Ik heb t met hem uitgepraat. Hij had er toch wel spijt van en gaat nu ook wat meer energie in mij steken, want dat bleef er ook een beetje bij. En dinsdag was gewoon voor mij de druppel. Hij is erg veel met zijn hobby bezig en daardoor liet ie mij maar een beetje links liggen en deed al helemaal niets meer aan t huishouden. Denk dat de boodschap wel goed is overgekomen, want heb hem zeker goed op zijn donder gegeven, en terecht! @wolfje: hoe gaat t nu? 2 verstandskiezen eruit? Valt wel mee he, lang leve de verdoving. Wel goed dat er veel eitjes al klaar liggen. Nog even en dan mag je ook beginnen met prikken. Ik word denk ik mogen of zondag ongi en ga donderdag heen voor echo en dan starten met de puregon. Ben ook erg benieuwd of er genoeg eitjes voor mij klaar liggen. @merah: Jij had dus ook last van zo'n man die er wat nonchalant mee om ging. Denken dat er niets mis is met hun spulletje! Laatste werkdag voor jou toch? Kijk je wel naar uit denk ik. Hoe gaat t met je rug? @manousch: ik merk eigenlijk niets van de deca. Ik heb volgens mij wel al een opvlieger gehad. Ik had echt meer last van de pil, kan daar echt niet tegen. Ben dan best depri, geen libido(wat ik normaal echt wel heb) en ben continu aan t zeuren en val overal over (figuurlijk).
Lol mien daar had ik ook last van geen libido .raar en die opvliegers . kijk niet uit naar de overgang pfff
Mien misschien dat je mannetje wat getest is door het hele if gedoe en hij wat ontspanning zoekt. beetje stom omdat hij het kan verknallen maar daar denken die mannen volgens mij soms niet echt bij na als je ze het niet verteld. de mijne deed hetzelfde totdat ik hetzelfde deed als jij goed op zijn sodemieter geven haha. Heb vandaag weer een echo gehad 7weken en 4dagen woohoo ja bannen klopt niet. hartslag van 157 dus allemaal goed. nog een paar weekje en dan eindelijk over die 12 weken alhoewel ik denk ik pas rustig ben als ik mijn kleine spruiten in de armen sluit! @wolfje nou ik heb liever 100x de punctie dan verstand kiezen trekken wat een drama is dat
Hier ook liever punctie dan verstandskies. Eerst kies brak af, en moest uitgesneden. Tweede kies zat een ontsteking onder waardoor de verdoving niet werkte. Kaakchirurg begon te snijden, ik schreeuwen: wha! Dat voel ik allemaal nog! Ben flauwgevallen en werd wakker onderop het gedeelte van de stoel waar normaal je voeten liggen (naar beneden gegleden). Daarna was het humeur van de kaakchirurg voor de rest van de behandeling verpest geloof ik. Hij kon alleen nog maar snauwen...
Ben ik weer! Had ik goed gedaan he, die zon naar Nederland! Alleen hier is ie alweer uitgestraald Mien, heel herkenbaar en super frustrerend zo'n vent. Mijnes was alleen in de dagen om de punctie gestopt met zn biertjes. Ik vond dat al heel wat! Maar als je ziet wat wij vrouwen ervoor doen....... Fijn dat je zo'n boel eitjes hebt Wolfje, dat is toch een positief begin! Doordat ik zo lang niet ingelogd ben geweest duizelt het me een beetje aan de info die jullie hebben geschreven. Heb dan moeite om het goed te onthouden en het uit elkaar te houden. Komt ook nog eens bij dat ivf behandelingen bij andere vrouwen vaak zo anders zijn dan bij mij, andere medicijnen, procedures, termen. Ik weet dan eigenlijk niet zeker of ik het wel goed begrijp . Kom misschien wat klunzig of onattend over en dat is niet mijn bedoeling. Hier: ik voel me kiplekker. De eerste drie maanden + bijbehorende klachten zitten erop. De vakantie heeft me goed gedaan en zit vol energie. Die 20-weken echo komt met een paar weekjes en die vind ik toch wel wat spannend, maar als het zover is kom ik er vast nog even op terug bij jullie. Oh ja, ik vind dit ook een superfijn topic! Het gaat echt ergens over en er is ook veel invoeling. Ik klets ook wel mee in een ander topic, maar daar is het soms zo onbenullig en daar heb ik dan geen zin in. Dat dit topic ons zo goed bevalt hebben we helemaal aan onszelf te danken, dus mijn complimentjes en mijn dank dames!!
Welcome back Toke!!!! Hoop dat de vakantie de rust heeft gegeven die je nodig had. Nog even en je 20-weken echo staat alweer voor de deur. Dat gaat hard zeg!!!
Ja zeker, het was zeer ontspannend. Voel me ook echt weer relaxed nu en fit om lekker te werken. Ja, die 20-weken echo bijna...spannend. Jij zit nu lekker thuis he Merah? Wat lekker joh. Ik wil tot eind januari blijven werken. Ben uitgerekend op 8 maart, dus ik hoop dat ik dat een beetje reëel inschat.
Heej Mien, Goh wat een gedoe met Mienman. En wat fijn dat jullie het hebben uitgepraat. Ik zou ook echt pissig zijn en begreep je frustratie volkomen. Die van mij heeft het een keer gepresteerd om een joint te roken voor de iui behandeling . Heel naïf denken dat het weer snel uit zijn zaad zou zijn. Nou niet dus! 3 maanden kan dat effect hebben op het zaad. Maar de uitslagen waren gelukkig toen allemaal boven gemiddeld. Maar toch was het zeer frustrerend dat hij maar deed waar hij zin in had en ik op alles lette. Gelukkig is dat later bijgetrokken en nam Manouschman ook zijn verantwoordelijkheden. Volgens mij zijn mannen wat trager daarin. En volgens mij werkt het heel goed als ze op hun kop krijgen van ons vrouwen, hahahaha. Kim, wauw bij jou schiet het ook aardig op. 8 weken, jhuuuuhjjjj Toke, toppie dat je beter begint te voelen. Het 2e trimester is echt super en geniet er maar lekker van meid. Hier, vandaag de laatste werkdag. JOEHOEEEEEE, nu lekker genieten van mijn verlof met de beentjes in de lucht, overal op de koffie en lekker babyshoppen
Jij ook al lekker vrij Manousch? Heerlijk aantutten dan! Het tweede trimester vind ik inderdaad helemaal rozewolkerig. Dat wilde ik de eerste maanden ook wel, maar toen voelde het toch echt een beetje als overleven.... Ik wil zeker niet klagen hoor, want het is het natuurlijk waard. Ik had het zo erg alleen niet verwacht! Kim, hoe voel jij je nou?
@kim: wat fijn dat de echo goed was! @toke: wat goed dat de vakantie je zo goed heeft gedaan. En gelukkig geen kwalen meer en dus nu echt heerlijk genieten. Wat spannend, bijna de 20 wk echo. Hoop dat alles er mooi uitziet. Wil je ook weten wat t wordt? @merah: heerlijk aan t genieten van je verlof? Gaat nu echt snel he. @manousch: jeetje, dat was ook wel een 'beetje' stom van je man zeg. Lijkt dat bijna elke man zo naief is. Maar idd ff goed aanpakken helpt wel. Wat heerlijk dat je nu ook verlof hebt. Geniet nog maar ff van de rust. Ik ben gister heen geweest voor echo en alles leek goed. Ze kon t niet helemaal goed zien, want blaas zat alweer vol en darmen zaten er wat voor. Maar bms was mooi dun. Ben sinds gister ook begonnen met de puregon en mag woensdag weer komen. Het wordt echt spannend nu. Waar zijn de rest van de meiden? Ben benieuwd hoe t met lili gaat.
Hallo dames, Ik ben er weer. Ik had even niet zoveel puf om te mailen. Misschien ook omdat ik deze periode niet met behandelingen bezig ben. Maar ik lees jullie verhalen wel hoor. Maar ik ben blij te horen dat het goed gaat met jullie. Wat groeien de baby's al snel van de zwangere dames. Althans in weken dan. Goed hoor! Lekker van je verlof genieten Merah en Manousch! Fijn dat je nu wat meer kunt genieten Toke! Kan me voorstellen dat het in het begin nog allemaal zo onzeker voelt en dan ook nog kwaaltjes erbij hebt. Maar wees trots op je buik(je). Het gaat bij jou ook al snel Mien. Ben heel benieuwd naar woensdag!! Ik duim voor je!! Hier weinig nieuws. Gelukkig gaat het een stuk beter met me. Ik heb mijn energie weer terug en heb ik geen bloedingen meer. Binnenkort nog een keer bloedprikken voor mijn hcg waarden. Verder ben er even helemaal niet mee bezig. Genieten van mijn gezinnetje en uitkijken naar een midweek in de herfstvakantie. Ik leef met jullie mee! Ik ben ook blij met dit forum. Knuf voor iedereen.
Hoi dames, ik was idd ook de stille lezer. Hier gebeurde niet veel, dus ik volg rustig jullie berichtjes. Manousch en merah geniet van jullie verlof! Toke, heb jij vandaag de echo gehad? Over vergis ik me in de datum? Mien, voor jou ook spannend, schiet al lekker op. Succes woensdag. Lili, fijn te horen dat het weer wat beter met je gaat. Geniet lekker van je gezinnetje en straks van je welverdiende vakantie! Kim, klinkt ook allemaal goed bij jou. Fijn! Hier gaat alles goed. Rustig aan de pil. Heb er wel een super kort lontje van, dus hoor regelmatig thuis : neem nog wat hormonen! Zondag start ik met deco. Ik tuf dus rustig door, voorlopig nog geen spanning. Vandaag gelezen dat vriendin vrijdag is opgenomen met zwangerschapsvergiftiging, maar ze is pas 26 weken en 2 dagen. Kindje ligt al 2 weken achter. Daarnaast weegt ze pas 650 gr. Geen idee of dat normaal is. Ze moet nu plat in ziekenhuis en krijgt spuiten om voor kindje de longenrijping te stimuleren. Wat is een gezonde zwangerschap toch een wonder en een mooi kado. Zwangere dames, doen jullie rustig aan. Ik duim voor jullie een gezonde zwangerschap tot en met de bevalling.
Meiden voel jullie vrij om te schrijven wanneer jullie willen. Ook ik volg soms alleen zonder overal op te reageren. Als ik ergens niet over mee kan of wil praten doe ik dat ook niet. Dat is het mooie en vrijblijvende aan dit forum. Maar wel fijn zo af en toe iets te horen . Goh Wolfje, wat schrikken van je vriendin. Wat blijven die kleintjes toch kwetsbaar. Ik zal vanavond een kaarje voor haar opsteken en hopen op een goede afloop.
Lief van je Manousch. Ze had vannacht weer een paar echo s gehad. Waarden gaan snel achteruit, waarschijnlijk komt ze op afdeling neo. Ze is in handen van professionals, meer kunnen we niet doen. Wat is een leven toch kwetsbaar. En respect als je niet op alles reageert Manousch. Geniet maar lekker van de laatste weken met je zwangere buik. Zorg maar dat je straks veel energie hebt! Fijne zondag allemaal.
Goedenavond dames! Manoesch en Merah: Al de dagen aan het aftellen? Hoe is het met Mien? En wolfje voel jij je ook zo up and down door de pil? Dat had ik ook. Hormonen gek word je ervan. Lili: Wat ga an jullie nu doen? Of moet je wachten totdat je HCG uit je bloed vedwenen is? Hier gaat het nog steeds hetzelfde. Zat er gisteren even helemaal doorheen. Ik heb nog steeds elke dag veel bruinverlies en het maakt me helemaal gek. Ik wil geen seks want dat is het 2x zo erg. Sommige momenten vind ik er geen reet aan en dan voel ik me zo slecht naar het kindje toen. Ik ben zo waanzinnig bang dat het fout gaat. Kan niet wachten tot de volgende echo. Ik snap er gewoon niks van. Sorry ik ben aan het zeuren maar iedereen om me heen snapt niet wat ik voel of waar ik me druk om maak want dit hoort erbij hoor ik dan. Nou ik vind het niet normaal.Kan toch niet gezond zijn elke dag bruinverlies. nu al 3 weken lang..... Trouwens ik heb net een nieuwe baan. Heb ze niet verteld dat ik zwanger ben. Wil absoluut wachten tot week 12 eigenlijk of moet ik ze uit fatsoen het nu al vertellen? Het rotte is dat het maar een 6 maanden contract is en ze willen als alles goed gaat het daarna verlengen. nou loopt het af in april en ik ben uitgerekent in mei dus an me niet voorstellen dat ze dat doen. Ik weet niet goed wat ik er mee aan moet... Iemand tips? Nou prettige maandag voor jullie voor mij is hij haast voorbij en kruip ik mijn bedje in. Doei meiden xxxxx
Hoi Allemaal, Wat een verdrietig verhaal over je vriendin Wolfje, lijkt me echt vreselijk. Dat maakt die 20-weken echo zo spannend, dat er zomaar zoiets uit kan rollen. Ongelooflijk, wat een afschuwelijke wending in een zwangerschap... Ik moet lachen om de opmerking "neem nog wat hormonen!" ik houd daar wel van. Maar tegelijkertijd vind ik het super irritant als mijn gevoelens met zo'n opmerking overdreven gevonden worden. Als er iets is dat het nog erger kan maken...... maar toch grappig . Mien, ik vind het zo spannend nu worden voor je! Wat staat er nu op de rol, wanneer gaan ze weer kijken? Kim, dat bruinverlies maakt je vast erg onrustig, wat vervelend zeg. De hele wereld zegt vast al dat het echt niets hoeft te betekenen, maar volgens mij wordt iedere aanstaande moeder daar toch onzeker van. Wanneer heb je de volgende echo? Je zwangerschap is in eerste instantie toch echt jouw privézaak en als jij liever de eerste paar maanden achter de rug hebt, voordat je het gaat vertellen op je werk dan is daar helemaal niets mis mee en ook jouw goed recht. Er is wel minimale termijn waarop je het moet gaan vertellen, maar die ligt zeker niet onder de 15weken, voor zover ik weet. Ik meen dat die zelfs best laat is, maar zoek het voor de zekerheid even op. Staat misschien ergens hier op het forum, staat me wel iets van bij. Ik zou in jouw plaats ook liever wat wachten, ik vond die spannende weken echt voor onszelf en de mensen die ons na staan, een werkgever hoort daar niet bij. Ik begin het nu (18 weken) steeds meer te vertellen aan mensen die wat verder van me af staan. Mensen zien wel iets aan mn buik, maar zo extreem is die nou ook weer niet dat iedereen het uit zichzelf ziet.
Ladies, Even snel een kort berichtje. De vriendin met zwangerschapsvergiftiging heeft gister keizersnede gehad. Het meisje is 30cm en weeg 520 gram, maar tot dusver maken mama en kind het goed. Morgen even naar het ziekenhuis. Tot snel. x
Dan is het kindje dus met nog geen 27 weken gehaald! Wat ongelooflijk! Ik ben heel blij te lezen dat ze het goed maken Wolfje, het is allemaal nog zo kwetsbaar..... Ik hoop dat het kleintje het helemaal gaat redden. Loopt moeder nu nog risico's of gaat het gelijk alweer beter zodra ze niet meer zwanger is? Het is wel heftig zeg!
Het is natuurlijk nog een verschrikkelijk risico volle periode. Ik hoop dat ze het beiden halen. De artsen zijn tot dusver niet negatief over de kleine. Mijn vriendin heeft nu onsteking op de plek van de keizersnee en haar waarden zijn niet ideaal, maar ze zijn in handen van de professionals. Ik blijf maar heel hard duimen. De kleine weegt nu 560 gram, dus ze groeit. Ze kreeg niet voldoend voedingsstoffen via de plecenta en mijn vriendin had die zwangerschaps vergiftiging. Maar zij heeft zelf al een niet ideaal lichaam cq gezondheid, dus een zwangerschap was al vanaf het begin een groot risico. Ze heeft een heftige chronische ziekte. Ze wisten dat de baby eerder gehaald moest halen. Dit was alleen wel erg vroeg... Daarnaast is mijn buurvrouw zwanger van een tweeling, twee jongens. Dat is weer mooi nieuws. Ook is een andere vriendin pril zwanger en een oud collega. De ooienvaren zijn dus actief!!
Wat spannend Wolfje. Net een halve kilo is echt heeeeel weinig en over het algemeen is de prognose (ook op langere termijn) niet al te gunstig. Ik duim heel hard dat het snel verder mag aankomen en het geen schade overhoudt!!!