Wat is er weer een hoop te lezen op dit forum. Ik kan het bijna niet bijbenen! Lili, wat een vervelend nieuws, een mola. Veel sterkte. Wat krijg jij op korte termijn veel te verstouwen joh! Ik kan me ook alweer bijna niet herinneren wat ik precies voelde toen ik zwanger bleek. Wel een kleine week na TP midden in de nacht drie flinke steken in mijn buik, als behoorlijke menstruatiepijn, dat hield iedere keer een paar minuten aan en daarna was het helemaal weg. Hier ook 9 dagen na TP een positieve test. Wat mij betreft hulde aan de utrogestanbollen! Spannende dagen nu voor Queen en Kim! Tot toi toi Mien, hoe staat het er nu bij jou voor?
Hallo dames, Fijn dat jullie meeleven. Moet ook even mijn opluchting kwijt. Heb net gehoord dat mijn hcg gedaald is van 13.000 naar 7.300. Een goed teken dus. Volgens de arts kan dit dus toch geen mola zwangerschap zijn. Pfffff.... Heb toch echt even gedacht dat dit zo was aangezien mijn klachten en hcg waarde. Als het goed is komt de bloeding nu vanzelf. Zoniet, moet ik vlg wk maandag weer bloedprikken en evt. echo. Fijn dat alles goed gaat Toke, super. Succes voor alle meiden. Knuffel
Tjonge, dat is toch wel een enorme opluchting Lili. Nu hopen dat het idd gestaag verder daalt en dat je bloeding niet lang op zich laat wachten. Zuur blijft het nog steeds, maar beter dit dan Mola...
Inderdaad een opluchting Merah. Ik hoop inderdaad dat het niet al te lang meer duurt. Hoe gaat het met jouw zwangerschap? Voel je je goed of begint het al zwaarder te worden?
Pfff lili, dat is goed nieuws meid. Gaan ze nu ook niet meer op mola testen of doen ze dat wel nog voor de zekerheid? Hoop dat je nu de kans krijgt om het een en ander te verwerken! Merah, Joehoe...... 30 weken voorbij. Hoe gaat het verder met je? Rond en gezond hoop ik. Ga je 4 of 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof? En mag ik vragen vanwaar deze keuze? kim en queenmeisje..... How are you? Zijn er al ergens positieve testen gescoord??????? Pat, voor jou nog een spannend weekje tegenmoed! Duim duim... Mien, eerste week na de menstru zit erop. Ben benieuwd wat er uit de uitslag van donderdag komt. Hoop dat icsi er deze keer inzit voor julie. Wij hebben vandaag de pretecho....hoop dat de kleine zich laat zien.
Hoi allemaal, Lili, ik ben blij dat het toch geen mola is. Nou kun je het misschien wat gemakkelijker loslaten, zeker als je lichaam weer meewerkt! Ik heb gisteren de combinatietest gehad, bloed afname en nekplooimeting. Gelukkig is op het eerste gezicht alles goed. En zowaar: ze kon het geslacht zien! (dan is dat zeker niet moeilijk raden voor jullie?). Ik vroeg wat ze precies in het bloed kunnen zien, maar daar wist niemand het antwoord op! Weet iemand van jullie dat?
@manousch: hoe was de pretecho? Alles goed met de kleine meid? Laten ze dan ook een 3d zien eigenlijk? @toke: jeetje dat je nu t geslacht al weet. It's a boy! Wel fijn dat alles er voor zover goed uitzag. Lijkt me toch weer een geruststelling.
In het bloed bepalen ze je PAPP-A en b-Hcg. Deze waarden wijken af bij kindjes met down of andere chormosomale afwijking. Er worden echter ook wel gezonde kinderen geboren met wat afwijkende waarden. Vandaar dat het altijd in combinatie gaat met de nekplooi en je slechts een kansberekening krijgt (geen garanties dus) Wat betreft het geslacht: ben ik sceptisch over op zo'n vroeg termijn. Bij jongetjes en meisjes zie je dan namelijk allebei een uitsteeksel. Het onderscheid (volgens de zogehete NUB-theorie) is dan nog heel moeilijk te maken. Ik gok op ongeveer 50% kans dat je goed zit
Haha! Ik dacht al dat het antwoord op mijn vraag van Merah zou komen! Maar wel oprecht bedankt voor het antwoord, vreemd dat ze me dat bij het diagnostisch centrum niet wisten uit te leggen. Ik vind je scepcisme ook heerlijk verfrissend, zit echt te lachen achter mijn buro. Ik denk dan: die dame doet dit dagelijks, die weet vast wel wat ze ziet, maar Merah denkt er anders over (en dan lach ik je niet uit, vind het gewoon leuk karakteristiek van je!)
Ik vind zelf 6 dagen na TP wat vroeg voor een menstruatie, maar ik ben dan ook hele regelmatige cyclussen gewend. Ik hoop dat het een innesteling is! Ik denk dat het bij mij toen is ingenesteld, met 6 dgn, al geef ik je niet graag hoop als het voor jou anders is.
hallo, fijn dat alles goed was op de echo toke. inderdaad erg vroeg dat ze het geslacht kunnen zien. heb ik nog nooit gehoord met 12 weken. ja, echt merah weer haha. ik weet trouwens niet of ze nog op mola testen. zou ik wel prettig vinden, maar misschien is het niet nodig..? queen, hopelijk is het inderdaad de innesteling! hoop het voor je. mien, weet je donderdag of je icsi krijgt?
Sorry meiden, ik kan het ook niet helpen. Haha. 6 dagen kan innesteling zijn. Als het niet al te veel bloed is. Spannend hoor! Zeg niet dat de echoscopist het mis heeft hoor, maar ik heb ook hier zoveel gelezen over de NUB theorie... Zowel jongetje als meisje hebben rond dit termijn een uitsteeksel. Men zegt dat de stand daarvan, de hoek tov de ruggegraad iets zegt over het geslacht. Ziekenhuizen doen er niet aan en de echoscopisten die er wel in geloven zitten er geregeld naast. Maar hoop de jouwe niet. Een jongetje lijkt me zo leuk!
Wat merah schrijft klopt idd. Heb dit ook gelezen, het uitsteeksel kan idd een clitoris zijn of een piemeltje. Dus blijft denk ik toch nog wel een beetje spannend.
@lili: hoe gaat t nu met jou? Nog niets gaande? Ik hoop voor jou dat t ook niet lang meer gaat duren. Ik denk dat ik morgen ook te horen krijg wanneer we mogen starten met de icsi. Weten jullie hoe lang je eerst aan de pil moet of heeft elk zh een ander beleid?