Mooie score Mien! Dat gaat toch zeker richting de 5/6 mooie rijpe en idd hopelijk nog een verrassingen ei erbij... Zou mooi zijn! Hier goed. Vandaag weer ziekenhuis. Alles was goed. Bloeddruk was al gedaald naar een onderdrukt van 85! Nog steeds hoger dan normaal voor mij, maar prima om er weer tegenaan te kunnen. Vraag is alleen of ik met deze medicatie wel borstvoeding mag geven. Er zijn wat tegenstrijdige meningen over en ik ben het zelf vergeten te vragen...
Gelukkig Merah, dat is wel een opluchting dat het nu de goede kant op gaat. Ik hoop dat je je ook goed voelt. Mien, dat gaat mooi met die eitjes van je. Dit klinkt hoopgevend! Morgen dus de punctie...spannend hoor. Go Go Eggs! (groeien bedoel ik, niet springen!) Al meer nieuws over je vriendin en haar kleintje Wolfje? Bij mij wel weer wat meer rust in mn bol. Ik vind de prenatale diagnostiek eerlijk gezegd niet altijd een meerwaarde. Ik hoor steeds meer van vriendinnen (en viavia's) die zorgelijke berichten kregen over te korte en te lange beentjes, te weinig dit of dat en die hebben allemaal een gezond kindje gekregen, maar dus wel in de stress gezeten. Dat houd me wel met mn voeten op de grond (en de twijfel of we die onderzoeken dan wel moeten laten doen).
Wat een verhalen zeg na een paar dagen niet te hebben gekeken! Heel veel succes met de punctie Mien! Ik vind het er best goed uitzien hoor. Ben benieuwd naar morgen! Denk aan je. Merah, wat vervelend die hoge bloeddruk. Maar het is alweer gedaald, dus dat is mooi. Als je maar onder controle blijft en heeeel rustig aan doet. Wat krijg je voor medicatie? Trouwens een bloedneus had ik ook vaak tijdens zwangerschap. Kim, wat een gedoe die bloedingen. Kan me heel goed voorstellen dat je er onzeker van wordt. Maar fijn dat je hebt gezien dat alles goed gaat met je beeb. Toke, de 20 weken echo vond ik persoonlijk de mooiste echo. Je kunt alles zo goed zien! Geniet er vooral van. Alles is vast goed met je kleine. Ga je naar het geslacht vragen? Trouwens ik dronk ook wel eens een wijntje tijdens de behandelingen hoor. Niet vaak, maar normaal ook maar af en toe. Succes en een knuf voor de andere meiden. Liefs
@mien: spannende dag, we gaan voor je duimen!! Succes vandaag! @merah: gelukkig, de bloeddruk weer wat gezakt. Hopen dat de medicatie geen problemen opleverd voor het geven van borstvoeding. @toke: de 20e krijg jij de echo, toch? @kim: gelukkig dat alles er goed uitziet. Hopelijk houdt het bloeden snel op. Balen dat je vrijdag moet werken. Kun je de echo niet verplaatsen? @manousch: hoe gaat het met je, ook redelijk dicht bij de laatste loodjes! @hier: vriendin gaat minder, na operatie onsteking keizersnede nog koort en mag kleintje.niet zien. Ga vanmiddag wel bij de papa langs in wkz, maar de mama is echt even aan het einde van haar latijn. Kan geen bezoek hebben. Echt sneu. Meisje daarentegen maakt het goed. Kleine vechter, nu dus eigenlijk 27,5 week, maar toch al 8 daagjes op deze grote wereld.
Trouwens nog bedankt voor de reacties op de wijntjes. Had afgelopen weekend namelijk vr, za en zo visite, op visite en buurtfeest... Heb dus gezellig een paar wijntjes op. Maar niet veel. Je houdt er toch veel rekening mee, maar na 5 jaar vraag jr je soms af of dat allemaal wel zinvol is. Dus bedankt voor de reacties!
Mien, je zult het waarschijnlijk niet meer lezen voor de punctie, maar toi toi toi meid. Ik zal vanochtend aan je denken en heb net een kaarsje voor jullie opgestoken. Wolfje, wat een bubbel nieuws. Super dat de kleine het zo goed maakt. Maar wat verschikkelijk voor mams als je niet bij je kindje mag zijn. Kersverse moeder en dan heb je je eigen kindje niet bij je. Ik moet er niet aan denken! Merah, hoe is het met jou? Heb je nog energie over voor wat kleine dingetjes te doen hier en daar? Heb je verder thuis alles klaar? Lief dat jullie het vragen, maar hier gaat alles goed. Ben rustig aan het doen en geniet van de mogelijkheid tot uitslapen . Haha, alleen lukt dat moeilijk..... Knuffel aan jullie allemaal!
Ik schrijf dit met een brok in mijn keel en net de tranen gedroogd. Pijnlijke punctie ondanks pijnstilling via infuus en paracetamol. Er waren 4 grote follikels te zien en een paar hele kleine. Maar helaas geen goed nieuws (begin bijna weer te huilen), er zijn geen eicellen gevonden. Arts en verpleegkundige helemaal verbaasd en wij evenzo. We staan voor een raadsel, hoe heeft dit kunnen gebeuren. 1 poging in 1x weg. Nu paar maanden rust en in januari weer beginnen. En dan een hogere dosis puregon spuiten. Begin de hoop wel te verliezen. Het is lastig om hoop te houden als je zoveel tegenslagen krijgt.
Even een vraagje, ms dat jullie t weten? Als de fsh goed is (6.18 ofzo iets), is de amh dan ook goed? Ik heb zelf t idee dat mijn amh laag is, maar in t zh willen ze dit niet testen.
Oh nee toch Mien. Jij wordt wel op de proef gesteld zeg! Ik had zo gehoopt op een goede oogst, en jij natuurlijk al helemaal! Ik kan me goed voorstellen dat je de hoop begint te verliezen, je hebt tenslotte al veel tegenslagen gehad. Ik vind het erg moeilijk om iets bemoedigends te schrijven, voel gewoon helemaal met je mee, meid. Het antwoord op je laatste vraag: ik zou het echt niet weten! Ik heb er de ballen verstand van! Ik hoop dat de pijn van de punctie snel verdwijnt. Rust maar goed uit....
Och Mien, wat ontzettend naar voor je! Ik had het zo gehoopt voor je. Je hebt al zoveel ellende gehad en bent altijd zo hoopvol gebleven. Ik weet ook even weinig te zeggen. Ik leef met je mee. Een dikke knuffel van mij. Ik weet het niet zeker, maar ik denk niet dat de fsh waarde even goed hoeft te zijn als de amh waarde. De amh heeft toch te maken met je eicelvoorraad. Is dit nooit getest bij jou? Sterkte meid. x
Dit meen je niet! Ik... Ik heb er echt geen woorden voor. Il zou willen dat ik iets voor je kon bet ekenen.... Wat betreft je vraag: breek eens in in het topic 'begin 30 en in de overgang/laag eicelreserve' . Zoiets in ieder geval, als in 'klinkt als'. Dit zijn allemaal meiden met een laag amh (eentje daarvan ga ik mijn overgebleven medicatie aan doneren) en weten echt heel veel. Veel lopen er ook in Gent of Düsseldorf. Daar doen ze vaak iets meer van dat soort onderzoeken. Stel je vraag daar. Denk dat het goed is om te weten, anders ben je straks weer een poging kwijt zonder resultaat. Volgens mijn is de schildklier wel vaak gekoppeld aan amh, maar lang niet altijd. Dikke knuffel van mij!
Lieve Mien, Ik kan het gewoon niet geloven. en weet niet wat ik moet zeggen. Wou dat ik je even een hele dikke knuffel kon geven dus hierbij een virtuele!! XXXXXXXXOOOOO
Lag in bed en bedacht me dat ik nog even wat moest schrijven. Fsh heeft natuurlijk weinig met je schildklier te maken (dat is tsh) verder klopt mn verhaal wel, maar niet bij iedereen zo. Vandaar dat in nederland er nog wel eens mensen met een laag ahm tussendooor glippen, omdat men daar niet op bedacht is. Ander ding: je schrijft dat je een poging kwijt bent. Dit is NIET het geval. Een poging is pas een poging al er een geslaagde punctie is geweest. Geslaagd is in dit geval als er minimaal een eicel is gevonden. Er was hier altijd veel onduidelijkheid over en daarom heeft de minister hier wat over op papier gezet. Als ik kans zie.zal ik het document voor je opzoeken. Het kost wel wat moeite om je gelijk te krijgen soms, want je moet een ziekenhuis er van gaan weerhouden een ivf poging te declareren. Het maakt de pijn van dit moment waarschijnlijk allemaal niet minder, maar hopelijk geeft het meer opties voor de toekomst. Knuffel!
Dank jullie wel voor jullie lieve reacties. Dank je merah, dat je nog met mij mee denkt, terwijl je zelf ook genoeg aan je hoofd hebt. Ik ga morgen meteen t zh bellen, want dan hebben wij dus nog recht op 2 icsi's. Ik wil ook echt die amh laten testen, want t kan dus idd dat de fsh goed is maar amh niet. Hoop toch echt dat ze dit willen testen, is dat nou zoveel moeite?!
Je hebt een kans dat het ziekenhuis deze test helemaal niet in het pakket heeft zitten en ook geen overeenkomst met een ander ziekenhuis om het naar op te sturen. Bereid je dus voor dat dit ook de nodige energie kan gaan kosten. Ook loop je kans dat je de test dan zelf moet betalen... Tja, helaas moet je soms echt op je strepen gaan staan...
Mien, meid.... Verschrikkelijk nieuws. Had het je zo gegund. Weet niet goed wat ik je zeggen moet... Wat mareh zegt over de behandeling te laten vergoeden, daar heeft ze al een tijd geleden een bericht over gepost op dit forum. Ik wilde het zelf ook nog terug zoeken omdat ze in het vu ook zeggen dat een punctie een behandeling kost. ik hoop dat je energie vind om je recht te krijgen. Vwb de medische vragen... Hier weet ik echt niets van... Sorry. Sterkte meid!!
Nog even een korte update van de kleine baby. Mama is aan de betere hand. Koorts weg, dus ze mag de baby zien. Heeft nog andere tegenslagen gehad, darmen lagen drie dagen stil, maar zijn sinds eergister weer op gang. Nu heeft ze mogelijk nierbekkenontsteking, anders loopt het met een blaasontsteking als sisser af. Kleine baby gisteren gezien. Ja, 30 cm als ze languit ligt. Zooooooo klein, heel vreemd. Ze ligt op ded intensive care onder goed controle. Ligt aan de beademing, 600 x per minuut via trillingen. Alleen haar linker armpje zat niet onder slangen en apparaten. Haar arm zo dik als mijn vinger, maar oogjes al wel open. Hopen dat de darmen snel verder ontwikkelen zodat ze voeding kan opnemen. Wat is een leven kwetsbaar. Raar dat je een meisje in de couveuse ziet liggen die pas in januari geboren had moeten worden. Mijn schoonzus is zwanger en bevalt pas in januari.... Het is soms moeilijk te bevatten. Lieve mama's en mama's in spe, ik gun jullie allemaal een gezond voldragen kindje. Lieve Mien en Lili, meiden houdt moed. Onze tijd komt... Ik hoop het gewoon voor ons allemaal. Wilde niet over jouw bericht heen pisten, Mien. Maar wilde dit graag even van me afschrijven. Hoop niet dat je dat erg vind. Hou je haaks Mien!
Grrrr, ik kan het topic niet vinden over die vergoedingen. Het is alweer van een tijdje terug. Iemand vroeg zich ook af wanneer een poging nu een poging is. Ik had altijd begrepen: vanaf de punctie (ongeacht het resultaat), maar zij kwam echt met hele duidelijke documenten uit Den Haag waar duidelijk instond dat het een punctie geldt als punctie als er een 'geslaagde punctie' heeft plaatsgevonden. Er werd nog specifiek toegelicht dat 'geslaagd' betekende '1 of meerdere eitjes'. Ik weet het echt zeker, want ik was toen zelf ook zo verbaasd dat ik het niet bij het rechte eind had gehad (en dat komt nooooooit voor, hahahaha, grapje dames). Nu hoor ik vandaag van een vrijwilliger van Freya, dat het toch is als de punctie heeft plaatsgevonden (dus ongeacht het resultaat) en dat het staat of valt bij de coulance van het ziekenhuis. Sommige ziekenhuizen vinden het zo triest, dat ze dan bv een IUI declareren ipv een IVF. Maar, ik zoek door hoor!!! Wolfje, het blijft dus nog even spannend voor je vriendin. Wat een narigheid toch soms. Als je geen kinderen kunt krijgen is vreselijk, maar hier moet je toch ook niet aan denken...