Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    #1021 Toke, 30 okt 2011
    Laatst bewerkt: 30 okt 2011
    Sorry, ik was er even niet helemaal bij sinds donderdag. Wat hebben jullie lief gereageerd op mijn goede nieuws! En Merah, door de hormonen of niet, superlief dat je zo erg meegeleefd hebt! Ik zei het een kleine tien weken geleden al, maar ik voel nog altijd heel veel dankbaarheid naar jou voor al je tijd en hulp die je me hebt gegeven na de uitslag van de combinatietest. Jullie zijn zowieso allemaal heel super in je steun, het blijft mn lievelingstopic hier!

Wolfje, wat een hoop follikels! Wel heeel veeel! Wat nu inderdaad......doorgaan? Tjee wat spannend zo. Ik weet niet zo goed wat ik voor je moet hopen nu, het beste voor jou in ieder geval. En een spoedige zwangerschap!
    Je bent zowieso geen zeur, maar nu je weet hoeveel follikels je draagt heb je helemaal recht van spreken. Dat is een behoorlijk opgave voor je lichaam, rustig aan doen hoor!

Merah, wat een zware laatste loodjes voor je zo! Ik hoop ook dat het nu gauw gaat gebeuren allemaal bij jou. Slaap je nog goed? En slaap je overdag ook bij? Ben je er helemaal klaar voor? Ook voor wat betreft de regeldingetjes? Natuurlijk staan er veel meiden graag in je schoenen, maar dat neemt niet weg dat het toch op dit moment heel zwaar is voor je. Ik had ook erg te doen laatst met een hoogzwangere vriendin, het is niet mis wat je op het eind meetorst!

Mien, hoe gaat het nu met jou, een dikke week na het slechte nieuws? Het spijt me zo erg voor je joh. Heb je nu even pauze van alles? Houd je taai meid (en soms ook juist niet taai houden, maar gewoon laten gaan!)

Lilli, fijn dat jullie een lekkere vakantie hebben gehad. Ook fijn denk ik om je dochtertje zo te zien genieten! Het is jullie zo gegund na alle verdriet.

Kim, heb jij niet ergens een echo nu of binnenkort? Doen ze bij jullie ook de combinatietest en doe jij die dan ook?

Manoush! Inderdaad al dik over de 1000 berichtjes! En eer aan jou hoor, want jij hebt dit topic gestart, heb je ons toch mooi weten te binden ;)!

2. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @ all. Zo veel geschreven zeg.. Ik reageer even niet op iedereen maar wens jullie gewoon sterkte allemaal en merah laatste loodjes wegen het zwaars. Met mij gaat t wel goed. Nog 1 week en dan voorbij de 3 maanden. Jippie. Heb alleen een negatieve rhesus factor. Iemand anders hier bekend mee?

3. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Sorry ben even afwezig geweest. Had zojuist een heel stuk geschreven is plots alles weg. Dus reageer ff kort op iedereen, heb de laatste tijd weinig puf. Komt mn door de mislukte pogingen en ik heb sowieso wat minder energie.

@toke: wat geweldig dat de echo zo goed was. Nu lekker gaan genieten van je kleine ventje:)!

@lili: fijn dat je er weer bent. Wel lekker vakantie gehad:).

@merah: laatste loodjes wegen voor jou wel zwaar, vooral na dat bloeddrukverhaal. Hoop dat de kleine snel in je armen mag liggen meid.

@manousch: voor jou ook de laatste loodjes. Hoe gaat t met jou? Voel je je nog goed?

@queen: hoe gaat t met de zwangerschap?

@kim: hoe is t met je? Geen spotting/bloeding meer? Heb je binnenkort nog weer een echo?

liefs

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Toke, 'Hou je taai' is wel een errug dubbele opmerking voor iemand met ts-ziekte, hahaha.
    Sorry, ben een beetje flauw deze ochtend...

5. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Ik weet ook niet hoe verder. Morgen echo even aanzien. Ze waren allemaal 10 tot 12. Ze zijn idd bang voor overstimulatie. Waren ze al voor start ivf. Gisteren 75 en 112,50 gonal spuiten. Spuit ook nog steeds decapeptyl. Best spannend.

Ik reageer snel weer op jullie berichten. Heb dit weer even snel via mobiel geplaatst.

6. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Hallo!
    Jeetje, echt veel follikels Wolfje. Ik had er in totaal rond de 20 die ook groot genoeg waren om aan te prikken, maar bij jou zijn er het heel veel. Natuurlijk afwachten of ze allen verder groeien. Maar zoals Toke zegt is het een behoorlijke belasting voor je lichaam. Inderdaad heel rustig aan doen. Ik duim voor je morgen. Ik hoop dat je een aantal mooie emmy's krijgt.
    Mien, ik kan me heel goed voorstellen dat je weinig puf hebt en niet veel energie. Denk aan jezelf en je lichaam. Je hoeft wat mij betreft ook echt niet op iedereen te reageren. Wel super attent van je hoor.
    Ik ben zo benieuwd naar Merah en Manousch.... wanneer jullie gaan bevallen! Hebben jullie nog geen voorweeën gehad? Spannend allemaal hoor. Sterkte.
    Queenmeisje; heb geen ervaring met negatieve resusfactor. Maar word je nu extra in de gaten gehouden tijdens je zwangerschap?

Knuf voor allemaal

7. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Ik (en mijn man) zaten dit weekend trouwens weer voor het eerst te denken of we nog een terugplaatsing zouden willen... We hebben beiden nog best veel twijfels. Onze dochter is alweer zo groot en er zou dan zoveel leeftijdsverschil zijn. Op lichamelijke complicaties zit ik al helemaal niet te wachten.
    De laatste tijd wilde ik hier nog helemaal niet aan denken, maar deze dagen kriebelt het toch weer een beetje.. Mijn dochter vraagt al jaren om een broertje of zusje. Maakt het er ook niet makkelijker op. Nog maar even een maandje aanzien denk ik. Ben namelijk net ongesteld geworden. Moeilijk hoor..

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wolfje, met een beetje 'geluk' groeien ze niet allemaal door. Bij 10/12mm is dat nog zeker niet vanzelfsprekend. Hoop voor je dat het toch tot een (veilige) punctie komt.
    Doe in ieder geval rustig aan!

Lili, wat een dilemma ja. Maar kan me voorstellen dat het toch weer gaat kriebelen, zeker als je onlangs nog zo dichtbij bent geweest. Wat betreft het leeftijdsverschil, die is er inderdaad wel. Aan de andere kant, jullie dochter gaat alweer uitgebreid naar school. Ik denk dat het voor jezelf misschien wel makkelijker is en misschien ook leuker. Als je twee kleintjes zo vlak achter elkaar hebt maak je echt 'tropen-jaren'. Door het leeftijdsverschil kun je misschien toch meer genieten van zo'n kleine uk, omdat je meer tijd en energie overhoudt. Als je begrijpt wat ik bedoel.

9. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Goh Queenmeisje wat gaat het snel, je bent inmiddels 12 weken!!! Had het even niet in de gaten.... Hoe voel je je?

Lili, volgens mij zijn dit de moeilijkste keuzes die je ooit maakt. Neem hiervoor zeker je tijd! En leeftijd doet er niet altijd toe. Het gaat erom waar je hart ligt en wat de mogelijkheden zijn....succes....

Mien, respect dat je wel nog met regelmaat hier bent en ook nog de moeite neemt om op ons te reageren. Ik kan me niet voorstellen hoe jullie je moeten voelen maar leef wel met jullie mee. Een hele dikke knuff.

Merah, iedere keer als ik op het forum kom ben ik in afwachting op een berichtje dat je bevallen bent.....hahaha..... Wordt je niet gek van iedereen die continu belt enzo om te vragen hoe het met je is?
    Het komt in iedergeval nu erg dichtbij. Mag ik vragen hoe je de bevalling tegenmoet gaat? Ik knijp um namelijk ontzettend!

Hier gaat het wel goed. Kijk echt uit naar de kleine, ben zo nieuwsgierig hoe ze eruit ziet en hoe ze voelt in mijn armen! Merk ook dat ik weer kriebelig wordt en minder kan hebben (zoals in het begin met de hormonen, pffff). Maar dat zal er wel bij horen.

:):):)

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hoe ik de bevalling tegemoed ga... Eh... Nou, ik denk maar zo: elke vrouw kan het, dus ik vast ook wel.
    Maar goed, soms knijp ik hem ook wel hoor. Heb geen cursus oid gedaan omdat ik gewoon geen behoefte heb aan dat 'gemuts' met zo'n groepje vrouwen. Maar soms denk ik toch: wat nu als ik daar dingen zou hebben geleerd die goed van pas zouden komen? Het ergste lijkt me wel om gigantisch in te scheuren. Ik hoop zo dat het me bespaard blijft...

Mien, heb je nog werk gemaakt van het bepalen van je AMH ed? Of neem je nu echt even rust/afstand? Lijkt me moeilijk hoor, de kinderwens blijft natuurlijk gewoon. Pfff meid, zou zo graag willen dat het anders was voor je...

11. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Merah, nog 5 dagen!! Nu al bijna 4 zelfs. Gaat echt snel!! Hoop idd ook snel te mogen lezen dat je een gezonde, kleine beeb hebt!! Heel veel succes met de laatste loodjes en de dosis hormonen die je weer op de koop toekrijgt. Op een zo pijnloos mogelijke bevalling zonder uitscheuren. Schrijf alle tips na afloop maar op. Die kunnen 1-op-1 door naar Manousch en daarna naar toke, hihi :) Spannend meiden!!

Lili, lijkt me weer een moeilijke keuze waar je voor staat. Hoop dat je onderbuikgevoel je mag leiden. Ik weet niet hoe oud je meisje is, maar ik scheel zelf 4 jr en 6 jr met mijn zussen en kan het beste met mijn oudste zus. Hierin speelt leeftijd geen rol. Weet niet of dit je helpt.... Suc6! En idd neem je tijd!

Mien, herken het. Waardeloos als je zo al je tekst kwijt raakt, terwijl je daar flink voor hebt zitten typen en denken. Hoe gaat het nu verder met je? En met je eigen gezondheid? Heb je daardoor nu minder energie? Sterkte meis!! Ik gun je al het goed, echt waar!

Toke, nog steeds lekker op een blauwe wolk, na die fantastische echo? Hoop dat je je goed voelt!!

Heb zelf vanochtend echo gehad. Morgenochtend weer. Uitslag bloed was te hoge waarden. Nu dus weer 75 gonal spuiten. Er waren (als ik het goed heb) 2 tot 3 folikels zo goed als rijp. Ik ben opgenomen in het artsenboek, dus hoop niet dat ze met z'n allen besluiten dat ik moet stoppen. Wil liever doorgaan en hopen op een paar goede. Kan me die tegenslagen die jullie allemaal al hebben moeten ondergaan niet voorstellen. Wil ik gewoon niet. Hou met even bij de struisvogelpolitiek - kop in het zand steken en doorgaan - wat niet weet, wat niet deert. Kijken hoe lang we dit kunnen volhouden....

Jullie adviseren mij allen rustig aan te doen, dus durf eigenlijk ook niet meer op mijn paardje te klimmen. Weet ook niet of mijn buik dat uberhaupt aan kan. Misschien een stomme vraag, maar willen de ervaringsdeskundigen onder ons aangeven wat jullie met rust bedoelen? Ook niet hardlopen enzo? Hoor het graag. Alvast bedankt meiden.

Bedankt voor al jullie steun!!!!!!!!!!:)

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    en daar lig je dan.
    vanmorgen even voor de zekerheid bloeddruk laten meten bij de vk hier in het dorp. was aan de hoge kant. doorgestuurd naar het ziekenhuis, naar mn eigen vk. bloed laten prikken. best aardig, maar toch minder mooi dan de vorige keer. na een aantal overleggen ben ik opgenomen, snik.
    morgen gaan ze een poging doen tot inleiden.
    had het me allemaal toch anders voorgesteld, maar ik laat het maar over me heen komen...
    wordt vervolgd.

Wolfje, nee geen paardrijden en ook niet hardlopen.jij klinkt al net zo erg als ik... rust houden is lekker op de bank met een boekje, misschien nog een klein klusje in huis, maar verder dus niet.
    goed op jezelf passen hoor!!! overstimulatie is echt niet niks, dus je kunt het beter proberen voor te blijven.
    veel drinken ook!
    sterkte!

13. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @Merah.. Owww meis..wat vervelend voor je. Sterkte meis.. Maar morgen heb je misschien een mooi kindje in je armen.
    Sterkte lieverd knuf

14. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Toch opgenomen merah, das balen meid. Maar toch wel superspannend, want vandaag of morgen heb jij je kleine in je armen. Sterkte meid.

@queen: nog gefeliciteerd, je hebt je eerste trimester achter de rug;).

@wolfje: ik had maar 4 eitjes, maar ik kon ook niet springen of hardlopen, had er toch wel wat last van.

Ik heb de laatste tijd niet zo veel puf, beetje te druk gehad. Ook die tegenvallende icsi is mij natuurlijk ook niet in de koude kleren gaan zitten, vreet energie. Ik wil zo graag weten wat nou de oorzaak is, want in die onzekerheid zitten is erg frustrerend. Ik denk zelf dat t ms kan komen omdat ik een lage eicelreserve heb of de deca heeft de boel te plat gelegd (heb ik wel meer gelezen). Vlg wk dinsdag hebben wij weer een gesprek in t zh en ga toch vragen of ik die amh test mag doen, want de fsh zegt echt niet of er nog genoeg eicellen zijn. En ik ga vragen of ik eerst mag stimuleren en daarna de deca of cetro spuiten, heb daar een beter gevoel over.

15. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Wat een tegenvaller Merah! Echt balen.... Ik ga nu heel hard hopen voor jullie dat het allemaal voorspoedig gaat en dat je kleintje gezond en wel ter wereld komt! Spannend joh, het idee dat je hem/haar bijna in je armen kunt houden. Wat heerlijk!

Mien, ik kan me zeer goed voorstellen dat het je niet in de koude kleren is gaan zitten. Toen ik je bericht na de punctie las was ik ook helemaal uit het veld geslagen! Hoeveel kan een mens hebben? Goed dat je weet waar de mogelijke oorzaken in kunnen zitten, zodat je voor jezelf op kan blijven komen. Petje af voor jouw doorzettingsvermogen!

Wolfje! Nee nee nee, geen paardrijden en hardlopen :$! Ik mocht niet eens stofzuigen en de onderste helft van de vaatwasser uitruimen. Zelf had ik niet eens zo'n last, voelde me goed genoeg om stof te zuigen (en deed dat ook wel soms stiekum) en dan kreeg ik later op de dag de rekening echt gepresenteerd.
    Ik paste vooral op omdat de verpleegkundige zo vreselijk bezorgd over mij deed. Ik moest haar om de zoveel dagen bellen om te vertellen hoe het ging en natuurlijk voor controle naar het ziekenhuis. Neem het nou maar serieus! Als je geen overstimulatie krijgt heb je de grootste kans op een terugplaatsing! En inderdaad...water drinken tot t je neus uitkomt.

Lilly, wat een spannende overweging inderdaad. Bij mij is het ook niet gelopen zoals ik had gehoopt met de gezinsplanning. Een tweede kleintje straks spookt al door mijn hoofd, maar vind mijzelf zo oud. Ik had een broer en zus, beiden ruim 5 jaar ouder. Ik heb het altijd leuk gevonden met ze, miste een jonger brusje echt niet. Over het leeftijdsverschil zou ik me niet te druk maken hoor. Mijn zus vond het heel leuk met een 5 jaar jonger zusje.

Hoe is het met Queen en Kim?

16. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Merah, dat had je niet verwacht. Wat een tegenvaller. Is het je vandaag wat beter afgegaan? En hebben ze al een poging tot inleiden gedaan? Hoop voor je dat de weeen goed op gang komen, zodat je zelf de bevalling mag doen. Duim voor je dat de waarden snel beter worden!! Hoop ook dat je je snel beter voelt!

Mien, wat ben jij toch ontzettend meelevend en begaan met iedereen. Echt knap na al jouw tegenslagen. Hoop dat er snel een einde aan jouw onzekerheid komt en dat je weet wat het ziekenhuis voor je kan betekenen. Alvast succes voor volgende week dinsdag. Hoop dat het gesprek je duidelijkheid geeft!!

Meiden, bedankt voor je reactie. Moet zeggen dat ik idd steeds meer last krijg. Zou vandaag gaan hardlopen, maar heb er even wandelen van gemaakt. Had gister jullie berichtjes te laat gelezen. Was dus wel naar mijn paard gegaan en een poging gedaan tot rijden. Nou dat ging idd voor geen meter!! Was er weer snel af.

Vandaag in A'dam geweest. Echo gehad. Had nu links 10 en rechts 7 grote eitjes. Vanavond pregnyl. Donderdag punctie. Best eng. Mag do en vr niet werken. Ga morgen werken om te compenseren met werk. Hoop dat ik het volhou. Ik ga mijn best doen zo veel te drinken dat het water mijn neus uitkomt. Zoals Toke mooi verwoord. Ben alleen niet zo'n goede drinker, maar als een terugplaatsing op het spel staat moet ik het maar snel worden.

Meiden dank jullie wel!!!! x

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Werken ter compensatie? Hoor ik dit goed? Je mag op dokters-advies niet werken. Je meldt je dus gewoon ziek! Meisje, meisje toch...

Wel top trouwens dat de punctie gewoon door kan gaan! Reden te meer om je echt ziek te melden. Straks heb je de punctie gehad, blazen ze de terigplaatsing alsnog af vanwege overstimulatie.
    Echt meid, ik bedoel het goed: ga niet werken!

18. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Dank je voor je lieve reactie, Merah. Ze hebben vanuit zkh niet gesproken over morgen niet werken, maar ik zal je advies volgen. Heb vertrouwen in jouw goede advies. Erg lief en bedankt voor je steun!!

Hoe gaat het met jou? Ben je de dag goed doorgekomen? Hoop dat alles goed met je gaat!

19. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Wow, wat gebeurt er toch veel in dit forum. Als eerste wil ik Merah een spoedige bevalling toewensen. Heftig zeg. Lig je toch ineens in het ziekenhuis. Maar in ieder geval in goede handen. Ben heel benieuwd naar morgen. Veel sterkte! En denk aan de kleine die bijna in je armen ligt!
    Wolfje, toch de punctie!! Wat goed zeg. Maar ik sluit me aan bij de andere adviezen; neem rust. Op de bank met een flesje water en een boek. Overstimulatie is echt niet leuk. Alvast succes met de punctie. Ik duim voor je!
    Mien, inderdaad petje af voor jouw doorzettingsvermogen. Ik hoop dat je wat hebt aan het gesprek volgende week en dat ze je die amh test laten doen.
    Bedankt voor jullie reacties over mijn twijfels. Fijn om te horen dat leeftijdsverschil er niet zo toe doet. Ik ben zelf ook geen voorstander van kinderen dicht op elkaar krijgen. Maar mijn meisje is alweer 5,5 jaar. Mocht er een brusje komen, zou mijn dochter al bijna naar de middelbare school gaan als haar broertje/zusje naar de basisschool gaat. En ik ben vorige week ook alweer een jaar ouder geworden.... Jij bent toch niet zo oud Toke?
    Twijfels hebben ook wel te maken met de afgelopen periode, dat het niet lekker liep en de behandelingen me tegenvielen. Dus dan zit je alle voor- en tegens af te wegen. Maar ik neem er nog eventjes de tijd voor.

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Op de valreep zijn wij gisteren, 23:30, alsnog papa en mama geworden! Het ging allemaal vreselijk snel. Van de eerste echte weeen rond 18:00 of 19:00, tot de geboorte om 23:30. Bij elkaar slecht 20 minuten geperst. Helaas toch niet helemaal.zonder kleerscheuren, maar dat was bijna te verwachten met zo'n tempo.
    Onze dochter heet Anne-Lynn, weegt bijna 3200 gram en is ongeveer 52cm.
    Echt een mooi poppetje...

Deel Deze Pagina