Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussion in 'MMM clubs' started by Manousch, Dec 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    AU, dat klinkt pijnlijk, door de baarmoeder heen! Drie eitjes, wat een verrassing! De komende dagen worden spannend. Ik zal een kaarsje voor je branden!

2. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

Jun 22, 2011
    231
    0
    0
    Jeetje Mien, dat lijkt me behoorlijk pijnlijk. Nu moet de natuur goed zijn best doen!! Spannend hoor.

Pat, hoe is het vandaag met je? Wat heftig allemaal. Let goed op jezelf en vertrouw ook op je eigen intuitie en op je lichaam!

Toke, nog 3 nachtjes slapen...dan heb je je echo. Vast ook erg spannend!!

Lili, gaat alles nog goed?

Zelf heb ik idd afgelopen dagen niet veel van me laten horen. Had een heerlijk weekendje gehad in Duitsland, waar ik familie heb wonen. Niet ver over de grens, dus de reis was niet lang. Lekker genoten, het weer was prima. Gisteren en vandaag EHBO cursus gehad, vanmiddag examen gedaan en geslaagd. Jehhh! Hard leren is niet voor niets geweest!
    Verder geen spannend nieuws vanuit mijn kant. Volg jullie op de voet.

3. Lili23

Lili23 Actief lid

May 2, 2011
    182
    0
    0
    Wat goed Mien dat je 3 eitjes had! Daar moet toch een emmy tussen zitten! Wel vervelende punctie zeg, au au.. Hoor je vrijdag over je emmy's?
    Pat, doe inderdaad rustig aan. Hoe gaat het nu?
    Fijn dat je een lekker relaxed weekendje hebt gehad Wolfje!

Hier alles ok. De eerste dagen na de tp voelde ik me al echt zwanger zoals ik al liet weten (maar ook al voor de tp, dus van de hormonen). Maar nu voel ik sinds gisteravond eigenlijk niets meer. Heb wel last van mijn darmen, maar verder niets.. Ik wil er niet te veel bij stil staan. Kan ook niet, want ik werk veel en heb een dochter, maar toch doe ik het wel. Dacht dat het me geen moeite zou kosten deze 2 weken afwachten, maar toch wel dus...
    Groetjes!

4. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t mien: jeetje wat goed drie eitjes maar jeetje wat zal je het ff zwaar hebben gehad....hoe gaat het nu met je?

@t lili: ja erg he die wachtweken en je kan helemaal niets. Hoeft niets te betekenen hoor meid dat je nu minder voelt. Zussie voelde eerste zwangerschap gelijk haar borsten, nu bij haar 2e geloofde ze niet dat ze zwanger was helemaal niets pijn borsten pas in week 6 of zeven wat kleine krampjes en pas toen ze echo had geloofde ze het...

@t wolfje: toch ff lekker toch een weekend weg en wat goed dat je een cursus hebt gehaald lekker in de pocket! :)

@t all en thanks Toke. Ja ff afwachten hoe of wat...ben vergeetachtig, dat zware is er vandaag af maar heb dorst dorst en een soort van lichte vermoeidheids hoofdpijn ofzo...heb ook veeeeeeeeeeel dorst. En ikging vandaag stofzuigen en kan niet goed bukken..niet pijnlijk maar meer meer alsof je licht spierpijn hebt ofzo. EN ging douchen en voelde steekjes die je normaal voelt als je eisprong voelt.

Voel nog niet dat het ernstig is...maar die dorst, hoofdpijn en dat bukken wat irri is al na 3 dagen spuiten?:) Ga toch weer ff dokter bellen of dat normaal is na zoveel dagen.

5. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

Jun 22, 2011
    231
    0
    0
    Groot gelijk, Pat. Ben benieuwd wat je te horen krijgt.
    Sterkte!

6. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    @Pat: Heb je al contact opgenomen met de arts? Wanneer moet je nu heen voor echo? Ben erg benieuwd hoeveel eitjes je hebt:).

@Wolfje: Goed dat je de EHBO hebt gehaald. Das voor mij al weer een poosje geleden dat ik EHBO en AED heb gehad. Ms binnenkort maar weer ff een opfriscursus doen.

@Lili: Hoe voel je je nu? Nog steeds last van de darmen? Wanneer mag je testen?

@Toke: Spannend morgen;)! Ik hoop dat je een mooi knipperlichtje te zien krijgt:D.

@hier: BEN VERSCHRIKKELIJK NERVEUS:$!! Ik word tussen 9 en 10 gebeld of we een tp hebben vandaag.

Knuf aan de rest van de dames

7. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Helaas. Geen bevruchting:(. Weet niet meer wat ik moet doen...

8. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het is toch niet te geloven!
    Mien, wat vind ik dit echt vreselijk voor je!!!
    Heb je snel een gesprek 'hoe nu verder'?
    Kan me voorstellen dat je nu wel wat positieve input kunt gebruiken...
    Sterkte meid!

9. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Dank je merah. We gaan eerst maar op vakantie en gaan daarna wel een gesprek aan met onze ivf-arts. Begin de hoop nu echt wel te verliezen..

10. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t Mien, wat klote zeg allemaal. Ik vind het echt rot. Maar dit was toch geen hyperstimulatie? Geef de moed niet op misschien kan ik je wat moed inpraten: Mijn arts geeft het volgende aan over ivf hyper: Stel je hebt 12 folikkels dan vinden we GEMIDDELD 8 eicellen. Van die 8 eicellen worden er uiteindelijk tussen de 4 en 6 bevrucht en zijn er maar 3 echt goed of top....Je ziet dat er weinig overblijft bij de meeste. Wellicht is meer medicijnen spuiten wel wat voor je!

Liefs en zet hem op. Probeer te genieten van je vakantie...even rust is denk wel goed voor je lichaam. Kun je er na je vakantie weer opgeladen instappen! Klinkt gek misschien, maar heb helaas ervaring en weet dat ff helemaal niets echt kan helpen. Weer ff jezelf zijn, je vrij voelen..

Liefs,
    Pat

11. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Het is toch niet waar! Wat een vreselijk rot nieuws! Ik kan me helemaal voorstellen dat je er helemaal doorheen zit Mien.
    Ik ben het wel met Pat eens wat betreft die hyperstimulatie, dat scheelt aanzienlijk. Ik weet alleen niet of je er al aan toe bent daaraan te denken. Het is gewoon echt kl*te en oneerlijk!
    Lieve Mien, ik wil je graag een hart onder de riem steken... ik heb er echt nog vertrouwen in dat het jullie gaat lukken, voor wat dat waard is. Veel sterkte.

12. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

Jun 22, 2011
    231
    0
    0
    Mien, wat een verschrikkelijk nieuws voor je. Zo'n krachtsinspanning en dan nu voelt het als een verloren strijd. Het ligt niet aan jou, maar op en top beroerd dat moeder natuur je niet meezit. Dat terwijl jij zo moedig bent geweest. Ik vind het heel naar voor.
    Misschien is het goed dat je nu eerst op vakantie gaat, dan kun je alles rustig een plekje geven en krijgt je lichaam ook weer even rust. Geef de moed niet op, Mien. Jouw statement is namelijk "Ik weet t zeker, IK GA MAMA WORDEN!!!!" Blijf daarin geloven. Wij zullen je, voor zover als voor ons mogelijk zo op afstand, steunen!!
    Heel veel sterkte, meid!!!

13. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Wat zijn jullie ook een lieverds. Doet me erg goed:). Denk/hoop dat jullie gelijk hebben en dat de hyper behandeling beter bij ons past. Heb dat gevoel eigenlijk ook wel. Ik ga een afspraak maken met onze arts en bij de acupuncturist. Heb veel goede verhalen gelezen over acupunctuur en denk dat t sowieso goed is, want mijn lichaam is toch wat 'uit balans' mede door mijn ziekte. Ik ga er nu alles uit halen, maar eerst rust en genieten van de vakantie. Ik heb trouwens schatten van collega's. Vanochtend heb ik een collegavriendin op bezoek gehad en vanmiddag zeiden er 2 collega's dat ze wel hun eicel(len) willen doneren en dat menen ze ook serieus. Dat is toch echt super! Ben echt superblij met zulke lieve mensen om mij heen:).

Toke: veel plezier morgen met de echo!

Lili: hoe gaat t met jou?

En ik ga me ook houden aan mijn statement wolfje;).

14. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Pat: hoe gaat t met jou? Heb je nog contact gehad met je arts?

15. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t Mien: ja, het zijn symptomen die erbij horen hebben gezegd! Ze zijn een beetje hard in mijn ziekenhuis - altijd al geweest. Pas als je in tranen uitbarst kunnen ze lief doen.

16. Lili23

Lili23 Actief lid

May 2, 2011
    182
    0
    0
    Oh nee he Mien! Wat ontzettend sneu voor je zeg! Ik weet niet wat ik lees zeg. Had het zo gehoopt voor je!
    Was er helemaal geen begin van een deling? Pff... wat balen voor je!
    Maar ik denk ook echt dat hyper (is toch reguliere ivf?) beter bij je past, veel meer kansen. Zie je bij mij ook. Had nu ook bevruchtingen. Fijn dat je zulke lieve mensen om je heen hebt!
    Jij gaat dus ook lekker op vakantie! Fijn hoor.
    Ik ben ook echt toe aan vakantie. Vandaag had ik een mindere dag. Ik zat voor mijn gevoel echt mijn tijd uit te zitten op het werk. Voel me zo moe (waarschijnlijk door Utrogestan) en mijn buik is opgezet. Vooral na het eten.
    Mien, ze zeiden dat ik twee weken na de tp kon testen. Dat is volgende week vrijdag.
    Wat vervelend voor je Pat. Wanneer moet je weer naar het ziekenhuis?

Liefs
    Liefs

17. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

Jun 22, 2011
    231
    0
    0
    Lili, hou de moed erin hè?!! Kan me voorstellen dat het moeilijk is, die wachtweken. Bij IUI vind ik het zelf ook wel spannend, maar bij IVF zal het denk ik nog veel intensiever zijn.

Pat, laat je niet te snel afschepen, hoor! Zeker niet als je het niet vertrouwd. Dus als je het niet vertrouwd, gewoon weer bellen hoor!!

Mien, wat lief dat je collega's dat aanbieden. Maar wellicht geeft de IVF met meer stimulatie je wel vruchten (letterlijk en figuurlijk) en mag je van je eigen eicellen gebruik maken. Je geeft ook aan dat je lichaam uit balans is mede door je ziekte. Mag ik vragen met wat voor ziekte jij moet 'dealen'? Als je er liever niet over spreekt, is dat uiteraard ook oké!

Sterkte allemaal!!

18. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Idd lili houd moed! Hier heb ik wel een goed gevoel over:).

Tuurlijk mag je dat vragen wolfje. Ik heb cf oftewel taaislijmziekte. Deze ziekte vraagt ook best veel van mijn lichaam en kost mij veel energie. Dus hoop dat acupunctuur mij meer energie geeft en ontspant.

19. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    @ Lili, ik testte een week + 2 dagen na TP positief! Je kunt er altijd al iets eerder een testje tegenaan wagen. Negatief hoeft dan natuurlijk nog niets te betekenen... maar een positieve test is natuurlijk een heerlijke gesruststelling! Zelf weten hoor ;)

@ Mien, ik heb er een jaar acupunctuur opzitten. En hoewel ik ermee begon om mijn lichaam te helpen bij het tot stand brengen van een zwangerschap (dat is helaas niet gelukt) heeft het mij enorm geholpen om rustiger te worden en in balans te komen. Ik kan echt zeggen dat ik nu veel stressbestendiger ben en daardoor gelukkiger. Ik vind het een aanrader. Bij mijn IVF-poging heeft het ook ondersteund. De behandelaar heeft toen gezorgd dat de energie in mijn lichaam buik-gericht werd. Als ik geen overstimulatie had gehad was ik tijdens de behandeling vaker gegaan, ook rond de punctie en TP. Fijne vakantie meid!

20. Manousch

Manousch Actief lid

Mar 24, 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Goh meiden, wat een ommekeer hier op het forum. Hoopte meer goed nieuws te lezen maar schrik wel van jullie berichten.

Mien, wat een ongelooflijke domper weer voor je. Bah, het is je zo gegund maar het wil maar niet komen. Hoop dat je kunt genieten van je vakantie!

Pat, anderen hebben het al gezegd. Heb je er geen vertrouwen in dan gewoon bellen, voor de deur gaan liggen en blijven aankloppen!!!!! Kan toch niet dat ze dit gewoon negeren als jij je er niet prettig bij voelt......

Lili, wat spannend zeg..... Deze weken zijn oooh zo spannend. Afleiding zoeken klinkt zo cliche maar leuke dingen doen met man of vriendinnen werkt wel.
    Succes!

Wij hebben maandag de medische echo gehad. Had niet gedacht dat die zo spannend zou zijn. Duurde 45 minuten en ze onderzoeken echt alles! Maar zover te zien was alles prima! En we weten nu of we een dochter of een zoon krijgen:D. Maar dat houden we nog even stil en genieten er met z'n tweetjes van.

Share This Page