Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Het zit niet mee. Mijn vriendin moet geopereerd eorden omdat de keizersnede ontstoken is. Het lijf van die arme meid zit ook echt niet mee. Sommige mensen krijgen echt te veel voor hun kiezen...

Merah, ik durf ook nog niet echt naar toekomst te kijken voor de kleine. We leven eerst maar even met de dag.

Hoe is het verder bij jullie allemaal? Ik moet nog vier dagen de pil, dus de eerste maand zit er voor het grootste deel op. Mien, hoe is het met jou? Jij ligt een stuk voor op mij. Ben benieuwd hoe het je vergaat. Mama's in spe, hoe gaat het met jullie? Lili, hoest met jou?

2. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Ben ik weer hoor.

@lili: blij dat t weer wat beter met je gaat. Heb je al weer bloedgeprikt?

@wolfje: wat naar allemaal voor je vriendin zeg. Nu ook nog een ontstoken wond. Hoop dat t kindje goed groeit en er niets aan over houdt. Spannnend allemaal, maar helaas niet op een goede manier.
    Voor jou gaat t nu wel spannend worden. Bijna beginnen met spuiten.

@kim: wat erg dat je al 3 wk bloedverlies hebt. Ik hoop voor je dat het een adertje is die vervelend doet. Dat lees je wel vaker. Ik duim voor je meid. Wanneer heb je weer echo?

@Toke: hoe gaat t met jou? Heb je volgende week de 20wk echo?

@merah en manousch: heerlijk aan t genieten van jullie verlof? Hebben jullie alles al zo'n beetje klaar?

Ik ben gister geweest voor echo en er waren links 2 eitjes van bijna 10mm te zien en rechts 1 van bijna 10mm. Totaal zag ze ong 10 eitjes, maar de rest was nog erg klein. Hoop zo dat ze allemaal mee gaan groeien. Hoe ging t bij jullie?

3. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ja spannend Mien! In ieder geval drie eitjes dus en misschien meer. Ik hoop ook dat ze mee gaan groeien, geeft weer extra kansen.....

Wat naar voor je vriendin Wolfje, nee dan zit het zeker niet mee! En ik moet ook steeds aan dat kindje denken die al zo vreselijk vroeg uit zn veilige omgeving is gehaald. Ik hoop ook dat hij zich geborgen genoeg weet te voelen. Op een gegeven moment kan de kangaroemethode toegepast worden, maar ik weet niet vanaf wanneer; beter eerder dan later denk ik.

Ik heb de 20-weken echo pas over kleine twee weken, ben dan zelf 21 weken zwanger. Ik vind het zelf nog heel lang duren en begin er ook echt tegenop te zien. Ze kunnen je zo hard uit je gelukkige roes halen en met vreselijk nieuws komen! Mijn onbezorgdheid is er duidelijk wel af sinds die tegenvallende combinatietest. Daarvoor ging ik overal vol vertrouwen in.... zucht :(

4. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    #944 mien84, 14 okt 2011
    Laatst bewerkt: 14 okt 2011
    @Toke: Balen dat je nog 2 wk moet wachten. Ik duim en hoop dat de uitslag goed is. Ik snap heel goed dat je toch bezorgd ben maar wil je toch ff herinneren aan 99,2 % kans op een gezond kindje:D!!!

Dikke knuffel voor jou:)!

5. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Ik ben vanochtend weer heen geweest voor echo en er zaten links 2 eitjes van 13/14 mm en rechts 2 van 13/14 mm. Ze zag er totaal 6, maar of die 2 nog gaan meedoen wist ze niet. Ik vroeg of ik ms iets meer moest gaan spuiten, maar ze zei dat er dan kans is op overstimulatie:(. Het streven is 10 eitjes en dat haal ik ws bij lange na niet. De arts zei dat we nu niet zoveel spuiten, omdat ze niet wisten hoe ik op de hormonen ging reageren, we kijken hoe deze behandeling gaat en dan de vlg x meer spuiten. Dit is mijn 1 na laatste kans en die gaan we echt niet gebruiken als probeersel:x. Hoeveel eitjes hadden jullie op dag 9 na stimulatie? Wat denken jullie: iets meer spuiten of zo door gaan?

6. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Wat geweldig lief dat je me zo groots een hart onder de riem steekt Mien! Dankjewel....

Nee, dit moet zeker geen probeersel zijn deze poging bij jou, die tijd is voorbij lijkt me wel. Maar toch, gisteren had je het nog over twee/drie eitjes en nu is het bijna t dubbele en ze hebben dezelfde grootte, dat is toch niet mis! Hebben ze al een idee wanneer ongeveer de punctie is? Wanneer ga je er weer voor n echo heen? Jouw verhaal zo kennende zou ik ook de neiging hebben eens wat grotere gokjes te nemen, hoppakee met die eitjes.
    Ik ben niet echt een gezellig vergelijk voor je, had op 7 dagen stimulatie 20 eitjes, van verschillende grootte. Ik voelde me prima en bij mij waren ze (logisch wel) ook bezorgd voor overstimulatie, ik moest toen nog twee dagen doorprikken en daarna pregnyl. Punctie was op dag 11. Overweeg je op eigen houtje extra te gaan spuiten?

7. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Wat spannend Mien. Ik hoop dat je eitjes goed gaan groeien en dat er nog meer bij komen! Wanneer moet je weer voor een echo? Het kan natuurlijk dat er na het weekend meerdere zijn gegroeid. Misschien toch even maandag afwachten? Ik duim voor je!
    Inderdaad heb je natuurlijk de meeste kans op een gezond kind Toke. Heeft Mien helemaal gelijk in.
    Spannend voor jou Wolfje. Ik ben benieuwd hoe het komende weken bij jou gaat.
    Hoe is het met de andere zwangere dames?
    Hier alles goed. Volgende week ga ik bloedprikken om te kijken of het hcg hormoon uit mijn lichaam is. Nee, nog steeds even geen behandelingen voor mij. Half november weer een afspraak in het zh en dan zien we wel verder of we dit nog wel willen. Ik besef me goed dat ik dankbaar mag zijn dat we een gezonde en prachtige dochter hebben. Dus waarschijnlijk zou ik minder twijfels hebben voor een volgende behandeling als ik geen kind zou hebben. Maar misschien verandert dit wel weer na verloop van tijd. Ben ook benieuwd of mijn cyclus binnenkort weer normaal verloopt.
    Fijn weekend voor iedereen!
    Knuffel

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mien, ik zeg met alle overtuiging: NIET meer gaan spuiten! Je hebt dan namelijk kans dat die groten te dominant gaan worden en veel te snel rijpen. Dan krijg je er misschien wel een paar kleintjes bij, maar als die anderen te groot worden kun je de punctie op een gegeven moment niet meer uitstellen. Je schiet er dan weinig mee op, want die kleintjes zijn dan nog niet rijp.
    Duimen is nu dat die van 13/14 zich een beetje koest houden zodat er nog een paar bij kunnen groeien. Dat kan echt!
    Mijn stimulatie ging ook ongeveer zo. Had een stuk of 3 a 4 groten (de grootste was al 17mm) en de rest was nog vreselijk klein. Ik zag de bui al hangen. Uiteindelijk zijn er toch 10 eitjes geoogst, waarvan er 6 zijn bevrucht.
    Volhouden dus!

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier een hele rare dag gehad. Voelde me eigenlijk de hele week al niet goed, alsof er een steen op mn borst lag. Misselijk hoofdpijn-achtig en gewoon erg vervelend. Dacht dat het er wel bij zou horen.
    Vandaag moest ik naar de vk. Blijkt mijn bloeddruk veel te hoog. Allerlei onderzoeken gehad ivm verdenking zwangerschapsvergiftiging. Nu aan de medicatie voor de bloeddruk. Moet nu bijna elke dag naar het ziekenhuis voor urine/bloed onderzoek en mn bloeddruk. Als het erger wordt gaan ze wellicht inleiden. Onze beeb is volgroeid en zal daar niets aan overhouden, maar zwangerschapsvergiftiging is erg gevaarlijk voor mama's...

10. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Oei merah, das schrikken:(! Maar goed dat je een afspraak had staan bij de vk dan. Heb je zwvergiftiging of moet je uitslagen nog afwachten? Ik hoop voor je dat de med's goed aanslaan en t stabiel gaat worden. Goed letten op de seintjes die je lichaam geeft en meteen aan de bel trekken als je je echt niet goed voelt.

@all: ik wacht idd maandag maar af. Ik ga naar jullie luisteren;). Is ws wel t beste, want begin mijn buik al een beetje te voelen. Ws heb ik woensdag de punctie aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah:$.

@lili: ben blij dat t weer goed met je gaat en dat je weer wat positiever bent. Neem de tijd en geniet maar lekker van je kleine meid:).

@kim: hoe gaat t met jou? Nog veel bloedverlies?

Knuf aan iedereen!

11. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Merah, ik schrok van je berichtje. Doe alsjeblieft rustig aan!! Laat anderen het werk je uit handen nemen en vraag als het mogelijk is je moeder of schoonmoeder of iemand anders om je te helpen, zodat je zelf echt goed kan rusten. Wat naar dat je elke dag naar het zkh moet. Ik zal heel hard voor je duimen meid!!!

Toke, meid hoe vertrouwen in jezelf en luister naar je lichaam. Niet naar je verstand luisteren, want die zit nu niet goed op je in te praten. Wij houden er vertrouwen in dat jij een gezonde beeb krijgt! Sorry dat ik nu alles over mijn vriendin schrijf. Dat geeft je wellicht een slecht gevoel, maar onthou dat het kindje gezond is, maar de moeder heeft een heftige chrinische ziekte met dit soort risicovolle gevolgen. Zij kreeg zwangerschapsvergiftiging erbij, maar spuit standaard bloedverdunners (vanwege herseninfarcten die ze op haar 16e en 18e kreeg) daarnaast slikt ze standaard prednison en nog wat meer andere troep. Vergelijk jezelf dus aub niet met haar. Wellicht hadden wij, als wij in haar schoenen stonden, er nooit voor gekozen om het te proberen een kindje te krijgen i.v.m. Alle risico's. Houdt vertrouwen in jezelf!

Lili, hopelijk zijn de laatste hormonen snel je lichaam uit. Geniet tot die tijd lekker van je gezinnetje. Als het weer begint te borrelen, kun je altijd de draad weer oppakken.

Mien, jeetje wat spannend en wat een keuzes allemaal! Het is toch vaak een tweestrijd wel of toch niet.... Ik ben blij dat onze andere forummeiden je de adviezen konden geven die je nodig hebt. Ik heb tijdens de iui ook wel eens meer gesproten voor een periode, maar het heeft me verre van verder gebracht... Ik denk dat het advies dat je krijgt idd de beste is. En al vangen ze er zes. Als ze allemasl voorzien zijn van een eicel en bevrucht raken, dan heb je weer mogelijkheid voor 6 terugplaatsingen. Of ben ik te positief omdat ik nog zo onervaren ben hierin???

Kim, is het al wat rustiger in je lijf? Ik hoop het voor je, meid. Ik hoop dat je snel weer voor de volle 100% kunt genieten van je zwangerschap.

Hier gaat alles goed. Heb nog wel mijn nukken van de pil, gelukkig morgen de laatste... Nog wel deca spuiten en dan afwachten tot de ongi. Drinken jullie nog wel ns een wijntje als je bezig bent met spuiten? Of staan jullie dan helemaal droog?
    Ik hoop heel hard dat deze behandeling aanslaat. Vorig jaar was ik ook rond deze tijd zwanger geraakt. Wie weet lukt het me dit jaar nog een keer, maar dan met een beetje hulp vanuit het VU.

Fijn weekend allemaal!

12. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    @wolfje: gelukkig laatste pil vandaag:). Die nukken, daar had ik ook veel last van. Ms had mienman er t meeste last van :p. Wanneer mag je starten met puregon of heb je wat anders?
    Ik heb bijna geen alcohol gehad, drink sowieso niet veel. Vorige wk heb ik 1 wijntje gehad, maar verder niets meer gehad.

@merah: hoe gaat t nu met je meid? Slaat de medicatie goed aan?

Ik ben superzenuwachtig, moet morgen nl weer heen voor echo. Heb wel t idee dat er nu wat meer aan t groeien is. Merk mijn buik wel af en toe:D. IK WIL SOWIESO 1 MOOIE EMMY IN MIJN BUIK!

13. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Ik spuit nu nog deca. Na ongi en goede echo ga ik Gonal spuiten. Heb ik nog niet eerder gebruikt. Benieuwd hoe ik daarop reageer. Ja, die pil... Had van de week echt een uitval, maar dan op mijn werk. Niet ideaal.

Spannend voor je, Mien. Ik zal duimen voor je op een aantal mooie emmy's. Ik zet wat hoger in voor je.

Ben ook benieuwd hoe het met de rest gaat...

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gisteren weer naar het ziekenhuis. 3 uur gezeten. Pfffffff.
    Bloeddruk zelfs nog iets gestegen. Onderdruk is nu 100.
    Maar ze hebben me toch weer laten gaan :)
    Morgen middag weer terug.
    Ik vind het een eng idee, die bloeddruk.
    Merk ook dat ik vaker een bloedneus heb en zo.
    Mijn oma heeft op haar 35e een hersenbloeding gehad en is daar nooit meer lekker uitgekomen (altijd halfzijdig verlamd geweest en erg beperkt in haar spraak). Wil niet zeggen dat zoiets erfelijk is, maar ik ben ook bijna 35... (en heb last van mn hormonen, haha)

15. Kim26

Kim26 Actief lid

6 mei 2006
    116
    0
    0
    Australie
    Hoi meiden!

@Mien: Ik had toen ik ging spuiten maar iets van 3 eitjes maar die waren zelfs nog onder de 15. Ik heb dan ook moeten doorspuiten tot dag 18 omdat er wel wat follikels zaten maar ze waren gewoon niet groot genoeg. Op dag 15 had ik 6 follikels die op het randje de 15mm zaten. Op dag 18 hebben ze toch besloten dat ik mijn triggershot mocht geven en toen 2 dagen later zouden ze gaan oogsten en al mijn kleine follikels zijn toch nog rap doorgegroeid en ik had in totaal 15 eitjes waarvan 13 bevrucht!!! Dus echt er is nog genoeg hoop!!

@ Merah doe alsjebliebt rustig aan meis! Je hebt nog maar 19 dagen te gaan en ik zou geen risico nemen. Het zal moeilijk zijn omdat je een bezig bijtje bent maar denk alsjeblieft aan jezelf en je mannetje zal je vast met alle liefde willen helpen met dingetjes in het huishouden. Je kindje is nu jullie prioriteit.

@ wolfje wat een spannende tijd die nu gaat komen voor jullie!
    Hoe is het nu met de baby van je vriendin?

Wij zaten afgelopen woensdag weer bij de spoedeisende hulp. Ik kwam thuis uit mijn werk en het bloed stroomde er uit. Compleet overstuur natuurlijk. Na uren in het ziekenhuis gewacht te hebben op 1 gyneacoloog die een echo kon nemen zagen we de baby bewegen en hartslag van 170 dus alles was goed. Ze hebben nog een inwendig onderzoek gedaan en konden niks zien. Cervix was gesloten. Gelukkig maar! Ze zei dat ze geen idee had waar het bloeden vandaan komt. Het kan zijn dat ze met het terug plaatsen vd embryo iets geraakt hebben wat een soort van wondje is en soms gaat bloeden. Of mijn baarmoederslijm wat groeit en wat eigenlijk te dun was bij de terugplaatsing of de placenta ligt voor de opening... Maar dat hadden ze toch allang moeten zien als ik een echo heb lijkt mij? Of is het daar nog te klein voor? Ik heb geen idee. Gisteren uit bed weer bloeden was heel donker rood dus ik dacht we wachten eerst maar af of ik pijn krijg en dan kan ik altijd nog naar het ziekenhuis. Smiddags was het weer bruin dus ben niet gegaan.Bruin=goed.naja dat zeggen ze dan. op 1/11 heb ik die test voor downsyndroom. En ik had nog een echo a.s. vrijdag maar die moet ik afzeggen want ik moet werken. Nou dat was mijn ellenlange verhaal weer.
    Ik wens jullie allemaal een fijne dag. Ik ga zo naar het werk.

Doeii doeii

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tjonge, wat een schrik kim! Ik heb wel wat ervaring met bloed en kan je zeggen dat het nooit helemaal went. Het paniekgevoel wordt bij herhaling wel wat minder, maar de onderliggende angst blijft.
    Toen ze bij mij later 'bang' waren voor een te klein kind kon ik die angst maar moeilijk delen en nu ook met die bloeddruk: wat kan mij nog gebeuren?
    Maar dat bloed in de eerste helft... Dat was andere koek.
    Placenta moeten ze idd al prima kunnen zien, dus ook de ligging ervan.
    Vaak wordt er gewoon helemaal geen oorzaak gevonden en daar moet je het dan maar mee doen.
    Sterkte daar en rustig aan!

17. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    He jakkes Merah! Wat een akelig nieuws zeg. Het is dus nog niet zeker of je ook inderdaad zwangerschapsvergiftiging hebt. Maar die bloeddruk is al vervelend genoeg. Ik kan me goed voorstellen dat de stress erin schiet met een oma die levenslang klachten heeft gehad. Jij bent van jezelf zo nuchter, ik vind het moeilijk om iets nuchters te schrijven wat je niet ongetwijfeld allang zelf hebt bedacht.
    Met je baby komt het dus in ieder geval goed, dat lijkt me al wel een hele geruststelling.

Kim, jij loopt ook weer rond met stress. Gelukkig niets gevonden ten nadele van de baby, maar onbezorgd zwangeren is dit natuurlijk niet.
    Ik ben wel overdonderd door de onzekerheid en de kwetsbaarheid van het zwanger zijn. Niemand lijkt het echt bespaard te blijven. Iedereen heeft er op een minder ernstige tot ernstige manier wel mee te maken.

Kim en Merah, ik hoop heel hard dat het gauw beter met jullie zal gaan, en niet in de laatste plaats met jullie kindjes.

Mien, heb jij de echo van vandaag al gehad? Zo spannend.....

18. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo meiden,
    ik had afgelopen week een bericht geschreven. Kreeg toen onverwachts bezoek en het bericht dus niet goed verzonden. Maar ben er dus wel nog :).

Wolfje, hoe is het met je vriendin en de kleine. Ongelooflijk zo klein en zo kwetbaar. Hoop dat beide het goed maken! Vandaag beginnen met Puregon???? :)

Kim, proficiat met je nieuwe baan :D. Tuurlijk ben je niet verplicht om je zwangerschap te melden. Weet alleen niet of in Australie hetzelfde termijn telt als in NL. Zou dit wel ff nachecken!
    En die bloeding, bah dat is pas echt schrikken zeg! Gelukkig maken jullie het goed! Maar kan me voorstellen dat je niet met een gerust hart de zwangerschap doorloopt. Hoop dat het snel wat beter gaat zodat je lekker kunt gaan genieten.

Toke, bijna op de helft meid :D:D:D. En je zorgen begrijpt iedereen volkomen. Maar probeer inderdaad te denken aan de vele positieve procenten 92, nog wat.... Jammer dat ze je zolang laten wachten. Krijg je met de medische echo (zover als het lukt) dan zekerheid?

Mien, lang leve de hormonen JOEHOE wat een score meid. Misschien ben jezelf niet geheel tevreden maar ik vind dat je goed reageert gezien de minder leuke berichten in je verleden. Ben erg benieuwd hoe het vandaag gaat! Bij mij zagen ze er 6 en hebben uiteindelijk 9 bij de punctie goed bevonden. Dus wie weet hoe het gaat lopen. Succes!

Merah, wat een balen zeg. Maar wel goed dat ze je iedere dag in de gaten houden. Kost misschien heel veel energie maar voor jullie veiligheid wel het beste! Ik hoop zo erg voor je dat je zonder inleiden een fijne bevalling tegenmoed gaat. En gelukkig is de kleine rond deze tijd sterk genoeg om te overleven!
    Sterkte meid!

19. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Manousch, leuk weer wat van je te lezen. Heel lief heb je op iedereen gereageerd, maar eh..... hoe gaat het met jou?
    Ik hoop helemaal goed en gezond!

20. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Heb ik net een heel verhaal geschreven, is plots alles weg grrrrr!

@kim: wat een naar bericht, das echt schrikken zeg! Gelukkig wel een echo gehad met een mooi bewegend frummeltje, dus ms een wondje of een adertje. Rustig aan doen meid.

@merah: hoe ging t vandaag? Is je bloeddruk al iets aan t zakken?

@wolfje: hoe gaat t met je vriendin en haar baby?

@manousch: ben je lekker aan t genieten van je verlof? Voel je je nog goed?

@toke: Jullie kindje zit gewoon bij die 99,2%;). Wil ik je weer ff aan herinneren.

@knuf aan lili:)

Ik heb vandaag weer echo gehad. Rechts zaten er 2 van 20+ en 1 van 17 en 1 van 15. Links zat er 1 van 20+. Maar bij de vorige echo zaten er 2 links, hoop/denk dat die andere follikel achter de ander zit. Ik hoop dat ik tijdens de punctie as woensdag ook nog wat verrassingseitjes krijg;). Jullie verhalen geven mij wel weer hoop.

Sorry als ik iemand vergeten ben.

Deel Deze Pagina