zo vaak op het forum als sommige van jullie. Dus om mij hoeven jullie je niet snel zorgen te maken hoor. Ik meld me zo nu en dan wel... :)

Fijn dat ik met jullie mee mag lezen en leren. Zij het niet voor de behandelingen, dan is het bijscholing tandheelkunde. Daar kan ik ook een boekje vol mee schrijven. Kort samengevat: 7 kronen, 6 wortelkanaalbehandelingen en echt te vaak gaatjes. Oja, en eergisteren naar de tandarts geweest (hoe toevallig) en moet nu een verstandskies laten trekken. Daar heb ik nog geen ervaring mee...

Ik zit trouwens met de bahandelingen in Amsterdam. Het is wel een uur reistijd vanaf mijn huis en is dan ook een eigen keuze. Ik had 3x IUI zonder hormonen gehad in het locale ziekenhuis bij mij in de buurt. Dat voelde niet goed. Ik heb voor het VU gekozen, aangezien zij de hoogste cijfers behaalde en ik er goede verhalen over heb gehoord in de nabije kennissenkring. Ik koos ervoor met het motto `als het niet lukt, dan kan ik mijzelf later nooit kwalijk nemen dat ik niet alles heb geprobeerd´. Ondanks alle bezoeken had ik voordat ik er een jaar uit ben geweest 1x IUI zonder hormonen afgerond. Ik heb de afgelopen maanden 2 IUI behandelingen met hormonen gehad. Deze keer mag ik helaas niet starten, maar ik hoop nog een behandelingsronde te kunnen doen voor mijn vakantie. We gaan namelijk naar het buitenland. Mijn gevoel zegt dat ik niet zwanger wordt van de IUI, dus ik probeer ze gewoon allemaal goed en snel te doorlopen. Hoop dat ik dit jaar nog een IVF behandeling mag starten.

Jammer dat het ziekenhuis zegt ´je bent nog jong´, terwijl ik op mijn 25e zwanger was en op mijn 29e. Nu weet ik zeker dat ik niet meer voor mijn 30e zwanger wordt. Dat blijft wel aan mij knagen.

Al lezende door jullie berichten had ik een paar vraagjes. Wat bedoelen jullie met een 'emmy'? En wat is voor jullie het zwaarste aan die hele reeks van behandelingen? Is dat de bijwerkingen van de hormonen of het last hebben van al die eitjes in je buik (ik kan met 6 eitjes al amper normaal gaan zitten...) of is de punctie echt de top van pijnlijke behandelingen? En is bij jullie de inseminatie zelf (bij IUI) ook gevoelig? Bij mij gaan mijn benen een soort van tintelen en ik heb het gevoel dat je voelt dat het 'ingebracht' wordt. Misschien beleef ik het te overdreven omdat ik bang voor de pijn ben. De pijn van de punctie lijkt me dan ook echt verschrikkelijk. Met die gedachte denk ik overigens dat het trekken van de verstandskies wel mee zal vallen :)!!

Heel veel succes allemaal en Toke ik zal duimen draaien voor je!!

Fijn weekend allemaal.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nou een Emmy is zo'n trofee, die je krijgt na heel hard werken en waar je dan heeeeeel trots op bent ;)
    Nou ja... het klopt bijna. Een Emmy is een embryo, ontstaan na IVF (in een schaaltje) en dat je weer terug krijgt bij een 'terugplaatsing'. Bij IUI gebeurt de bevruchting in je eigen lichaam, bij IVF gebeurt dit op het lab. Je krijgt dus al een heel klein soort mini-mensje teruggeplaats: een emmy.
    Maar goed, daar heb je, net als bij een echte Emmy, heel hard voor moeten werken (hormonen, punctie etc) en daar ben je dan best een beetje trots op ;)

Wat ik het ergste vond van de IVF? Het wachten en de onzekerheid. (de punctie viel mij 100% mee).

8. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Iedereen beleeft een behandeling weer anders. Bij mij zijn 21 eitjes weggeprikt, dat is ongeveer het dubbele dan gemiddeld. Ik heb daardoor een vroege milde overstimulatie gehad (straks hopelijk ook een late, zou me wel geruststellen, dan is de kans groot dat er een zwangerschap is). De klachten van de overstimulatie waren fysiek vooral belastend, pijn in mijn buik, krampen en veel rust houden. Door de hoeveelheid eitjes was de punctie ook best ingrijpend. Maar een horror was het allemaal ook weer niet hoor, ik wil je zeker niet bang maken. Van die eitjes heb ik voor de punctie eigenlijk geen last gehad. Ik voelde mijn buik wat.... ach verwaarloosbaar, voelde ik tenminste dat er iets gebeurde. De TP vond ik door de bekende eendebek niet heel fijn, maar daarna een beetje zwanger weer naar buiten maakt alles goed.

Dank voor je duimen komende week!:)
    Duim ik voor jou voor een iui voor je vakantie...

9. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @wolfje: ik vind de punctie ook wel meevallen. Het is even schrikken, maar echt pijn doet t niet. De laatste x was wel ff gevoeliger, maar ook dat heb ik overleefd;). Ik ga trouwens voor ivf in eigen cyclus, dus maar 1 eitje. Ik krijg verder geen verdoving tijdens de punctie en dan is het nog te doen. Bij de hyper behandeling krijg je wel een pijnstiller of roesje. Maar dat is verschillend per zh. Zou niet al te veel zorgen maken. Think positive:). Ik vind trouwens ook het wachten het ergste van de behandeling.

@toke: heb je al getest?? Ik zou dat echt niet vol kunnen houden en denk er dus ook net zo over als merah.

10. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Wat...nou al testen? zowieso te vroeg toch? Ik zit pas op dag 6 na TP. Ik voel me ook niet zwanger eerlijk gezegd. :(
    Vervelend dat wij nog niet eens weten of er cryo's zijn...en zo ja, hoeveel. Zou wel fijn zijn om dat al te weten voordat we komende week misschien een teleurstelling te verwerken krijgen. Ik vind dat niet helemaal netjes in het protocol hier eerlijk gezegd.

11. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Wow Mien, wat heb je een mooie laatste zin in je handtekening! That's the spirit!!!
    En je hebt ook een nieuwe avatar! Wel heel toevallig, want ik heb van de week ook weer zitten wijzigen en heb ook Hello Kitty overwogen (en barbamamma)...geinig he?

12. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Haha de barbamama heb ik gezien van jou, was ook errug leuk. Deze poes van de smurfen is ook leuk. Ik vond t ook weer tijd voor iets anders en vond deze zoooooooooo lief. O ja testen is idd nog te vroeg, moet je trouwens bollen gebruiken of moet je pregnyl spuiten? Je kunt dan sowieso nog niet testen, want volgens mij heb je ook nog pregnyl in je lichaam. Posi blijven meid;). Vind t wel raar dat je nog niet weet of en hoeveel cryo's je hebt. Idd niet netjes.

Mijn lichaam is volgens mij helemaal in de war. Ik was in een winkel lingerie passen en kreeg ineens wat last van mijn buik. En toen voelde ik letterlijk en figuurlijk nattigheid. Ongi dus, maar het is nog 1 wk te vroeg:$!!!! Dit heb ik anders nooit! Best fijn, want nu mogen we meteen weer door joepie.

13. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hee meiden, allebei kittens???;) Haha, ik blijf nog even bij mijn superwomen....

Goh mien, nu al ongi. Dat is wel fijn zeg..... Wanneer moet je je dan melden?

Toke, ik had 5000 pregnyl en heb uitgerekend dat deze na 7 dagen uit mijn lichaam moest zijn (halfwaardetijd is 33 uur). Ik heb toen getest om zeker te zijn dat ik later geen vals positieve test zou hebben. Uiteindelijk scoorde ik al super positief, maar dat hoeft niet altijd zo vroeg. Dus misschien kun je voor jezelf berekenen wanneer de Pregnyl ongeveer uit je lichaam moet zijn;).

@hier: Vandaag heb ik mijn bruidsjurk gekocht:D. Als zwangere heb je natuurlijk minder keus en mogelijkheden maar deze is wel echt super wauwwwwwww:D:D:D

14. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Thanx allemaal. Weer wat wijzer geworden. Fijn om jullie reacties te mogen ontvangen. Doet me goed. Vooral jullie positieve instelling! Top!!

15. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Mien, wat fijn dat je ongesteld bent, kun je weer verder. Het is wel snel zeg! Jij had toch gelijk met mij de punctie? Ik zit op 7 dagen na TP. Vannacht werd ik wakker van hele heftige menstruatie-achtige pijn. Twee aanvallen van enkele minuten per keer. Daarna weer helemaal niets. Nu ook niets, heel licht gevoelige buik. Een menstruatie komt altijd opzetten van licht tot zeer heftig bij mij. Nu was er geen aanloop. Lastig, al die gevoelens. Ga ik overal op googlen. Jullie hebben gelijk: die wachtweken zijn een vervelend onderdeel.

Manousch, een bruidsjurk. Wat een bijzondere aanschaf! Het komt allemaal steeds dichterbij he? En die superwoman slaat toch de spijker op zn kop? Ik zou hem ook houden :D

Ik denk dat er geen pregnyl meer in mijn lijf zit (1wk en 5dgn geleden gezet), ik had ook 5000 i.e. De vp zei dat die een week na het zetten op zijn top zou zijn, toen had ik ook het meest last van de overstimulatie. Ik heb denk ik niet zo veel vertrouwen in mijn lijf en denk om een vage reden dat de test heel laat pas positief zou worden, dat mijn vruchtbaarheidsprobleem in de innestelingsperiode zit. Maar misschien ga ik nog wel overstag.....en uiteraard krijgen jullie het dan te weten. Heb nog geeneens een test in huis trouwens.

16. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @manousch: wat goed dat je geslaagd bent voor je trouwjurk. Als je em aan hebt voel je je net een prinsesje, vond ik:). Ik ga morgen weer bellen voor een afspraak op dag 10 en dan over 11 of 12 dagen alweer punctie. Tjee dat gaat nu wel heel snel weer!

@Toke: misschien was dit wel een innesteling;). Meestal een innesteling op dag 21-24 van je cyclus volgens mij, dus dat zou heel goed kunnen. Ik heb wel vaker gelezen dat sommige even een heftige pijn kunnen voelen door het innestelen. Fingers crossed!!!!!

17. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @lili: veel succes morgen voor de echo.

18. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36

19. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Mien, het klopt dat als je eenmaal bezig bent het vaak opeens hel snel kan gaan. Ik vond dat juist heel erg bij de iui behandelingen. Heb je de ene teleurstelling net "verwerkt" en voor je het weet zit je er weer middenin de volgende behandeling. Fijn voor je dat je het zo ervaart en er weer goede moed voor hebt. Ik vind je een kei!!!!

Toke, wat ontzettend knap van je dat je nog nieteens een test in huis hebt. Let op mijn woorden, als je eenmaal een positieve test hebt weet je niet hoeveel je er in huis moet halen:). Ik heb er hier 15 liggen die na de eerste test allemaal steeds donkerder worden.....
    Vervelend dat je z'n pijnen hebt. Inderdaad maar hopen dat ze goede bedoelingen hebben en dat er daarbinnen hard gewerkt wordt;).

Hoe is het verder met Groen? Heb je inmiddels nog een echo gehad?

Merah, even een vraagje. Ik heb al een hele week vreemde steken in mijn buik. Het voelt anders dan de banden die rekken. Heb jij dit ook gehad? Misschien het groeien van de baarmoeder ofzo? Ik maak me soms best wel zorgen of alles nog wel goed is. Weet ook niet of ik de kleine nu wel of niet voel. Steeds als ik denk iets te voelen is het weer weg. Had gehoopt dat de onzekerheid weg zou gaan hoemeer de weken vorderen. Is wel minder maar zeker niet relax......

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja, ik heb ook geregeld steken. Zeg maar in de onderste helft van mn buik. Niet echt fijn gevoel. Ik denk idd dat het iets met het groeien van de baarmoeder heeft te maken. Maar ik heb dat verder niet nagevraagd.
    En dat voelen van je beeb... ik heb ook heel lang gedacht dat ik iets voelde, zeg maar alsof je darm 1x een rare beweging maakt aan de binnenkant van je buik. Pas later bleek voor mij heel duidelijk dat dit toch echt de baby was. Zelf denk ik, dat als je denkt je baby te voelen, dat dat het ook echt zo is.
    O, en het is trouwens heel normaal dat je het de ene dag denkt te voelen en dan weer een dag niet... Tot dat het uiteindelijk elke dag meerdere keren gebeurt en dat is zo'n grappig gevoel!!!

Deel Deze Pagina