Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Voor je t weet is t al zover hoor:). Ik kan ook niet wachten hoor, wil nu ook wel s een x resultaat zien na dik 3,5 jr.

Ik ben gister ongi geworden, dus nu wachten op brief van umcg voor ivf info middag en daarna ongi afwachten en meteen beginnen met ivf in eigen cyclus. Als ik doortel beginnen wij begin maart met prikken. Hmmm duurt nog best wel lang.

Merah: spannend voor jou, nog een paar dagen en dan de operatie. Duim voor je.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dank je!
    Ik ben niet zenuwachtig, maar ben er wel mee bezig merk ik. Huisje poetsen, op het werk dingen regelen etc
    Slaap niet zo heel lekker...

3. lonf

lonf Lid

3 jan 2011
    10
    0
    0
    Maastricht
    Hallo allemaal,

Ik ben Lon en ik sta op de wachtlijst voor IVF in het AZM Maastricht. Ik ben al 3 jaar bezig zwanger te raken en dat terwijl er bij beide geen medische oorzaak te vinden is waarom het niet zou lukken. Onverklaarbaar onvruchtbaar heet je dan.

Na 6 x IUI in sittard doorverwezen in Juli 2010 naar Maastricht voor IVF. In het eerste gesprek werd aangegeven een wachtlijst van 5 à 6 maanden. In oktober 2010 nog een afrondend gesprek gehad waarin de prof. aangaf dat de wachtlijst wel eens binnen enkele weken verdwenen zou kunnen zijn. In diezelfde week krijg ik een brief thuis met de mededeling dat we uitgenodigd zijn voor de info avond op 23 februari 2011.???
    Heb maar eens gebeld wanneer ik dan echt mag starten.. april/mei maar kan nog langer duren.. Personeels tekort/geldgebrek was de mededeling.
    Kortom van 5 maanden, na weken en nu bijna 1 jaar!!!!!! Vind ik niet normaal. Komt dit door het feit dat AZM PGD doet en dus het lab en personeel bezet houdt voor ons IVF mensen?
    Ze moeten niet zeggen 5 maanden terwijl dit in werkelijkheid wel 9 à 10 maanden of nog wel langer is...

Maar goed, het is alweer bijna februari en ik hoop nog altijd op een wonder dat het vanzelf gebeurd.

Graag zou ik eens willen weten of er nog mensen zijn in Limburg die dit meegemaakt hebben? Misschien treffen we ons wel de 23e februari...

veel liefs en dat al onze dromen in 2011 mogen uitkomen!!

4. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Hoi Lon,

Helaas welkom hier. Wat ontzettend irri dat je zo lang hebt moeten wachten! Gelukkig duurt t idd niet meer zo lang voor je naar de info-avond mag en dan gaat t snel hoor;)

Wat vervelend dat er niets is gevonden wat bij jullie de onvruchtbaarheid verklaard, want dan kon je er ms wat aan doen. Houd moed, ivf gaat em worden hoor:)

Merah: kan me voorstellen dat je slecht slaapt, het is ook niet niks. Maar dit wel een stap dichterbij een beebje toch:)

Liefs

5. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo meiden,

Goh Mien, toch ongi! Je voelde het aankomen maar is denk ik toch balen. Hoop dat jullie meer geluk hebben met de ivf

Merah, succes en sterkte met je operatie. Krijg je straks wat hulp van anderen als je thuis komt? Heb geen idee hoelang je niet mag tillen enzo....

Lonf, welkom! Een minder leuke gelegenheid maar wel fijn dat deze forum bestaat.
    Zelf gaan wij ook in Maastricht voor de ivf. In febr 2010 aangemeld na de laatste iui. Uiteindelijk bleek ik toch zwanger en ben toen in Maastricht gebleven. Als snel kwamen ze er achter dat het een bmz was. Heb de operatie en behandeling daar als zeer prettig ervaren. De artsen waren erg duidelijk en hielden ons continu op de hoogte. Was in Heerlen wel anders! Uiteindelijk begin april weer terug op de ivf lijst. December de info avond gehad en de algemene medicatie uitleg. 2 febr starten we met het traject. Dus het duurt inderdaad allemaal erg lang!!!
    De wachtlijst is lang maar ook ik heb begrepen dat ze deze snel willen wegwerken. Veel uit het land komen voor de laatste behandeling naar Maastricht aangezien ze z'n goede cijfers hebben. Daarom is de lijst langer dan normaal. :(
    Houd je ons op de hoogte? En als je vragen hebt dan laat je het maar weten!!!!

6. lonf

lonf Lid

3 jan 2011
    10
    0
    0
    Maastricht
    Hallo,

Het is gewoon heel vervelend dat het allemaal zo lang moet duren en dat is weer een teleurstelling.
    Ik zie er best wel tegenop tegen het hele IVF gebeuren, maar ik hunker zo naar een kindje dat ik dit toch maar doe. We zijn al 3 jaar bezig en het wil maar niet lukken en dat terwijl er niks aan de hand is.. Dan vraag je je wel eens af of het ons wel gegund is allemaal?

Kan niet wachten tot de 23e februari. Maar ja dan is het nog maar de vraag wanneer je echt start. Hoe lang zit tussen de info avond en het daadwerkelijke starten???

Gr. uit Maastricht!
    Lon

7. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hey Lon,
    Wij haaden 9 december info avond en starten met de decapeptyl op 2 februari, een 2 maanden dus. Lijkt lang maar dan heb je wel weer een datum om naar uit te kijken. Houd me op de hoogte, oke!!!!

En ook voor de andere meiden een dikke knuff :D

8. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Merah: heel veeeel succes vandaag!!!!

Wij hebben nog steeds geen brief gekregen voor de ivf-infomiddag. Hoop toch echt dat wij in januari nog de infomiddag hebben, want dan kunnen we na onze vakantie in 1 x door. Het is heel tegenstrijdig maar ben nu aan de pil sinds 5 jaar, aangezien ik echt geen zin heb om ongi te zijn op onze vakantie.
    Denken jullie dat dat kwaad kan? Heb je na 1 maand pilgebruik meteen weer een ovulatie?
    Liefs

9. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    #49 Manousch, 7 jan 2011
    Laatst bewerkt: 7 jan 2011
    Hey Mien,
    Ieder ziekenhuis werkt natuurlijk anders en misschien duurt het bij jullie na de info-avond niet zo lang.... Dat hoop ik dan voor je.
    En het is inderdaad raar om weer aan de pil te gaan. Normaal gesproken is dat juist anti-conceptie. Maar nu is het wel juist belangrijk voor je ivf behandeling, misschien toch weer een troost om te weten dat dit bij het traject hoort:) Heb je microgynon 30? Dat is zover ik weet de pil voor de ivf. En doorslikken van de pil raden ze ook aan zodat je lichaam zoveel als mogelijk rust krijgt. Dus dan ook geen ongi op vakantie ;). Vraag het anders gewoon even na in het ziekenhuis, zullen ze echt niet moeilijk over doen als je even belt!

Murphy, hoe is het met jou? Hebben lang niets meer van je gehoord. Hoop dat 'alles' wel oke is.....

Merah, ben je al onder het mes geweest? Hoe is het met je en hoe voel je je? Beterschap meis!

Xm

10. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Ging even iets mis en nu kan ik dit bericht niet meer verwijderen. Raar...

11. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Hoi Manoush,

Ben je al een beetje zenuwachtig voor de ivf? Komt nu echt dichtbij he. Spannend:)

Ik hoef volgens mij voor de ivf in eigen cyclus niet beginnen met de pil, gebruik em alleen maar om niet ongi te worden in de vakantie. Mijn moeder had toevallig nog 3 strippen. Het is geen microgynon gelukkig, want daar word ik erg depri van. Ik heb stediril 30.

Lonf, Merah en Murphy hoe gaat t met jullie???

Liefs

12. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Oohja, natuurlijk. Daar had ik helemaal niet aan gedacht! Lijkt me toch geen probleem voor een maandje. En vooral als je zelf een goede eigen cyclus hebt, toch! Een strip is iets anders dan een paar maanden of een jaar.
    Doordat ik zelf geen eigen cyclus heb was mijn ongi altijd een lachertje, een van de voordelen toen, maar wist ik veel :)
    Waar ga je eigenlijk naartoe op vakantie? Lekker dat je dat nog in het verschiet hebt! En hoelang gaan jullie weg?

Het wordt allemaal inderdaad wel spannend nu, maar probeer er niet teveel mee bezig te zijn. Dan gaan de weken nog langzamer... Ben in september met een 2 jarige opleiding begonnen om wat afleiding te vinden en die vraagt ook wel wat tijd en energie. Best wel lekker eigenlijk. En mochten we zwanger worden dan neem ik gewoon verlof van school :). Ik doe alles met veel enthousiasme maar de zwangerschap gaat voor alles, dat is onze eerste prioriteit!!!!!

Hoe vinden jullie afleiding en ontspanning?

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    He meiden, hier ben ik weer!
    Gisteren geopereerd en nu alweer thuis!
    Het is toch een (therapeutische) laparoscopie geworden ipv een buikoperatie. Ik was echt enorm verrast toen ik uit de narcose kwam. Aangezien het herstel nu een stuk korter zal zijn kunnen we waarschijnlijk ook eerder met IVF beginnen. Ik ben helemaal blij!!!
    Ik lees snel even bij, maar ga nu weer liggen, want ik voel me nog niet echt 'je van het'...

14. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Merah, had je al wat geschreven op je eigen topic. Maar dit is echt goed nieuws, kun je gelukkig snel door met ivf:). Hoop dat je je snel wat beter voelt.

Manoush, ik denk er net zo over als jou en mijn man ook. Die is continu aan t wielrennen en kan zo zijn gedachten verzetten. Ik doe mijn werk met plezier en daarnaast heb ik ook nog ons hondje die er geregeld ff uit moet en veel aandacht vraagt. Heb nu een nieuwe hobby en dat is taarten maken. Vind t helemaal geweldig!! Ook ben ik veel bezig met mijn interieur en interieurbladen doorspitten. Dus afleiding genoeg:). Maar voor ons is ook zwangerschap onze 1e prioriteit!

15. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Ooh Merah wat super! Sneller herstel en geen buikwond, wat fijn voor je! Hoe is het nu met je nu je een dagje verder bent? Heb je veel pijn (gehad)?

Mien, taarten :D!!! Zullen we afspreken dat je over 10 maanden een heerlijke roze of blauwe taart maakt met Bob de Bouwer of Dora? Wat een leuke hobby.

Xje

16. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Daar ga ik voor;). Ze zijn ook erg lekker hoor!!!!

Liefs

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Valt toch wel een beetje tegen hier... Best wel pijn...
    Heb 23 feb weer een afspraak bij de gyn. Als we dan gelijk voor IVF mogen, dan hangt het erom. dus of eind februari beginnen of eind maart...

18. mniekvl

mniekvl Nieuw lid

10 jan 2011
    4
    0
    0
    Hallo,

Ik ben nieuw hier!
    Wij zijn nu met de 3e IUI behandeling bezig, als het deze keer weer niet lukt gaan we over naar IVF.
    Ik vind het wel fijn dat er mensen zijn die ook hetzelfde mee maken! dat er toch nog iemand is waar ik mee kan praten en eventueel wat dingen kan vragen enzo.

19. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Merah, ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen en snel opknapt, zodat je eind febr nog met ivf kunt gaan beginnen. Duimen...

Hoi mniekvl, helaas ook welkom hier. Ik hoop voor je dat de 3e iui een succesvolle is:). Spannend voor je! Heb je al iui gehad of moet je de iui nog doen?

liefs

20. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Mniekvl, welkom hier! Voor jou ook spannende weken zo te lezen. Voel je vrij om alles te vragen en je ervaringen met ons te delen. Na het verhaal van Mien ( hihi, weet je nog Mien? ) kijk ik nergens meer vanop :D

Merah, het is toch niet niks dat gerommel in je buik. Ookal hebben ze laprascopisch gewerkt, vanbinnen ben je nog wond. Geef en gun jezelf de tijd om op te knappen! Na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb ik zeker 2 weken nog heel veel last gehad. Doordat het niet zichtbaar is lijkt het niet veel maar dat is het dus wel. Hopelijk heb je het ergste achter de rug en mag je in februari starten met de IVF! Beterschap!

Mien, de komende periode probeer ik taarten even te vermijden. Bij de hormonen voor de iui ben ik toch wel een paar kilootjes aangekomen. Nu krijg ik veel meer hormonen binnen en wie weet wat dat voor resultaat geeft :(. Maarja, het is voor een goed doel. En mijn geluk is dat iedereen zegt dat ik er goed uit zie, dus het loopt nog niet de spuigaten uit ;)

Manousch

Deel Deze Pagina