Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussion in 'MMM clubs' started by Manousch, Dec 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    He Mien, laat je niet uit het veld slaan door die opmerking hoor!!!
    Ik vind het (ondanks dat de arts eerlijk haar gedachten uitspreekt), niet echt een tactische opmerking. Zeker niet omdat je nog niet eens 1 hele 'echte' IVF hebt afgerond (ik bedoel dus dat je nog geen 6 mnc's hebt gehad, wat gelijk staat aan 1 gestimuleerde IVF). Ik zou eerst maar eens een gestimuleerde cyclus afwachten.

Ik ben overigens ook erg moe geweest van de FSH, dus misschien komt het toch wel daarvan Queenmeisje...

Gisteren bij de tandarts geweest. Mn neptand is weer mooi gepolijst en weer een stuk witter, gelukkig. Heb me toch niet uit het veld laten slaan daardoor en aangekaart dat ik eigenlijk wel een mooiere oplossing wil. Hier was de tandarts het wel mee eens. Ze wil dan eigenlijk ook gelijk mijn andere snijtandmeenemen, want daar zit een grote witte kalkvlek op. Had ik bij de andere voortand ook, maar die is dus afgebroken en daardoor valt het verschil tussen de 2 wel erg op...
    Ben dus wel blij. Maar eerst effe bevallen...
    Wat is trouwens het verschil tussen facings en een kroon? Of is dat hetzelfde? Ik begon namelijk over een kroon en zij had het over facings...

2. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Groot gelijk merah, dat je voor jezelf opkomt. Het is tenslotte wel jouw gebit. Bij een facing halen ze een dun stukje glazuur van de voorkant van je tand en daar plakken ze een schildje porselein op. Het lijkt wel mooi, maar zo'n facing vliegt er vaak af en je hebt meer kans op lekkage bij de randen(dus daar komt wat rommel onder en ga je op den duur wat donkere randen zien, ook kunnen er aan de zijkant van t schildje wat stukjes porselein afbrokkelen en das ook niet fraai). Vind een kroon een mooiere oplossing. Bij een kroon omslijp je de hele tand en daar overheen plaats je een een porseleinen kap (die overlapt dus de hele tand/stomp en de preparatierand ligt dan net onder tandvlees (anders zie je de overgang van tand naar kroon, erg lelijk). Je slijpt wel meer van de tand af voor een kroon dan een facing, maar dit blijft veel langer zitten. En ik vind dit ook mooier zitten als de kroon mooi naadloos op de tand/stomp zit. Jij had toch ook een wortelkanaalbehandeling aan je voortand gehad of was die verkleurd door een val. Zou in dit geval eerst een rontgenfoto (na bevalling natuurlijk;)) laten maken om te kijken of er geen onsteking aan de wortelpunt zit. Zou jammer zijn als je na t plaatsen van de kroon een onsteking hebt en je een wortelkanaalbehandeling nodig hebt en je dus een gat moet slijpen door de kroon. Snap je t nog allemaal;)? Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik t wel:).

Ik heb ook meer vertrouwen in de gestimuleerde ivf hoor. De artsen tasten eigenlijk ook maar in t duister en spreken van een 'grijs gebied'. Onbegrepen onvruchtbaar is het dus voor nu. Het is jammer dat er niet meer tests gedaan kunnen worden om de oorzaak te vinden, want in deze onzekerheid zitten is niet echt fijn. Begin vlg wk word ik ongi en dan start ik ook meteen aan de pil en dan begint t wel echt spannend te worden.

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heb idd een wortelkanaalbehandeling gehad aan die ene tand. Ik weet niet of de tand zelf verkleurd is, want daar zit nu zo'n laagje opgebouwde vulling overheen (in de vorm van een tand).
    De vulling was verkleurd. Aanslag volgens de tandarts. Vond ik wat raar, want heb dat nog nooit eerder gehad. Drink geen koffie, geen rode wijn en slechts 1 mok thee per dag... Misschien ook door de zwangerschap?

Die witte vlek op de andere tand (die dus ook op de afgebroken tand zat, maar dat deel is er afgebroken...) noemde zij een kalkvlek. Heb daar ooit veel verschillende dingen over gelezen. De 1 zei: komt door te veel fluoride, ander zei: komt door antibioticagebruik als kind (weet niet eens of ik die gehad heb) en weer een ander zei dat het kan komen door een val op het moment dat je je melkgebit nog hebt, maar de volgende tand er al wel onder zit. Weet het ook niet.
    Zo'n facing klinkt ook niet alles. Het probleem dat ik nu heb is ook dat er geregeld splintertjes van die vulling afbreken en daardoor zitten er dan braampjes aan. Vind het vreselijk!
    Probleem met een kroon is, dat die andere tand (die niet is afgebroken, maar met die witte vlek) nog gewoon leeft. Ik zou het jammer vinden als daar een wortelkanaalbehandeling op moet worden gedaan... Mij is altijd verteld dat een levende tand veel sterker is dan een dode...
    Lastig... Als het nu gewoon een kies was geweest, verder in de mond zodat je hem niet ziet...

4. Lili23

Lili23 Actief lid

May 2, 2011
    182
    0
    0
    Hoi lieve meiden,

Wij zijn dinsdag weer terug van vakantie gekomen. We hebben heerlijk 3,5 week genoten! Alleen gisteren een enorme domper...
    Gisteren de eerste echo gehad. Ik zou al 8,5 week zwanger zijn. Maar helaas bleek het tegendeel waar te zijn. Het vruchtje is niet verder gegroeid. Er was een heel klein vruchtje te zien. Volgens de gyn. zo'n 3 a 4 mm. Met 8 weken zou het hartje al moeten kloppen en al zeker 2 cm moeten zijn...
    Heel erg balen. Ik voel me nog steeds erg zwanger, dus dat maakt het best moeilijk.
    Je houdt wel rekening dat het in het begin mis kan gaan, maar als je geen bloedingen hebt en je voelt je zwanger, de test is overduidelijk positief, dan verwacht je dit toch niet.
    Gisteren ook flink zitten huilen.
    Vandaag weer aan het werk en het gaat nu wel weer. Afleiding helpt goed.
    De gyn. vroeg wel of ik wilde afwachten of curretage... Heeft iemand hier ervaring mee. Persoonlijk wil ik liever afwachten tot ik bloedverlies krijg.
    Moet even mij eigen verhaal kwijt..
    Ik zal vanavond even bijlezen en reageren.

Liefs van mij

5. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @Lil23.. Gelukkig heb ik hier nog geen ervaring mee maar ik wil je wel heel erg sterkte wensen.. Bha wat een rot nieuws zeg.. Sterkte.

6. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Wat vreselijk voor je Lili! Denk je ruim 8 weken zwanger te zijn en dan dit nieuws! En ook geen waarschuwing van je lichaam gehad....wat een harde dobber! Ik heb nog nooit in jouw schoenen gestaan en kan je niet adviseren wat te doen: curetteren of wachten tot het vruchtje wordt afgestoten. Wellicht als je er een topic over opent, dat er meiden zijn met ervaring die je goed kunnen adviseren.

Ik vind het heel erg verdrietig voor je, ben er echt even stil van. Heel veel sterkte voor jou en je partner!

7. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Zitten her nog meer mensen aan de decapeptyl?

8. Lili23

Lili23 Actief lid

May 2, 2011
    182
    0
    0
    Dank je Toke en Queenmeisje! Het is inderdaad heel raar omdat mijn lichaam niet aangeeft. Goed idee om een nieuwe topic te openen.
    Wat een gedoe Mien. Maar begrijp ik dat je nu met de pil begint om met de gestimuleerde ivf te beginnen?
    Hoe is het met Pat?
    Ik heb geen ervaring met decapeptyl.

Zal straks nog even verder terug lezen.

Knuf

9. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat een vreselijk bericht lili! Ben er stil van...

Wat betreft advies: in principe geloof ik heilig dat het het beste is voor je lijf als het zelf de boel opruimt. Beter voor het herstel en beter voor de verwerking. Bovendien is er bij curretage de kans op verklevingen, die een toekomstige zwangerschap kunnen bemoeilijken. Echter, een lichaam werkt daarin niet altijd mee. Soms duurt het afstoten nog weken en soms volgt er dan nog een curretage. Bovendien kan het psychisch ook erg zwaar zijn om af te wachten en te weten dat het nergens toe leidt... Allemaal dingen om in overweging te nemen. Sterkte met alles!

10. Manousch

Manousch Actief lid

Mar 24, 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Ooh Lili wat vind ik dit ontzettend erg voor jullie!
    Helaas weet ik hoe pijnlijk deze revaring is..... Bij ons (1e zwangerschap) bleek ook met 8 weken het hartje niet te kloppen. Ben er ook erg kapot van geweest en heb zo moeten huilen. Iets wat je zo graag wilt wordt dan opeens weer van je afgenomen. En ongelooflijk hoe snel je aan je kleine in de buik kunt wennen.

Advies kan ik je niet geven maar wel mijn verhaal, misschien heb je er iets aan. Ik heb een curretage laten doen, precies 7 dagen later hebben ze het vruchtje weggehaald. Bij een natuurlijke miskraam (met of zonder stimulans) kan het nog heel lang duren. Ik wilde dat toen niet. We wilde het kunnen 'afsluiten' om zo ook weer verder te kunnen zonder iedere dag, week of maand te denken wanneer het nu afkomt. Hier hebben we nooit spijt van gehad en het heeft me geholpen met verwerken. Je bent dan ook verplicht om de rust te nemen en werken zat al helemaal niet in mijn systeem op dat moment. Ben in totaal 2 weken thuis gebleven zodat ik daarna weer met volle moed aan de slag kon. Vergeten zal je dit nooit maar zorg wel dat je er volledig achter staat wat je doet en laat je door niemand iets anders opdringen. Dit is jullie proces, wat jullie dan ook kiezen. Heel veel sterkte meid!

Liefs, Manousch

11. Lili23

Lili23 Actief lid

May 2, 2011
    182
    0
    0
    Dank je wel! Lief van jullie.
    Volgende week heb ik een nieuwe afspraak bij de gyn. om te kijken wat te doen. Op het moment wil ik het liefst afwachten tot het vanzelf komt en geen ingreep. Maar als het te lang duurt zal ik een curretage ook in overweging nemen. Dit ook ivm infectiegevaar, verklevingen e.d. Maar ook om evt weer thuis te moeten zitten. Ben nl met de overstimulatie ook veel afwezig geweest van mijn werk. De overstimulatie is trouwens nog steeds niet over. Mijn eierstokken zijn nog erg groot.
    Hopelijk stoot mijn lichaam het vanzelf af.....

Knuf

12. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Je eierstokken zullen groot blijven, zolang je het vruchtje niet verloren bent. Je zwangerschapshormonen, die je nog steeds aanmaakt, houden dat in stand.
    Ik heb het zelf tot een week of 16/18 (als ik me goed herinner) gehad...
    Maar eh... denk vooral aan jezelf! Ziek is ziek.
    Ik weet het, makkelijk gezegd (ik voel me ook altijd zeer verantwoordelijk voor mn werk), maar ze redden het echt wel.

13. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Och lieve lili, wat een verdrietig nieuws:(. Ms zijn je eierstokken nog vergroot doordat je nog veel hcg in je lichaam hebt en dat dat na mk weer beter wordt. Ik hoop ook voor je dat je lichaam t snel vanzelf afstoot.

Sterkte meid

Dikke knuf

14. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    @merah: ms heb je me verkeerd begrepen, maar een levende tand is zeker veel sterker hoor. Zo'n witte vlek kan idd komen door een val of door fluoride en soms door antibiotica. Het is jammer dat ik t niet kan zien, want dan kan ik t beter beoordelen.

15. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Snapte je wel hoor Mien!
    Ik zou dus alleen, al hoewel het misschien mooier is, nooit een kroon op die andere (levende) snijtand laten zetten.
    Ach, voorlopig toch nog even niet aan de orde...

16. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Lili, hoe gaat t nu met je? Hou je t een beetje vol? Ik hoop voor jullie dat je lichaam het vruchtje nu snel afstoot. Dan kunnen jullie het verwerken en daarna weer verder. Ik kan me voorstellen dat je t liefst hebt dat je lichaam het zelf doet. Je hebt ook al zoveel bemoeienis aan je lijf gehad door de ivf.

Mijn energie is weer een beetje terug, nog wel misselijk, behoorlijk zelfs. Ik hang lamlendig en weinig productief op de bank. Ik kijk uit naar het tweede trimester waarin de meeste vrouwen zich weer beter gaan voelen. Fijne zondag allemaal!

17. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Nou meiden ik heb vandaag de punctie gehad en dat deed afschuwelijk zeer. Wees gerust Meiden dat komt door de endo. We hopen dit niet meer mee te hoeven maken. Zelfs de morfine hielp niet. Moet nu weer plat vanwege de overstimulatie. Ze hebben 17 eicellen wat eigenlijk te veel is voor de ziekenhuisnorm. Ze hebben nog meer aangeprikt en een deel laten zitten... PDF nu even rust en duimen op een goede terugplaatsing.

18. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een deel laten zitten?
    Ik heb juist altijd begrepen dat dat niet mag, juist vanwege mogelijke overstimulatie...
    ???

19. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    De pijn was te hevig om door te gaan. Ik mag aan nemen dat ze dat wel overwogen doen.

20. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tjonge, wat heftig! Er zijn ziekenhuizen waar je ook een roesje kunt krijgen met de pumctie. Het is natuurlijk te hopen van niet, maar mocht je een 2e ivf poging nodig hebben... Misschien kun je er eens naar informeren. Sterkte met bijkomen!

Share This Page