Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussion in 'MMM clubs' started by Manousch, Dec 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Thanks meid.. Ze vertelde me idd dat het evt onder narcose kan. Ze wilde de cyste vermeiden en daardoor de pijn. Ik hoop het ook niet nodig te hebben.
    En jij lekker aan t genieten van je zwangerschap?

2. Manousch

Manousch Actief lid

Mar 24, 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Goh queenmeisje 17 is ook al een hele mooie score, en dan ook nog wat laten zitten. Had je inderdaad een goede productie. Maarja, overstimulatie is geen pretje. Hoe voelt het nu na de punctie?
    Gaan ze je morgen bellen of dinsdag pas (is ook afhankelijk van het ziekenhuis). Duim voor je voor goede bevruchtingen :D

Lili, ik denk aan je!

Mien, hoe zit het nu met jou? Waar in je cyclus zit je momenteel?

3. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    hoi manousch.. ik hoir woendag pas hoeveel er bevrucht zijn. Ben op van de zenuwen. Ik heb nog wel pijn maar dat herstel duurdt bij mij langer. heb endo.

4. Kim26

Kim26 Actief lid

May 6, 2006
    116
    0
    0
    Australie
    Hoi allemaal,

Ik ben dus begonnen aan mijn 1ste keer IVF. Eerst mijn gesprek met de hoofd arts en die vroeg ons wat we wilden. IVf of IUI. Aangezien kansen groter zijn met IVF hebben we besloten daarvoor te gaan ( aangezien mijn leeftijd). Ik woon sinds 2 jaar in Australie omdat mijn partner hier woont en daarom heb je dus de keuze om te kiezen voor IVF/ IUI.En er is geen wachttijd.
    Ik ben mijn cyclus gestart met 10 units Lucrin en op de 8ste dag bijgespoten met Gonal-F 150. op de 15de dag een echo en toen bleek dat ik nog lang niet zover was. Ik zat volgens de verpleegkundige in het "langzame" groepje. ( Op de dag dat ik starte zijn er 15 meiden gestart vandaar dat ze dat zei) Maar volgens haar was dat helemaal niet erg. Het ahd gewoon wat meer tijd nodig. Toen nog een echo 3 dagen laten. Mijn follikels groeiden wel maar slomer. 3 dagen later weer een echo. Hetzelfde verhaal. 3 dagen later weer en toen waren er 2 22mm en 24 mm en waren er 9 die haast 15mm waren. Dus we gingen de goeie richting op woohoo.
    2 dagen ( dat was afgelopen vrijdag) later weer een echo en toen kregen we te horen ei collectie maandag (gisteren). Alles was goed en er waren rond de 10 follikels. Wij helemaal blij!!! Waarop ik vroeg hoe het met mijn endometrium zat? De verpleegkundige keek en haalde alle echo's te voorschijn en vanaf de eerste meting is die van 9mm naar afgelopen vrijdag 6mm gegaan. Ze hebben voor de zekerheid nog een echo gedaan en het bleef steken op 6mm. Ze konden niet met zekerheid zeggen of de voorgaande keren hetzelfde gemeten is dan vrijdag dus ja dat was een domper op het geheel want wat nu. De hoofdarts zei we gaan eerst ei collectie doen en dan praten we verder wat voorals nog zijn er meerdere opties. Het ligt eraan hoeveel eitjes we daadwerkelijk hebben.
    Gisteren kreeg ik na de eicollectie te horen 15 eitjes!! En dinsdag belde de scientist dat er 13 bevrucht warenen dat hij een gesprek had gehad met de arts wat betreft mijn endometrium en ze 10 vandaag gingen invriezen en 3 gaan bekijken en 1 daarvan zaterdag terugplaatsen. Morgen moet ik beginnen met 2 x daags Crinone gel in te brengen.
    Ik heb gevraagd of ik dat wel kans had omdat mijn endometrium wat dunner is dan wat zij als eis hebben( dat is namelijk 8mm) en hij zei dat de arts het zeker wil proberen. Dus dan gaan we ervoor!Afgelopen zaterdag hebben we de transfer gehad. Was een perfect embryootje. Ik vond het zo mooi. 1 embryo was blijven hangen op dag 3 en die andere die van dag 5 was van slechte kwaliteit dus gelukkig hadden we er nog 1.... Maar jeetje wat gaan de dagen langzaam. Ik hoop zo dat ik zwanger ben.
    Maar ik vraag me af zijn er meiden met een dunner endometrium zwanger geraakt en gebleven?
    Ik heb namelijk ook een baarmoeder in de vorm van een hartje.

5. Manousch

Manousch Actief lid

Mar 24, 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Kim, ik ben je voorbeeld :D. Mijn baarmoederslijmvlies was gemiddeld 5-6 mm, steeds een bespreekpunt voor de iui of ivf terugplaatsing. Bij de ivf heb ik de utrobollen gebruikt waardoor ik denk een kans te hebben gehad tot zwangerschap. Dus tadaaaaa, het kan wel! Eerder leide het tot geen zwangerschap of miskraam.
    Daarnaast heb ik ook een hartje als baarmoeder. Maar om zwanger te worden heeft dat geen consequenties, wel voor in een later stadium van de zwangerschap (zoals ik nu). Het kan zijn dat het kindje niet voldoende ruimte heeft en vroeggeboorte en stuitligging kunnen hier een gevolg van zijn.

Dat je in het traject bent beland is natuurlijk niet leuk voor jullie. Maar wat een geluk dat er geen wachtlijst is en dat je mocht kiezen voor iui of ivf. Je zit nu in spannende dagen / weken..... Wanneer mag je testen? Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.
    Ik duim voor jullie!!!!

6. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    @Queen: wat goed 17 eicellen! Wat spannend nu zeg:). Hoe voel je je nu?

@Kim: ook spannend voor jou nu. 'Gelukkig' heb je een lotgenootje hier gevonden die hetzelfde heeft als jou en die zwanger is geworden. Dus dat is zeker een erg goed voorbeeld. Dus er is zeker hoop:).

@lili: hoe gaat t met jou? Denk aan je meid. Dikke knuf voor jou!

@Toke: volgens mij zit je 1e trimester er al weer bijna op:D. Hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen.

@Manousch: hoe gaat t met jou? Gaat echt snel bij jou zeg.

@Pat en Merah: hoe gaat t met jullie?

Hoop dat ik niemand overgeslagen heb:).

Ik ben vandaag ongi geworden en moet do bloed laten prikken om mijn fsh te laten bepalen. Uitslag krijg ik 1 september en hoop daarna snel te kunnen gaan starten met icsi:D. En vanaf donderdag heb ik geen eigen cyclus meer, want dan begin ik met de pil. Denk dat mienman er niet zo blij mee zal zijn, want word altijd depri en chaggie van de pil en dan hoeft hij ook echt niet aan mij te zitten:p. Arm ventje haha.

Weten jullie ook hoe ik mijn naam kan veranderen?

7. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Hai meiden ben ik weer ffies:

Heb ff een en ander doorgelezen.

@t lili: Wat balen meid. Ik weet precies wat je voelt. Heel veel sterkte en knuffels voor jou! Je moet doen wat je hart je ingeeft. Bij mij miskraam werd het vruchtje ook niet gelijk verstoten. Heb toen een second opinion gedaan, paar dagen gewacht maar trok het emotioneel niet meer. Heb er toen voor gekozen om de natuur een handje te helpen. Voelde me daarna wel beter...Was verdrietig maar tegelijkertijd voelde het weer als een begin....Mijn emotie bleef niet hangen. Ik hoop dat je er wat aan hebt Meid...

@t mien84: je kan ook kiezen voor een super pil van 10 dagen he! Beter dan 3 weken! :)

@t toke: gaat snel nog ff en dan heb je belangrijkste semester achter de rug :)

Queen: 17 eicellen zijn er nogal wat, zal voor je duimen!

@t kim: helaas welkom hier!

@t all: Vandaag naar het ziekenhuis geweest. Ze denken toch dat ik in een soort van vervroegde overgang ben....Maar volgens mij zeggen ze dat omdat ze niet ECHT weten wat er met me is. Dit is wat ze aangaf:

Tja je reageert niet super goed op de medicatie, maar er waren ook maar 2 eicellen waarvan we gedacht hadden dat ze niet bevrucht zouden worden en toch bevrucht zijn.... Sommige vrouwen hebben er 19 en maar 1 of geen bevrucht dus tja..........En je FSH was vorig jaar nog mooi laag dus tja dan zou je ook niet zeggen dat je in de overgang zit.
    En tja....als je echt in de overgang zit dan maak je helemaal geen eitjes meer....dus: tja...we hebben met team besproken en we denken dat je nu al in begin van vervroegde overgang zit...soms zie je het niet aan het bloed....tis heel moeilijk te zeggen, maar dat er IETS is dat weten we wel.

Wat we nog wel kunnen doen is je DNA testen op erfelijke factoren....[​IMG] en kijken of je wel alle vrouwelijke hormomen aanmaakt, abnormale geslachts toestanden etc...[​IMG]. Ik naar de dokter: wat heb ik daaraan? Lijkt me sterk...ben al zwanger geweest en in mijn familie komt het ook niet voor. Zus is zwanger geworden rond haar 36e, mijn moeder ook rond die leeftijd nog en mijn oma heeft een tweeling gehad en ben zelf al zwanger geweest...DNA is er alvanaf geboorte dus snap het niet helemaal.....

Dokter: ja mocht je zwanger worden dan weet je het of je doorgeeft aan je kindje...Ja is het gevaarlijk dan? Nee, is niet gevaarlijk...

MEVROUW de DOKTER WAT IS DE TOEGEVOEGDE WAARDE DAN???? Ja, als er wat uitkomt dan weet je dat,....maar ik denk dat er NIETS uitkomt...Tis voor de zekerheid...

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF schiet mij maar lek!!!!

Afin heb 11, ja je leest het goed 11 buisjes bloed moeten afleveren...voor het onderzoek. Heb aangedrongen om toch nog eens FSH, Oestradidol etc te meten...schildklier en alles waar hormonen worden gemaakt (maar goed dat waren maar 2 buisjes)

Heb ook gevraagd of ze echo wilde maken om te kijken of alles schoon was en daarbij voelde ik steekjes in rechter eierstok . Mijn gevoel zei namelijk dat er wat groeide van mezelf :) Dus wilde ook weten of me lichaam nu naar al die shit nog wat vanzich zelf deed.

Goed heb een echo gemaakt. Baarmoederslijmvlies was goed aan het opbouwen van zichzelf! De eierstokken en hormonen geven de baarmoeder seintje om te groeien dus betekent dat er ook een eitje moet zitten (meestal) dacht ik toen....Ze heeft gekeken: en toen zag ze rechts 1 van 1,3 en 2 wat kleinere en je zag allemaal super kleintjes erom heen liggen...Dokter gaf aan: of die 1,3 is cyste of het is een eitje. Wanneer begon je echt met goed bloeden??? Ik: vorige week zaterdag. MMMM zei ze toen: dan klopt het wel volgens planning. Wwz: mocht het een eitje zijn dat klopt het met tijd, formaat en met dikte baarmoederslijmvlies. Mijn berekening zei hiervoor aan: als ik nu eitje zou hebben dan zou ik rond zaterdagh (dus twee weken naar bloeding een eisprong moeten hebben). Een eitje groeit 2 mm per dag dus heb nog 4,5 dag en dan zit eitje rond de 22mm zaterdag. Rond die grote springt het ook :)

Dokter gaf aan: tja tis het proberen op natuurlijke manier waard. Je ziet vaak naar een ivf dat er een cyclus helemaal volgens het boekje loopt!

Maar goed: conclusie nu van hele verhaal. Krijg 20 september uitslag van DNA en afwijkingen onderzoek. 10 september een zwangerschapstest doen! Als deze negatief is. Begin ik 10 dagen met super pil. en op dag 7 dus 17 september als we terugkomen van vakantie begin ik met de decapaptyl. Moet dan nog tegelijkertijd nog 3 dagen die super pil slikken en tegelijkertijd deca spuiten. 2 dagen na laatste pil word ik ongesteld en spuit ik verder met deca. Op 5e dag mensturatie cyclus ga ik naar ziekenhuis en krijg ik uitgangs echo en spuit ik deca en menopur tot dat er weer eitjes gerijpt zijn etc..em dan is het weer echo-en om te kijken wat en hoe er groeit...PFFFF

Ze raden aan dus alleen deze nieuwe kans en dan kappen! Geen behandelingen meer. Ze begon al over eiceldonatie hier in ziekenhuis met bekende, maar daar begin ik niet aan! Als ik dat doe ga ik naar het buitenland. Wil geen zogenaamde drie hoeksverhouding...en over botontkalkings middelen etc etc..

Ik heb het gevoel dat deze doktoren hun best doen en hun best doen om het protocol te volgen. Maar puntje bij paaltje dus nog steeds NIET weten wat er aan de hand is....

Misschien moet ik eens een kopie maken van hele dosier en meenemen naar een ander goed ziekenhuis die niet met protocollen werken....

8. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat klinkt behoorlijk vaag pat. In welk ziekenhuis zit je? Er moet mi meer uit te halen zijn. Je kunt je amh laten bepalen, zit zegt ook iets over je so-voorraad en je kunt andere fsh-hormonen proberen. De 1 reageert nu eenmaal beter op bv puregon dan de ander. Je hebt verschillende varianten, die ook wel op dit forum te vinden zijn. Laat je niet afschepen hoor! Daar is het nog veel te vroeg voor!

9. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t Merah: dank voor je berichtje. Ja ik vind het ook allemaal vaag. Vooral dat ze nu een echo maakte en er van alles groeide en je ook allemaal kleine ringetjes zag. Onze dokter zegt het maakt niet uit of je Puregon of Menopur gebruikt...het gaat erom hoeveel er klaar liggen.....Ik wacht de uitslagen af en dan zal ik ook vragen of ze dat amh hebben getest...het was echt heel veel wat ze nu testen..:$

10. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Idd wat vaag allemaal pat. Ze zeggen dat je ms in de vervr overgang zit, maar er liggen wel veel eitjes klaar. Ik heb op een paar topics gelezen dat als er veel eitjes te zien zijn (dus klaar liggen) dat je dan niet in de vervr overgang zit. Erg gek allemaal. Bij ons testen ze niet t amh, de arts zei dat dat nog wat in de testfase zit en je dus beter kan testen op fsh.

Ik ben vandaag weer naar t zh geweest voor bloedprikken voor fsh en 1 sept word ik gebeld over de uitslag. Hoop dat die mooi onder de 10 zit.

Hoe gaat t met de rest van de dames?

11. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    O en pat: misschien even een topic openen over ervaringen met verschillende fsh-medicatie. Mijn arts zei ook dat het niet uitmaakt, maar ik lees oa op dit topic geregeld andere verhalen.

12. Lili23

Lili23 Actief lid

May 2, 2011
    182
    0
    0
    Dag dames,

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat en optimistisch en positief blijven.. Normaal ben ik dat eigenlijk altijd wel, maar ben nu best somber. Het valt me allemaal best zwaar allemaal. Natuurlijk werkt het ook niet mee dat het zwangerschapshormoon in mijn lijf zit. Daarbij heb ik nog een minder leuk bericht gehad.
    Gisteren weer voor echo geweest. Het zag er nog ongeveer hetzelfde uit als vorige week. Grote vruchtzak met 2 soort van luchtbellen/blaasjes erin. De gyn. heeft ook lang gekeken om er iets herkenbaars van te maken.. Dat was niet echt mogelijk. Ze heeft me bloed laten prikken voor hcg waarde te kijken. Deze zou toch een keer dalende moeten zijn. Dit was echter niet het geval. De waarde was 13.000 dus erg hoog. Maandag moet ik weer bloedprikken en mocht de waarde nog hoog zijn, denk ze dat ik een mola zwangerschap heb. Mede door mijn erge zwangerschapsklachten, hoge waarden en de soort blaasjes die er op de echo te zien waren. Mocht dit zo zijn, moet ik gelijk een afspraak maken voor curretage.
    Ik hoop het niet! Niet zozeer voor de curretage, maar wat ik las op internet over mola zwangerschap, werd ik niet vrolijk van.
    Ik kende het zelf niet. Het komt er op neer dat het een niet goed aangelegde zwangerschap is. De placenta groeit door en door vochtophoping onstaan blaasjes. Er kan een embryo aanwezig zijn, maar niet levensvatbaar (dat was al duidelijk bij mij).
    Alle blaasjes moeten verwijderd worden. Vervolgens wordt dan regelmatig bloed onderzocht om hcg te controleren. Achterblijvend weefsel kan via het bloed naar de longen gaan.. En zo lees je nog veel mindere leukere dingen, tot chemotherapie aan toe. Werd hier echt niet blij van. Ook dat je hierna min. een half jaar moet wachten voordat je weer zwanger wilt/kunt worden. Pffffff. Toen dacht ik echt even van alles zit zo tegen, misschien moeten we het maar bij een kind houden. We hebben tenslotte een gezonde, slimme, lieve en prachtige dochter.

Misschien toch maandag even afwachten en valt het allemaal mee..

Knuf voor iedereen

13. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Sterkte meis..

14. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Lili, wat een vreselijk nieuws! Bedenk wel dat mola's er in allerlei soorten en maten zijn en chemie is alleen voor een kleine groep. Meestal komt het na curretage gewoon goed. Neemt niet weg dat dit vreselijk moet voelen. Zwanger en toch weer niet. Heel veel sterkte meid, ook met die vreselijke hormonen die nog door je lijf gieren. 13.000 is idd super-hoog.
    Knuffel voor Jou!

15. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Och jeetje lili, wat erg meis. 13.000 is zeker erg hoog! Ik hoop dat de waarde snel gaat dalen en mocht je zelf t vruchtje verliezen moet je dan nog zo lang wachten met opnieuw zwanger worden?

Sterkte meis.

16. Kim26

Kim26 Actief lid

May 6, 2006
    116
    0
    0
    Australie
    Hoi meiden,

ik heb even een vraagje voor alle meiden die na IVF zwanger zijn geraakt. Wat voelden jullie na je terugplaatsing? Hadden jullie krampjes of soms steekjes,zeurderig gevoel of misschien andere dingetjes?

17. Kim26

Kim26 Actief lid

May 6, 2006
    116
    0
    0
    Australie
    En nog iets wanneer voeldenjullie symptomen van zwangerschap? Nog voordat je positief teste?

18. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik voelde eerlijk gezegd helemaal niets... Ben eerder zwanger geweest en 'wist' het toen al voor mn nod. Giga borsten had ik toen.
    Het zegt mi dus niets, of je nu wel of niet iets voelt. Is bij iedereen en elke zwangerschap anders.

19. Manousch

Manousch Actief lid

Mar 24, 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Kim, klinkt gek maar de symptomen van zwangerschap en naar een menstruatie toe was bij mij bijna hetzelfde. Enige wat anders was is dat ik gewoon wist zwanger te zijn. Mijn intuitie was goed, of er toch andere symptomen waren weet ik niet meer zo goed. Ik heb 5 dagen tevroeg getest, gewoon omdat ik het wist. Maar dit kan wel erg triggie zijn.

Lili, sterkte.

Mien, vind het weer erg spannend voor je! Komt gelukkig kortbij dat jullie weer een kans krijgen :).

Hier verder niets te melden. Alles gaat goed met ons!

20. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    @ kim en queen: hoe gaat t met jullie? Wanneer mogen jullie testen?

@lili: hoe gaat t met je meid?

@pat: hoe gaat t met jou? Mag of ga je meteen weer door?

@iedereen: een heel dikke knuf:D

Share This Page