Heel herkenbaar manousch. Als ik terugdenken best veel meegemaakt. Alle behandelingen, elke maand de stress, de miskraam en de operaties... Poeh, dat is toch niet mis. Maar soms lijkt het net als in een vorige leven. De tijd is zo snel gegaan en toch ook weer niet. Ons vlindertje ligt begraven onder de perenboom, met een houten vlinders erbovenop. Vorige week zag is dat de houten vlinder al behoorlijk aan het vergaan is en al erg overwoekerd met bodembedekker. Zo gaat het ook met de pijn die achterblijft, het wordt minder met de tijd en wordt overgroeid door andere dingen in het leven. Ik hoop van harte dat dat voor iedereen geldt en dat de pijn overgroeid wordt door iets dat 'bloeit'! Toke, heel veel succes met je echo. Probeer er ook van de genieten. Bij 20 weken zijn de plaatjes het mooist!
Toke: succes vandaag! Manousch en merah, heftig om te lezen. En de dubbelheid kan ik me voorstellen, wetende dat jullie binnen enkele dagen de kleintjes op deze wereld mogen verwelkomen! Bij mij hebben twee kleintjes het nog geen acht weken in mijn buik volgehouden om door te gaan met groeien. Ik voel het voor mijzelf anders, aangezien ze beiden geen kloppend hartje hebben gehad. Het is echt een wonder een kleintje. Hiervoor geldt survival of the fittest nog sterk. Lieve merah, jou vlindertje was natuurlijk al veel verder op deze wereld. Ik vind het wel mooi dat je zegt dat, zoals de natuur haar in zich opneemt, zij zo ook in jou gedachten is. Maar kijk vooral naar de nabije toekomst, want er staat voor jullie allebei een wondertje te wachten!!
Merah, wat vertel je dat mooi! En wat fijn dat jullie een plekje hebben gevonden om de kleine te herdenken. Tijd is relatief en een tekst blijft me dan ook altijd bij van clouseau (haha, lekker sappig) "zonder jou tikt de klok even snel, maar de tijden veranderen wel...." Op de een of andere manier vind ik dit zo mooi gezegd! Maar nu is er een tijd van leven, en daar genieten we natuurlijk volop van . Hoe voel je je verder? Komt er nu echt opaan he....spannend.... Meiden, ik wil nog even opmerken dat we over de 1.000 berichten zitten!
@Mien: heb je al een gesprek gehad? Is er nog iets wat gedaan kan worden aan het meetellen van jouw behandeling? Sterkte meis! Terugkomend op jouw vraag: ik heb nog niet echt last van mijn buik... Hopelijk geen slecht teken? Ik spuit 112,5 Gonal. Heb zaterdag eerste echo. Hoop op positieve uitslag. Ben wel knetter chago van de hormonen. Dat is best lastig. Maar dat zal voor jullie allemaal wel herkenbaar zijn denk ik.
Ook nog even snelle terugkoppeling over de kleine van mijn vriending: meisje ligt aan andere beademing en longetjes zijn nog niet helemaal top. Vriendin is thuis om daar aan te sterken. Kan helaas niet elke dag de reis naar het ziekenhuis maken, dus ziet haar meisje niet elke dag. Zo zou ik het echt niet willen of anderen toewensen.... Maar: ze vechten beiden, dus wellicht komt alles gewoon goed!
Hoi allemaal, Manousch en Merah: Wat mooi zoals jullie tijdens je zwangerschap stilstaan bij het afscheid van een eerder kindje. Ik denk haast dat deze nieuwe, voorspoedige zwangerschap jullie bewust, maar ook onbewust helpt bij het verwerken van de oude pijn die er nog ligt. Veel sterkte met deze dubbele gevoelens. En hier: alles zag er goed uit! Ik kan het nog nauwelijks bevatten! Ik voel me bijna dronken van opluchting! De VK had een echo aangevraagd waarbij ze ook specifiek zouden kijken naar kleine, subtiele kenmerken van Down. Dit natuurlijk omdat onze combinatietest niet zo gunstig was uitgevallen. Maar ook hierin hebben ze ons gerust kunnen stellen; ze zien geen reden meer tot ongerustheid. En we weten het nu "zeker"; we krijgen een mannetje! Ben gelijk naar de stad gegaan en heb zn eerste echte pakje aangeschaft! Bedankt allemaal voor jullie medeleven en steun, het is hartverwarmend zoals jullie meeleven!
Wauw Toke wat een opluchting. Joehoe, en nu echt gaan genieten he!!! Ben super blij voor jullie. En een jongetje, wat leuk . Het is alletwee even leuk, maar om het te weten maakt het ooh zo bijzonder (en gemakkelijk). Is goed dat er ook nog mannen komen want hier hoor ik alleen maar meisjes. haha.... Wolfje, ben je echt zo chagarijnig van de med's??? Is inderdaad niet echt een pretje. Maar alles voor een zeer goed doel! Hoeveel dagen spuit je nu al? En het blijft verschikkelijk voor je vriendin. Bah, je wilt je kindje toch continu bij je hebben! Als je de mogelijkheid hebt om te reizen snap ik dat ze de moeder op een gegeven moment naar huis sturen, maar in dit geval toch niet. Zeg maar tegen haar dat we allemaal met hun meeleven hier op het forum! Voor alle andere meiden een dikke knuff
Zit hier met tranen in de ogen. Zullen de hormonen wel zijn, hahaha. Wat ontzettend fijn dat jullie zulk goed nieuws hebben gehad Toke! Dat is toch bijna niet te bevatten na zoveel onzekerheid. Ik kan me de opluchting voelen tot in mn tenen! Ik hoop met heel mn hart dat de rest van de zwangerschap ook voorspoedig mag gaan en dat jullie volop gaan genieten van jullie aankomend wereldwonder. Een zoon!!
Gefeliciteerd Toke! Een stoer jongen, wat heerlijk! Maar vooral dat alles er zo goed uitziet! En heb je er nog goed van kunnen genieten? Volgens mij zullen de fantastische adviezen vam merah en manousch je geholpen hebben om positief te blijven en vooral van de echo te genieten. Sorry Manousch dat ik zo zonder reageren na je bericht gepost heb. Zie het nu pas dat jij nog na mij geschreven had. Ik had er niet meer naar gekeken wilde nog even de twee reacties posten. Maar 1000 berichten is veeeeel en dat zonder onzin. Ik volg dit forum erg graag! Heb ook tegen mijn man gezegd dat dit forum positieve energie geeft en iedeeen echt met elkaar begaan is. Eg bijzonder en vooral erg fijn! Misschien komt het chagarijnige ook deels door mijn werk. Die slurpt mijn energie op. Kan er de laatste twee weken wel van janken. Niet alles loopt zoals het zou moeten en ik voel mij daardoor aangesproken, terwijl ik het echt niet beter kan doen. Geen echt te veel energie voor het werk. Was vanochtend vrij, vanmiddag gewerkt, maar nu helemaal stuk. Zonde van je vrije ochtend. Heeft dus eigenlijk geen zin gehad. Maar of dat de oorzaak is of de hormonen... Dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Voel sinds vandaag trouwens we mijn buik, zowel links als rechts. Mijn man gaat even mee naar stal. Wil een nieuw zadel passen voor op mijn paard, maar het ontbreekt aan energie om het allemaal zelf te doen. Hij springt dus even bij. Super lief. En dan ben ik niet eens zwanger... Misschien ben ik toch echt een zeur.... Back to reality: TOKE KRIJGT EEN ZOON!!!!! Joehoe!!
Nee Wolfje, je bent geen zeur! Luister goed naar je lichaam, die houd je niet zomaar voor de gek. Het is ook allemaal heftig en veel als je in een traject zit voor vruchtbaarheid en dan ook nog de hormonen spuit. Onderschat dat niet! Tuurlijk is het balen als je op het werk niet kunt uitblinken, maar dan is dat nu even zo. Als iemand enig idee heeft hoe je situatie momenteel is dan zullen ze hier alle begrip voor hebben. En als jij dat al niet hebt, hoe moet een ander dat dan begrijpen. Wel goed dat je laat ondersteunen door je man en dat je erover praat. Zomaar accepteren en erbij laten hangen is natuurlijk ook niet het geneesmiddel maar een beetje toegeven aan alle lichamelijke en geestelijke rompslomp om je heen kan geen kwaad. Sterkte!
Aanvulling: en als ze er op het werk geen begrip voor hebben (want die horken zijn er ook) dan maar lekker niet!!! Echt waar hoor, ik ben door schade en schande wijs geworden. Ben altijd tot het naadje gegaan voor mn werk. En denk je dat het iemand opvalt? Kies dus voor jezelf!
Dank jullie wel Manousch en Merah, voor jullie lieve adviezen en ook bedankt voor die bevestiging. Je gaat toch regelmatig aan jezelf twijfelen. Wel herkenbaar, ik ben ook iemand die tot het uiterste gaat idd, maar je verwacht soms ook iets terug. Respect is genoeg. Maar inderdaad, als je jezelf niet serieus neemt en begrip hebt voor de situatie, kan een ander je dat idd ook niet geven. Dank jullie wel, meiden! thanks! Hoe gaat het met de jullie en met de kleintjes? Houden ze zich nog rustig?
Pfff, ik ben het zo zat. Voel me een beetje schuldig dat ik het zo voel. Sinds dat gedoe met die bloeddruk is alle energie echt compleet uit mijn lijf verdwenen en dat is echt vreselijk voor iemand die altijd in de weer is zoals ik. Als ik 'sochtends uit bed stap ben ik eigenlijk alweer moe. Het verlof is ervoor om uitgerust aan de bevalling te kunnen beginnen zeggen ze, nou ik zou niet weten waar ik die energie vandaan zou moeten halen. Sorry voor mijn geklaag. Ik realisser me dat een aantal van jullie graag in mijn schoenen zouden staan... Voel wel dat alles behoorlijk aan het verweken is 'down under'. Het voelt een beetje als een menstruatie in combinatie met een stevig middagje paardrijden terwijl je dat al heel lang niet meer gedaan hebt. Het hoort erbij, maar niemand kan me zeggen of het dan ook elk moment kan gebeuren, of dat dit gevoel nog zo een week of drie kan aanhouden. Officieel nog 1 week. Ik hoop zo...
Nou Merah, je mag best even klagen hoor. Hoe graag je ook zwanger bent, op het einde is het gewoon zwaar. Lekker slapen wordt moeilijk omdat je niet meer zo gemakkelijk ligt met veel bezoekjes naar het toilet, aan- en uitkleden is een ramp (laat staan de schoenen), energie is snel op en je de rug wordt overbelast. De verweking van het bekken is ook best pijnlijk, nooit gedacht. En je verheugt je natuurlijk op de kleine wat je misschien extra ongeduldig maakt. Haha, ik ben twee weken korter maar snap je volledig. Na volgende week mag ze van mij ook komen hoor! En moet ook echt niet denken om tot 42 weken te lopen. En tuurlijk zouden vele met ons willen ruilen, maar dat wil nog niet zeggen dat je niet even mag klagen
Wat veel berichten meiden. Ik ben een week op vakantie geweest (wel in Nederland) en had daar nauwelijks internet. Soms ook wel even lekker. We hebben in ieder geval genoten deze week. Mijn dochter volop! Lekker uitgerust terug gekomen. Moest nog aan je denken na je laatste bericht dat ik gelezen had Mien. Ik hoop dat het weer iets beter gaat met je. Ik heb dat onderzoek niet gehad, maar wel gelezen dat het gebeurt in een aantal ziekenhuizen. Weet je al wat je met Dusseldorf gaat doen? Je had contact met iemand gehad daar? Manousch en Merah, heel veel succes die laatste loodjes. Ik vond de laatste weken ook erg zwaar hoor. Maar je krijgt er een prachtig wonder voor terug! Ik dacht even dat er een jongen geboren was toen ik het eerste berichtje las. Maar dit was niet op volgorde en ging over Toke. Super meid dat alles goed is! Wat geweldig he zo'n 20 weken echo! Ben heel blij voor je. Geniet ervan! Leuk he die voorpret! Het is ook heel zwaar Wolfje! Die hormonen doen nogal wat met je lichaam. Op een gegeven moment moest ik op het werk ook wel vertellen dat ik met de behandeling bezig was. Vond ik niet prettig. Iedereen heeft er een mening over. Er wordt al zoveel geroddeld. Vreselijk. Maar uiteindelijk moet je toch aan jezelf denken. Probeer rustig aan te doen. Sterkte de komende weken! Ben benieuwd naar je echo. Met Kim ook alles goed? En Queen? Knuf voor alle meiden!
Manousch en merah, kan me goed voorstellen dat de laatste loodjea behoorlijk zwaar wegen. Spreek natuurlijk niet uit ervaring, maar heb inmiddels 9 neefjes en nichtjes van mijn zussen en schoonzussen. Nummer 10 is op komst. Zij moet nog 3 maanden, maar zij weet nu al niet waar ze soms de energie vandaag moet halen. En jullie hebben de laatste loodjes al goed in het zicht. Manousch, ik hoop dat je de laatste week/weken toch nog iets kan rusten. Heb je nog recht op extra kraamhulp i.v.m. Die hoge bloeddruk? Of niet, omdat de bloeddruk nu weeer gezakt is. Als het kon nam ik wat van jullie over, om jullie iets te verlichten. Maar zoals Lili ook zegt, je krijgt er straks een mooi wondertje van terug. Maar daar twijfel je zelf ook niet aan. Ik hoop voor jullie dat de kleintjes snel en gezond geboren mogen worden, zal voor jullie duimen. Lili, fijn een weekje eruit geweest te zijn. Lekker dat jullie meisje hier ook lekker van genoten heeft. Ik denk trouwens niet dat het mij lukt om morgen of zondag een berichtje te schrijven, omdat ik bij mijn moeder en mijn zus ben. Mijn ma viert haar verjaardag morgen met een diner en zondag hebben we een brunch. Ik laat volgende week even weten hoe de echo morgenochtend gegaan is. Nu lekker slapen... X
WOW!!! En nu? (bij ons blazen ze boven de 20/25 altijd vrijwel zeker af ivm overstimulatie). Hoe groot waren ze al? (misschien groeit niet alles mee?) Lijkt me erg dubbel gevoel zo'n hoge score...