Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussion in 'MMM clubs' started by Manousch, Dec 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Lees af en toe nog mee en wens iedereen sterkte die dat nodig heeft.
    Ik hou een blog bij.
    Leafde hat wun!

2. Manousch

Manousch Actief lid

Mar 24, 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Wolfje, Proficiciat met je super emmy. De komende weken zijn erg spannend voor jullie. Doe het rustig aan, neem je rust en luister vooral goed naar je lichaam. We duimen met z'n alle voor jullie!

Merah, wat fijn van je te horen en wat een mooi blog heb je aangemaakt. IK heb je toegevoegd aan mijn favorieten zodat ik je kan blijven volgen.
    Proficiat met je verjaardag en wat een prachtig cadeau....... Wauw, een sprankje hoop en fantastisch nieuws in deze moeilijke periode! Ik denk heel veel aan jullie!
    Manousch

3. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Merah, Fijn, bedankt voor de link. Ik wil heel graag meelezen. Wat fijn dat ze kan horen, dat is fantastisch nieuws! Die operatie is natuurlijk nog erg spannend. Fijn dat je in de tussentijd met haar middels de kangaroemethode de hechting tot stand kan brengen.

Nou Wolfje, dat zijn een hoop embryo's! Daar zullen vast een paar mooie bij zitten die bewaard kunnen worden!

Wat wil 8-cellig zeggen? Is dat een mooie deling?

4. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Wauw Merah.. Ik lees ook mee. Knuf

5. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Hoi,

Was even een weekendje naar Texel, maar moet weer veel bijlezen zie ik.

@wolfje: wat super dat je een mooie emmy in je buik hebt! Nu wordt t echt spannend zeg:). Hoe gaat t nu met je buik?

@manousch: och meid, ik zie nu pas dat je aan de ctg zit/zat. Gelukkig doet ze t wel goed. Kan t komen omdat je een afwijking hebt aan je bm, want je had toch een soort littekenweefsel of een vergroeiing?

@merah: ik ga ook zeker je blog lezen. Wat super dat je meisje wel kan horen! Nu idd de operatie afwachten. Ik denk ook aan je meid!

Wij hebben morgen dat gesprek met de ivf arts. Ga vanavond nog ff wat dingen op papier zetten.

Knuf aan iedereen

6. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

Jun 22, 2011
    231
    0
    0
    Merah, inderdaad een mooi blog. Fijn dat ook wij jou daar mogen volgen. Nog van harte gefeliciteerd, maar helemaal gefeliciteerd met de goede uitslag oo de gehoortest. Wat een opluchting. Dat de kleine meid aan de beademing zit, lijkt me inderdaad zo verschrikkelijk heftig. En fijn dat je haar lekker op je buik mag hebben. Lekker intens samen genieten. Heel veel sterkte komende tijd!! Ik heb Manousch haar voorbeeld gevolg, en ook bij mij sta je bij de favo, zodat ik je blog mooi kan volgen.

Manousch: ben benieuwd hoe het met jou en de kleine gaat. Moet je nog extra voor controles? Of mag je nu door waar je gebleven was?

Lil: klopt. Fluimucil is idd voor slijm ed, maar vu schrijft het hierbij ook voor. Schijnt te helpen. Staat verder niets over in de bijsluiter. Het wordt niet vergoed, dus daarom volgens mij ook zonder recept verkrijgbaar.

Toke: acht cellig was idd goed. Zo zien ze het graag. Ze lieten het ook nog op een scherm zien, maar een vrouw was tegen mij aan het praten, waardoor ik vergeten heb te kijken. Gelukkig heeft mijn man het wel gezien. De andere embryos moeten nog meer delen om ingevroren te kunnen worden. Maar de beste zin nu in mijn buik ;)

Mien: lekker uitgewaaid, weekend weg! Heerlijk, even gedachten op wat anders. Heel veel succes morgen.

7. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Fijn weer goed nieuws te lezen op je blog Merah! Een operatie voor zo'n frummel is al ingrijpend genoeg, het mag best een beetje meezitten met "alleen maar" vliezen en geen bot die de ademhaling belemmeren. Ja, het idee dat haar ademhalingsprobleem de eerste drie uur niet is gesignaleerd, dat zou me ook niet lekker zitten...potverdorie! Pak haar maar zo vaak als het kan bij je, ze heeft je geruststelling vast hard nodig (en jij die van haar....).
    Dikke knuffel!

8. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Spannend joh Wolfje, ik beleef het weer helemaal opnieuw met jou mee! Wanneer ga je testen? Ik testte voor het eerst dag 9 na tp.....en positief! Doe jij dat ook maar ;):D!
    Nog veel klachten? Lekker blijven niksen hoor!

9. Manousch

Manousch Actief lid

Mar 24, 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo meiden! Ik reageer even kort want ben vandaag niet helemaal fit. De kleine doet het nog steeds goed en we hebben nu 2x per week extra controles. Waar de groeiachterstand nu precies aan ligt weten ze niet, de doorbloeding van de placenta en navelstreng zijn goed.

Mien, hoe is jullie gesprek vandaag gegaan? Hopelijk willen ze jullie tegenmoet komen met de extra onderzoeken. Dan maar samenwerken met een ander ziekenhuis waar ze dit doen!

Wolfje,........jhujjjjjjj..........duim voor jullie........

Toke, knuff voor de kleine frummel :)

Kim, hoe gaat het bij met jou/jullie????

10. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    He dames. Helaas blijkt er toch ook bot te zitten... Het lijkt wel info-voorziening tijdens vruchtbaarheidsbehandelinge.... Hahaha. Elke keer weer andere info. Toch is er ook een deel vlies, dus is wel goed te zien waar ze het gat moeten boren... Maar de komende weken zitten we hier nog wel.

Anne-Lynn heeft vandaag haar beademingsbuis los getrokken. Ons meisje is echt super-sterk. Helaas snapt ze niet dat zo'n actie alleen maar extra ellende en stress oplevert...

Sorry dat ik niet op iedereen specifiek reageer, maar het is lastig vanaf een telefoon.

11. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Sterkte lieve Merah. Dikke knuf voor jou.

12. Manousch

Manousch Actief lid

Mar 24, 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Merah, maak je niet druk om te moeten reageren op ons. Je hebt wel voldoende aan je hoofd.
    Heel veel sterkte daar!

13. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Merah: Nee zeg! Je hoeft zeker niet op iedereen te reageren. In je blog geef je ook al zoveel duidelijkheid. Fijn dat we dat mogen volgen!

Manousch, gelukkig gaat het goed met je kleintje. Hoe controleren ze dat? Met echo's? Beterschap voor jou!

Mien, hoe is het gesprek gegaan? Komt er weer een sprakje hoop aan de horizon?

Kim, Lili, hoe gaat het met jullie?

Hier: ik voelde gisteren mn kleintje zo weinig dat ik me er af en toe een beetje druk om maakte. Het was maar incidenteel een schopje, terwijl op andere dagen er veel gerommel en gezelligheid is in mijn buik. De VK zegt dat het nog makkelijk kan wisselen voor week 30, dus daar vertrouw ik maar op.

14. Lili23

Lili23 Actief lid

May 2, 2011
    182
    0
    0
    Veel sterkte Merah! Het zit jullie niet mee. Maar hopelijk ben je over een paar weekjes lekker thuis met je kleine meid.
    Goed dat je regelmatig controle hebt Manousch. Ben heel benieuwd wanneer je gaat bevallen!
    Toke, kan me voorstellen dat je onzeker wordt als je je kleintje soms niet goed voelt. Maar ik geloof ook dat het niet altijd even veel hoeft te zijn in deze periode van je zwangerschap. Voel je je verder goed?
    Hoe is het bij jou gegaan Mien? Ben benieuwd.

Hier alles goed. Had vorige week trouwens nog de uitslag gekregen van mijn hcg waarde. Deze zat onder de 2, dus mag weer pogingen doen om zwanger te worden.
    We twijfelen nog steeds een beetje.
    Weten jullie hoe het met een evt. TP van een Cryo gaat? In de natuurlijke cyclus bedoel ik dan. Moet je ook Pregnyl spuiten?

Knuffel voor iedereen.

15. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja, dan moet je ook pregnyl spuiten....

Dames, morgen is het een spannende dag.
    Voor iedereen die gelooft in de kracht van gebed: bid alsjeblieft voor ons en Anne-Lynn.
    Voor iedereen die. gelooft in 'duimen': dat vind ik ook goed ;)
    Fijn dat jullie met ons meeleven.

16. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Ik bid en duim voor je meisje. Knuf

17. Kim26

Kim26 Actief lid

May 6, 2006
    116
    0
    0
    Australie
    Hoi allemaal,

@ Merah Van harte gefeliciteerd met je meisje! Ik duim me suf!! Hoop dat alles snel beter gaat.

Wat een hoop is er gebeurd sinds ik niet op het forum geschreven heb! Moet het toch is wat beter bijhouden maar had het de laatste tijd zo druk. T kwam er gewoon niet van.

@ Lilli Wat fijn dat je HCG gezakt is. Veel succes nu met de keuze die je gaat maken. Ik en mijn broer en zus schelen 9 en 8 jaar. En dat ging echt prima. Mijn moeder vond het toen ze aan het idee gewend was wel fijn dat ik een nakomelingetje was en ze van mij optimaal kon genieten.

@ mien Hoe is je gesprek gegaan met de IVF arts?

@ Queenmeisje Hoe voel jij je nu want wij schelen niet zoveel...

@ Manoesch Nou daar word je ook niet minder bezorgd om een groei achterstand.. Krijg jij wel een natuurlijke bevalling ivm je hartvormige baarmoeder? Ligt het kindje wel in de goeie houding?

@ Toke Hoe voel jij je? Beweegt je kleintje al weer wat meer?

@ wolfje Wanneer ga je testen??? Ben zo benieuwd!!!!!

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben!!

Hier gaat alles ok. Vorige week hebben we de echo gehad voor down syndroom. En ik zit in het lage risico groepje dus daar waren we erg blij om. Ook voor het eerst de hartslag gehoord. Dat was echt super! En sinds afgelopen weekend geen bloedverlies meer yeah!!!!!!!!!!!!!!!!

Trouwens wanneer voelden jullie je baby eigenlijk voor de 1ste keer?

Ik ga douchen en zo naar het werk. T is hier al de hele week 37 graden... Zweten!!!!

Fijne dag allemaal xxxxx Kim

18. Manousch

Manousch Actief lid

Mar 24, 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Nou Kim, hier is het maar 16 graden, maar toch zweet ik ook hoor ;). Wat fijn dat jullie het hartje hebben gehoord, dat is een bijzonder moment! En nu dat de bloedingen zijn gestopt hoop ik dat je van je zwangerschap kunt gaan genieten.

Merah, ik duim ontzettend voor jullie en probeer zoveel als mogelijk positieve energie te sturen.

Mien, denk aan je!

Wij hebben vandaag weer een controle, ben benieuwd! Ik voel haar goed bewegen dus maak me niet teveel zorgen. Ondanks mijn bm afwijking ligt ze wel met het hoofdje ingedaald jhuhhhjjj......

19. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Ik duim ook zoveel ik kan voor Anne-Lynn:). En je hoeft echt niet aan ons te denken, je hebt echt genoeg aan je hoofd meid.

20. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    @manousch: heel veel succes vandaag, hoop dat t er goed uit ziet. Het gaat t nu echt spannend worden voor jullie;).

@kim: wat goed dat de bloeding helemaal is gestopt, dus nu volop genieten van de zwangerschap:)!

@toke: hoe gaat t vandaag? Voel je je kereltje al wat meer?

@lili: gelukkig dat het hcg onder 2 zit. Ik denk dat jullie wel gaan voor een cryo;).

@queen: hoe gaat t met jou?

@wolfje: wanneer mag je testen? Vind t zoooo spannend voor jullie:)!

Wij hebben dinsdag t gesprek gehad. Was toch wel erg verhelderend en ze had zich goed voorbereid op t gesprek. Ze wel er stellig van overtuigd dat mijn eicelreserve goed is. Ze denken eerder dat mijn eicelkwaliteit niet goed is of dat wij geen goede match zijn. Ze gelooft ook niet dat er de vorige x geen eicellen inzaten, maar ze denkt dat t komt doordat t lastig was om aan te prikken (ik bewoog veel door de pijn) en ze ze niet goed kon leegzuigen. Zo'n follikel klapt meteen ineen en gaat plooien en ws zijn de eicellen dus blijven hangen in zo'n plooi.
    Volgende x krijg ik de avond van te voren dormicum en voor de punctie ook, samen met fentanyl. Ze zegt dat ik dan sowieso rustiger ben en dat ze elkaars werking versterken. Ze had die ochtend net iemand gehad die dit had gehad en die was helemaal van de wereld en sliep zowat.
    Ik ga de laatste poging ook de maximale dosis puregon spuiten, dus op naar een mooi elftal:).

Gisteravond niet zo leuk bericht gekregen. Mijn schoonmoeder heeft darmkanker. Konden we er best bij hebben, maar niet heus..

Share This Page