Hallo meiden, Wat komt hier opeens alles snel op gang!!! Heerlijk dat we allemaal nu duidelijkheid hebben en of al zijn begonnen of het snel in het verschiet hebben Merah, dat is echt super goed nieuws. Vandaag begonnen, spannend zeg!! Raar dat een ziekhuis geen standaard beleid heeft en je er zelf achteraan moet gaan... Maar het positieve is dat jullie zijn begonnen en het nu in een hopelijk lekker tempo zal gaan. De komende weken zullen zenuwslopend zijn, en we duimen allemaal voor je!! Chihi, voor jou is de punctie achter de rug. Spijtig dat deze niet zo prettig is verlopen...maar wel flink wat eitjes!!! Laat je ons snel iets weten als je morgen bent geweest? In iedergeval heel veel succes en ik hoop dat er veel goede bevruchtingen bij zitten! En wie weet heb je over een dikke twee weken eens goeds nieuws. Zou dat niet een heelrijke gedachte zijn Mien, wanner vertrek je nogeens op vakantie? Komende week toch? @hier, alles goed. De koelkast zijn ze komen maken en met de med's is alles gelukkig goedgekomen. Woensdag beginnen met deca, dus bij ons zit er ook schot in. We proberen zoveel als mogelijk afleiding te zoeken om met onze gedachten ook ergens anders te zitten dan alleen maar de behandelingen. Meiden, toi toi toi.
Merah, wat geweldig dat je al zo snel mocht starten!! Superspannend! Hoe gaat t nu verder met je? Geen buikklachten meer? Chichi, wat naar dat de punctie zo is tegengevallen, maar wel een goede opbrengst zeg! Laat je ff weten hoe t vandaag is gegaan? Manousch, eindelijk mag je woensdag beginnen! Spannend! Gaat nu echt snel allemaal!!! Wij gaan as woensdag naar t ibis schipholhotel en donderdag om 13.10u vliegen we naar aruba joehoeeeee!! Denk dat t wel goed is om goed te ontspannen en feest te vieren voor onze ivf in ec. No stressssssssssss. Ik heb een nieuwe bloggie, dus als jullie t leuk vinden kunnen om dit te lezen, dan kunnen jullie kijken op: willemientjeenco.pimpblog.nl. Als ik jullie niet meer spreek voor mijn vakantie, dan wens ik jullie heel veel succes en heel veeeeeeeeeeeeel roze!!!!!!!! xx
Merah: Super, dat je meteen mag beginnen met het IVF traject. En ik zou als ik jou was zeker de oxazepan thuis laten liggen, tenzij je het net als mij zonder verdoving wilt doen. Manousch: Fijn dat jouw koelkast gemaakt is. Hoe gaat het spuiten? Mien84: Heerlijk Aruba! Geniet ervan! Ego:Ik ben gisterochtend gebeld met het nieuws dat er van de 12 eicellen, 9 eicellen zijn bevrucht. Slechts 3 embryo's waren van een goede kwaliteit. De overige 6 embryo's liepen achter in ontwikkeling, dus die konden helaas niet ingevroren worden. Het was echt een klap in mijn gezicht toen ze zei dat er slechts 3 over waren gebleven. Ik heb vreselijk moeten huilen en was zo ontzettend verdrietig. Ik had echt verwacht dat het er meer zouden zijn. Mijn man heeft me flink getroost en me moed ingesproken. Ik heb gisteren een 8cellige embryo teruggeplaats gekregen. De overige 2 zijn op poolexpeditie..... Het goede nieuws was wel dat in de tijd tussen het belletje en de terugplaatsing de embryo zich verder heeft gedeeld. Ik zit nu in die verschrikkelijke wachtweken en hoop zo ontzettend erg dat ik over 2 weken een knaltest heb......
Hallo meiden, Mien, ik zou graag even een dagje met je willen ruilen en in het mooie (warme?) met zand strand en zee Aruba zitten.....uhhh bedoel liggen. Ben wel een beetje jaloers hoor! Maar we hebben gelukkig in mei nog een vakantie voor de boeg Chichi, wat een pech meid. Kan me voorstellen dat het een flinke teleurstelling is als je zoveel eitjes hebt en er uiteindelijk maar 3 goede overblijven. Ik hoop natuurlijk dat je er met één genoeg hebt, maar het is natuurlijk een geruststellende gedachten als je weet dat er nog 'reserves' zijn! Ik ga je niet zeggen dat je afleiding moet zoeken, er niet aan moeten denken en bla bla bla, want dat zegt iedereen al en het is een grootste opgave om het voor elkaar te krijgen. Bij de iui zei ik altijd, groei groei groei!!!! Ze zeggen dat alles wat je aandacht geeft groeit.... Helaas werkt dat niet in alle gevallen maar we gaan van het positieve uit, toch! Meid, ik zal de komende weken aan je denken en je op de forum in de gaten houden Had vandaag een extra vrije dag maar van 9 tot 17 uur alleen maar aan school gewerkt. Volg naast mijn werk als praktijkopleider (binnen een GGZ-instelling) nog een lerarenopleiding Gezondheidszorg en Welzijn. Leuke leerzame studie maar wel even flink aanpoten voor het inleveren voor mijn schoolproducten. Achja, zo is weer een dagje voorbij wah! Woensdag is mijn 1e deca dag, JOEHOEEEEEE Manousch
Kan me voorstellen dat je had gehoopt op wat meer goede eitjes Chichi. Ik weet ook niet goed waar ik op moet hopen. Bij ons in het ziekenhuis vinden ze 10 ideaal. En als ik de getallen lees valt daar meestal de helft of meer van af. Dan doe je het toch nog niet heel slecht hoor! Mijn grootste angst is dat er helemaal niets bevrucht gaat worden. Volgens de info-folder is dat bij 10% van de gevallen. Dat vind ik nog best wel veel! Lijkt me echt een ramp. Zeker ook omdat dat wel als een poging geldt, ondanks dat je er dus helemaal niets aan hebt. Moet er maar even niet aan denken... Ik duim voor je dat je je cryo's helemaal niet nodig hebt! Aruba? Ik ben verder niet jaloers hoor! Manousch, het is aftellen geblazen!!! Spannend! Ik had van mezelf niet verwacht dat ik er zo hoopvol in zou staan als het eenmaal zo ver was. Hoop dat jij dat ook zo voelt. Met een positieve instelling ben je al een eind!
Meiden, we zijn gestart!!! JOEHOE De eerste 2 spuiten zitten er inmiddels in en de eerste blauwe plek heeft zich al gemeld:x. Vandaag maar heel rustig gespoten! Normaal spuit ik in een vloeiende beweging maar deze spuiten zijn zo bot dat ik het nu heel rustig in de huid duw. Snap niet dat ze daar niets aan doen als iedereen daar zo over klaagt. Maarja.... Merah, hoe is het met jou? Ben je weer een beetje tot rust gekomen en wat opgeknapt? Heb je trouwens nog nagevraagd wat die 3 maanden voortraject inhoud? Dan weet je tenminste wat je te wachten staat Chichi, jij krijgt vandaag een extra smiley!!!! Hoe is het met je? Kun je het nog aan deze wachtdagen????? Manousch
@Manousch: de teleurstelling is inmiddels al grotendeels weg, ik ben nu al lang blij dat ik er tenminste 3 heb weten te scoren. Positief blijven is heel erg moeilijk vooral als je al een aantal jaren positief probeert te blijven. Op sommige dagen lukt dat beter dan andere dagen. Ik voel met je mee! Ik heb van meerdere meiden gehoord dat die naalden bot zijn. Ik hen Olgalutran gespoten ipv deca en die naalden waren ook heel bot. De puregonnaalden waren een verademing in vergelijking met die van de Olgalutran. @Merah: van de 12 eicellen zijn er 3 overgebleven, dus maar liefst 75% is gesneuveld. Om eerlijk te zijn vind ik dat echt veel. Ik was net als jou superbang dat er helemaal niets bevrucht zou worden. Gelukkig was dat slechts een enge droom! Ego: ik heb sinds maandag flinke buikpijn en rugpijn. Ik ben ook meer als 2 kilo aangekomen, ook heb ik een vreselijk opgezette buik. Gisteren ben ik naar het ziekenhuis geweest en ik heb bloed geprikt en een inwendige echo gehad. Conclusie: overstimulatie. Ik heb veel vocht in mijn buikholte en mij eierstokken zijn sterk vergroot. Mijn eierstokken lekken vocht in mijn buikholte en dat hoopt zich op in mijn buikholte, vandaar die pijn. Het voelt alsof ik 5 kilo stenen in mijn baarmoeder heb zitten, niet fijn dus. Ik moet heel veel drinken en veel rust houden en ik mag absoluut niet gaan werken. Morgen moet ik weer terug voor controle en als het erger is geworden, moet ik opgenomen worden. Daar Ie ik zo ontzettend tegenop, ik hoop dat het er morgen beter uitziet van binnen.
Heb ik jullie verwaarloosd meiden? Hier een beetje teleurstellend nieuws. Vandaag eerste FM gehad. Er zaten er slechts 2 van ongeveer 13mm en een paar kleintjes. Snap er niets van, want tijdens mijn IUI-periode (ook met hormonen) zat er bij de eerste FM nog helemaal niets!!! Heb dan ook het vermoeden dat die 2 er al een soort van zaten... Met een beetje geluk houden ze zich koest en kan de rest bijkomen. Als alleen deze twee doorgroeien is het feest voorbij en wordt er een IUI van gemaakt. Ik heb heel hard geprobeerd nergens op te rekenen, maar stiekem is het toch een teleurstelling. Chichi, 75% is idd erg veel! Wat vervelend die overstimulatie!!! Maar eh... hebben ze je ook verteld dat dat wel eens 'goed nieuws' kan betekenen? Bij een zwangerschap heb je daar namelijk eerder last van en (helaas) kan het dan ook wel een tijdje aanhouden. Ik duim voor je!!!
Chichi hopelijk heeft Merah gelijk en kan het ook positief nieuws betekenen. Daar ben ik zelf niet zo in thuis. Maar weet wel dat overstimulatie niet prettig is en behoorlijk pijnlijk kan zijn. En vooral nu je de TP hebt gehad zullen je de zorgen wel om de oren slaan. Mocht je thuis zijn en niet opgenomen, laat je ons dan even iets weten als dat mogelijk is? Merah, je hebt ons helemaal niet verwaarloosd! Schrijf gewoon als je daar zin en behoefte aan hebt. Niemand die iets van je verwacht of iets van je vraagt! Voor jou ook spannend allemaal. Spuit je hormonen? Want dan zou je toch zeggen dat ze met de hoeveelheid kunnen spelen om te zorgen dat er meerdere eitjes komen. Hoop dat ze nog snel komen zodat je geen iui maar ivf kunt krijgen. Hoe is het verder met je? Hier gaat het prima. Heb wel wat kleine klachten van de med's, maar die zijn te overleven . Kan ik gezellig naast mijn moeder zitten, jasje aan jasje uit, pfffff......hahahaha. Knuff
Tja, ik weet niet zo goed wat te schrijven... Het is gewoon nog erg spannend of alle eieren wel op tijd (=tegelijk) rijp zijn. Ik zit een beetje in zomby-stand. Zo van, als ik er niet over nadenk gaat de tijd misschien sneller... Ik zit nu op stimulatiedag 11 (of is het alweer 12?). Donderdag weer een FM. Hopelijk mag ik dan de pregnyl zetten. Dan in het weekend de punctie. Rechts zitten er (maar) 2, waarvan 1 een behoorlijke voorsprong. Rechts zitten er 6, maar nog een stuk kleiner. Volgens mij is die grote gewoon met een valse start begonnen, Ggrrrrrrr! Hoe is het bij jou?
Raar maar waar...ik had een bericht geschreven maar deze is blijkbaar niet goed aangekomen. Maar het zal wel aan mij liggen aangezien de laatste dagen wel meer mis loopt (van de trap vallen, kop stoten, vanalles vergeten) Haha, we moeten er maar om lachen! Merah, wat goed om te horen dat er nog 6 eitjes bij zijn gekomen! Je had natuurlijk gehoopt op meer, maar het is in iedergeval iets. Hoop dat ze snel doorgroeien en je een dezer dagen nog de punctie en de tp krijgt. Spannende weken voor ons allemaal! Chichi zit de wachtdagen voor de zwangerschapstest. Merah zit in de wachtdagen voor de punctie. Mien zit in de wachtdagen voor de start van het traject. En ik zit in de wachtdagen voor de Puregon. De conclusie is dat we geduld moeten hebben. En hadden we dat al niet dan krijgen we dat nu wel geleerd! Toi toi toi dames......
Merah: Ik lees net dat je zaterdag de punctie hebt. Spannend zeg! Ik duim voor een hele mooie opbrengst. En geen diazepam of oxazepan slikken hé?! Manousch: Hoe gaat het spuiten tot nu toe? Heb je zo'n last van bijwerkingen dan? Hopelijk mag je snel beginnen met het spuiten van Puregon. Ego: Hier is de eerste poging mislukt! Ik heb gisteren weer getest en de test was witter dan wit. De teleurstelling was ontzettend groot. Ik heb echt een klote avond gehad en kon maar niet ophouden met huilen. Vanmorgen diende de ongi zich aan, dus het is echt game over! Dinsdag heb ik een telefonische afspraak met mijn gyn. We gaan dan bespreken wat de vervolgstappen zijn.
Hey ladies ben er weer. Doe meteen ff ego hoor. We hebben t echt heerlijk gehad op aruba. Supermooi weer en wat is t er prachtig, echt van die bountystranden. Lekker bruin geworden en gewoon heerlijk genoten! Dus nu wachten op mijn ongi en gaan we vol goede moed er tegen aan. Chichi: wat erg dat je 1e poging is mislukt. Hoe gaat t met je buik, want je hebt toch overstimulatie(heb ff snel gelezen)? Merah: wat een geweldige opbrengst!!! Wanneer krijg je de tp? Manousch: hoe gaat t met jou? Wanneer krijg je een echo? Liefs mien
Hey meiden, Chichi, wat Karel Utrecht Tango zeg! Meid wat vind ik dit erg voor je. En logisch dat je er helemaal kapot van bent! Ook van mij een hele dikke digitale knuffel..... Merah, hoe is het vandaag gegaan? Heb je pijn gehad? Spannend nu hoeveel bevruchtingen je hebt..... zal voor je duimen!!!! Ps, waarom geen oxa of ander kalmerend middel? Heb ik iets gemist? Mien, leuk dat je er weer bent. Gelukkig hebben jullie heerlijk genoten en is de vakantie goed bevallen. Gaat veel te snel, maar je hebt nu andere dingen om je op te verheugen Hier gaat het eigenlijk wel goed. Ondanks de bijwerkingen . Heb belabberde nachten en ben vanaf 2 uur veel wakker, en zweten...zweten, bleeeee. En heb veel last van hoofdpijn. Maar het is allemaal goed te doen omdat ik weet waarvoor we het doen! Maandag voor de echo en ik hoop dat ik me beter ga voelen met de Deca en de Puregon. (als ik al mag beginnen en alles goed rustig is) Herkent iemand deze klachten? Hebben jullie ergens last van gehad? Kan me niet herinneren dat een van jullie het hier over heeft gehad. Meiden, ik denk aan jullie!
Hier even een ego-berichtje. Vandaag dus punctie gehad. Ik weet dat pijn voor iedereen anders is, dus ik hoop dat ik niemand tegen het hoofd stoot als ik zeg dat ik het echt 200% mee vond vallen. Heb alleen paracetamol gehad en de verdoving in de schede. De eerste keer prikken schrok ik van het gevoel, maar pijn? Nee, dat kan ik echt niet zeggen. 10 eitjes geoogst. De vraag is alleen of ze allemaal wel bevrucht kunnen worden. Omdat ze wat betreft grootte zo ver uit elkaar lagen kan het best zijn dat er een heel aantal nog niet rijp waren. We wachten het maar weer af. Dinsdag hopelijk een terugplaatsing. En nog wat extra voor in de vriezer zou ook fijn zijn. Oxa is idd een kalmeringsmiddel. Te veel pijnstilling kan gevaarlijke situaties opleveren (maar dan heb ik het niet over paracetamol hoor) en een combi van pijnstilling/kalmeringmiddelen ook. Oxa is blijkbaar 1 van die middelen die andere medicatie in de weg zit. wist ik ook niet hoor...
Merah, Hoe is het met je? Ik neem aan dat je inmiddels de terugplaatsing hebt gehad??? Even een vraagje aan jullie Ik krijg wel eens de vraag hoever we willen gaan in het traject en of we duidelijk hebben wanneer we stoppen. Ook van koppels die in hetzelfde traject zitten. En dat we moeten realiseren dat het misschien voor ons niet is weggelegd om een kindje te krijgen:x Eigenlijk zijn we daar nog helemaal niet mee bezig en stoot het me een beetje tegen de kop! We zijn al jaren bezig om een kindje te krijgen en weten heus wel dat dit er misschien niet in zit. Ik wil juist heel positief in het traject staan en kijk uit naar een mogelijke zwangerschap. Wat is er mis met positivisme en toch met beide benen op de grond? Waarom moeten anderen je continu met de neus op de feiten drukken..... Worden we dat niet al dagelijks met het gemis in heel je lijf, bij iedere spuit die we zetten en alle ziekenhuis bezoeken en onderzoeken die we ondergaan... Snappen jullie misschien de achterliggende gedachten? Manousch
Snap wat je bedoelt Manousch! Hoe wij erin staan? Wij zijn ons er zeer van bewust dan we in reserve-tijd zitten, dat we bij de paar procent van de stellen horen die in de finale spelen. In in de finale zijn winnaars en verliezers. We nemen het zoals het komt. En hebben de overtuiging dat wat de toekomst ook zal brengen, dat het goed zal zijn. Dat we gelukkig samen 80 gaan worden. Tuurlijk gaan we voor een kind. Met heel ons hart hopen we dat dat lukt. Maar hoe ver we gaan? Geen idee. Ik denk dat we dat pas weten als we dat punt bereikt hebben. Misschien zeg ik na een volgende IVF 'dit nooit meer!' of misschien gaan we met twee vingers in de neus door voor poging 4 of 5. Ik durf het echt niet te zeggen. Voorlopig zitten we op poging 1 en zijn positief ingesteld dat het er ook bij 1 blijft. Mocht dat toch niet het geval zijn (en die kans is natuurlijk meer dan aanwezig), dan zien we dan wel weer. Elke dag heeft genoeg aan zijn haasr eigen zorgen...
Misschien ben ik ook wel te positief, maar dat maakt t leven wel een stuk beter en makkelijker. Ik weet gewoon zeker dat wij allemaal een kindje gaan krijgen! En we hebben nog zoveel kansen toch. Ga echt niet bij de pakken neer zitten. Goed bereid kost ff tijd, stond op het kookschort van mijn ouders. En dat geldt ook voor ons hoor. En mocht t echt niet lukken, dan overwegen wij draagmoederschap en anders zijn wij al heel gelukkig met z'n 2en en ons hondje. Wij hebben al ervaren hoe t is als je geen kindje mag krijgen. Vorig jaar werd ons verteld dat wij moesten stoppen met onze kinderwens, omdat zwangerschap gevaarlijk zou zijn voor mijn leven en dat was best wel moeilijk, maar dan kun je t wel afsluiten en je gaan richten op elkaar en andere dingen. Gaf ons toen wel rust en hadden er gek genoeg toen ook vrede mee. Maar ben nu wel erg blij dat wij toch weer door gaan. Merah, hoe is de tp gegaan, had je een mooie emmy? Ben erg benieuwd!!! x mien