Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t lieve meiden bedankt voor jullie antwoorden.

@t Toke: jeetje meis 5 jaar bezig geweest..wat heb je allemaal voor behandelingen voor de ivf gehad, wat is je verleden? Maar in iedergeval GEFELICITEERD!:)

2. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    @ Pat: Dankjewel! Dit was mijn eerste stap in de officiele MM. Hiervoor heb ik jaren verschillende alternatieve behandelingen gehad. Ik had daar alle vertrouwen in, maar geen resultaat dus.

Succes morgen Lili en Mien! Ik duim voor jullie!

3. groen29

groen29 Bekend lid

18 aug 2010
    607
    0
    0
    Mien, succes vandaag!!!!

4. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Dank jullie wel. Groen, bij jou gaat t ook snel. Hoe gaat het en heb je ook last van kwaaltjes;)?

@lili: ik hoop dat de punctie goed is gegaan en dat je een mooie opbrengst hebt:).

@hier: mijn cyclus is nu een beetje vaag. Misschien toch niet zo goed geweest dat mijn ongi een week eerder was. Mijn bms was nu nog niet zo dik, maar was wel mooi de triple line te zien, dus dat is wel goed:). Rechtereierstok waren veel kleine eitjes te zien en de linker was moeilijk te vinden. Er was wel een zwarte vlek te zien, maar niet duidelijk of dat een ei was. Ik had wel t gevoel dat dat wel mijn eierstok was (want was gevoelig op die plek en das dan vaak de eierstok) en dat dat wel een ei is. Als ze kunnen zien dat de hormoonwaarden stijgen, dan mag ik beginnen met prikken en anders moet ik morgenvroeg weer komen voor echo. Willen jullie voor mij duimen en klavertjes 4 sturen:p?

Ik heb ook gevraagd aan de arts, als wij de hyper gaan doen, wij dan meer kans hebben. Ze zei dat het hetzelfde er uit kan zien als de ivf mnc (dus niet goed). Maar ze zei ook dat sommigen veel pech hebben bij ivf mnc en dat de hyper ivf wel goed gaat. Hoop op het laatste:). We gaan nu icsi mnc doen en daarna de hyper icsi.

5. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Hallo dames,

Bedankt voor jullie informatie. Hoop dat het nu voor je gaat lukken Mien. Ik zal duimen!
    Heb vanmorgen punctie gehad en er zijn maar liefst 15 eicellen gevonden. Het zaad was ook goed. Dus er zal toch wel een goede bevruchting gaan optreden? Duimen!
    Woensdag worden we gebeld en indien het resultaat positief is, heb ik vrijdag de terugplaatsing. Ik hoop het zo!
    Ik heb echt advies gekregen te rusten deze dagen. Dus ga morgen maar niet werken (ze lachten me bijna uit.. ik mag dus echt niet). Ga maar weer even liggen..
    Knuffel van mij

6. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Wow lili23: wat goed zeg dat er zoveel eicellen gevonden zijn. Zullen vast en zeker een paar goede tussen zitten!!! Ga voor je duimen!!! Hoe kan het dat je er nu zoveel hebt en dat de eerste keer niets is gevonden? Andere medicatie gekregen of meer?

Liefs Pat

7. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Hoi Pat,
    Normaal gesproken heb je met ivf mnc ook maar 1 eicel, maar ik had bij de eerste echo al drie grotere (zelf denk ik van de hormonen van de maand ervoor nog). Toen zagen ze bij de 2e echo al veel meer eicellen die zich aan het ontwikkelen waren en heb ik meer medicatie gekregen. Ik heb nu 11 dagen moeten spuiten en tijdens de vorige keren maar 2 a 3 dagen. Ze hebben er eigenlijk een reguliere ivf van gemaakt. Het nadeel is dat mijn lichaam dat ook behoorlijk voelt, maar hopelijk wordt dit beloond door een terugplaatsing en zwanger te worden.

8. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Hai Lili: maar wat is ivf mc dan? Net zoals iui dat je maar gaat voor een paar? En hyper is dat je voor heel veel gaat?

9. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Goed nieuws lili, 15 eicellen! Daar moet toch een mooie emmy uit komen:). Rustig aan doen meid en veel water drinken.

Ik ben weer begonnen met spuiten. Mijn ei was 14 mm en moet woensdag weer komen. Heb alleen wel een probleem. Waarschijnlijk is de punctie as vrijdag, maar mijn man kan onmogelijk vrij krijgen. Weten jullie of we het zaad eerder mogen brengen of hebben jullie ook zoiets meegemaakt en hoe ging dat bij jullie? Ik ga dit sowieso woensdag ff vragen aan de ivf-arts.

10. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Hey Mien, wat is het nog spannend! Ik hoop dat je gauw mag gaan spuiten en dat een hoop van die kleintjes gaan groeien.
    Mocht het nou bij hyper hetzelfde verhaal blijven....hebben ze dan nog suggesties om de kansen te doen stijgen?

Dat is een mooie oogst Lili! En goed zaad... ik zou niet weten waarom er niet een paar mooie embryo's zouden ontstaan. Maar wie ben ik :cool:. Wat heb je precies voor klachten? Is het inderdaad overstimulatie, of ben je bezig om het te voorkomen?

11. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Hey, je bericht piept er net tussen Mien!

Bij ons is het mogelijk om zaad van tevoren in te vriezen (al gaat de kwaliteit dan wel iets omlaag) en dat is tegen betaling. Dit is geregeld voor mannen die onder druk denken niet te kunnen produceren. Ze gaven bij ons aan dat het geen haast had met het voorbeeld van mannen die de hele dag met de eitjes onderweg waren geweest naar het lab en in een urenlange een file terechtkwamen. Einde van de dag moesten ze nog even produceren, maar dat was geen probleem. Mogelijk werken ze mee als je man einde van de middag pas komt opdagen. Ik weet natuurlijk niet hoe het zit met zijn werkdag op het eind. Ik denk alleen maar effe mee.
    Hoop dat het gewoon een dagje eerder of later wordt, dat zou wel het fijnst zijn denk ik.

Volgens mij is het zowieso geen probleem als hij het aan het begin van de dag komt afgeven. Dat kan bij ons ook. Wel vervelend voor je dat jij de punctie dan alleen moet doen.

12. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Bedankt voor je tips toke. Ik hoop echt dat de punctie pas zaterdag is. Zie t niet echt zitten om er alleen heen te gaan.

Hoe voel je je eigenlijk? Al wat last van kwaaltjes? En waarom heb je nog geen banner? Of wacht je de echo eerst af.

13. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Nog even antwoord op je vraag toke. Ik weet niet of ze nog dingen gaan onderzoeken, mocht de hyper ook tegenvallen. Ga het morgen wel ff vragen. Ik wil zo graag dat icsi aanslaat!

14. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    #574 Toke, 5 jul 2011
    Laatst bewerkt: 5 jul 2011
    Ja, ik hoop ook voor je dat het zaterdag pas is en dat het dan gewoon de laatste keer is, omdat het lukt! Ben ook heel benieuwd wat ze morgen gaan antwoorden op jouw vragen.

Ik heb weinig klachten, af en toe wat buikpijn, heel licht vlaagje misselijkheid, soms gespannen boobs, het mag allemaal eigenlijk geen naam hebben. Gek is dat ik flink ongi-achtige pijn krijg als ik even op mijn linkerzij heb geslapen...alleen in die houding. Helaas is dat mijn lievelingskant.

Deze banner zie ik vaker, ik wilde hem altijd zo graag omdat je het zo mooi kan volgen. Ik ben gezwicht om het nu al te doen. Dat het maar goed blijft gaan!!

15. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    @Toke, staat goed die banner! Hoe voelt het nu om eindelijk na al die jaren inspanning zwanger te zijn? Kun je het allemaal een beetje bevatten? Geniet er maar lekker van meid, iedere dag is er eentje!

@Mien, goh wat een gedoe zeg. Hoop ook erg voor je dat het zaterdag wordt. Ook voor je man een veel prettiger idee als hij je kan ondersteunen. Maar het positieve is dat je weer in de race zit:)

@lili, wauwww wat een vette hap zeg, 15 stuks....... Dat kan niet anders dan dat er een super mooie voor je tussen zit. Wanneer krijg je iets te horen?

@hier, vandaag op de helft.... 20 weken zwanger :D. Meiden, geef de moed niet op! Zelf had ik dit ook nooit durven dromen, alleen durven hopen en jullie zien hoe het opeens kan lopen. Kan het soms nog steeds niet bevatten. Volgende week maandag de medische echo. En natuurlijk willen we weten of het een meisje of jongetje is. Zo komen we iedere keer een stapje dichterbij bij onze kleine frummel.

16. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Staat je goed die banner Toke. Toch maar wel gedaan;).

@manousch: jeetje, je bent al op de helft! Spannend maandag de echo. Hoop dat alles er mooi uitziet:). Houden jullie t voor jezelf wat het wordt of mag iedereen het weten. Kan me voorstellen dat het nog steeds moeilijk te bevatten is, zou ik denk ik ook hebben.

Ik ben zo benieuwd naar de echo morgen...

@lili: jij krijgt morgen toch te horen hoeveel emmy's er zijn en wanneer en hoe laat je de tp hebt?

17. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Duim duim duim voor Mien vandaag. Ik ben zo benieuwd!

Wat een mooie mijlpaal Manousch, weer een geruststellende stap verder!

Voor mij is het wel wennen. Vijf jaar lang stond ik stil op een bepaalde manier, soms vrede vindend in het idee dat het voor ons misschien altijd zo zou blijven als het was...met zijn tweeën. Ineens worden de perspectieven anders en is er weer beweging in, wordt het toekomstbeeld anders. Dat is echt onwennig, maar natuurlijk vooral leuk! Ik voel me goed, gisteren voor het eerst wat misselijker dan daarvoor, maar goed te hebben.

18. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Yes!!! Het ene eitje was niet verder doorgegroeid, maar ook niet echt goed te zien, want zit een beetje verstopt:(. Maar nu waren er nog 2 eitjes doorgegroeid van ong 12-14 mm, dus ik heb er 3:D!!! Nu hopen dat ze allemaal gaan doorgroeien. Heb wel stiekem nog wat extra gonal gespoten;). Mochten ze goed doorgroeien dan krijg ik wel fentanyl tijdens punctie. Ik heb gevraagd of dit dan wel valt onder de icsi mnc en dat we niet straks een hyper poging kwijt zijn. De arts zei dat we dit moeten zien als een mislukte icsi mnc en dat is dus positief:). Vrijdag moet ik weer komen. Mocht icsi niet lukken met de hyper, gaan ze verder geen onderzoeken doen, omdat ze niets kunnen doen aan de kwaliteit van eicel en zaadcel.

Ben deze cyclus samen met mienman begonnen met vitaminepillen. We nemen nu beide dagelijks: foliumzuur, vit B complex, visolie, magnesium en vit C. Hoop dat dit een beetje helpt.

@lili: heb je al wat gehoord van het zh???

19. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Het zou toch mooi zijn als een "mislukte" poging leidt tot een zwangerschap! Klinkt tegenstrijdig, maar daar gaan we voor hoor!!! Zou ook niet eerlijk zijn als ze het wel als een hyperpoging zouden tellen. En drie eitjes is weer meer kans, fijn!

Is nu vrijdag toch de punctie of moeten ze eerst weer controleren?

20. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Hoi meiden,

Heb vandag een vrije dag. Zat een en ander te lezen op diverse forums en ben zojuist bezig geweest met het maken van een handtekening voor dit forum. (vraag me uberhaupt af of het eindresultaat gelukt is...). Wilde, net als jullie, een overzichtje maken van de behandelingen en ontwikkelingen. Eerlijk moet ik zeggen dat ik daar best emotioneel van ben geworden. Wat een tijd al en wat een behandelingen. Jullie zullen dit als geen ander herkennen.

Soms is het even zoeken naar het antwoord op de vraag 'hoe hou ik dit vol', maar die vraag hebben jullie jezelf toch ook wel eens gesteld? We willen allemaal hetzelfde en we zien dat het hebben van moed kracht geeft, dat lijdt tot schitterende resultaten. Al die spanningen die jullie meemaken volg ik op de voet en moet zeggen dat ik er erg vrolijk van wordt als de roze wolken aanbreken of de behandelingen zo succesvol gaan. Momenteel mis ik alleen die kracht even. Ik wil zeker niet het forum negatief beinvloeden, maar hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik dit even van me afschrijf.

Naast de ontwikkelingen voor de kinderwens, heb ik in april 2008 mijn vader verloren aan alvleesklierkanker. Ik hoopte heel hard dat ik hem op zijn minst kon vertellen dat hij ook van mij opa zou worden. Helaas is het mij niet gelukt en heb ik het hem nooit kunnen vertellen. In die periode heb ik mijn ouders ook niet betrokken in de kinderwens. Zij wisten dus ook niet van de eerste miskraam, maar die zwangerschap was ook echt heel pril en kort.
    Vijf weken na het overlijden van mijn vader zijn we getrouwd. Ik heb het mijn vader beloofd dat - mocht het zo zijn dat hij er niet meer bij zou kunnen zijn - wij toch zouden trouwen. Het was een schitterende dag, maar helaas niet compleet zo zonder mijn vader.

In alle tijd dat wij bezig zijn, heb ik inmiddels 6 neefjes en nichtjes erbij gekregen van mijn (schoon)zussen. Nummer 7 is op komst. Super blij ermee, maar soms is die confrontatie best even moeilijk. Ben in mijn beide (zeer korte) zwangerschappen zwanger geweest tegelijkertijd met een (schoon)zus. Zij hebben inmiddels schitterende lieve kids, die als ze ons zien ons vaak meteen een knuffel komen vragen, om je benen hangen en bij je willen zijn. Stuk voor stuk zijn het schatjes. Hun energie geeft ook ons energie. En een hoop kracht!!

Ik hoop heel hard dat ik in juli mijn laatste IUI behandeling met hormonen mag starten en afronden, zodat ik samen met jullie in het traject van de IVF kan duiken, kan vragen en kan delen. Ondanks meerdere verzoeken aan de artsen, mag ik niet eerder in dit traject starten. In april was mij beloofd dat voorkomen zou worden dat ik net als in 2009/2010 een jaar lang geen behandeling kon afronden door verschillende factoren. Toch mocht ik deze maand niet starten doordat te veel mensen zich hadden aangemeld en er dus geen plek meer voor mij was. Dat was best even balen, maar we houden de moed erin en gaan door.

Ik hoop nu snel ongesteld te worden, zodat ik mij kan aanmelden voor mijn laatste IUI. Met een beetje geluk haal ik het om hem te starten voor ik op vakantie ga (20/8). Als het goed is, zou ik nu al ongesteld moeten zijn, maar mijn eigen cyclus is niet zo snel, dus mijn geduld wordt op de proef even gesteld. ;)

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik even mijn emoties op het forum achterlaat. Ik wil het er gewoon niet altijd in mijn familie of vriendenkring over hebben, maar kan het denken en de emoties rondom deze wens gewoon niet uitschakelen.

Lieve meiden, leef hard met jullie mee, echt waar!!

Mien, heel veel succes alvast voor vrijdag!
    Lily, spannende periode op het afwachten hoeveel emmy's het worden, duim voor je!
    Pat, veel sterkte met jouw IVF behandeling!
    Toke, Groen, Mareh en Manousch, bedankt voor jullie lieve berichten voor de nog niet zwangeren. Wij volgen jullie voetsporen graag! Geniet er allemaal. Sommigen zelfs al al over de helft, dat lijkt me een heerlijk gevoel.

Hoop dat ik niemand vergeten ben... ;)

Deel Deze Pagina