Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Hoe gaat t nu met je lili? Is het toch op gang gekomen of kwam het door de echo?

2. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Goh Lili, wat duurt het allemaal lang zeg! Ik hoop zo voor je dat het sinds donderdag inderdaad toch heeft doorgezet.

Hier hebben we besloten om de vruchtwaterpunctie niet te doen. Fijn om te lezen dat ook jullie het benaderen in procenten en dat het dan met de 99,2% kans op een gezond kind eigenlijk niet zo'n slechte score is 1:140.
    Als je daar over nadenkt: meiden met een kans van b.v. 1:15000 prijzen zichzelf gelukkig, terwijl ze slechts in promilages minder kans hebben op een kind met een chromosomenafwijking. Waar hebben we het eigenlijk over? Denk ik dan....maar ja, ik moet natuurlijk iets vinden om mezelf gerust te stellen ;). Hoe gunstig je uitslag ook is, een kans houd je altijd. Een bekende van me "scoorde" 1:1000.... en kreeg een kindje met Down. Ik bid dat het gezond is! Ik krijg langzaam het vertrouwen weer terug en kan mn gepieker erover steeds beter een halt toeroepen, wat een week was dit zeg, ppfff. :(

3. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Haha, ik bedoel natuurlijk geen promilage, maar percentielen :)
    Nee hoor, een blaastest vind ik momenteel een stuk minder spannend dan de combinatietest.

4. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Toke, inderdaad maar een hele kleine kans op een kindje met een afwijking. Lijkt me een hele moeilijke afweging om een punctie te doen. Een vriendin van mij heeft het wel gedaan en dat was erg pijnlijk geweest. De uitslag was na de punctie overigens wel goed en ze heeft nu een gezond kindje. Komt vast goed meid.

Bij mij begint er nu langzaam iets te gebeuren. Ik heb licht bloedverlies, wel veelal donker en troep (sorry voor de details...) Maar ik denk wel dat het nu gaat doorzetten omdat het meer is dan een paar dagen geleden.
    Voel me gelukkig wel weer iets beter nu.

Hoe gaat het met de rest van de dames?

5. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Wat 'goed' lili dat het nu wel lijkt door te zetten. Hoe gaat t nu?

@Toke: Idd een heftig weekje voor je. Wat goed dat je toch weer wat positiever bent. Je hebt idd een kans dat t niet goed is, maar de kans dat het wel goed is, is natuurlijk veeeeeeel groter:).

Hoe gaat t met de rest van de dames? Vind t aardig stil hier.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier saaaaaaaaii! Haha.
    Heb erg last van mn rug. Al een week.
    Het is niets voor mij om rustiger aan te moeten doen...
    Zucht...

7. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @merah: de laaste loodjes wegen t zwaarst toch;). Wel balen dat je last van je rug hebt:(. Nog een paar weekjes en dan verlof en daarna is het absoluut niet saai en rustig meer haha. Heb je alles al zo'n beetje klaar voor de komst van je zoontje/dochtertje?

8. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ja, het is hier lang stil geweest! En na vandaag zet ik die trend nog even voort. Wij gaan heerlijk ruim twee weken op vakantie! Ik heb er erg veel zin in. Hoop dan de gedachte aan neusbotjes en nekplooien echt helemaal los te kunnen laten. Toch fijn om je woorden: 'het is een heeele grote kans dat het goed is' te lezen Mien. De onzekerheid blijft namelijk stiekum sudderen op de achtergrond.

Jij bent altijd zo attent naar anderen Mien, maar hoe staat het er bij jou voor?

Een vriendin van me is net zo ver in haar zwangerschap als jij Merah, ze wordt bont en blauw getrapt door de kleine. Als het kindje zich wil omdraaien denkt vriendin: doe het alsjeblieft snel! Daar kan ik mij, met mijn kleine buikje, nog weinig bij voorstellen. Ik ben zelfs een pond afgevallen t.o.v. mijn normale gewicht! Hoe dat nou kan? Met hoeveel weken ga jij met verlof? Sterkte met je rug!!

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier nog 2 en een halve week werken. Ik ga met 35 weken met verlof. Hier idd ook al behoorlijk wat beurse pekken, maar onze uk moet zich nog steeds gaan draaien (ligt in stuit), dus eigenlijk vind ik dat niet zo erg. Hoop iedere keer dat het bezig is met draaien. Helaas tot nu toe nog niet. Ik voel het hoofdje goed zitten namelijk.
    Volgende week kijken hoe nu verder. Met een week of 35 begint de vk zich pas zorgen te maken...

Toke, jij een hele goede vakantie gewenst!
    Ik hoop echt voor je dat je de magische knop kunt vinden om alle negatieve gedachten en alle zorgen 'uit' te zetten.
    Als jullie terug komen zit je alweer bijna op de 20 weken. Ik hoop dat die echo je nog meer rust zal geven.
    Dikke knuffel voor jou!!!

10. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Oh ja, dat is wel spannend, hopen dat het kleintje nou binnenkort gaat draaien!

Bedankt voor je warme vakantiegroet! Komt vast wel goed ;)

11. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Meiden, heb niet veel puf om momenteel op iedereen te reageren maar ben er wel en houd jullie zeker in de gaten ;)

12. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    ff een egoberichtje.

Gister een icsi info uurtje gehad. Man en ik waren de enigen, dus persoonlijke info gekregen. Er wordt toch wel steeds aangegeven dat het er niet zo rooskleurig uitziet voor ons(niet in die bewoording, maar daar komt t op neer), omdat mijn eicellen ws slecht zijn:(. Ze zeggen dat we gewoon maar moeten zien hoe het gaat. Want meer dan icsi kunnen ze niet doen. Ik begin 24 september met deca en 12 later ga ik ook puregon spuiten. Dus erg spannend allemaal... Zucht

13. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Lieve meiden,

Hier ben ik weer, terug na een heerlijke vakantie Curacao. Heb er veel aan jullie gedacht en hoe het jullie allemaal zou vergaan. Allereerst wil ik jou, Lili, heel veel sterkte wensen. Jeetje, wat een verschrikkelijke tegenvaller zeg. Zo kan het ook nog dus. Ik ben benieuwd of het een beetje doorgezet is bij je. Je vroeg om ervaringsverhalen: ik heb curetage gedaan. Had in nov. een positieve zwangerschapstest, voelde me ook op en top zwanger en had een opgezette buik. Helaas bleek bij de vk dat het vruchtje een groeiachterstand had. Geen hartritme zichtbaar. Ik vroeg het nog twee weken aan te kijken, gezien mijn perioden zo onregelmatig kunnen zijn (was tijdens het jaar dat ik met de MMM even gestopt ben). Helaas bleek echt (dag voor kerst) geen verschil. Ik had het gevoel dat het nog lang kon duren en heb daarom besloten mijn lijf te helpen met deze rigoureuze opruimactie. Op 3 jan. jl. ben ik gecurreteerd. Als je meer wilt weten, vraag gerust.

Mien, kan me voorstellen dat het verschrikkelijk is om de moed bij elkaar de rapen en positief te blijven. Ik las dat jij ook al 4 à 5 jaar bezig bent. En dan te horen krijgen dat niet alles in je lichaam positief is. Moeilijk. Maar hou de moed erin meid.

Manousch en Merah, voor jullie schiet het al aardig op hè? Mooie ronde buikjes!! Kan me voorstellen dat het ook voor jullie pittig is. We duimen voor gezonde kindjes!!! :) En dat jullie maar snel van verlof mogen genieten!!!

Toke, ga jij eerst maar eens even van een fijne vakantie genieten!! Neem wat zon mee terug. Ik mis hem nu al!!

Kim, gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Pat, hoe gaat het nu met jou? Al uitslag gehad van al die onderzoeken?

En Queenmeisje, hoe is het bij jou gegaan?

@hier gaat het weer beter...
    Had woensdag voor de tweede keer intake voor IVF. De eerste vraag die ik kreeg: 'mevrouw, waarom wilt u nu toch zo graag IVF?' Ik zei: nou, omdat we dat hebben afgesproken in ons overleg in april. Arts: Daar staat me niets van bij. Ik vraag: Wat wilt u dan dat ik doe? Hij: nou, net zoals alle andere patienten in deze kliniek; 6 behandelingen IUI. Ik: ik heb er al 7 gehad. Hij: zie ik niets van terug in het dossier...
    Na even zoeken zag hij idd dat ik 3 behandelingen heb gehad in Lelystad en 4 in Amsterdam, waarop hij reageerde: 'U heeft gelijk, in dat geval mag u toch starten met IVF.'

Hmmmm, soms gaat het best even iets te moeizaam, maar de aanhouder wint!! Eindelijk mag ik dan toch een stapje verder in deze MMM.

Afgesproken is dat ik eerst een maand aan de pil ga en dan na 2 weken moet ik Decapeptyl spuiten. Tussentijds krijg ik (dacht ik) nog één of meerdere echo's. Als alles goed gaat, moet ik daarna starten met Gonal spuiten (112,5 IE/dag). En voor na een eventuele terugplaatsing heb ik Utrogestan (6 capsules/dag).

Kunnen jullie mij een beetje uitleggen wat ik kan verwachten?

Oja, hij gaf ook aan dat zij aan de verzekeringsmaatschappij doorgeven de behandeling te rekenen vanaf het moment van punctie. Dit was toch niet waar? Of heb ik het in eerdere berichten misschien zelf niet goed begrepen.

Vind het best spannend, maar ben zo blij dat ik eindelijk mag starten.

Helaas is het niet gelukt om de kinderwens voor mijn 30e in vervulling te laten gaan. Ben namelijk afgelopen donderdag 30 geworden, maar toch zag ik woensdag als verjaardagscadeau: door naar IVF; nieuwe hoop!!!

Heel veel liefs en iedereen heel veel succes met alles!!!!!

x

14. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    @ Wolfje, fijn dat de discussie nu rond is en dat je met ivf mag beginnen. Mijn ervaring met IVF is heel positief, maar ik weet dat het ook heel anders kan lopen. In plaats van Gonal moest ik Pregnyl spuiten, maar verder dezelfde procedure. Ik had geluk dat mijn lichaam zo enthousiast op de hormonen reageerde en heb met 1 behandeling 10 mooie embryo's gekregen, waarvan er nu 1 al 15 weken in mn buik zit. Ik vond het allemaal prima te doen, ik zag het als een soort spannende achtbaan. Ik hoop dat het jou ook zo zal vergaan, eigenlijk alle meiden die op dit topic nog zwanger willen worden. De overstimulatie was wat minder leuk, maar geen probleem toen ik zwanger bleek ;).

@ Mien, wat rot om te lezen dat de arten zich zo somber opstellen. He, ik wil ook voor jou zo graag dat je je kindje gaat krijgen. Het voelt een beetje verdrietig als ik dat zo lees.

@ Manousch; geeft niks, we lezen je wel weer als je er weer de puf voor hebt. Is het zwanger zijn nu zwaar?

Ik ga een beetje jullie ogen uitsteken, want ik zit hier op een terras in de Franse pyreneeen met uitzicht over de bergen in de zon! Morgen ga ik naar een bedevaartsoord, ik zal voor jullie een kaarsje opsteken, zodat jullie of snel zwanger worden van een gezond kindje of dat de rest van de zwangerschap en de bevalling mooi verspoedig zullen verlopen.

15. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Hmmm heerlijk even in de pyreneeën. inderdaad geniet er maar lekker van! Vraagje; Toke, jij spoot pregnyl? Die moet ik aan het einde van.de eerste.maand.spuiten (als ik het goed begreep). Is de gonal niet vergelijkbaar met puregon?

16. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Hey wolfje,

Nog gefeliciteerd!

Heerlijke vakantie gehad in curacao:cool:. Ik ben begin dit jaar naar aruba geweest en ook erg mooi en heerlijk weer daar. Denk wel vergelijkbaar.

Wat irritant die warrigheid bij die artsen, vind t ook niet echt netjes. Maar gelukkig zijn jullie er uitgekomen. Nog 1 mnd aan de pil en dan gaat t beginnen! Ik begin vlg zat met deca en moet dit 12 dagen spuiten en daarna moet ik er nog puregon bij spuiten. Ik hoef tijdens het deca spuiten niet heen voor echo, 6 okt krijg ik de eerste echo. Wordt nu spannend voor ons;).

@Toke: ik ben jaloers:p. Wat heerlijk zeg! Lief van je dat je een kaarsje voor ons opsteekt:). Gaat je buikje al wat bol staan?

17. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Hoi Mien, jij hebt dan, als ik het goed heb, het korte traject van een maand. Wel intensief of niet? Ik hoop het aller aller beste voor je. Dat je deze periode maar een paar, of een super sterkte, goede eicellen mag hebben. Dat het kaarsje van Toke je mag helpen! Ik zal voor je duimen!

Alle meiden veel sterkte!

18. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Welkom terug Wolfje. Heerlijk zo'n vakantie met mooi weer!
    Kan me voorstellen dat sommigen (ook jij) koos voor een curettage, want het wachten is erg zwaar. Uiteindelijk heeft het bij mij eind vorige week doorgezet en is (volgens mij) alles eruit. Heb morgen nacontrole. Ik hoop dat alles goed is. Ik ben wel blij dat ik het op een natuurlijke manier heb laten komen, maar het heeft wel erg lang geduurd. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat ik het zo heftig vond deze dagen. Ben nog steeds erg emotioneel, heel moe en een beetje uitgeblust. Ik denk omdat er zoveel is gebeurd de afgelopen maanden. Ivf, overstimulatie, hormonen, zwanger, miskraam, veel werken en nu even op... Ben de afgelopen twee dagen ook thuis gebleven. Kon echt niet meer. Eerlijk gezegd wil ik de komende periode even geen behandelingen meer. Ik vond het echt heel zwaar. We hebben het geluk dat ik nog een aantal cryo's heb.
    Petje af voor een aantal van jullie die nog veel langer bezig zijn en veeeel meer behandelingen hebben ondergaan. Ik hoop zo voor jou Mien dat het komende maand gaat lukken. Dat je in ieder geval een aantal mooie emmy's krijgt. Of één goede!
    En voor jou natuurlijk ook Wolfje! Nog gefeliciteerd! Ik dacht ook voor mijn 30e zwanger te zijn. Maar het werd op mijn 31e van mijn dochter. Wie weet bij jou ook. Nu kan je ook nagaan hoe oud ik al ben.. haha.. Voel me gelukkig nog wel jonger.
    Geniet van je vakantie Toke!
    Manousch, sterkte met je zwangerschap.
    Hoe gaat het met de andere dames?

Liefs x

19. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Wat heb je het toch zwaar gehad Lili! Alles bij elkaar, wat vreselijk toch voor jullie. Ik ben blij voor je dat alles nu uit je lichaam is, ik hoop dat dat bij de controle ook blijkt. Volg je gevoel; als je even niets wil, dan is dat nu blijkbaar het juiste voor jullie.

Ik wilde ook graag al 5 jaar terug moeder worden, maar het liep anders. Ik heb zelfs getwijfeld of ik nog wel aan IVF moest beginnen, omdat ik mezelf nu echt wel een oudere moeder vind en twijfel nu of ik (na deze zwangerschap) nog zou willen gaan voor een tweede, ik wordt er almaar ouder op. Maar die beslissing hoeven we nu nog niet te nemen. Al mijn (ook jongere) vriendinnen hebben hun gezin al af, van twee tot vier kinderen per gezin. Ik loop achter de feiten aan, zo voelt het een beetje.
    Anderzijds heb ik ook iets van: het is zoals het moet zijn, alles is uiteindelijk goed, alleen ikzelf maak er iets "goeds of fouts" van. Dat is een keuze. (denk maar niet dat ik dat altijd zo goed volhoud ;))

Het kaarsje brand! Bijzonder: ik zat daar in de kerkbank te focussen op de mooie afbeelding van Jezus, en zonder dat ik er over nadacht voelde ik iets in mijn buik kriebelen. Als dat kaarsje voor mij werkt, dan werkt hij vast ook voor jullie!

Wolfje, ik heb geen verstand van de verschillende medicijnen, ik weet alleen wat die van mij voor mij deden, ik heb geen Gonal gebruikt.

Grote groet allemaal, met deze internetverbinding zoek ik jullie af en toe gewoon op....

20. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Lili, fijn dat het toch natuurlijk op gang gekomen is. Knap dat je het geduld nam om je lichaam het te laten regelen. Kan me voorstellen dat je er emotioneel over bent. Het is allemaal niet niks. Ook heb je nog hormonen in je lijf, waardoor je je wellicht toch nog iets zwanger voelt, terwijl je weet dat je dat niet meer bent. Je hebt je lichaam de kans gegeven, maar gun jezelf ook de kans om op adem te komen en weer vol te raken met energie. Het heeft je veel energie moeten kosten. Vind het idd ook nog altijd erg naar voor je. Wat Toke inderdaad zegt: volg je gevoel. Ik ben alleen al tussen de IUI behandelingen 2 x gepauzeerd. Een keer 6 maand en een keer een jaar.

Vind het fijn van jullie tereugkoppeling te mogen krijgen dat ook jullie eerder moeder hadden willen worden. Ik denk soms ook dat als mijn twee zwangerschappen hadden doorgezet, dan had ik nu een kindje van bijna 4 en een baby. Jammer dat dat niet zo heeft mogen zijn. Dat geldt natuurlijk voor veel van ons. Als....

Toke, wat lief dat je het kaarsje voor ons allemaal gebrand hebt. Wat mooi dat je er ook zelf iets bij voelde. Lijkt me zo bijzonder als je een teken van leven op die wijze mag voelen. Geniet er lekker van meis. Je hebt het verdiend.

Nou meiden, met dit weer verlang ik echt weer terug naar Curacao... Het is echt slecht weer hier. Neem wat zon mee terug, Toke, als je weer terug gaat naar Nederland.

Ps. Had verwacht dit weekend ongesteld te worden. Had wel iets wat oud bloed, maar maatregelen waren niet nodig. Kliniek had ook altijd gezegd dat je pas mag aanmelden als je 'echt' bloedverlies hebt. Hoop niet dat het zo weinig was dat het wel een periode was en ik me niet aangemeld heb... Ik kijk het nog even aan...

Veel liefs aan jullie allemaal.

Deel Deze Pagina