Lili, van harte gefeliciteerd, goed nieuws! Geniet maar lekker en het zal zo ook wel een bijzondere vakantie worden/zijn. Mien, minder dat je weer zo'n last van je longen hebt. Ga maar lekker genieten in italië. Pat, even voor mij als leek in dit forum. Wat houdt hsp in? Hoop voor je dat jouw intuïtieer dit keer toch naast zit... Toke, wat een vervelend nieuws. Ik kan Merah bevestigen. Bij mij was na 8 wk ook geen hartactie. Heb nog 2 weken gewacht in de hoop dat de bevruchting later zou zijn. Na 10 weken nog geen hartactie daarom gecurreteerd. Hou de moed erin, he! Hier, nu onderweg naar vu. Ga nu stoppen, want bericht plaatsen met telefoon gaat echt beroerd...
HSP = Highly Sensitive Person Een HSP is meer dan gemiddeld gevoelig voor indrukken en prikkels en merkt meer signalen en details op. Alle indrukken worden uitgebreider en intensiever gefilterd dan bij de gemiddelde mens. Maar gelukkig hebben die het ook wel eens mis
Hai Lili wat goed zeg, gefeliciteerd. WOW!!! @t all: correct Merah- over hsp en tja soms hebben we het ook mis. Het is een positief iets maar ook negatief soms... Hier verschillende bevindingen weer: wel nog kramp, soms erg soms niet en voel me soms heel warm...en er zit weer snot in mijn voorholte vast ble ble. Ik voelde ook een beetje raar gevoel in mijn baarmoeder vannacht beetje alsof er een miertje aan de rechterkant liep ofzo.. We laten het maar lekker op ons afkomen en zien het allemaal wel. Mijn lijf maakt er momenteel een feestje van en je kan google-en en denken en je wil graag zo graag bevestiging maar dat heb je pas als je ongesteld bent of zwanger bent. En in tussentijd kun je maar beter heel veel leuke dingen doen anders word je gek dus ga dat ook maar lekker doen. @t wolfje hoe was het in het VU? @t mien84: wat een ellende, hoop dat je je nu wat beter voelt en dat je een fijne tijd in italie zal hebben...
Morgen terugkomen, Ws morgen pregnyl spuiten en wo insem. Morgen maar even afwachten. Heb 8-8 intake voor ivf. Na 2e verzoek mocht ik toch al een gesprek. Ws ook nog wat extra onderzoeken. Ben benieuwd. Bedankt voor de uitleg! Voel me soms zo'n leek met al m'n vragen. Ik hoop dat alles goed komt voor je pat. Hou de moed erin. Liefs vanuit hier
Van harte gefeliciteerd Lili, ik had al zo'n donkerbruin vermoeden met die overstimulatieklachten. Wolfje, heb je een IVF intake, terwijl je nog in een behandeling zit?
Ja, klopt. Op mijn verzoek omdat ik nog dit jaar een ivf behandeling wil. Gelukkig denken ze met me mee. Wellicht kunnen bepaalde onderzoeken ook al gedaan worden, zodat ik mij na mijn vakantie ook echt kan aanmelden voor ivf. Fiets nu bijzonder snel de IUI behandeling door. Net pregnyl geprikt en woensdag de inseminatie. Het verloopt echt luxe in vergelijking tot vorige behandelingen. Gaat het weer wat beter met je, Toke? En pat, nog alles oké? Of toch al ongi?
Het gaat wel oké met me. Voel me veel gammel en af en toe plotselinge kokhals-buien. Gelukkig is het voor een goed doel.
Zeker voor een goed doel, maar natuurlijk niet ideaal als je zo misselijk en gammel bent. Misschien kun je vandaag nog lekker van het weer genieten, of moet je werken? Hoop dat de misselijkheid snel over is voor je en je van de volle 100% kunt genieten van je zwangerschap!!
Hee meiden, even een berichtje van een pas getrouwde vrouw We hebben echt een super huwelijk gehad en de drukte is nu gelukkig zover als voorbij. Nu lekker genieten van de witte broodsweken en onze vakantie. Als eerste wil ik Lili toch echt even feliciteren. Wauw meid, wat super voor jullie. En dat jullie dit mogen vieren op vakantie onder het genot van een ....... alcohol vrij drankje Pat, ik denk dat de intuitie van een vrouw niet onderschat moet worden. Maar hoop natuurlijk dat je het volledig mis hebt (deze keer dan). Ondanks je gevoel blijven wij natuurlijk voor je duimen!!!! Toke, kop op meid! Je bent zwanger en probeer er van te genieten. Nuurlijk hoor je verhalen om je heen waarbij het minder goed gaat (wij zijn allemaal het voorbeeld). Maar het gaat over het algemeen gewoon goed en houd daar je moed aan vast! Wanneer heb je een volgende echo? Dat geeft altijd weer een fijne bevestiging (en het is natuurlijk helemaal geweldig om de kleine te zien rondzwemmen) Mien, geniet van jullie vakantie en het weer in Italie. Laat je lekker even uitwaaien zodat je straks weer met volle moed het traject in kan. Merah, hoe is het met jou? Krijg je ook al last met schoenen aantrekken, teennagels lakken, (scheren, hihi) enzo????#$%& Haha, is ligt soms helemaal in een deuk als ik mijzelf zie klungelen..... Wolfje, super voor je dat je toch al een gesprek hebt gehad. Kun je weer een beetje vooruit kijken (mocht het nog nodig zijn). Even nog een extra leuke mededeling....... Wij krijgen een meisje! We hebben het tijdens ons huwelijk bekend gemaakt. En het is zo leuk om te weten en verder te dromen over een dochter met roze rokjes of een zoon met een blauwe tuinbroekje. Voor iedereen die ik nu even vergeten ben.... Toi toi toi allemaal! Manousch
Van harte gefeliciteerd Manousch, wat een gelukkige periode van je leven zit jij in: zwanger en trouwen! Wat leuk om te weten dat het een meisje is! Een jongen was natuurlijk niet minder leuk, maar nu wordt het gewoon wat concreter. Ik wil het straks zeker ook weten. Vanaf welke week kunnen ze dat eigenlijk zien? Mijn volgende echo is vandaag over een week op dinsdag. Ben ik bijna 10 weken. Leuk om dan wat meer beweging te gaan zien. Heerlijk weer inderdaad, vanavond gaan we gauw BBQen, nu kan het tenminste een keer! Geniet ervan allemaal!
Toke, dankje voor je felicitatie. Het is inderdaad erg leuk om te weten of je een dochtertje of zoontje krijgt. En natuurlijk kies je voor een kind en niet voor een bepaald geslacht. Snap ook niet dat mensen z'n uitgesproken mening kunnen hebben (mits er erfelijke aspecten bij komt kijken) Ooh spannend, volgende week de 10 weken echo.... Zelf vond ik de 17 weken het allermooiste. Dan kun je de kleine echt helemaal zien en als je geluk hebt is de kleine ook nog lekker aan het spelen. Daarvoor blijft het een beetje een boontje. Later zie je juist andere dingen weer heel erg goed zoals een duimpje in de mond of alle teentjes. Bij de 21 weken zagen ze bij ons dat de kleine de 2e teen ietsie langer heeft dan de dikke teen, hahaha, een afwijking van mij...... Het geslacht bepalen is afhankelijk van hoe de kleine ligt. Bij de 17 weken konden wij het nog niet zien omdat de beentjes over elkaar lagen. Maar van anderen weet ik dat ze het toen al wisten. Laat je verassen........ Dikke knuff voor de rest!
Van harte Manousch! Voelt het nu ook anders? Hier gisteren naar de gyn. Mogelijk is de oorzaak van het terugkerende bloedverlies gevonden. Er zat een heel klein poliepje bij mn baarmoedermond. Deze is weggehaald en opgestuurd (voor de zekerheid). Nu bloed ik weer, zelfs meer dan normaal, dus ik heb wel het idee dat het daarvan is. Volgens de gyn zag het er verder allemaal compleet normaal uit. Ook voor de zekerheid toch een uitstrijkje gemaakt. Minder betrouwbaar tijdens zwangerschap, maar ik neem aan dat ze wel een verschil zien tussen een PAP1 en baarmoederhalskanker. Over 2 weken weten we meer. Ook een echo gehad (placenta gecontroleerd). Er was een stagiaire bij en daarom hebben ze ook even een 3D-plaatje gemaakt! Dat is zo raar om je kindje opeens in een extra dimensie te zien. Mijn man vond het maar een beetje eng. 'net een alien' was zijn reactie. NOU JA!!! :x
He jakkes Merah, Dat zou toch te vreselijk zijn ....... baarmoederhalskanker! Ga ik even hard voor je duimen hoor! Ik kan me eerlijk gezegd wel iets voorstellen bij het gevoel van je man bij een 3D-echo. Ik vind het soms ook iets griezeligs hebben. Misschien is dat anders als het van jezelf is, omdat dan de nieuwsgierigheid natuurlijk enorm groot is. Een zwangere vriendin vond die echo rond week 10 juist zo leuk, omdat dat de eerste keer is dat je al ziet dat het een kindje is+ dat het helemaal op de echo past (als het groter is niet meer) en het zo grappig beweegt. Als alles maar goed is, dan vind ik iedere echo gewoon leuk!
Hi ladies, Heb net een intake gesprek gehad voor IVF, maar VU wil nu mogelijk dat ik nog 3 x IUI doe. Waardeloos als je eerst iets wordt toegezegd, maar later weer wordt gewijzigd. Ze gaan intern overleggen of ik door mag. Heb op 14 september een vervolggesprek voor eventuele IVF. Ik ga ook eerst maar eens lekker op vakantie en neem even een grote stap weg van deze tegenslag. Volg jullie op de achtergrond, maar neem even afstand. Heb ondervonden dat ik hierin geen stemrecht heb, dus ik hoop wel wat ze over mij en mijn toekomst besluiten. Toch blijf ik natuurlijk hard duimen. We gaan nog steeds voor de 100% volle score van zwangere dames op dit forum, hihi! Wens jullie allemaal heel veel succes en natuurlijk een fijne vakantie voor degene die op vakantie zijn of nog gaan!!
Kan me voorstellen dat het een domper is Wolfje. Jullie wachten al zo lang. Ik hoop voor je dat je een beetje rust kunt vinden tijdens je vakantie! Knuffel voor jou!
hallo meiden. ik ben dus queen en ik ga ook het ivf traject in. Ik heb jullie verhalen nig niet gelezen maar zou graag vanaf nu willen mee kletse.
Ben er weer, moet nog wel veel inhalen, want jullie hebben aardig wat geschreven, dus reageer ff snel. @Manousch: van harte gefeliciteerd!!! En zwanger van een meisje, leuk zeg, kun je kamertje helemaal aanpassen. @Merah: wanneer krijg je uitslag? Hoop op goed nieuws! @Pat: waar ben je en hoe gaat t met je? Hoop voor je dat je gevoel t niet bij t rechte eind heeft. Op de rest reageer ik later. Ga zo op bed, ben best moe na zo'n lange reis. Knuf voor de rest
@wolfje: wat een domper idd. Als je echt geen iui meer wilt doen, moet je dit gewoon aan kunnen geven lijkt me. Ik had achteraf ook eerder moeten stoppen met de iui's, heb er ook 12 gehad:x!!!! Jij bent toch baas over je eigen lichaam! Wij hebben vanmiddag een gesprek met de ivf arts. Denk ook dat zij willen dat wij doorgaan met onze laatste icsi in eigen cylcus, maar wij hebben hier een slecht gevoel over en willen nu echt wel door met de hyper. De laatste x hadden we zelfs 3 eitjes en niet 1 bevrucht, dus kans dat t bij de laatste poging wel lukt, lijkt mij erg klein. Ik ben er zo klaar mee:x. We zijn veel te lang doorgegaan met de behandelingen en we hebben veel te veel naar hun geluisterd. Vertrouw nu op mezelf. Ik wens je een heel fijne vakantie. Ik hoop dat ze een goed besluit voor je nemen in t zh.