Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje merah: wat een verhaal ook zeg. Je zal ook het gevoel zitten dat je in een achtbaan zat.... In het amc mag je pas pregnyl zetten vanaf 18 mm bij de iui. Die grootste van mij groeit tot nu toe ook langzaam en houd zich koest. Maar waar die kleintjes ineens vandaan komen? Ik denk wat je zegt: dat ze die niet opmeten en dat ze pas tellen bij vanaf 1 cm ofzo...Ga zo gebeld worden. Moest ook pap, hiv en hepa test doen kijken of de uitslag al binnen is en of bloed van vandaag nog laat zien dat vrijdag punctie kan en niet morgen...

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Spannend!
    De uitslagen zullen al wel bekend moeten zijn denk ik.
    Je hep en HIV is voor als er cryo's zijn. Mocht je besmet zijn, dan kunnen je embryo's niet ingevroren worden. Ze zitten met duizenden andere embryo's in een groot stikstofvat en er is dan een kans dat die ook besmet worden.
    Stom, maar toen ik moest testen op hep en HIV vond ik het zelfs nog spannend. Stel nou dat het positief is (zou niet weten hoe, maar toch). Gelukkig alles goed natuurlijk.

3. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Ja ik vond het ook spannend. Hep en Hiv: zijn zover goed. PAP komt pas volgende week. Bloed geeft aan dat vrijdag de punctie kan plaatsvinden. Vanaaf 21 uur pregnyl, morgen dagje geen spuiten en vrrijdag 8:20 ziekenhuis melden en productie sperma , 9 uur punctie. Spannend!

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij mij hebben ze helemaal geen PAP gedaan.
    Is dat standaard bij jullie?

5. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Wat goed pat dat er nog een paar bij zijn gekomen. Merah had dat dus ook en bij mij kwam er op t laatst ook nog 1 follikel bij. En dat ze worden platgedrukt maakt idd niet uit, ze groeien heus wel door. Zoals t er nu uit ziet krijg je toch nog aardig wat eicellen:). Spannend hoor vrijdag!!! Duim voor je.

@merah: Bij mij hebben ze, voor we met dit traject gingen starten, een uitstrijkje gedaan, omdat ze bij ons bezig waren met een nieuwe test. Maar volgens mij doen ze dit ook standaard als je begint met de mmm.

@lili: je houdt t wel spannend hoor;). Ik had allang een testje gewaagd.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heb ik dus niet gehad... Wel uitstrijkje voor chlamydia, maar niet baarmoederhals...
    Misschien iets nieuws?

En wat doen ze als het niet goed is? Mag je dan niet beginnen?
    Je hebt toch gewoon elke 5 jaar je reguliere uitstrijkje?

7. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t Merah ze doen het just in case vanaf 30 jaar. Stel dat er iets is dan kunnen ze dat eerst weghalen...maar no worries: als er echt wat is dan heb je pijn bij vrijen, steeds bloed bloed zoals bloedneus...

Oja,vraagje.... hadden jullie dat ook: mijn baarmoederslijmvlies is echt dik maar sinds gisteren bij het afvegen dikke, vette doorzichtige slijm. 10 x dikker dan vruchtbaarheidsslijm maar wel zo doorzichtig...ik vraag me af of dat goed is??? Straks is mijn baarmoederslijmvlies overrijp ofzoooo....heb op de echo ook nog nooit zon dik slijmvlies gezien...:$

8. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @pat: dat is goed hoor. Voor ovulatie heb je altijd veel meer en taaier slijm dat is normaal voor transport van zaadcellen. Je kunt er lange draden van trekken(sorry voor details). Dus je bent nu gewoon erg vruchtbaar. En ms extra slijm door hormonen?

@merah: ik ben blij dat ze in t zh bezig waren met een nieuwe test, zo kwam ik erachter dat ik pap3b had. Ben 2 x geopereerd aan mijn bmh, want zag er slecht uit en zat ook wel veel. 1/3 tot helft van mijn bmm is er nu af. Dus ik ben blij dat ze wel uitstrijkje doen, anders had ik wel bmh kanker gehad op mijn 30e zeiden ze. Mocht idd niet eerder beginnen totdat t helemaal weg was. Ik was eigenlijk ook best onnozel, want had altijd (zo'n 2 jr)bloed tijdens en na vrijen.

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #729 merah, 20 jul 2011
    Laatst bewerkt: 20 jul 2011
    Mien, wat een geluk dat ze daar op tijd bij waren! Ik heb sinds ik zwanger ben ook steeds bloed na het vrijen, dit hoeft niets te betekenen, maar het voelt toch niet fijn. Helaas kan een PAP niet als je zwanger bent.
    2 maanden geleden kreeg ik weer een oproep, maar die kan nu dus niet doorgaan...
    5 jaar geleden had ik gewoon PAP1, niets aan de hand dus. Soms ben ik wel bang dat het toch niet goed zit.
    Zou BMH kanker in 5 jaar zo snel kunnen groeien?

En Pat, dan snap ik nog niet zo goed waarom ze het bij jou pas zo laat hebben gedaan. Stel dat de uitslag niet goed is, je zit al vlak voor de punctie. Blazen ze de boel dan alsnog af en heb je voor niets al die hormonen gespoten?

10. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Jemig wat een verhalen zeg!!!
    Ik probeer het even kort te houden want ben doodmoe na erg drukke dag.. Vanmorgen test gedaan en je kon met een vergrootglas;) een heeeel licht streepje zien. Dit was voor mij geen bevestiging. De gyn. zei vanmorgen dat het ook nog te vroeg was om te testen. Dus test vrijdag maar weer. Mijn bloed zag er beter uit dus we mogen met vakantie!! Alleen is mijn buik echt megagroot. Echt niet normaal meer. Niets past bijna meer.
    Vandaag moest alles nog ingepakt en geregeld worden. Bijna alles klaar. Maar ga zo slapen. Kruip lekker bij mijn dochter in bed. Ze wou graag in ons bed. Ze was helemaal hyper door de vakantiepret en spanning.

11. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Succes allemaal meiden en fijne vakantie!!! Ik heb waarschijnlijk wel internet dus denk op de hoogte te kunnen blijven en jullie op de hoogte te houden.
    Liefs!

12. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @merah: Geen idee hoe snel t groeit. Denk dat die bloeding bij jou komt doordat de bmm extra doorbloedt is nu je zwanger bent. Zou me niet te veel zorgen maken en na bevalling uitstrijkje laten doen.

@lili: dat er nu een streepje staat, kan volgens mij niet meer komen van pregnyl, dus je lichaam maakt al zelf hcg aan....:).
    Wens je een heel fijne vakantie. Enjoy!!!!!

13. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Lili, fijne vakantie!

@hier: joepie, eindelijk ongesteld, zaterdag echo. Ik sta weer op de kaart...

14. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Jay goed nieuws wolfje!! Kun je eindelijk weer beginnen.

15. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @pat: hoe is t gegaan vandaag? Ben erg benieuwd:).

16. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Er waren 3 grote en de rest was allemaal net iets te klein. Ze hebben uit 3 grote 2 kunnen weghalen en die gaan ze proberen te laten bevruchten.

Ik weet alleen niet of ze de weggehaalde eicellen gelijk selecteren in bruikbaar, onrijp, goed etc geen idee...jullie?

Kreeg een brief moet maandag bellen of bevruchting heeft plaatsgevonden.

Verder had ik geen pijn het aanprikken ook niet. Ik vind hormoonprikken pijnlijker. Had echt gedacht dat ik pijn zou hebben maar NOT, goede pijnstillers was een beetje stoned en alleen maar lopen lullen en doen..

Hoest met jullie en mien je mag weer beginnen goed zeg
    Lili heb je nog een test gedaan...tja als je echt wel een kleurtjes zit dan is de kans groot hoor....lets pray...

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    He Pat, wat fijn dat je geen last hebt gehad van de punctie!
    Volgens mij kijken ze idd eerst of de eitjes geschikt zijn voor injecteren. Dit heb ik tenminste al een paar keer gelezen bij anderen. Volgens mij in het topic '8 eicellen en maar 1 bevruchting'. Daar had iedereen het over: 'ik had x-aantal eitjes, waarvan x-aantal geschikt voor injecteren en x-aantal bevruchtingen'...
    Hoop dat ze van jou allebei geschikt zijn voor bevruchting en natuurlijk dat er een bevruchting plaatsvindt!!!

18. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Pat, wat goed... toch nog een punctie gehad!
    Zou er verschil zijn tussen ivf en icsi? Je zou toch zeggen dat als je ei niet goed is deze ook niet goed deelt, of er nu wel of geen bevruchting heeft plaatsgevonden. Spannend voor je zeg. Nu het weekend doorkomen!

Lili, een hele fijne vakantie. Hoop dat je vandaag hieperdepieper nieuws hebt gekregen:).

Merah en Toke, ik heb ergens stiekem altijd wel een idee gehad wat het geslacht zou zijn. Voelde me ook mega schuldig omdat ik bang was dat de kleine dat zou merken als het anders zou zijn. Raar he! Maar mijn gevoel zat uiteindelijk wel goed:). Haha, we hebben 50% kans he!

Wolfje, welkom terug in de race!
    Mien, hoelang ben je uit de running geweest na die pap3? Bij ons hebben ze deze onderzoeken ook standaard gedaan. Wel een geluk bij een ongeluk bij jullie. Kan het nog gevolgen hebben voor je straks als je zwanger bent dat je een gedeelte mist? Zelf heb ik een stuk uit de baarmoeder en dat kan stuitligging en vroeggeboorte veroorzaken. Maar we gaan uit van het positieve!!!! Wordt je nu iets vaker getest dan om de 5 jaar?

Liefs Manousch

19. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Hai Merah dank dank, ze doen alleen niet injecteren echt ivf. Ja op eerste gezicht zagen ze er geloof ik goed uit maar ik weet het niet meer was zo stoned dat ik alleen maar grapjes maakte. Die arts moest alleen maar lachen..mijn vriend vertelde wat ik allemaal zei..:)....Net inslaap gevallen...werd ik wel wakker van beetje menstruatieachtig gevoel...

En hoe is het met jou???

20. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Wat goed dat de punctie goed is gegaan pat. Nu hopen en duimen dat er een of 2 mooie emmy's uitkomen. Ze gaan toch ivf doen of toch icsi?

Reageer vanavond of morgen op de rest. Eerst ff naar mijn ouders lekker eten.

Deel Deze Pagina