@lili: wat fijn dat t toch uiteindelijk op gang is gekomen. Wel sh*t dat je je zo naar voelt. Het is ook niet niks allemaal natuurlijk. Goed aan je jezelf denken en doen waar jij je goed bij voelt meid. Hoe was de nacontrole gister? @toke: vandaag zit je alweer op de 16 wk. Gaat ook erg snel bij jou zeg. Lief van je dat je ook een kaarsje voor ons hebt opgestoken en bijzonder dat je het in je buik voelde kriebelen. @wolfje: wat bedoel je eigenlijk met het korte traject? Ik ben 5 wk aan de pil geweest en moet zondag beginnen met de deca en dat 12 dg prikken en daarna ook nog puregon erbij spuiten voor 7 dagen en dan echo en dan wordt t spannend. Is het voor jou weer heel anders dan? Ik ben trouwens erg benieuwd hoe t met pat gaat. We hebben al lang niets van haar gehoord. Pat waar ben je? @merah: Hoe gaat t met je rug? Nog 1,5 wk werken en dan verlof toch? @manousch: wanneer begint jou verlof en hoe voel je je? Nog steeds weinig puf? @all: ben erg blij dat ik zulke leuke en lieve 'forumvriendinnetjes' heb. Als ik me niet zo goed voel, dan weten jullie me vaak wel weer op te vrolijken. Fijn dat we er voor elkaar zijn. Hoe gaat t met de rest van de meiden?
@ Mien: Waarschijnlijk gooi ik alles door elkaar. Heb gewoon nog zo weinig kennis over IVF. Als ik hoor dat je 5 weken aan de pil bent geweest, dan denk ik dat jij vast ook het lange traject hebt. Volgens mij is het korte traject namelijk als je die periode van de pil overslaat.... Correct me if I'm wrong!! @ Lili: Voel je je al wat beter? Wil de overstimulatie al een beetje wegtrekken? Hoorde net dat het komend weekend weekend mooi weer wordt, dus ga maar lekker genieten en een beetje energie opdoen van de zon. Heel veel sterkte, meid!! @ Hier: Ik heb (als het goed is) zaterdag een echo om te kijken of ik deze maand mag beginnen. Ze hebben alleen op mijn voice mail ingesproken een afspraak voor vrijdag, terwijl ik heb aangegeven dat ik vrijdag i.v.m. examen voor een cursus niet kan. Heb dus net maar een mail gestuurd, aangezien ze telefonisch niet bereikbaar zijn. Ik hoop dat ze het willen omzetten. Anders toch nog een maandje wachten. Even afwachten dus....
Hier idd nooit aan de pil geweest. Gewoon 1e cyclusdag beginnen. Uitgangsecho en vanaf dag 3 spuiten... Hier alles goed. Ben misschien niet zo spraakzaam, want ik ben errug moe... Ben het een beetje zat. Niet het zwanger zijn, maar alles eromheen. Het liefst ben ik gewoon thuis. Een beetje scharrelen en verder niets. Ik hou jullie allemaal in de gaten hoor!!!
hoi meiden, fijn dat jullie met me meeleven. doet me goed. ik hoop dat je afspraak verzet kan worden wolfje zodat je deze maand kan beginnen. ik ben bij deze ivf ook niet aan de pil geweest, maar bij mij was het anders omdat ik eigenlijk ivf in de natuurlijke cyclus zou doen. Uiteindelijk vanaf dag 8 begonnen met spuiten tot bijna twee weken erna. (was dus niet meer in de natuurlijke cyclus). Ik heb trouwens geen overstimulatie meer hoor. Gelukkig ben ik daar vanaf. Gisteren dus controle gehad. Buiten het baarmoederslijmvlies (6mm) was ik schoon. Dit zou vanzelf komen.. Alles zag er verder goed uit van binnen. Ze vonden me alleen er bleek. Ze zei dat het heel normaal is dat ik emotioneel ben deze dagen omdat het toch een rouwproces is. Ook al heb je je rationeel al bij de miskraam neergelegd. Voor mij gevoel had ik dit al zeker geaccepteerd. Blijkbaar doen je hormonen veel tijdens zo'n miskraam. Vandaag vertelde ze me aan de tel. de uitslag van hcg = 26. Heel stuk lager dus, maar moet wel naar 2 of lager. Dus over 2 a 3 wk nog een bloedonderzoek. HB was goed. Maar ik moest extra vitaminen gaan slikken om weer op krachten te komen. Volgens haar kon dat nog wel weken duren... Fijn! Kan ik me bijna niet voorstellen. Dacht over een paar dagen wel weer de oude te zijn. Maar we zien wel. Spannend Mien dat je dit weekend mag beginnen met prikken en dan over een paar weken hopen dat je een paar mooie eicellen mag hebben. Merah, kan me voorstellen dat je soms geen puf hebt. Je kunt bijna van je verlof genieten! Toke, lekker genieten van je vakantie! Knuf voor jullie en de andere meiden.
Wat 'goed' Lili dat je Hcg alweer zo ver gedaald is!!! Ik hoop dat je je ook snel een stuk beter gaat voelen, zowel lichamelijk als geestelijk. Ik herken helemaal wat je zegt. Na mijn miskraam wist is verstandelijk ook heel goed dat het vruchtje gewoon niet goed is geweest en dat er nooit een kind uit had kunnen groeien. Maar tussen de oren werkt dat toch anders. Dan moet je echt even afscheid nemen. 'U gaat terug naar af en ontvangt geen 10.000 gulden...'
Hallo meiden, ik deel helemaal de mening van Mien. Wat zijn jullie toch lief, begripvol en een steun voor elkaar! Zelf ben ik even wat minder in de picture maar ook daar hebben jullie begrip voor. Dankje! Toke, gaat nu ook snel voor jou he! 16 weken . Fijn dat je z'n steun ervaart bij je geloof en hier voor anderen iets in wilt betekenen. Weet zeker dat je kaarsjes met alle liefde zullen branden. Lili, het is inderdaad een heftige periode. En onderschat de hormonen niet, helaas..... Zelf voelde ik me pas weer een beetje mens na 6 - 10 weken. Enige voordeel was dat ik toen 7 kilo ben afgevallen. Maarja de reden is dan wel minder. (en mijn borsten waren toen verdwenen, haha) Mien, ik dacht dat je schreef de 24e te starten met deca. Dat is toch morgen en niet zondag. Misschien een klein detail die me opviel maar zou zonde zijn als je je zou vergissen. Ben benieuwd hoe je gaat reageren op de stimulatie, ondanks de opmerkingen van de artsen gaan we voor een mooie tros eitjes en daarna voor top emmy's Wolfje, goed dat je ook eindelijk kan beginnen met het IVF traject. Jullie hebben ook erg lang gewacht. En ik snap je opmerkingen over je leeftijd, maar beter laat dan nooit!!! Zelf had ik ook de droom voor mijn 30e zwanger te zijn. Ben nu ook inmiddels 33. En als het mij goed bevalt komen er zeker nog meer hoor. Dan maar een iets oudere moeder....maar wel jong van geest Merah, knap hoor dat je tot 36 weken blijft werken! Kun je nog concentreren op het werk? Zelf heb ik daar veel moeite mee. En mag ik vragen wat je allemaal zat bent? Hier gaat het wel goed, op wat klachtjes na. Ook ik hoef nog maar twee weken te werken en mag dan met verlof, heerlijk . Liefs en een fijn weekend allemaal
Hoi dames, Ik heb al een tijdje niks laten horen maar zat even helemaal in de rats. Ik had sinds vorige week bruinverlies dus was echt bang want in mijn gedachte was dit niet "normaal". Heb 2 echo's gehad en op de 2de echo zag ik een harslag! Dus was helemaal blij. Maar omdat ik onder behandeling was bij een ander ziekenhuis had ik daar ook nog een afspraak voor een vrfoege echo. Alles was goed, wederom een echo maar toen kwam ik dus thuis en ik naar de w,c zat er dus echt donker rood bloed in mijn onderbroek dus ik weer helemaal in de stress. Kreeg ik daarna ook nog een gemene kramp dus ikd acht dit is echt niet goed. Had die avond nog bloedverlies en de volgende dag veel bruin met klontjes dus ik heb gelijk weer het ziekenhuis gebeld maar kon pas de dag erna komen omdat ze die maandag bloed hadden afgenomen(was 15125) en ze konden pas na 48 uur weer vergelijken. Naja dat moest dan maar. Volgende dag vol goeie moed erheen want ikd acht ze doen ook vast weer een echo (wat ze ook had gezegd) en ikd acht als ik maar een hartje zie en het is gegroeid is alles goed. Nou ze wilde allemaal formulieren invullen en zat maar te zuchten en toen zei ze doodleuk ja we doen alleen een bloedtest en aan de hand daarvan misschien een echo.Dus bloedtest gedaan en de uitslag was 18419. Niet verdubbeld dus. En toen zei ze ja dan moeten we er vrijdag maar weer eentje doen en dan maandag een echo. ik was inmiddels thuis en was compleet overstuur en dacht dat is een miskraam. Mijn vriend heeft op internet gekeken en iets heel interessants gevonden namelijk dat je hcg niet meer elke 48 uur verdubbelt boven de 6000 maar gemiddeld elke 4 dagen. Dat gaf me weer wat hoop. Het bloedverlies was inmiddels gestopt. Dus ik ben de volgende dag naar de huisarts gegaan en een echo geeist. Ze konden dat in dat centrum gelijk doen en woohoo een hartslagje en hij/zij was gegroeid. Alles was goed en daar hebben ze ook eindelijk ze oorzaak gevonden van het bloeden. Er zit een soor van bloeduitstorting maar dat was kleiner dan het zakje waar de baby in zit dus we hoefden ons geen zorgen te maken. Ik vind eht echt belachelijik dat die verpleegkundige ons zo in de stress kon laten zitten. Snap ik niet. Nou dit was dus mijn lange verhaal. @wolfje: Ik had een lange cyclus dat betekend dat je eerst aan de pil gaat. Toen heb ik lucrin gespoten toen gonal-F 150 mg en toen mijn triggershot 36 uur voor egg pick up. En 4 dagen voor de terugplaatsing heb ik crinone gel moeten inbrengen sochtends en savonds.. Alle andere meiden succes met jullie zwangerschap of het zwanger worden. XO
@ Kim, wat een stress. En wat weinig invoelend van die verpleegkundige! Blij te lezen dat de bloeding niets met de zwangerschap te maken heeft en dat je kleintje groeit zoals het hoort bij je termijn, hoever ben je nu precies? Ik mag dan wel als toerist een bezoekje hebben gebracht aan een kerk, maar het is niet zo dat ik heel vroom of gelovig ben hoor! Ik vond het zelf ook wel een beetje zo klinken toen ik het terug zat te lezen. Ben wel gelovig opgevoed en heb er ook respect voor. Ik heb echter mijn persoonlijke vorm gevonden en daar staat de kerk verder los van. Als ik een kerk bezoek op vakantie en ik kan voor iemand een kaarsje branden, dan doe ik dat altijd wel, gewoon om het gevoel te hebben dat je iets voor iemand doet. Dat alleen al is een meerwaarde. Dat het moge werken voor ons meiden! Wat me zo verrast is het respect wat mijn zwangere buikje hier in het buitenland oproept. Mensen zijn heel lief en zorgzaam voor me. Ik zei nog tegen mn vent: Ik had die steun eigenlijk harder nodig toen ik al die jaren zo vruchteloos bezig was om zwanger te worden. Maar toen stond het natuurlijk niet op mijn voorhoofd geschreven. Zo'n vreemde gewaarwording, niet echt eerlijk! Ja inderdaad Mien en Manousch, hier alweer 16 weken. Ik vind het zelf ook heel lang klinken. Straks die spannende 20-weken echo! Na die tegenvallende combinatietest zie ik daar wel een beetje tegenop.... Mijn klachten zijn nu wel fijn weg, al voelt mijn buik na het eten wel erg strak aan Ik heb trouwens ook een kleine twee weken aan de pil gemoeten voor de ivf, ze noemden dat toen volgens mij wel "verkort"! Omdat ik nog geen twee weken daarvoor ongesteld was geweest, was de bloeding toen ik stopte met de pil ook heel licht, bijna niet zelfs. Omdat ik daar toen navraag over deed bij de verpleegkundige hebben ze een echo gemaakt of ik het nu wel of niet als ongesteldheid moest tellen. Dat was toen wel zo, al ben ik toen hierdoor wel een dag later begonnen met spuiten. Merah en Manoush, jullie sterkte met de laatste loodjes (letterlijk zelfs!), ik hoop dat er zo min mogelijk klachten bij komen kijken. Spannend hoor, straks je kleintje in je armen! Zo leuk voor jullie.....
Goh Kim, wat een verhaal zeg. Is toch ongelooflijk dat ze zo oninvoelend kunnen zijn. Juist op z'n afdeling verwacht je meer begrip. Maar gelukkig is alles goed met jullie. Sammy, proficiat.... zo te lezen heb je een positieve test! Wat fijn voor je meid. Toke, zo te horen begint je buikje dus al te groeien. Dat is een fijn gevoel he als je al iets kunt zien en vooral als mensen het als een zwangerschap herkennen. Geniet er van! De 20 weken echo vonden wij ook erg spannend. Vooral omdat ze heel duidelijk aangeven dat dit geen echo is voor plezier maar ze bewust gaan kijken naar mogelijke complicaties. Je kleintje wordt helemaal doorgenomen en alles wordt op 100.000 tig dingen gecontroleerd. Ondanks de spanning (en bij jullie nog extra i.v.m. vooronderzoek) blijft het wel altijd bijzonder om een glimp op te vangen van je kleine in de buik .
Lieve meiden, hier even een kort berichtje. Schiet zo lekker naar buiten om van het mooie weer te genieten. Manousch en mien, ik had de eerste forumwisselingen tussen jullie gelezen en natuurlijk alle nieuwe berichtjes. Zat zo eens te denken aan alle dingen die we meemaken en allee diverse en emotionele berichten, soms uitzonderlijk gelukkig, soms intens verdrietige berichten. Soms vind ik het allemaal zo byzar wat een kinderwens en een zwangerschap allemaal aan emoties bij de vrouw teweeg brengt. Ik vind het erg mooi dat steun en troost bij elkaar vinden en een luisterend oor voor kunnen zijn. Bijzonder dat je op zo'n intens en emotioneel deel van je leven de mensen om je heen mag hebben die je volledig begrijpen en waarbij je op hun oordeel kunt vertrouwen. Ik wil eigenlijk even aan iedereen kwijt dat ik echt trots benop 'ons'! En erg blij ben dat we dit met elkaar kunnen en mogen delen!! Dank jullie wel voor alles!
@lili: wat fijn dat het hcg gedaald is. Nu flink aansterken zowel lichamelijk als geestelijk. Hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen. Goed om jezelf denken! @manousch: wat goed dat je zo oplettend bent, ik heb net snel het prikschema bekeken en ik moest idd vandaag beginnen. Dus heb zojuist de eerste deca gezet. Dank je. @kim: wat een stress zeg. Vind t ook echt belachelijk dat zij dat niet wist van t verdubbelen van het hcg. Moet zij toch weten. Gelukkig zit t toch goed en weet je wat de oorzaak is. Wat een opluchting. @merah: sterkte meid en nog even en dan gelukkig verlof. @wolfje: hoe is de echo gegaan vandaag? @toke: geniet nog maar lekker van je vakantie. Nog steeds mooi weer daar? Hier is het ook erg lekker weer, heerlijk genieten van het zonnetje. @sammy: van harte gefeliciteerd!!!
Ik heb maandag de echo, kon niet eerder terecht. Maar aangezien ik niet zoveel spannende verhalen heb als jullie had ik dat niet vermeld. Lief dat je er aan dacht! Tof dat manousch het in de gaten had dat je vandaag moest prikken. Scherp en meegaand. Zo scherp was ik nit. Sorry! Ben benieuwd naar de reacties van de anderen op je vorige mail. Wens iedereen het beste toe! Hoop voor je, Mien, dan je nu de komende periode je topmaand mag hebben. Succes met spuiten! En op naar de sterkte, gezonde eicel!
@wolfje: hoe ging je echo vandaag? Ik hoop ook voor jou dat oktober een topmaand wordt voor jou. Hoe gaat t met de rest van de dames? Het is hier RUSTIG!!!!
Echo was goed. Veel eitjes links en rechts. Mocht dus beginnen. Eindelijk. Deze maand zal nog niet spannend zijn, maar de volgende wel denk ik.. Heb nu mijn aandacht even op woensdag, dan gaat mijn verstandskies eruit. Nog nooit was laten trekken. Hoop maar dat het meevalt...
Mien, vond het zelf ook erg knap dat het me was opgevallen . En dat terwijl ik juist de laatste tijd steeds afweziger ben. Hoe gaat het met het prikken? Merk je er iets van? Hoop dat je er goed op reageert!!! Wanneer heb je de eerst follikelmeting? Wolfje, waar in het traject zit je nu precies? En waar mag je nu mee beginnen dan? Wel super dat je zowel links als rechts eitjes hebt . Hebben ze je niet gezegd hoeveel er momenteel aan het groeien zijn? Ps, ik ben ook trots op ons
Moet dit even kwijt. Ben boos, verdrietig en teleurgesteld. Het is feestweek bij ons in het dorp en mijn man is za, zo, ma en vandaag heen geweest. De eerste dagen heeft hij rustig aan gedaan met het bier drinken (tenminste dat zei hij, ik was niet mee) en dronk tussendoor water. Maar hij komt net thuis, staat te wankelen op zijn benen, kijkt raar uit de ogen en valt niet fatsoenlijk mee te praten en gaat meteen op bed. Dus zo goed als dronken. Hij is vanmiddag om ong half 2 weggegaan en heeft dus niets anders gedronken dan bier en jawel 2 glazen water. Pissiger kun je mij niet krijgen he:x!!! Ik denk overal om, zoek alles op op t net, moet spuiten, goed rust nemen en mijn vitamientjes nemen. Ik doe er gewoon alles aan. En hij zit gewoon zijn zaadcellen te verpesten. Ze denken dat t bij ons niet wil omdat het ws aan mijn eicellen ligt, maar zeker zijn ze er niet van. Het kan zo zijn dat t aan zijn zaad ligt. En hij verpest t gewoon. Heb net een stuk gelezen dat als je in 1x teveel alcohol drinkt, al t zaad kapot/slecht of dood kan gaan. Had hem dit ook al mede gedeeld, maar het is toch lang leve de lol blijkbaar. Snap t niet, want hij is verder erg lief, maar dat hij dit doet! We hebben nog maar 2 kansen. Ben gewoon erg verdrietig en teleurgesteld in hem... Dat hij dat risico wil lopen.
Lieve Mien, ik heb het te doen met je meid. Maar maak van je hart geen moordkuil. Bespreek het met hem en laat hem weten wat het met je doet. Aan de andere kant... Mijn man rookt en stopt daar ook niet mee. Dus bij mij hebben gesprekken helaas niet geholpen. Snap je frustraties volkomen!! @ manousch: ben pas sinds zondag aan de pil. 9 okt moet ik deca spuiten. Als ik ongi ben weer na vu. Dus nu even een rustig maandje. Denk dat het aantal eicellen dat ik nu heb ook niet telt. Ws meer ter info. Hoe gaat het nu met je? Hou je het nog een beetje vol? @ hier: vandaag 2 verstandskiezen laten trekken. Heb me voorgenomen dat het minder eng en pijnlijk is in vergelijking tot de punctie die voor de deur staat. Heb geen pijn gehad en de verdoving werkt volgens mij nog wel een beetje. Ben wel verschrikkelijk moe, dus ben om half vijf lekker weg gegaan van mijn werk om thuis nog even heerlijk in de zon te kunnen liggen. Heb heerlijk geslapen!
Mien, mijn man heeft al die jaren gewoon doorgerookt, ondanks alles. Ik begrijp je boosheid en verdriet. Ik deed voor mijn gevoel ALLES om zwanger te raken en het voelde of hij de boel gewoon aan het boicotten was. Sterkte meid.