Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    ff onze topic weer wat meer naar voren plaatsen ;)

2. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Merah hoe gaat t nu met jou? Voel je je al weer wat beter?

Manousch: ik wist niet dat je zoveel kon aankomen met hormonen. Kwam dat door de clomid?

Wij hebben nog steeds geen brief ontvangen van t zh voor de ivf infomiddag. Duuuuuurt nu wel erg lang zeg:(. Wil eigenlijk meteen na de vakantie door met ivf.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier hetzelfde gevoel!
    De laatste keer zei de gyn: 'Nee hoor, jullie hoeven niet meer op de wachtlijst, jullie kunnen gewoon met IVF beginnen als je daar aan toe bent'. Lees ik gisteren op de UMC-site dat er een heel 'voorbereidingstraject' aan vast zit. Wat ik me daarbij voor moet stellen weet ik niet en ik snap al helemaal niet waarom die 3 maanden zou moeten duren (aldus de site).
    23 feb heb ik een poli-afspraak, maar ik heb voor volgende week ook even een telefonisch consult afgesproken om eens te vragen hoe het nu zit. Hopelijk kan ik dan deze maand alvast wat 'voorbereiding' doen...

Hier best aardig verder. De hechtingen trekken nogal en als dat zo blijft dan knip ik ze vandaag of morgen zelf door (zijn oplosbare, maar die duren altijd wat langer).
    Man is sinds 2 dagen echt super-lief! Geen idee waar dat vandaan komt en dat terwijl ik nu toch al aan de beterende hand ben. Zou hij met iemand gesproken hebben?
    Mmmm, ik laat het maar even zo ;)

4. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo meiden,

Heerlijk he, als manlief zo zorgelijk is. Kan daar ook echt van genieten, even de rollen omdraaien;)

Mien, waarom bel je niet even met het ziekhuis? Dan heb je wel een indicatie wanneer jullie ongeveer mogen komen!
    Tijdens de IUI kreeg ik gonal-F spuiten en ben daar in totaal 5 kilo van bijgekomen. Nu in de wachtmaanden is het er helaas niet vanaf maar heb er zelf ook niet veel moeite voor gedaan. Heb geen zin in een jojo-effect als ik nu weer hormonen ga krijgen. Maar bij iedereen is dat anders. Sommigen merken er helemaal niets van en anderen weer wel. Hoor soms verhalen van 10 kilo of meer. Geen idee hoe het komt en hoe je het kunt voorkomen. We doen het voor een goed doel en ook nu weer zie je maar dat het voor ons afzien is..... Stress, hormonen, behandelingen, ziekehuis in en uit, kilootjes erbij en noem maar op.

Merah, fijn om te horen dat je al wat aan het opknappen bent!
    En de voorbereidingstijd is inderdaad wel vervelend.
    Op het moment dat je start met het traject krijg je een informatiebijeenkomst waarin ze uitleggen hoe het traject eruit zal zien. Daarna zal je eerst met de pil moeten beginnen, dan spuiten om alles stil te leggen en daarna pas de hormonen. Alleen dat duurt al zeker 2 maanden voordat je een TP hebt. Wij zijn begin dec op de info avond geweest en 2 febr starten we met de spuiten. Rond begin maart zal dan de TP zijn, 3 maanden dus.
    Maar als je eenmaal in het traject zit dan heb je wel stapjes die naar de ivf toe leiden!!!!!

Liefs Manousch

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Volgens mij leggen ze bij ons helemaal niets plat.
    Gewoon net als bij IUI op dag 3 beginnen met spuiten...
    En die info-bijeenkomst, die is gewoon vrijwillig. Kun je ook heen als je gewoon belangstelling hebt (en dus zelf niet in het traject zit). Snap dus niet zo goed wat er nog voorbereid moet worden...

6. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Jeeeeeeeeeeeeeeeh, vanochtend een telefoontje van het zh en we mogen morgen al komen voor de ivf info bijeenkomst. Beetje raar dat ze een dag van te voren bellen, was voor mijn man ook erg lastig om dit zo snel op t werk te regelen. Maar t is gelukt en is voor een goed doel toch;)

Dus we gaan eerst 3 feb op vakantie en daarna mogen we meteen starten! Kan niet wachten...

Merah, wat fijn dat t beter met je gaat. Hechtingen er al uit geknipt? Ik hoop dat je man dit nog lang gaat volhouden:) Zou wel fijn zijn.

7. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    ff weer naar voren plaatsen;)

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat een super-fijn nieuws Mien!!!
    Ik zou willen dat het hier ook al zo ver was...

9. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Ooh Mien, wat goed! Zo zie je maar dat een telefoontje "wonderen" kan verrichten:). Wie weet wat ze hadden gedaan als je niet had gebeld......
    En je weet dus ook al dat je meteen na de vakantie kan starten? Welke dag begin je met de deca?

Merah, ieder zk heeft zo zijn eigen regels. Had je graag willen helpen maar ze doen het bij jullie dus heel anders. Is er niemand die je kent die in het zelfde zh ivf heeft gehad? Zou je anders aan hun eens kunnen vragen, of gewoon even naar het zh bellen!!!

Liefs

10. chichi

chichi Actief lid

27 mrt 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    Hoi allemaal,

Ik wil me ook hier aanmelden om lekker te kletsen. Ik zal even wat over mezelf vertellen. Ik ben 28 jaar, getrouwd, woon in Utrecht en sinds augustus 2007 gestopt met de pil. Na uitgebreid onderzoek is gebleken dat wij onbegrepen verminderd vruchtbaar zijn. Alles werkt dus naar behoren, maar een zwangerschap blijft uit.

Ik heb 4 mislukte IUI's gehad en moest na elke poging 1 a 2 maanden wachten voor ik weer verder mocht ivm de cystes die ik kreeg door de Puregon. In september was ik het helemaal zat en heb tegen mijn gyn gezegd, dat ik geen IUI's meer wou en meteen door wou gaan voor IVF. Na veel overleg met andere gyn's akkoord gegeven. Ik heb vanaf toen op de wachtlijst gestaan en mocht eindelijk maandag beginnen. Ik had maandagochtend een controle echo en alles was goed, dus ik mocht s' avonds beginnen met 100E Puregon spuiten en vanaf vrijdag moet ik ook Orgalutran erbij spuiten en zaterdag heb ik mijn eerste controle echo.

Ik ben in behandeling in het St. Antonius ziekenhuis in Nieuwegein. Maar aangezien het St. Antonius ziekenhuis samenwerkt met het UMC Utrecht, moet ik daar de punctie ondergaan. Dus alle controle echo's worden in het St. Antonius gedaan en de punctie en terugplaatsing worden in het UMC Utrecht gedaan. Om eerlijk te zijn kijk ik erg tegen de punctie op!

Vinden jullie het ook zo spannend dat jullie er niet van kunnen slapen? Ik hoop zo onzettend erg dat dit ons jaar wordt. Het zou fantastisch zijn als alle dames met een kinderwens dit jaar beloond worden met een wondertje voor hun geduld!

11. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Welkom chichi, wat spannend allemaal he:) Heb ook een goed gevoel over ivf. Ik heb ook al een ander onderwerp geplaatst op dit forum en daar kun je al wat punctie-ervaringen lezen, als je dat wilt. Kun je niet een ander hormoon krijgen dan puregon wat geen cystes veroorzaakt en staat dat niet de ivf in de weg?

Merah, hoe gaat t met jou? Hoop dat je ook snel mag beginnen meid. Ik zou als ik jou was ook ff bellen met t zh.

Manousch, hoe gaat t met jou? Voor jou is t ook bijna zover.

Wij mogen meteen met ivf ec beginnen als ik ongi ben geworden. Ik slik de pil nog ff door en neem de laatste op 11 feb, dus kunnen dan meteen beginnen. Ik moet komen op dag 8 en als de folli 14 mm is dan beginnen met gonal-f(zelfde als puregon) en cetrotide(zelfde als decapeptyl) en als folli 18mm is dan 1x pregnyl en 34 uur later punctie en 2 dagen later tp. Moet daarna nog wel 3x spuiten met pregnyl voor bms.

12. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo meiden,

Chichi, fijn dat je komt aansluiten. Is best snel gegaan als je nu al gestart bent met het traject. En ook wij vinden het zeker spannend. Als je in de mmm zit dan is het spannend van het begin tot eind, alleen weten we niet wanneer dat 'eind' in zicht is. En door ervaringen en een paar jaar verder te zijn zonder positief resultaat wordt het steeds moeilijker, athans zo ervaar ik dat. En de punctie overleven we ook nog wel......Maar we blijven positief, oke!!!
    Houd ons in iedergeval op de hoogte:)

Mien, voor jou komt het dan ook dichtbij, JOEHOE. Kun je nog even lekker energie opdoen op vakantie en daarna met volle moed het traject in. Gonal-f is goed te spuiten, de naalden zijn nauwelijks voelbaar. Schijnt dat de decapeptyl wel pijnlijk is :(, maar die heb je gelukkig niet. Echt helemaal tegek voor jullie.

Hier nog stressssss gehad. We hadden een nieuwe koelkast gekocht omdat onze oude kwakkelde tussen de 7 en 10 graden. En omdat ik zeker wil zijn dat de medicatie op goede temp is hebben we dus een nieuwe gekocht. En je raadt het nooit...... Op de warmste stand staat hij op 0-3 graden. Ik helemaal in de stress omdat ik de temp niet ophoog kreeg en de med een nachtjhe in 0 graden heeft gelegen. Zh en apotheek hebben me gerust gesteld en de med is gelukkig niet bevroren geweest, pfffffff. Daarna nog een flinke discussie gehad met de leverancier, wat een onbeschofte ei..l was dat:x. Ik was zo kwaad dat ik de hele middag heb liggen brullen:(. Normaal ben ik nooit zo maar ik kon echt niet meer stoppen. Voelde me al zo labiel en zat zo in de stress van de med dat het er allemaal uit kwam. Ohoh, wat gaat dat geven straks met de med???????

Haha, hoe is dat bij jullie:)
    Manousch

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Welkom hier Chichi,
    Ik zit me al een tijd af te vragen wat een normale dosis Puregon is voor IVF en het verbaast me dat dat bij jou maar 100 EH is.
    Ik heb voor IUI eens 75E gespoten en toen kreeg ik 6 eitjes (en toen ging de IUI ook niet door). Nu hoef ik geen mand vol, maar moet ik dan rekenen dat ik er bij 100E acht heb of zo?
    Lijkt me wat aan de magere kant... Mmmm, misschien maak ik me te druk.
    Ik zit in het UMC Utrecht en hoop maandag te horen hoe lang ik moet rekenen voor ik mag beginnen...

14. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Hee meiden,

Van mij een berichtje om jullie een hart onder de riem te steken! Wij hebben in juli/aug onze eerste IVF poging gehad. Ik was van te voren ook behoorlijk teleurgesteld over het feit dat ons zh alleen een lang traject heeft. Maar achteraf is het allemaal behoorlijk snel gegaan. Verder maakte ik me ook heel druk over wat de meds zouden doen met mijn gevoel en of ik het zou trekken. Ik had een aantal meiden in mijn omgeving die er flink last van hadden. Ik heb weken gewacht op het moment dat de bijwerkingen zouden beginnen maar heb ze nooit gehad! In het zh vertelden ze me dat meer dan helft geen last heeft maar dat je de verhalen van mensen die last hebben gewoon meer hoort. Dus wie weet gaat het jullie wel net zo goed af als mij! Verder viel spuiten in de buik met deca erg tegen. Na een week ben ik het in het bovenbeen gaan doen en dat ging super. Echt een tip, ook voor de pregnyl. De punctie viel erg mee. Bij ons krijg je een infuusje met rustgevend middel. Ik had een lage dosis ivm een ziekte maar zou het zo weer doen. De oxazepam die je van te voren krijgt bij ons was heeeeerlijk ;)

En dan het resultaat. Ik in eerste instantie 75 puregon en later werd dat 100. Ik was enorm verdrietig toen ik hoorde dat ik na dagen spuiten maar 3 eitjes had, bij de punctie waren het er gelukkig toch nog 6. Ik duimde en hoopte op in elk geval 1 Atje want meer kan je niet verwachten toch van 6 eitjes? Maar van de 6 werden er ook 6 bevrucht. Daarvan gingen er 5 delen en 4(!!!) hadden er een A kwaliteit! Nu blijkt dat minder eitjes vaak wel beter van kwaliteit zijn en ik ben het bewijs daarvan. Dus laat je niet te snel uit het veld slaan zoals ik deed, want het zegt niets!

1 embryo werd terug geplaats maar bleef helaas niet zitten. Daarna hebben wij een pauze ingelast en op het moment ben ik progynova aan het slikken voor de eerste embryo tp. Ik hoop zo dat het ontdooien gaat lukken! Van de progynova heb ik opvlieger in de avond en wat hoofdpijn, maar verder gaat het super.

Hopelijk hebben jullie iets aan mijn ervaringsverhaal. Ook al hebben wij nog niet het gewenste resultaat, ik heb IVF niet als iets heel zwaars ervaren en dat hoor je weinig. Vandaar dat ik het graag met jullie wilde delen. Heel veel succes en ik duim dat 2011 ons jaar mag worden...

Liefs Milla

15. chichi

chichi Actief lid

27 mrt 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    Mien: Dank je wel! Nee, ze willen gewoon doorgaan met Puregon aangezien ik daar heel goed op reageer, behalve de cystes dan. Het is inderdaad heel erg moeilijk om positief te blijven, vooral als je al bijna 4 jaar bezig bent.

Merah: Dank je wel! Ik denk niet dat er een normale dosis Puregon is voor IVF. Het hangt er vanaf hoe je erop reageert en hoeveel eitjes je al van nature hebt op dag 2 of dag 3 als je gaat voor de startecho. Dat is wat ik heb begrepen van het St. Antonius ziekenhuis.

Ik had bij 75 eenheden meer als 8 follikels en toen werd ook die IUI afgebroken en mocht ik niet verder. Toen is de dosis verlaagt naar 50 eenheden en toen had ik bijna elke keer 2 follikels en 1 keer zelfs 3 follikels. Zo te lezen reageer jij ook goed op een lage dosis Puregon. Dus ik denk dat je niet al te hoog zal starten. Hoe lang sta je eigenlijk al op de wachtlijst voor IVF! Ik hoop dat je maandag goed nieuws zult krijgen.

Milla Rose: Dank je wel voor jouw bemoedigende woorden!

Ego: Ik ben vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest en na 5 dagen, 100 eenheden Puregon gespoten te hebben, heb ik 18 follikels en een hoop kleintjes. De gyn. vond het heel erg netjes en alles zag er goed uit. Ik moet maandagochtend terug voor een echo en dan krijg ik te horen wanneer ik de punctie heb. Ik gok op woensdag of donderdag! Ik ben als de dood voor de punctie en kan er al dagen niet van slapen. Ik ben er gestresst van geworden. Ik heb zo'n slechte ervaring met lokale verdoving dat ik het al benauwd krijg als ik er alleen al aan denk. Ben ik de enige schijtluis of kijken jullie er ook tegenop.

16. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Wat een gedoe met je koelkast, manousch. Wel gek dat de temp niet hoger kan, vind 0-3 gr wel erg koud brrrr. Gelukkig dat je med's nog wel goed zijn.

Dank je wel milla rose voor je ervaringsverhaal. Hier hebben we zeker wat aan. Jij ook heel veel succes!!!

Chichi wat heb je veel eitjes zeg of is dat normaal? Ik had ook een topic geopend met de vraag hoe anderen de punctie hebben ervaren. En velen waren best positief, dus ms moet je die ervaringen maar es gaan lezen. Helaas moeten wij er door heen, maar het is voor een goed doel nietwaar:) Krijg je van te voren ook oxazepam of valeriaan oid? En pijnstilling? Sommigen krijgen een infuusje met morfine en anderen krijgen een zetpil. Eerlijk gezegd zie ik ook best op tegen de punctie, maar als ik die verhalen lees van diegenen die de punctie al hebben gehad, dan ben ik toch wel een beetje gerustgesteld. Spannend morgen!!

Merah, spannend voor jou morgen. Ben erg benieuwd:)

Dikke knuf

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Beste allemaal,

Hier even 1 groot ego-bericht, maar het is zo'n fijn nieuws, dat moet ik even delen.
    Na de laparoscopie belde ik voor een vervolgafspraak bij mijn gyn. Zij is nog net niet chef de clinique, maar staat erg hoog in rangorde van gyns van het UMC Utrecht. Lijkt leuk, maar ze is echt ONBEREIKBAAR! Ik kon pas na 7 (!!!) weken bij haar op de poli terecht. Ik zei nog voor de grap tegen de assistente: ik hoef toch niet weer op de wachtlijst? Ik ben al reeds patient van jullie! De gyn heeft gewoon hele drukke poli's en over 7 weken was het eerste gaatje...
    Ik baalde enorm, want zag het alweer april worden voor we met IVF konden starten.
    Maar ik, mondige patient, heb toen een telefonisch consult laten plannen. Ik wilde vragen of ik deze maand misschien al wat voorbereidend werk kon doen, zodat bij de poli-afspraak gewoon gelijk spijkers met koppen konden worden geslagen.
    Zegt ze dus vandaag: 'Nee hoor, er ligt helemaal niets meer in de weg voor jullie om gewoon zo snel mogelijk met IVF te starten.'
    Zeg ik: 'Met alle respect, maar u bent een erg drukbezet dokter, het is bijna onmogelijk om 'zo snel mogelijk' met IVF te beginnen.'
    Zij lachen.
    Om kort te gaan, ik mocht een voorbereidingsgesprek aanvragen met een willekeurige andere IVF-arts om op die manier toch zo snel mogelijk te kunnen starten.
    Ik naar de afspraken-balie. Na een beetje zoeken door de agenda van verschillende artsen zegt de assistente: 'Ja, deze arts heeft nog wel ruimte.' Op mijn vraag Wanneer dan reageert ze: 'Aanstaande donderdag 14:30.'
    Ik viel bijna van mn stoel!
    Dus... Met een beetje geluk kunnen we nog deze week beginnen (ook met spuiten omdat ik ook deze week ongesteld moet worden), al denk ik dat niet vanwege de laparoscopie die nog maar 2 en halve week geleden is. Maar dus in ieder geval eind februari!!!
    Eind februari!!! Das echt al super-snel!!! Ik ben zo blij :D:D:D

18. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    JOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!! Wat een geweldig nieuws!!!!! Aanhouder wint he;). Ben erg blij voor je:)

liefs

19. chichi

chichi Actief lid

27 mrt 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    Dag dames,

Hier even een go bericht van mij......

Ik heb alhamdoellilah de punctie achter de rug. Ik vond het echt vreselijk pijnlijk en werd niet goed tijdens de punctie, ik werd erg licht in mijn hoofd, duizelig, misselijk en was aan het hyperventileren. Ik ben zo dom geweest om vanmorgen een oxazepan te nemen om te kalmeren. Toen ik aankwam in het ziekenhuis vroegen ze me welke pillen ik heb geslikt. Ik zei oxazepan en paracetamol. Nou toen zei de arts dat ik geen verdoving zou krijgen omdat het risico groot was dat ik een hartstilstand zou krijgen. Toen ze dat tegen me zei, kon ik mezelf wel voor de kop slaan. Ik heb de punctie gedaan zonder morfine of een roesje. De arts en de assistenten waren echt schatjes en zo zorgzaam, dat was echt een verademing.

Ze waren een half uur bezig en hebben 12 follikels aangeprikt. Alhamdoellilah zaten in alle 12 follikels een eicel. Nu is het een kwestie van afwachten of er een bevruchting optreedt. Ik word zondagochtend gebeld en dan krijg ik te horen hoeveel er bevrucht zijn en om hoe laat ik zondagmiddag te terugplaatsing heb.

Ik blijf de komende dagen lekker thuis om bij te komen en ga proberen te relaxen. Inshallah krijgen we zondag goed nieuws!

All: hoe is het verder met jullie?

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tjonge, Chichi, dan weet ik ook gelijk dat ik mijn oxazepam in de kast moet laten.
    Wat een bikkel ben jij!
    Hier ook goed nieuws. Alles gaat echt in een sneltreinvaart nu.
    Gisteren intake-gesprek voor IVF. Gelijk goedkeuring. Vandaag ongesteld geworden en morgen beginnen met stimuleren...
    Het is allemaal nog erg onwerkelijk...

Deel Deze Pagina