Hoi meiden bedankt voor het warme onthaal... Even mijn verhaal. We zijn bezig vanaf eind 2008 met kinderen.. helaas lukte dat niet en kreeg ik vorige zomer (achteraf gezien begon het al eerder) ondragelijke pijnen. Februari ben ik geopereerd en bleek ik endometriose te hebben. 2 Cystes weggehaald. Een maand later gestart met de 1e IUI. Door de hormonen zaten de cystes er weer en toen is er besloten om niet meer door te gaan met de IUI's maar me 3 maanden aan de Lucrin te zetten en gelijk te starten daarna met IVF. Nu is dat moment anngebroken. Wij gaan voor onze 1e IVF en hopen op een wondertje.
@queen: Als je ivf gaat doen, dan moet je ook meer hormonen gebruiken. Heb je dan niet veel meer kans nog op cystes? Wanneer mag je eigenlijk starten? Where is everybody? Iedereen op vakantie???
@mien84Ik ben al gestart en ja de hormonen erergeren de kwaal inderdaad. ze hebben me eerst 3 maanden aan de Lucrin gezet en de norm voor de cystes is 4 cm.. Hoe gaat t met jou?
Hallo allemaal, Ja Mien, volgens mij is iedereen op vakantie...... Wij zijn sinds gisteren terug en hebben het geweldig gehad. Het weer zat tegen maar dat drukt de pret gelukkig niet. Het bijlezen voor mij is een meevallertje. Heb weleens dagen dat ik langer heb moeten bijlezen. Komkommertijd zal snal voorbij zijn . Ik sluit me volledig aan over wat je zegt over het opkomen voor je eigen behandeling. De autonomie van de patient is nog lang niet wat het eigenlijk zou moeten zijn. En tuurlijk zijn zij de deskundige, maar hierdoor soms totaal niet met de mens bezig. Merah, wauw een 3D echo.... Lijkt me echt super om je kleine al te kunnen zien. En mannen....tja, die hebben gewoon wat langere tijd nodig met dit soort dingen. Waarschijnlijk had hij het nooit gezegd als hij had geweten wat dit met jou zou doen. Maar in hun oogpunt snap ik ze wel. Pat en Lili, waar zijn jullie. Hopelijk op vakantie.........?? Wolfje, meid een hele fijne vakantie. En als je even afstand nodig hebt dan moet je die inderdaad nemen. Goed dat je dit zelf aanvoelt! Queenmeisje, welkom op dit forum. Uit ervaring kan ik zeggen dat het zeer prettig is om met elkaar te delen wat je bezig houdt of om gewoon even met elkaar te kletsen, hoop te zoeken of elkaar hoop te geven en natuurlijk successen te zien. Je leert ons vanzelf wel kennen... Liefs Manousch
Bedankt voor de lieve reacties. Moet zeggen dat de grootste frustraties weer achter de rug zijn. Was gewoon zoo teleurgesteld over de manier waarop het gebracht werd. Leek echt een aanval op mij. Heb me zelf zitten verdedigen en zat huilend in een 'woordengevecht' met de dokter. Dat vond ik zo byzar. Dat hoort niet en past ook echt niet bij mij. Gaat vol vertrouwen mijn 2e intake in en hoop dat die anders zal zijn. Hoop dat ik door de positieve instelling niet nog een keer zo flink tegen een muur klap, maar ja. Ik blijf vertrouwen houden op de IVF, niet op IUI. Dat is idd gewoon een gevoel, maar natuurlijk niet te verklaren. Mien, hoe is jouw gesprek gegaan de 11e? Als ik het goed begrepen heb, had jij die middag een gesprek met de IVF-arts. Manousch, fijn dat je een goede vakantie hebt gehad. Jammer van het weer. Hopelijk wordt het nog mooi weer hier. Ik moet nog 4 daagjes werken en dan gaan we vliegen! Heb er zoooo veel zin in!!! Lieve meiden, rustig aan allemaal. Mien en Queenmeisje: suc7!!
Wat fijn Wolfje, dat je er rust in hebt gevonden. Hoop ook voor jou op een wondertje! Welkom terug Mien en Manousch, allebei weer uitgerust? Hoi Queen, welkom (beetje late reactie). Ik hoop ook dat dit forum jou de positieve energie zal geven en stimuleren in het slagen van je behandeling(en). Heel wat meiden zijn hier, al schrijvend en steun zoekend, zwanger geworden. Dat hoop ik ook voor jou, Mien, Wolfje, Pat en vergeet ik iemand? Die ook dan!
Hoi meiden, ben pas gisteren ongesteld geworden en vrijdag had ik een negatieve test. Was flink overtijd en vorige week misselijk, pijn borsten en ineens na paar dagen niet meer...Afin mocht niet zo zijn. Vandaag naar wc gegaan en denk een vruchtje verloren dat zich even had gehecht...maar snel is afgestoten... Hoorde echt: Plons in de wc! Heb het bekeken..was roze achtig vlies met donkerrode bloedstolsels, daarin nog weer een ander vlies met allemaal kleine bobbeltjes erin en in dat vlies zat weer iets gebroken wit/rose-achtig glanzend/glibberig rijstkorel met gleufje.... Ga nu naar bed...en het ff allemaal laten bezinken....ben verdrietig maar tegelijkertijd weet ik dat er iets was...spreek jullie laters. xxx
Ooh Pat wat erg zeg! Waren jullie zo kortbij maar helaas mocht het niet zo zijn. Dat is zeker een pijnlijk moment en laat het inderdaad maar even goed bezinken.
@wolfje: de laatste daagjes werken voor jou en dan heerlijk weg. Ik ben idd de 11e heen geweest voor gesprek. Het was een goed gesprek, ze probeerde wel ons over te halen om toch die laatste behandeling te doen, omdat dit toch een kans is. Wij hebben aangegeven dat wij er totaal geen vertrouwen meer in hebben en graag de hyper willen gaan doen. Ze heeft ons uitgelegd wat er per behandeling fout is gegaan. De 1e 2x is er bevruchting geweest en is doorgedeeld, maar een aantal cellen zijn kapot gegaan en dus niet terugplaatsbaar. Kan zijn dat t ligt aan mijn eicellen, maar kan ook liggen aan t zaad die ms niet goed kan bevruchten. Waar ik al bang voor was noemde ze ook. Het kan zijn dat wij niet zo'n goede match zijn en dat dit daarom steeds niet lukt. Maar vooralsnog is het niet echt duidelijk waar t aan kan liggen. Ik moet nu mijn ongi afwachten en dan op dag 3 bloedprikken voor mijn fsh. Als die hoog is raden ze toch de ivf ec aan en niet de hyper, omdat t dan moeilijk is om te stimuleren. Ga wel beginnen met de pil zodra ik ongi word, want als fsh laag is wil ik direct door. Begin t nu wel eng te vinden. Hoop zo dat wij een x een mooie emmy mogen krijgen.
@Toke: ik lees nu pas in je onderschrift dat je een 2e echo hebt gehad en dat alles er goed uit zag. Wat goed zeg! Nog een dikke week en dan ben je al je eerste trimester voorbij, gaat toch best snel. @merah en manousch: hoe gaat t met jullie zwangerschap?
Goh Mien, wel fijn dat ze het zo duidelijk hebben uitgelegd. Een foute match was ook mijn grootste angst, omdat dat nou eenmaal de man is waar je van houdt en daar het kindje mee zou willen. Ik dacht altijd zelfs een beetje dat het dat stiekum was. Ik blijk het gewoon fout te hebben gehad. Het zei helemaal niets, dat gevoel. Heb je nu wel weer meer vertrouwen in de volgende stappen, nu ze alles hebben uitgelegd?
Hoi meiden alles wel met jullie? Even een ego berichtje want ik slaap bijna de hele dag. Ik spuit Gonal F en decapeptyl. Zijn jullie hier bekend mee?
@queen: ik heb gonal en cetrotide gespoten, maar denk niet in de zelfde hoeveelheden als jou. Volgens mij is cetrotide zo'n beetje hetzelfde als deca. Ik gebruikte 75 ie gonal en 150 ie cetro. Ik merkte er niets van, maar dat komt door de lage dosering en ik gebruikte het maar gemidd 2 a 3 dagen. Laatste x gebruikte ik t 8 dg, maar merkte toen eigenlijk ook niets. Wanneer heb je je eerste echo? @Toke: dus jij was ook bang dat jullie geen goede match waren. Dat gevoel heb ik nog steeds wel eigenlijk, ook doordat de arts zei dat dit ms t probleem kan zijn. We gaan t wel zien met de hyper. Als er tenminste maar 1 goede emmy bij zit, ben ik happy.