Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussion in 'MMM clubs' started by Manousch, Dec 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    #621 Toke, Jul 11, 2011
    Last edited: Jul 11, 2011
    Nee, ik gebruik geen bollen meer. Die werden tot twee weken na de punctie, startend de avond van de punctie, 2 maal daags 2 voorgeschreven. Ik ben er dus als weer effe vanaf.

Wel bijzonder dat je een foto meekreeg Lili! Is er bij jou dan tegelijkertijd een echo gemaakt? Ik vond het ook bijzonder! Ik moest daarna gelijk plassen en kneep hem ook een beetje dat ie er weer uit zou vallen. Ook al zeggen ze dat dat niet kan, dat gevoel had ik toch!

Door de vroege overstimulatie voelde ik me ook een beetje zwanger, maar ik zei steeds tegen mezelf dat ik er niet in moest trappen.

Geen zenuwen voor morgen Mien?

2. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Ben zeker erg nerveus. Denk dat ik geen dormicum ga gebruiken. Dan ben ik gewoon de hele dag zo suf. 1 punctie lukt mij ook, dan moet 2 ook lukken.

Het is alleen een beetje onhandig dat de punctie dinsdag is, want heb een aantal afspraken staan op die dag en de vlg dag ook. Is met mijn werk ook niet echt handig. Het komt wel goed hoor, maar wel veel geplan zo.

3. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    @lili: volgens mij zit nu op cd 21 toch? Tussen dag 21-24 kan je emmy gaan innestelen. SPANNEND!!!

4. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Ik denk niet dat er zoveel verschil is met 1 of 2 eitjes. Ik kan nou niet zeggen dat ik al die 21 eitjes stuk voor stuk aangeprikt voelde worden. Eerder de overstap van de ene naar de andere eileider was voelbaar, daarna leek het wel kralen rijgen, haha! Heel snel ging het.

Is suf zijn dan niet juist fijn?

Ik zag ook op tegen steeds het omgooien van mijn planning. Het viel achteraf allemaal heel erg mee, was steeds in het weekend en op mijn vrije dag.

5. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Hoe bedoel je de overstap van de ene naar de andere eileider? Ze prikken toch eerst de ene kant en dan de andere kant?

6. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Ja, dat bedoel ik! De eerste aanraking met iedere eileider was bij mij een beetje gevoelig.

7. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t Merah: thanks meid, ja ik vind het ook wat veel voel me er ook niet echt prettig bij....Gisterennacht ook al gelijk pijn aan mijn borsten en voelde downunder weer van alles. Vandaag loom, loom lichaam zwaar...als ik het woensdag ook zo ervaar ga ik bellen naar ziekenhuis of dit wel goed is allemaal...:( Vanmiddag al mijn bh uit willen doen normaal merk ik pas van de spuitjes al mijn eitjes rond de 1 cm zijn...maar goed nu ook zoveel hormonen dat het lichaam van slag kan zijn...eerst helemaal niets en onderdrukken en nu bammm: 450 eh...

@t Mien succes morgen: komt vast helemaal goed. Probeer afleiding te zoeken. Boekjes/tijdschriften lezen, of begin met spannend boek...helpt me altijd als ik nerveus ben is de focus minder op hetgeen waar je nerveus van wordt...

8. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    We bedoelen natuurlijk eierstok;).

9. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Dank je Pat:). Als ik jou was zou ik wel alvast veel water gaan drinken. Wanneer moet je weer heen voor echo?

10. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t Mien: waarvoor veel water drinken....??

11. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Hmmm, begin al wat last te krijgen van mijn borsten. Heb dit normaliter na eisprong. Dus hoop dat ze er morgen toch allebei nog zitten:(.

12. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Als je overstimulatie hebt moet je veel water drinken. De eierstokken (volgens mij) onttrekken vocht uit je lichaam en daardoor kan je bloed stroperig worden, dus gevaarlijk! Dus als ik jou was zou ik het sowieso op safe spelen. Je weet t maar nooit met die hoeveelheden die je moet spuiten. Wil je niet bang maken hoor;), maar denk alleen maar mee en wil t toch graag ff tegen je 'zeggen'. Wanneer moet je weer heen voor echo? Als je t niet vertrouwd zou ik zelf ff contact opnemen met t zh.

13. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Hai mien: ja drink sowieso veel water last van koppijn en voel me moe en suffig. Maar thanks voor de tip!!! Ik moet pas zaterdag naar het ziekenhuis, maar denk dat ik morgen ff ga bellen met een arts voor een extra tussendoor echo etc..

14. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    #634 Toke, Jul 11, 2011
    Last edited: Jul 11, 2011
    Haha, we bedoelen inderdaad eierstok! Wat een flater :D
    Mien, veel sterkte morgen. Ik bid dat al je rijpe eitjes nog netjes zitten te wachten.

Pat, let goed op jezelf joh! Ik vind het allemaal zo heftig klinken. Bij het minste of geringste bellen met het zkh hoor!

Wolfje al terug van het weekendje weg? Hoe heb je het gehad en waar was je naartoe? (hoezo nieuwsgierig ;))

15. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Dank je Toke:D. I hope so!

Hoe gaat t met de rest van de meiden:cool:?

16. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Thanks Toke, al weet ik niet vanaf ik echt zware klachten kan gaan verwachten. Ga dokter morgen bellen, de verpleegkundige zei gisteren: joh er zijn genoeg meiden van je leeftijd die dit spuiten hoor niets aan de hand...komt allemaal goed. Ach we houden het in de gaten en morgen just in case toch ff andere dokter zijn mening vragen...

17. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Hoe is de punctie gegaan Mien?

Pat, voel je je nog jezelf? Als de gyn het zegt zal het ook wel goed zijn hoor. Zij weten het tenslotte beter.

18. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t toke: hoe is het met jou dan? Hoe voel je je?
    Ja dokter zegt: dat duffe en zweetnek 's nachts kan van Menopur komen no worries. Heb wel steeds een soort koppijn en ik ging net stofzuigen en toen kon ik niet echt goed bukken voel mijn eierstokken al....niet pijnlijk ofzo maar meer als spierpijn zowel links als rechts dan...hopelijk is dit een goedteken dat er eitjes groeien...

19. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Dat spierpijngevoel doet mij denken aan de overstimulatieklachten die ik heb gehad, dan moet je veel drinken en rust houden. Onverwachte bewegingen (draaien in bed bijvoorbeeld) kon al een soort van zijpijn geven, wat je ook kan krijgen bij het hardlopen. Huishoudelijke activiteiten kon ik toen al helemaal niet. Houd jezelf in acht hoor! Die lading medicijnen kunnen de overstimulatie in de hand werken. Bij mij werd het na de punctie weer een stuk erger. Maar veel rust en liters water deden goed.

20. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Vanochtend dus punctie gehad. Heb geen dormicum genomen, maar een soort slaaptablet met valeriaan. Daar werd ik wel iets rustiger van. Nou eerst de echo gehad en toen bleek dat er dus 3 eitjes zaten:(! Aan de rechterkant zaten nu 2 eitjes, dus er was nog eentje meegegroeid op het laatste moment. Was nog wel een klein eitje, dus hoop dat ie wel rijp is. Punctie zelf viel toch wel tegen. De 1e prik moest overnieuw, omdat ik omhoog schoot en ze dus niet goed zat met de naald. Nog een x geprikt en toen zat ie wel goed en dus beide aangeprikt met wat pijnlijk gewurm. Maar toen moest de linkerkant nog en toen bleek dat de baarmoeder er voor zat. Dus assistente flink op mijn buik drukken, maar lukte niet om em ervoor weg te krijgen. Uiteindelijk maar door de bm heen geprikt auwie:$. Was wel grappig, want we konden nu meekijken toen de analist(of zoiets) de eitjes ging zoeken in het vocht. Je kon heel mooi de 3 eitjes zien in het petrischaaltje. Nu hopen op sowieso 1 mooie emmy:D.

Share This Page