Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    @ Lili: vast wel dat er een goede bevruchting bij is. Zoveel kansen met al die eitjes. Ik geloof ook dat de overstimulatie niet door de hormonen zelf veroorzaakt wordt, alleen de pregnyl heeft er invloed op. En daarna HCG...als je zwanger bent.

En ja hoor, ik ben zwanger! De test van het ziekenhuis was positief. Ik heb ook nog 9 mooie cryo's in de vriezer, hoorde ik vanmorgen. Over twee weken is de eerste echo.

Ik begin behoorlijk kramp te krijgen. Niet echt als menstruatiepijn, anders. Zal er wel bij horen.

Mien, Wolfje en Lili: Blijven kletsen hier hoor! Dit is inderdaad een gelukstopic!

2. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Gefeliciteerd Toke!!! Wat goed zeg!! En 9 mooie cryo's over!! Super!
    Hopelijk is dit inderdaad een gelukstopic!

3. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Jay:D!!! Nogmaals gefeliciteerd Toke. Hebben ze ook gezegd hoe hoog je hcg was? Wat fijn dat je nog 9 cryo's hebt:). Kun je altijd nog gebruiken voor een brusje;). Eerst maar lekker genieten van deze zwangerschap.

@Lili: morgen nog een echo voor jou en weten ook wanneer ze de punctie gaan doen of kunnen ze dat morgen pas zien?

Hier nog een paar daagjes en dan maandag alweer de 1e echo. Hoop dat mijn cyclus nu wel goed is, aangezien ik ook een week eerder ongi werd. Maar ga er van uit dat dat gewoon zo is. Misschien volgende week woensdag of donderdag al punctie:D.

4. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Toke, gefeliciteerd met jouw zwangerschap!! Fijn dat je nu ook de bevestiging vanuit het ziekenhuis hebt. Ik wens je een gezonde zwangerschap toe!!

Groen, jij ook gefeliciteerd met de positieve vlokkentest. Kan me voorstellen dat het een spannend onderzoek was.

Nou zwangere dames, klim allemaal op die roze wolk en blijf er lekker de hele zwangerschap opzitten. Het is jullie meer dan gegund. Voor sommige zo gewoon om zwanger te worden, maar voor jullie zo bijzonder en speciaal. Ik hoop dat jullie de ervaringen willen blijven delen.

Lili, jij heel veel succes met jouw echo morgen en Mien, jij natuurlijk maandag sterkte. Hou de moed erin en hou vast aan de positieve ervaringen van o.a. Toke, Groen en Manousch waarvan wij gelukkig deelgenoot mogen zijn. Hun positieve ervaringen laten zien dat we de moed erin moeten houden.

Helaas kan ik inhoudelijk niet echt meepraten omdat ik vanuit het VU eerst de laatste poging IUI met hormonen moet afronden. Ik hoop dat ik hem voor mijn vakantie mag pakken. Dan kan ik mij tijdens de zonvakantie mentaal voorbereiden op de IVF behandelingen. Ik ben erg blij dat ik kan lezen wat jullie allemaal ervaren hebben, zodat ik een beetje een beeld heb van wat ik kan verwachten.

Keek echt uit naar de bevestiging van vandaag Toke, jij hebt het goede nieuws gebracht!!!

Fijne avond allemaal.

5. groen29

groen29 Bekend lid

18 aug 2010
    607
    0
    0
    Joehoe toke gefeliciteerd!!!!!!!!

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Toke is zwanger, Toke is zwanger!!! :)
    Wat goed zeg!!!

Zo fijn al die positieve verhalen! Wie volgt? Want dat gaat komen hoor! Ik heb het vanaf het begin gezegd: dit is een goed topic!!

Groen, ook van harte met je uitslag!!!

7. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Super bedankt allemaal! Ik ben heel blij en heb maar heel af en toe wat buikpijn!
    Wat lief dat iedereen zo blij voor me is. Ook de dames die zelf nog proberen, jullie willen zelf ook zo graag. Mij heeft het vijf jaar gekost en ik zag het vaak niet meer voor me eerlijk gezegd. Geef niet op dus!

Succes Lili, vandaag. Laat je wat weten?

8. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Hai allemaal,

Ik ga ook vanaf vandaag beginnen met de 1e ivf behandeling. Vanaf vandaag beginnen met decaptilon. Heb al 5 iui pogingen erop zitten. Mag ik meepraten...

Liefs,
    Pat

9. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Natuurlijk mag je meeschrijven Pat. Van harte welkom (helaas). Hoop dat je je ei hier kwijt kan. Dit topic heeft mij veel steun geboden. Het is fijn dat ervaringen worden gedeeld. Oh ja dit is trouwens ook een soort gelukstopic, de meesten zijn al zwanger;) en voor de rest incl mijzelf komt dat nog!

Als je vragen hebt, dan horen wij t wel:).

Liefs mien

10. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @lili: veel succes vandaag, spannend!!

11. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Hai Mien,

Bedankt voor je lieve woorden. Jee zie jouw historie...heftig allemaal. Tuurlijk ga je moeder worden dat zeg ik ook hoor tegen mezelf: links of rechtsom ga ik moeder worden. In welke fase ben je nu? Las iets over hyper? Is dat in de zin van hyperstimulatie??

Zal ff mijn historie vertellen: ben spontaan zwanger geweest, helaas miskraam. Daarna niet meer en begon mijn cyclus raar te doen, maand ongesteld daarna niet meer. Ene maand wel eitje van mezelf andere maand niet of hij sprong niet of soms wel...Bloedwaarden gemeten en niets wees op vroege overgang etc. Alleen progesteron doet raar maar fsh, la oestrogeen etc goed. Zelfs scan van hypofise gehad, niets uit.

Afin: iui gedaan en elke keer met 100 eh puregon 2 a 3 rijpe eitjes. Soms 2 plus nog wat extra kleintjes...rijping ging vrij vlot hoefde maar 7 a 8 dagen te spuiten. Echter lutaelefase wat kort 9 a 10 dagen. Laatste x iui nog progesteran bollen gehad en toen moest ik stoppen met bollen om ongesteld te worden dus dat hielp wel.

Nu dus ivf. Begin vandaag met stilleggen cyclus en moet nog 3 dagen erbij de pil slikken. Volgende week ongesteld en dan op dag 5 cyclus uitgangsecho en bloedwaarden bepalen...eicelvoorraad..aan de hand bepalen ze hoeveel eenhenden MENOpur ik ga spuiten. Het schijnt zo te zijn dan menopur voor betere kwaliteit eitjes kan zorgen...

Wat ik niet snap is dat ze willen bepalen hoeveel eenheden ik moet gebruiken...IUI gebruikte ik 100eh en werkte perfect. Ene dr zei nou dan gaan we met 300eh starten want dan zal je hopelijk rond de 9 eitjes maken (3 eitjes maal 3 - per 100eh 3 eitjes). Maar deze arts zegt nee we moeten alles weer opnieuw bekijken...snap het niet...moesten jullie dat ook? Mocht je daarvoor iui hebben gedaan...

Liefs en bedankt,
    Pat

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    He PAt, welkom!
    Normaal gesproken hebben ze wel een soort standaard-dosis waar ze mee beginnen. Bij Puregon is dat 150 EH. Bij Menopur weet ik niet (ik heb het nooit gebruikt). Bij de eerste IVF is het soms een beetje gokken. De meeste vrouwen zullen 'gewoon' de standaard dosis krijgen, maar als je te veel of te weinig hebt gereageerd tijdens IUI, dan kunnen ze die dosis aanpassen. Geen idee hoe je arts de juiste dosis wil 'uitzoeken'. Meestal is het gewoon een gok.
    Het is overigens niet zo dat als je 3x zo veel spuit je ook 3x zoveel eitjes krijgt.

Ik heb puregon gebruikt. Bij IUI gebruikte ik 50EH, dat later opgehoogd werd tot 75EH. Dit werkte prima. Bij mijn IVF heb ik 150EH gespoten en had 10 eitjes.

13. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Welkom Pat, hoe meer zielen hoe meer vreugde!

Ja Lili, hoe staat het ervoor?

14. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t Merha...dank voor je uitleg en nog gefeliciteerd. Hoeveel iui pogingen heb je gehad....

Ja dokter had over dat ze eicelvoorraad gaan checken en aan de hand daarvan krijg ik waarschijnlijk tussen de 200 en 300 denken ze. Ze denken dat ik toch omdat ik 100eh heb moeten spuiten tijdens de iui om 2 a 3 rijpe eitjes te krijgen toch minder eicelreserven heb dan mijn leeftijdgenoten...ben 29 en mijn eierstokken doen het volgens de dokter als iemand van 35...tot aan 32 jaar spuit men gemiddeld 80 eh..

Wel heel fijn dat hier toch veel meer zwangere zijn dan het iui forum waar ik half jaar op heb gezeten. Is uiteindelijk 1 zwanger geworden is nu 11 weken en een miskraam. Voor de rest hoop elende.

En voor de nog niet zwangere: onze tijd komt links of rechtsom, waar wil is is een weg....:)

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb 8 IUI's gehad, waaruit ik er 1x zwanger ben geworden. Helaas werd dat een miskraam.
    Met IVF hebben we meer geluk: was de eerste keer raak!
    Hier in het topic meerdere meiden waarbij het de eerste keer raak was. Dit is echter wel uitzonderlijk hoor, dus pin je er niet op vast (dat voorkomt teleurstellingen).

16. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Welkom Pat, hopelijk heb je veel succes deze maand!
    Hopelijk heb je gauw minder buikklachten Toke. Maar dit zal allemaal bij de zwangerschap horen.
    Mien, ben heel benieuwd of jij ook gauw je punctie hebt!

Heb vanmorgen de echo gehad en had nog steeds heel veel eitjes. Weet niet eens meer hoeveel. Maar in ieder geval een paar rond de 20 mm. Wel gaf ze aan dat ik risico loop op overstimulatie. Daarom krijg ik morgenavond 5000 pregnyl (vorige keren 10000) en vanaf maandag (de dag van de punctie) geen pregnyl meer, maar utrogestan. Hebben jullie hier ervaringen mee? Moet je dit vaginaal inbrengen?
    Ze gaven ook aan niet of weinig te gaan werken. Nu werk ik 4 dagen, dus dat wordt nog lastig. Maar denk toch dat ik maar het advies moet gaan opvolgen. Ben nu ook ontzettend moe van de hormonen.
    Heb nog even een praktische vraag.
    De afgelopen dagen spuit ik niet meer in mijn buik, maar mijn in mijnbovenbeen. Dit vind ik zelf prettiger. Maar kun je Pregnyl ook in je bovenbeen spuiten? (omdat de naald toch wat groter is en instructies heb gekregen voor mijn buik.. of maakt dit niets uit?)

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Lili, Pregnyl mag ook gewoon in je bovenbeen. Dat maakt niet uit.
    Utro is idd vaginaal. Dus niet, zoals in de bijsluiter staat oraal! Vond het zo raar toen ik dat las...

18. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Pat, welkom hier! De hoeveelhied spuiten is per persoon verschillend en niemand kan je daar een standaard voor geven. De artsen zullen kijken hoe je reageert en mogelijk tussentijds de dosis aanpassen. Probeer op hun kunde te vertouwen want het kost al energie genoeg om de behandeling aan te gaan! Zelf reageerde ik nauwelijk op de hormonen bij de iui en ben met de ivf begonnen met 250. Je ziet het resultaat:).

Lili, spannend! Een aantal van 20 mm is toch zeker een mooie score. Morgen (vandaag) dus de Pregnyl..... en maandag de punctie.... Zal voor je duimen meid!!!!

19. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    #559 Toke, 2 jul 2011
    Laatst bewerkt: 2 jul 2011
    Lili, jij krijgt dezelfde adviezen als ik een paar weken geleden. Ik moest ook de helft minder pregnyl en moest veel rusten. Na de punctie utrogestan. Ik vond het fijn spul, had echt het gevoel dat het iets voor me deed. Ik had altijd het gevoel dat het bij mij bij de innesteling steeds mis ging. utrogestan helpt bij de innesteling. En het is nog in 1 keer gelukt ook! Natuurlijk is dat ook geluk hebben. Jouw verhaal lijkt gewoon heel erg op het mijne, behalve dan dat ik IVF-set doe. Ik hoop voor jou ook op zo'n goede afloop! Succes!

Ik kan nog altijd niet helemaal bevatten dat het gelukt is! Ik ben er zo gelukkig mee. Vijf jaar bezig zonder succes. 1 keer IVF-set en ineens 21 eitjes en 7 embryo's met de hoogste kwaliteitsbeoordeling! Ook in het ziekenhuis gaven ze aan dat dat buitengewoon mooie resultaten zijn. Ik ben blij hoor, maar ik kan er geen touw aan vastknopen.

20. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @lili, merah: heb ook gelezen dat utro idd officieel oraal ingenomen moet worden, maar toen bedacht een of andere arts dat het ms beter was om ze vaginaal in te brengen, want dan kan het meteen inwerken in het slijmvlies en zit dichterbij waar het z'n werk moet doen. Dus eigenlijk veel beter.

@lili: wat spannend, morgen de punctie al:). Ben benieuwd hoeveel eitjes er nu zijn. Wel veel drinken he. Succes morgen!

@manousch: jeetje, wat gaat t bij jou snel, je zit al bijna op de 20wk! Wanneer heb je eigenlijk de 20wk echo? Wil je ook weten wat het wordt:D?

@hier: beetje nerveus voor morgen. Ben zo benieuwd of ik nu een goede cyclus heb en of er een mooi ei zit;).

Knuf aan de rest

Deel Deze Pagina