Merah, VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE DOCHTER!!!!! Helemaal geweldig dat ze al is geboren! Wat sneu dat ze geopereerd moet gaan worden. Hopelijk valt het allemaal mee. Ik las op internet dat baby's na zo'n operatie meestal volledig herstellen. Maar heel vervelend dat jullie nu niet naar huis mogen en moeten afwachten. Ik hoop het beste voor je kleine meid! Knuf! Wolfje, heel veel succes morgen!!!
Merah, sterkte meid. Begrijp dat jullie hier even van slag van zijn. Hopelijk komt het uiteindelijk allemaal goed, maar daar heb je nu natuurlijk helemaal niks aan. Hoe is het verder met jou?
Wolfje, succes morgen met de punctie! Hier deze week ook wel een beetje stressen. Heb maandag en dinsdag aan de CTG gelegen, vandaag echo en morgen mogen we weer voor CTG. De kleine groeit niet voldoende en ligt 3 weken achter. De conditie van de kleine is gelukkig tot nu toe nog goed. Maar ze houden ons goed in de gaten. Ik moet allert blijven dat de kleine blijft bewegen en rustiger aan gaan doen. Maar tot nu toe geen reden voor paniek!
Manousch, ook jij heel veel sterkte dan. Jeetje. Hopelijk blijft ze goed bewegen en maakt ze nog een mooie groeispurt, dat ze nog even lekker in je buik mag blijven. Jij hoeft ook nog maar 19 daagjes. De tijd vliegt! Hou je haaks!! Merah, hoe gaat het nu met jou en de kleine beeb? Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik laat het verloop jullie z.s.m. weten...
Jee Merah, wat erg voor jullie en Anne! Wat een klap in je gezicht zal dat zijn! Gaat die operatie al snel plaatsvinden? Ik zou het haast wel denken aangezien het wel om haar vrije ademhaling gaat, dat is niet niks! Laat het alsjeblieft geen syndroom zijn. Ik weet helemaal niet waar het precies om gaat, maar dat klinkt niet okay En Manousch, ook jij hebt ineens een zorg! Wat rot zeg! Kan ze het nog inhalen in de komende weekjes, dat ze inderdaad nog een groeispurt maakt? Goh, dat hoop ik toch wel heel hard. Ik ben helemaal uit het veld geslagen door jullie berichtjes Merah en Manousch! Ik las ze gisterenavond al op mijn mobiel (daar kan ik niet goed op reageren) en moest er vannacht steeds aan denken. Vandaag mijn vrije dag en die breng ik al hopend voor jullie kleintjes door. Veel gezondheid en voorspoed voor jullie allen!
Puntie goed verlopen. Ze hadden zes buisjes met vocht. Na afloop kwamen ze vertellen dat ze 23 eicellen verkregen hebben. Ben best blij. Wel zijn ze erg bang voor ovestimulatie, vooral omdat alle ruimtes welke leeggezogen zijn op de eierstok zicb met vocht gaan vullen. Moet rustig aan doen en 3 liter drinken. Gelukkig hadden jullie mij al geinformeerd! Ze hopen dat overstimuliatie uit blijft. Krijg preventief medicijnen. Mijn man had oom goede kwaliteit: 20 miljoen of duizend. Ben best moe. Manousch, hoe is het vandaag gegaan? Goede uitslag van de ctg? Merah, hoe is het met jou en je meisje? Drinkt ze al een beetje? Toke, hoe gaat het bij jou? Wanneer heb jij weer een echo? Mien, ik hoop zo op een goed gesprek voor jou dinsdag. Was zelf erg bang om na punctie ook geen eicellen te hebben. Vind het dan ook erg lastig dat jij zo attend naar mij vraagt en ik moet zeggen dat het goed gegaan is. Ik gun het jou juist ook zo heel erg hard. Jij hebt het al zo zwaar met je ziekte. ik blijf duimen draaien voor je.
Wat goed Wolfje!! Super dat je 23 eicellen had! Echt veel. Nu hopen op een aantal goede bevruchtingen! Spannend zeg. Heb je nu Utrogestan gekregen (ipv Pregnyl)? Ik hoop voor je dat je goed nieuws krijgt morgen!! Duim voor je! Wat vervelend dat je zo'n stressweek had Manousch. Maar gelukkig gaat alles goed met de baby. Als je twijfelt, bellen naar gyn. hoor. Mijn meisje was ook niet groot, maar dat zegt niet altijd wat. Meestal groeit de baby de laatste weken in je nog wel. Ik hoop dat alles goed met je gaat Merah en met je meisje uiteraard!
Wolfje, wat een mooi aantal eitjes!!!! En ook levendige zwemmertjes, daar moeten dan toch een paar mooie emmy's van komen, zou je zeggen toch? Nu inderdaad even heeeel kalm aan, zodat ze er binnen een paar dagen ook 1 terug kunnen plaatsen.....of kunnen ze er meer terugplaatsen? Bij mij toen niet, omdat ik aan de Ines-studie meedeed met maar 1 TP tegelijk.
@ lili: gebruik 3x daags 2 utrogestan. Daarnaast 2x daags acetylcysteine om overstim. te voorkomen. Had jij dat ook? @toke: ze plaatsten er maar 1 terug. Geen discussie over mogelijk. Wanneer konden jullie het gewone leventje weer hervatten? Of in elk geval gewoon zitten? Sorry dat ik zo vaak zo veel vraag, maar dankzij jullie weet ik wat ik dan kan verwachten...
Bij mij ging de vroege overstimulatie over in een zwangerschap en het risico op overstimulatie bleef echt nog wel een paar weken. Gewoon zitten kon ik wel, al was dat inderdaad eerder loungen op de bank. Ik deed ook rustig omdat ik zo moe was toen ik eenmaal zwanger was....en er natuurlijk alles aan wilde doen om de zwangerschap in stand te houden. Over utrogestan ben ik erg te spreken, ik denk dat het bij mij echt zijn werk heeft gedaan. Ik hoop bij jou ook! Zelf ben ik erg blij dat er maar 1 tp was. Ik had echt een hoop emmy's van goede kwaliteit. Die goede kwaliteit geeft een grotere kans op innestelen. Als er meer waren teruggeplaatst had ik zomaar een 2 of meerling kunnen krijgen. Ik vind het wel zo fijn dat het er maar 1 is.
Fijn te horen Toke dat jij positief bent over de utrogestan. Jouw verhaal geeft me zo veel energie! En dat loungen op de bank heb ik ook helemaal onder de knie met een boek van Bridget Jones... Ik hoop in je voetsporen te mogen treden. Dank je wel voor je lieve bericht!
Wat goed dat je morgen de TP hebt! Helemaal super!! Geniet ervan. Ik had Utrogestan, maar geen medicatie tegen overstimulatie. Die bleef ook bij mij lang aanhouden ivm zwangerschap.
Wolfje, ik ben ook zeer tevreden over de utrobollen. Denk zeker dat veel vrouwen hierbij gebaat zijn. Ze zijn niet prettig in gebruik maar als het werkt....... Succes morgen, hoop dat er een super emmy voor je bij zit! Toke, was niet mijn bedoeling om jullie extra zorgen te geven door mijn verhaal. Maar begrijp het wel want ben sinds het verhaal van Merah ook meer aan het piekeren...... Hoop dat ze het beide goed doen. Hoe voel je je lichamelijk eigenlijk? En hoe gaat het met je buikje Hier gaat het wel redelijk goed. De laatste CTG was weer goed in orde. Weet niet meer wie het vroeg maar dan maken ze een hartfilmpje van het kindje en de baarmoederactie wordt dan 30-45 minuten in kaart gebracht. De kleine springt over het papier, dus dat is alleen maar positief. Komende week weer controles. Zou ze niet groeien dan gaan ze haar halen want dan heeft ze meer kans op groeien dan dat ze in mijn buik blijft. Maar de organen zijn inmiddels wel volgroeid dus we zijn gerust! Knuff aan alle meiden..............!!!!
Super dat je straks een TP hebt Wolfje! Zo spannend nu..... Ik vond de utrobollen na al het geprik juist fijn en inlegkruisjes haalden het ongemak wel weg. Ik kreeg trouwens ook niets tegen de overstimulatie, wist ook niet dat er iets voor was... Manousch, ik weet dat dat natuurlijk je bedoeling niet is geweest, laat je door mij niet afremmen aan ons te vertellen wat er allemaal speelt. Ieder verhaal van een andere zwangere komt bij mij extra hard binnen. Als ik dat niet zou willen, moet ik hier niet op het forum schrijven. Afgelopen donderdag weer controle gehad bij de VK en alles ziet er nog steeds goed uit, dus dat geeft ook wel weer even een oppepper. Fijn dat het er voor jouw kindje ook weer wat beter uitziet. Het is zo vreselijk belangrijk dat je kleintje het goed maakt, prioriteit nummer 1 in mijn leven nu. Als er zorgen zijn over mijn kindje neemt het mij helemaal in beslag, ik denk dat het voor jou niet anders is... Merah, ik snap dat je iets anders aan je hoofd hebt dan op het forum rondneuzen. Ik wil jullie nog weer even alle sterkte wensen en vreselijk veel meevallers voor kleine Anne.
Vandaag is een acht cellige emmy teryggeplaatst. Had in totaal 20 emmy's. Hoor over twee weken of hiervan ingevroren kan worden. 18 nov bloedtest. Nu rust ivm vocht in buikholte en nog erg grote eierstokken. Ben erg blij! Toke: fijn dat je donderdag een goede controle hebt gahad? Weer een geruststelling! Manousch: fijn dat de ctg uitslagen vooruit gaan. Duim voor je dat je kleintje nog lekker in je buik mag blijven tot de 22e. Merah: mijn gedacht gaan vaak uit naar jou en je kleine meid. Blijf voor je hopen en duimen. Lili: bedankt voor jouw reactie. De bruistabletten worden ook wel fluimucil genoemd. Schijnt te helpen... Fijne zondag iedereen verder!
Wat goed Wolfje! Super dat je een terugplaatsing hebt gehad. Waarom hoor je pas later hoeveel er ingevroren worden? Fluimucil is toch tegen vastzittend slijm of ben ik nou gek?? Doe rustig aan! Veel drinken. Weeg je je ook elke dag? (ivm overstimulatie) Ik denk aan alle meiden!