Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussion in 'MMM clubs' started by Manousch, Dec 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Weet ook niet waarom ik. Ofzo dacht pat. Bij ict weet ik zeker dat ze niet keuren vooraf. Is hij goed.dan zal dat blijken uit een goede bevruchting. Natuurlijke selectie zeg maar.

2. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    @manousch: Waarom is er bij jou een stuk uit de bm? Komt dat door de BBZ? Goed dat je zo positief denkt;). Ik ben na diagnose ong een half jaar uit de running geweest dacht ik, maar weet niet helemaal zeker. Ik moest elk jr heen voor uitstrijkje en na laatste x (is nu pap1) nu elke 5 jr. Tenzij ik graag eerder een uitstrijkje wil, aangezien mijn immuunsysteem daar 'onder' ook niet helemaal geweldig is en kans dat t terug komt wel groter is. Kan wel zijn dat er een dingetje om mijn bmh moet om het goed dicht te houden tijdens zwangerschap.

@wolfje: vandaag ben je weer heen geweest voor echo. Op welke dag zit je nu?

@lili: als t goed is weet je nu of je zwanger bent:). Ben reuze benieuwd, maar jammer dat ik het pas over 2 wk weet.

@pat: ik wens je heel veel succes maandag!!! Spannend:).

Dikke knuf aan iedereen.

En iedereen die nog weg gaat, wens ik alvast een goede vakantie!

xx

3. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

Jun 22, 2011
    231
    0
    0
    Even een kort berichtje vanuit hier.
    Gister echo gehad, mag starten met de laatste IUI behandeling. Volgende week zondag weer een echo. Kon me nog niet aanmelden voor IVF. Moet me t.z.t. op de eerste dag aanmelden en laten weten dat ik op ga voor een IVF behandeling... Overal is het weer anders.

x aan iedereen!

4. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t all: we hebben vanmiddag om half 3 een terugplaatsing!:) Wie had dat gedacht met maar 2 eicellen. Kwaliteit een of 2 weten we niet. Maar ben al zo blij dat er iets is ontstaan! En mocht het niet lukken nu....tja verdriet maar dan weten we dat het kan en gaan we vol goede moed een 2e poging wagen. Goh voel me sinds lange tijd weer een beetje vrouw...

Zaterdag zat ik trein naar amsterdam en reed langs het AMC kreeg zon rare maar mooie emotie...belde vriend op: ik kreeg een moedergevoel...een gevoel dat ik wilde knuffelen en ff wilde checken.. Je sperma heeft me eitje gevonden..Mijn vriend: okay...wacht eerst maar af. Pffffff

Hoe is het verder daar met iedereen? Lil heb je al test gedaan?

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Pat, wat super-fijn!!!
    Hoop op een mooi embryo voor je en dat het maar lekker blijft plakken!!!

6. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Wat fijn voor jullie Pat! Het is jullie van harte gegund dat het mooi blijft zitten.

Ik ben weinig op het forum de laatste tijd, weet niet, ben met mijn hoofd een beetje afwezig. Mijn excuses, maar dan weten jullie waar het aan ligt. :)

7. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

Jun 22, 2011
    231
    0
    0
    Pat, dat is super fijn nieuws. Moet je nu nog ondersteunende hormonen slikken? En zo ja, zijn dat wat normalere hoeveelheden? Spannend hoor! Hoe lang moet je nu wachten voor je een test kan doen / afspraak in zkh hebt?

Heel veel succes!!

8. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi hoi, nou: ze zijn alle 2 bevrucht! Alleen weet niet wat ik ervan moet vinden. Ze waren maar 2 cellig en 3 cellig. De arts gaf aan: we noemen dit matige embryo's. Ze gaf ook aan (geen idee wat het betekent) Maar matig is misschien ook weer te ver gezocht, je kan ze ook JONG noemen. Ze zien er mooi rond uit en goed gesloten, helder, zelfde grote...Heb ze gezien op een schermpje 200 keer vergroot en ik vond het wel indrukwekkend dat zoiets eventueel baby's kunnen worden..Ze waren ook heel rond en de cellen die erin zaten daar zat geen troep in.....

Ik zat echt zo van: normaal moeten ze toch 6 of 8 cellig zijn maar ze gaf aan: kan maar we zien zwangerschappen bij 1, 2, 3, 4, 5, etc cellige embryo's en sommige vrouwen krijgen 8 of meer en die worden niet zwanger...Als we het niet zouden zien zitten plaatsen we ECHT niet terug. Nou ja hou me maar hier aan en gan ook ff afstand nemen van fora en goolgle betreft dit onderwerp. Tis geluk hebben of niet....!

9. Manousch

Manousch Actief lid

Mar 24, 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Pat, wat super voor jullie dat jullie een TP hebben gehad. Hoeveel hebben ze er teruggeplaatst? Waarschijnlijk omdat ze matig waren allebij of niet? Wat betreft de celdeling kan ik je helaas niet helpen. Je kunt op verschillende sites informatie vinden, echter zelf denkt ik dat een zh niet zomaar iets doet. Zouden ze niet terugplaatsen dan is het zeker al een verloren zaak. Niet geschoten is altijd mis. En is de deling niet goed dan zal er ook geen goede innesteling plaatsvinden, denk ik.......

Mien, een half jaar pauze lijkt niet veel maar met een kinderwens wel enorm shit, lijkt me. Gelukkig heb je nu pap1 en hebben ze je goed in de gaten gehouden. Ik heb een stukje uit de bm door een natuurlijke afwijking. Dus niet door de bbzwangerschap. Z'n bm ring zouden ze bij mij evt ook plaatsen mocht ik last krijgen van de te krappe bm. Maar zoals ik al zei, we gaan van het positieve uit!

Toke, laat lekker gaan meid. Maak je niet druk en geniet lekker van deze periode. Dit hoort erbij en zal je verder ook niemand kwalijk nemen:)

Knuff voor alle andere meiden!

10. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Pat, wat je arts zegt klopt hoor!
    Tuurlijk heb je ze het liefst 6 of 8-cellig. dat betekent dat ze in het tempo hebben gedeeld zoals in de voorbeeldboekjes staat.
    Toch is het minstens net zo belangrijk hoe ze eruit zien. Mooi regelmatig etc. Ik neem even aan dat je ze allebei terug hebt gekregen (matige vriezen ze eigenlijk nooit in)?
    Hou goede hoop hoor meid! Onze buurvrouw (even een prive-ervaringsverhaal) is zwanger geworden van 2 embryo's van 3 cellen, waarvan 1 er ook nog eens niet mooi uitzag... Ze heeft nu een tweeling die net 5 jaar is geworden!
    Ik duim voor je!!!

11. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Wat is het hier stilletjes!

Pat wat spannend, ik duim voor je meid!
    Merah, wat weet je er toch altijd veel van. Lijkt me een hele geruststelling om dat te lezen als ik in Pats schoenen zou staan.

Wat betreft geruststelling hier even minder. Gisteren een buurvrouw vertelde dat ze een miskraam had gehad met 10 weken :(. En ik had echt een beetje het idee dat de allergrootste risico's al wel geweken waren bij mij met mn 8 weekjes (voor mij al heel wat!), tuurlijk nog geen 12 weken, maar toch al een heel eindje op weg.
    He, even een dipje hier dus.....en straks weer kop op!

12. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    He Toke, daar zit je natuurlijk niet op te wachten op zulke verhalen. Weet je of je buurvrouw ook al een echo had gehad met hartactie?
    Tuurlijk zijn er nooit gerantie, maar als je rond die tijd (+/-9 weken) hartactie hebt, dan wordt de miskraamkans een stuk lager. Meeste vrouwen krijgen echter tussen 10 en 12 weken pas de eerste echo. Het kan dus zo zijn dat het bij jouw buurvrouw al veel eerder niet goed is gegaan (bv nooit hartactie gehad), maar dat ze dat gewoon niet wist...

13. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Nou, ben niet echt gerustgesteld helaas. Ik voelde tot nog 2 dagen geleden trekkerig gevoel gevoel in baarmoeder - niet erg en wat ik herken van zwangerschap, rugpijn en ging naar mijn kuitenm, mijn borsten begonnen te trekken etc etc..dus dacht hoop hoop. Sinds gisteren nemen alle kwalen af, en heb ik zeurderige menstruatie krampjes....en steken in mijn doos...en met de bollen inbrengen voel ik mijn baarmoedermond die al een beetje openstaat...

Het verhaal dat dat kan en geen bloed is moed zal allemaal wel, maar ik weet helaas al hoe een zwangerschap voelt. En ja dan heb je krampjes die lijken op mensturatiekrampen maar het is toch ietsies anders...

Ondanks dat ik me klote voel: allemaal toch een goed weekend en wat merah zegt: als het hartje goed klopt is de kans stukken minder dat er wat fout kan gaan. Heb het zelf meegemaakt....

14. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Als we jou toch niet hadden Merah... :cool:
    Die echo had ze inderdaad nog niet gehad. Ik wel, al was de hartactie nog ieniemienie. Bedankt voor het opstekertje!

Wat rot dat het zo negatief voelt Pat. Dooddoeners als: "het kan iedere keer weer heel anders voelen" komen niet uit mijn eigen koker, maar hoor ik wel vaak om me heen. Ik blijf hopen voor je.

15. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Hai Toke: ik ben hsp-er en tot nu heb ik helaas helaas altijd inzake mijn gevoel bijna altijd gelijk. Mijn borsten zijn ook weer ingezakte puddink-jes...Met die twee eicellen had ik mijn twijfels of punctie te doen met arts...Maar toen ik voor de laatste echo ging gaf ik aan: al zitten die 2 er alleen maar ik ga ervoor want er zitten eicellen in en ze groeien goed, denk dat kans op bevruchting groot is---zegt me gevoel... En die arts: als je dat wilt prima en toen keken we en zater er meer. Tijdens de terugplaatsing had ikzelfde arts en ze zei: je gevoel was goed, de eicellen waren goed en ze zijn ook alle 2 bevrucht..Van die overige vier die er zaten wist ik dat er niets inzat, wist het 100%.

Maargoed next time hopelijk beter, gaan lekker op vakantie eind augustus naar amerika 3 weken en daar naar een mega festival kan ik ook weer drankje drinken etc..en op de dag dat we terugkomen starten we weer met de nieuwe poging. Misschien moet het wel zo zijn en is de beste tijd wel na de vakantie.....

16. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nieuwe poging?
    Ga je nu niet iets te snel? Of heb ik iets gemist?

17. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Nee, ga helaas niet te snel...ben hsp-er en voel het gewoon. Vanmezelf zelf maar lutealefase van 8 tot 10 dagen...wat ik nu voel ga ik over 3 dagen ofzo ongi worden met al mijn iuis en andere ongesteldheden klopte het dan ook PRECIES. Heb helaas al wat ervaring met zwangerschappen, miskramen iui's. Genoeg om te weten dat het mis aan het gaan is, baarmoedermond staat al enigszins open, afscheiding met puntjes, borsten die ovaal gaan staan en minder vol zijn, krampen die erger worden met de dag = helaas pindakaas.

18. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    *Breek eventjes in*

Pat houdt moed, je lichaam kan je goed voor de gek houden. Ik lees veel meer dat meiden helemaal geen hoop meer hebben na tp en dat t nooit goed gaat komen en dan plots zijn ze wel zwanger. Elke zwangerschap voelt weer anders. Maar snap ook wel goed dat je de hoop nu al hebt opgegeven, aangezien dit lijkt op een naderende ongi en kwaaltjes afnemen. Ik duim voor je meid en hoop dat je gevoel/intuitie je nu in steek laat. Wens je een fijne vakantie, geniet ervan!

@hier: toch weer thuis. Was slecht weer (merkte dit alweer aan mijn longen, veel hoesten) en we hebben besloten om naar huis te gaan en vertrekken zondag weer naar italie, want daar is t wel mooi weer.

@wolfje: gelukkig meteen door met iui, maar wel balen dat je je niet alvast kunt aanmelden voor ivf. Hoop dat dit laatste niet nodig zal zijn;).

Ben benieuwd hoe t met lili gaat. Ms heb ik er over heen gelezen...

Knuf aan de rest:)

*breekt weer uit*

19. Lili23

Lili23 Actief lid

May 2, 2011
    182
    0
    0
    Hallo dames,

Even een berichtje vanuit Italie.. Ja, Mien, hier is het inderdaad mooi weer! Goed dat jullie daar naar toe gaan. Alvast een fijne vakantie, lekker genieten!
    Internet is bij ons niet heel geweldig maar kan af en toe wel kijken.
    Leuk dat jullie benieuwd zijn en dat ik mijn nieuws kan delen met jullie... Ik heb een test gedaan en tatatatata... Ik ben zwanger!!!
    Vandaar natuurlijk ook deze iets verlate overstimulatie. Heb nog steeds een behoorlijke buik. Valt echt op omdat ik dit nooit heb. Maar het gaat een stuk beter. Ben wel erg moe, heel soms misselijk, maar verder voel ik me goed. Hopelijk blijft alles goed gaan, want ben natuurlijk nog maar 5 weken zwanger (incl de twee die je 'cadeau' krijgt). Op 17 augustus krijg ik de eerste vroege echo en een week later een uitgebreidere. Hopelijk ben ik dan nog steeds zwanger.
    Pat, ik zou echt even afwachten. Ik had ook elke dag twijfels, vooral door die bollen. Mijn borsten werden in eerste instantie minder vol, omdat de pregnyl was uitgewerkt. Maar ik snap dat je op je gevoel vertrouwd en je lichaam goed kent. Sterkte en vooral succes!
    Toke, deze verhalen zijn verschrikkelijk triest. Dit gebeurt wel, maar denk wel dat het in de meeste gevallen natuurlijk gewoon goed gaat! Kop op.

Knuf voor jullie allemaal. Zal gauw weer mijn mail checken.

Liefs

20. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Van harte Lili!!!
    Geniet ervan!