Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    @Mien: Nee, hoor. Niet erg gevoelig, vast al helemaal niet in vergelijking met! Je voelt echt dat er stomingen ontstaan, voelt als een soort tinteling. Je voelt wel verschil. Helaas was het bij mij altijd van korte duur, maar het werkt bij vele mensen ook op lange termijn. Gewoon proberen! Suc6!!
    En als ze aangesloten zijn bij de bond, kun je het (afh. van je verzekeraar) laten vergoeden.

2. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Dat is een trieste gang van zaken! Hoe kun je op zo'n moment voor jezelf opkomen, ben bang dat je snel aan het kortste eind trekt.
    Dat zijn geen grappen nee, met die hoge bedragen en gesol met de gevoelens van mensen. Walgelijk!

3. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Nou meiden hier eff een echoberichtje: vanavond naar het ziekenhuis geweest. 2 zijn er bijna rijp en die andere blijven steken op 1 cm en 15 cm - niet gegroeid. Dus wilde echt de boel afblazen!! Maar goed de arts wilde bloedonderzoek afwachten om te kijken of de waarden nog niet hoog waren zodat ik nog 2 dagen kan extra spuiten voor die 2 andere eitjes...

Maargoed: die 2 andere eitjes zijn nu al bljven steken dus waarom zouden ze nu nog groeien????? Ik geloof er echt niet in! En deze dokter die ik nu sprak is zo bot en zo onaardig. Ik vraag:

Als jullie met 2 toch laten doorgaan kan het dan geen icsi worden mochten er eicellen inzitten: dan is de kans op bevruchting iets groter? Nee, dat kan niet we kunnen niet zomaar ff schakelen

Kan ik geen escpae iui doen, aangezien de kans zoooo klein is...Nee dat kan niet zomaar...

Uhm kunnen we niet beter cancelen en als ik terugkom van vakantie beginnen met puregon...misschien past dat beter bij me daar ik met iui en 100eh een nog beter resultaat had dan met deze alle 5 x 3 rijpe eitjes van 19mm en 2 van 10...dat kan toch enigszins aangeven dat ik beter reageer op puregon? antwoord dokter: je moet je nu richten op deze ivf en niet op andere discussie gesloten...

Heb nu maar weer gebeld en geeist op telefonisch consult morgen met de mannelijke dokter die in het amc werkt die a: begrip toont, b eerlijk is en c jaren ervaring heeft.

Pffff begin echt helemaal knettergek te worden hier en vooral moedeloos!

Sorry, moest het ff kwijt.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Pat, wat vreselijk naar zo'n eikel van een dokter!
    Ik kan je beredenering heel goed volgen, waarom hij niet?
    Hoezo kunnen ze niet schakelen? Als ze van te voren weten dat het ICSI wordt kunnen ze echt wel schakelen hoor! De behandeling tot en met de punctie is hetzelfde als bij IVF.
    Hoezo kunnen ze er geen escape-IUI van maken?
    Dit is nog wel de meest makkelijke oplossing. Snap het echt niet.
    Ik zou er ook een beetje moedeloos van worden.
    Hoop dat je morgen een goed gesprek hebt. Blijf voor jezelf opkomen hoor!!!
    Tjonge jonge, dat zit echt niet mee...

5. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Wat een botte hork van een arts was dat Pat! Die lijkt helemaal niet in jullie belang mee te denken! :x Wat goed dat je zo voor jezelf opkomt....al vind ik het triest dat het nodig is.
    Ik hoop dat je er met die andere arts beter uitkomt!

6. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    en ze is nog wel een vrouw ook. Pfffff. :x Heb gewoon net al zitten kijken voor eiceldonatie etc...

En zit te denken die andere 2 zijn nu 2 cm maar in bloed zagen ze dat ze dus nog iets te rekken hebben..denk ja zijn ze vrijdag bijna 3 cm is dat dan wel goed?

7. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Dat je ook op eigen houtje kijkt wat er nog meer mogelijk is! Dat zou toch niet moeten!! Ze moeten je daarin een stap voor zijn lijkt mij!
    Het spijt me echt voor je joh. Ik hoop op een goed telefoontje morgen voor jou!

8. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Pat, zoals het bij jou in het ziekenhuis gaat is echt verschrikkelijk. Is een second opinion hierbij ook mogelijk via een andere arts, of anders een ander ziekenhuis? Erg onpersoonlijk hoe ze met jou communiceren. Zeker voor zo'n emotionele behandeling die leidend is voor jouw toekomst. Kan me voorstellen dat je overdonderd bent door zulke belachelijke reacties. Meid, hou de moed erin en hou vast aan dat wat jij denkt dat je nodig hebt. Misschien ook goed om contact op te nemen met jouw verzekeraar t.a.v. vergoeding voor het afbreken van deze behandeling (telt hij wel of niet). Ik duim voor je dat de eigewijze eitjes toch nog snel wat gaan doen of de arts het beste met je voor heeft!!!

Heel veel sterkte, Pat!!

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Pat, de kans is dat als je te lang wacht je lichaam het niet langer 'pikt' en zelf begint aan een eisprong. Je poging zal dan echt afgeblazen worden, omdat de punctie dan niet meer te plannen is. Snap dus ook echt niet dat ze wachten. 2 cm is al behoorlijk groot.... Bovendien kunnen eitjes ook 'overrijp' worden. Dit zie je dan pas bij de punctie. Het schijnt dat ze er dan een beetje bruin uit gaan zien. ze zijn dan niet meer te gebruiken. Ik had er zelf 1 van 22mm met de punctie (de andere waren een stuk kleiner) en toen werd mij verteld dat die van mij gelukkig nog niet 'bruin' was en dus wel bruikbaar. Ik zou er goed over na denken of je je eerste poging wilt wagen aan deze cyclus. Overleg goed tijdens je telefonisch consult. Als je nu afbreekt heb je nog gewoon 3 hele pogingen tegoed!

Wel vind ik het te vroeg om al aan eiceldonatie te denken. Dat deze ronde maar magertjes is verlopen hoeft niet te betekenen dat het de volgende keer weer zo zal zijn. Ik ken echt meer dan 1 voorbeelden van vrouwen die de ene poging heel weinig en de andere poging heel veel eitjes hadden (bij dezelfde dosis). En wat je zelf al (terecht) schreef: misschien reageer jij wel veel beter op Puregon.
    Wist je dat veel ziekenhuizen de FSH (puregon etc) willekeurig voorschrijven? Dit heeft te maken met het feit dat ze niet 1 leverancier 'monopolie' willen geven. Geloof dat bij ons als je geboren bent in een even jaar dat je dan Gonal-f krijgt en een oneven jaar Puregon. Ze kunnen wel zeggen: 'het werkt hetzelfde', maar dat is echt niet bij alle vrouwen zo...

Sterkte meid!

10. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Pat, echt niet normaal! Hoe heet die arts? Begint met een B en eindigt op itch.......ofzo....:x Ongeloofelijk dat zo iemand dit beroep doet. Zo ongevoelig en totaal geen aandacht voor jullie vragen, gevoel en ideeën. Hoop ook heel erg dat je bij de andere arts meer gehoord voelt.

Maar blijf geloven en geef niet op. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Beter een goed ei dan 10 zwakke eitjes. En geloof me....ik ken iemand die één follikel had welke ook nog bevrucht was en inmiddels heeft ze een kindje. Je weet dus maar nooit hoe het kan lopen.
    Heel veel succes met jullie keuze hierin!

Lili, pfff wat een gedoe zeg die pijnen. Wanneer ga je testen? Heb je voor jezelf al iets afgesproken of wacht je echt op de test in het ziekenhuis?

Toke, joehoeeeeee hartactie! Wat mooi voor je dat je dit mag meemaken. Ik snap de gereserveerdheid van de echoscopiste i.v.m. het eerste trimester. Maar als er hartactie is wordt de kans op een miskraam steeds kleiner. Het is moeilijk om te kunnen genieten van de eerste periode, juist door deze onzekerheid. Maar probeer iedere dag stil te staan bij het feit dat je zwanger bent:). En na verloop zul je merken dat je steeds meer durft te genieten en blij te zijn. Super voor je meid!!!

Mien, een maandje overslaan en rond 22 augustus weer starten. Geeft je dit mometeel rust of is dat geen eigen keuze?

Vanuit hier, ik ben de laatste tijd wat minder op het forum. Hebben ons volledig gericht op de voorbereidingen voor de bruiloft. Nu zijn we zo goed als klaar :). Maar heb jullie zeker gevolgd de afgelopen weken. Maar dan weten jullie waarom ik er zo weinig ben.....

Merah, hoe is het met jou? Hoe voel jij je in het tweede trimester?

Liefs Manousch

11. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Wanneer ga je ook alweer trouwen Manousch? Deze maand toch nog? Genieten allemaal. Ik hoop op een mooie dag met heerlijk weer voor jou!

12. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Wat een botte reactie pat. Zelf had ik ook in het begin betere ervaringen bij mannelijke gyn. De eerste vrouw die ik sprak vond ik ook vrij zakelijk. Die mannen niet. Had ik niet verwacht.
    Ben trouwens vandaag weer voor controle geweest. Ik had veel vocht ik mijn buik vandaar mijn opgezette buik. Maar het bloed was gelukkig goed. Toch veel rusten en woensdag weer controle en dan hoor ik pas of ik donderdag op vakantie mag! Nu zit me het alleen niet lekker dat ik za en vandaag bij een arts assistente - verschillende- ben geweest en woensdag daar weer moet komen. Dit is zelfs een andere afdeling dan de fertiliteitsartsen. Bij de verloskamers! Of zou dit niet uitmaken?Bel denk toch morgen maar even met eigen gyn.
    Ik wens je een geweldige bruiloft manousch!

Liefs

13. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Lieve pat, wat enorm sh*t zeg:x! Als het kan zou ik als jou was naar een ander zh gaan voor een sec op. Vind echt belachelijk hoe er met je wordt omgegaan. Ms voorstellen om wel iui te doen en ms kunnen ze er 2 aanprikken zodat de kans op een meerling beperkt worden. Dat er nu weinig eicellen zijn kan toeval zijn, soms liggen er meer eicellen klaar om te rijpen en soms veel minder. Kan ook zijn dat je per x weinig eicellen hebt om te laten rijpen, maar wel van goede kwaliteit, dan heb je er ook niet veel nodig natuurlijk;). Dus nog niet teveel zorgen maken:). Misschien dat andere hormonen het beter bij jou doen.

Liefs

14. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @Manousch: dus helemaal klaar voor de bruiloft! Fijn dat alles goed geregeld is en wat geweldig dat je mag trouwen met zo'n mooi wondertje erbij;). Wanneer ga je ook alweer trouwen, dit weekend?

Wij slaan deze maand over omdat we dan op vakantie zijn en het is volgens mij ook goed voor mij eierstokken, want die voel ik nog steeds wel en mijn cyclus kan ook wel wat rust gebruiken die is nl een beetje in de war door de hormonen en stress. 11 Augustus hebben wij een gesprek met de ivf arts. Ik moet 22 aug ongi worden en hoop dan dat wij meteen kunnen starten met icsi hyper:D.

15. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @lili: wat goed dat het bloed nu normaal is. Das toch al een goed teken. Nog wel veel rusten en veel drinken he. Ik denk dat die arts ass toch wel verstand van zaken hebben en dat ze goed kunnen beoordelen, maar je kunt idd beter t zekere voor t onzekere nemen. Wanneer ga je een testje wagen:cool:? Woensdag zit je toch 14 dg na punctie, dus volgens mij kun je dan al prima posi testen:D.

16. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Groetjes aan de rest van de dames!!!!

Nu nog meer

Roze en blauw!!!!;)

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Pat, ik denk aan je vandaag!...

18. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Inderdaad hopen op nog meer roze en blauw!!!
    Heb met gyn. gebeld. Ze wilden en mochten geen advies geven of ik met vakantie mag donderdag. Toch morgen afwachten. Het bloed is goed maar om het vocht in mijn buik en lichte benauwdheid maken ze zich wel wat zorgen. Mocht ik zwanger zijn kan het nog erger worden. Ze vroeg of ik al een test had gedaan??? Dacht dat dat nog niet kon. Uiteindelijk zei ze dat vrijdag inderdaad beter zou zijn zoals ikzelf dacht 2wk na tp. Misschien doe ik hem toch morgen..
    Liefs!

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Spannend Lili! Ik zou me niet meer kunnen bedwingen hoor! Zeker niet nu ze zelf vroegen of je al een test hebt gedaan.
    Ik testte al 9 dagen na terugplaatsing duidelijk positief. Dus het kan wel... (maar niet bij alle vrouwen, realiseer ik me ook hoor)

20. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t all: meiden bedankt voor jullie steun en adviezen, ben blij dat hie mensen zijn die me snappen!!! Gisteren de hele dag en nacht liggen janken. Net mijn lievelingsdokter gesproken in het AMC en die snapt er ook de balle niet van. FSH is okay zover half jaar geleden. HIj heeft mijn bloed bekeken en geeft aan aan bloed zie ik dat er of 2 mooie rijpe eitjes groeien of 3 kleintjes..zoals het er gisteren uitzag...Ja gaf aan: nou heb het antwoord al 2 mooie grote want ze waren al bijna 2 cm:(. Kans dat die kleine morgen meegroeien is dus nihil in die van 15mm kan wel een eicel zitten maar die is dan denkt hij niet goed. Hij adviseeert nu: morgen afwachten 2: wil hij escape iui doen bij 3 moeilijk moeilijk gok: punctie. Dus tja is toch liever iets dan niets....

Heb hem ook gevraagd hoe het zit met overrijpte eitjes: hij gaf aan de decapaptyl en de bloedwaarde hierbij...geeft aan dat het zijn werk doet en de eitjes vrijdag dan prima zijn. Liever 2,5 a 3 cm dan 2 cm. Onderzoeken geven aan dat wat grotere betere kwaliteit zijn. Tenzij bloed aanwijst dat hormoon te snel stijgt...Dus ze houden het wel goed in de gaten.

Maar goed twijfel de twijfel het wordt dus escape iui waarschijnlijk en mocht dit niet lukken wordt ik 1 augustus ongesteld en moet ik aan de pil tot 17 september (terug vakantie) dan begin ik weer met de deca de 17 en neem nog 3 dagen de pil..Weer echo 5e dag en dan gaan ze proberen goed te tellen en als dan ook maar 5 of 3 eitjes klaarliggen dan gaan we er gewoon voor en prikken we met die ivf al is het er maar 1 of twee. Maar tegelijkertijd geef hij het kan ook nog slechter zijn dan deze keer, maar laten we uitgaan van dat het iets beter is!

Dus tja pffffffffffffffffffffffffff maar goed probeer positief van te zien kan tijdens de vakantie wijntje doen en ben hopelijk fit zodat we alles kunnen doen.

Maar meiden twijfel: denk de hele tijd aan sommige woorden van jullie en verhalen die ik lees: sommige hebben wel 10 eieren maar geen is goed. En de dokter weet dat in de 2 die groeien 100% een eicel zit! kwaliteit niet, maar ze doen het goed tot zover. Vrouwen die veeeel eitjes hebben automatisch hoog hormoon in bloed maar de kwaliteit is moeilijker te bepalen omdat er zoveel zijn... En een gevoel van mij zegt: dat de kwaliteit van deze 2 eitjes beter is dan die met puregon. Ik hoor de hele tijd in mijn hoofd: doe het doe het doe het die punctie....en soms doe het niet...Wie weet worden er 2 bevrucht of toch 1 daarvan....:$:(:);) PFFFFFFF.

En oja hij zei ook wat ik dacht met mijn enigszins logische verstand: als er maar 5 klaarliggen kun je er met hoge dosis niet meer van maken toch ...?de vorige arts heeft maar wat gegokt...en inderdaad 100 eh laten ook al zien dat je zelfde doet...dus er lag gewoon NIET meer klaar. Met 200 of 300 had je ook dit gehad..

Lili: hoe is met de zenuwe....? En hoest met je buikie nu!

Deel Deze Pagina