Ik lees even mee Ik ben nieuw hier 16 dec IVF 1e keer Doodeng Ik lees even mee Tips van harte welkom, heb echt geen idee wat er gaat gebeuren
@manousch: hoe gaat t met jou? Hou je t nog vol? @wolfje: goed van je dat je nu thuis bent. Goed om jezelf denken hoor, veel water drinken en veel rust. Die dikke buik kan ook iets goeds betekenen he. @merah: Och lieverd, heb net je blog gelezen. Jullie meisje heeft t zeker niet makkelijk, je bent vast erg geschrokken van de stuipjes en t blauw aanlopen. Anne-Lyn alweer geopereerd, hoop dat t granulatie weefsel nu weg blijft. Hoop dat t snel de goede kant op gaat en jullie goed van haar kunnen genieten zoals t hoort, zonder alle naalden en intubatiebuizen en irritante verplegers!!!! Veel sterkte meid. @lili: las dat jullie toch doorgaan met jullie kinderwens. Wanneer mogen jullie weer starten? @toke: wel balen dat je man per febr geen baan meer heeft. Maar wel goed dat je zo positief bent. Hoe voel je je verder? @kim en queen: wat gaan jullie al hard zeg!!! @astarte: nog van harte welkom hier. Ik heb tijdens de ivf/icsi in eigen cyclus geen pijnstilling gekregen, nam alleen 2 paracetamol. Tijdens de punctie van de reguliere icsi, kreeg ik een infuus met fentanyl (nog sterker dan morfine), maar dat werkte bij mij helaas niet. Ms door de zenuwen. Heb toen best veel pijn gehad. Vlg x krijg ik nog dormicum voor de punctie (soort slaapmiddel/roesje) en dan nog weer fentanyl (het schijnt dat t elkaars werking versterkt, gaan we dan maar vanuit). Bij de een is paracetamol voldoende en de ander krijgt een roesje via infuus. Je kunt t van t voren toch niet zeggen, je moet t maar op je af laten komen. Je kan natuurlijk wel dormicum oid van t voren nemen om rustiger te worden, je krijgt t dan ook niet helemaal mee. Moet je wel minimaal 1 uur van te voren nemen. Heb tijdens eigen cyclus behandeling dit ook 1x gehad, maar dat was maar een kwartier voor tijd, dat werkte pas toen ik weer in de auto zat, lekker handig! Bij ons is t allemaal ff rustig. Merk wel dat t ons goed doet. Mijn schoonmoeder krijgt as vrijdag alle onderzoeken en dan moet ze dinsdag weer komen, denk dat ze dan te horen krijgt of er ook uitzaaiingen zijn. Wel sh*t om in die onzekerheid te zitten hoor. Hoop dat ik niemand vergeten ben. Dikke knuffel aan iedereen
@ Wolfje Heb je jezelf al is gewogen? En weet je hoeveel je woog voor de IVF? Wat bij mij namelijk ook een teken was dat ik 6 kilo was aangekomen toen ik de overstimulatie had. En als je zo'n dikke buik hebt zou ik dat echt ff checken. Veel succes morgen.
Welkom Doosje! Lees gerust mee. Mien, fijn dat je het iets rustiger hebt en dat het jullie ook goed doet! Sneu voor je schoonmoeder. Hopelijk zit het een beetje mee met de uitslag vlg wk. Voor ons was twee maanden rust ook even nodig en goed. Vooral omdat we nu ook tot het besluit zijn gekomen om verder te gaan. Gisteren bij gyn. geweest. In mijn volgende cyclus hebben we waarschijnlijk de TP. Als het even meezit, kan dit nog voor de Kerst. Ligt een beetje aan mijn cyclus. Ik krijg dan een of een paar keer een echo om de grootte van mijn follikel te bepalen. Als deze groot genoeg is, moet ik Pregnyl spuiten en 5 dagen later evt. de TP. We worden dan een dag van tevoren gebeld of de ontdooing goed is gegaan. Spannend dus! Sterkte Mera! Ik heb je verhaal ook gelezen. Wat ontzettend zielig voor je kleine meid. Maar wat een vechtertje zeg. Wolfje, wat spannend morgen!! Alles goed met de andere meiden?
Lieve meiden, bedankt voor alle goede tips. Weeg me nu ook elke dag. Heb gisteren met ziekenhuis gebeld en krijg morgen ook een echo om de boel in mijn buik te controleren. Mijn moeder is sinds dinsdag bij ons thuis, dus ik wordt weer als vanouds in de watten gelegd. Laat morgen weer van me horen. Sterkte allemaal en Manousch is alles nog rustig?
Doosje, Welkom. Lees gerust wat paginas terug. Ik had 3 nov de punctie en heb ervoor en erna veel vragen gesteld en veel dankbare antwooden gekregen die jou ook vast verder helpen. Succes!!
Wat een mooie foto's van Anne-Lynn, Merah! Wat kijkt ze helder uit haar ogen! Ik moest even vanaf twee dagen geleden bijlezen. Wat een diep medeleven voel ik voor jouw kind. Ik hoop dat ze wat van mijn energie opvangt als ze daar zo ligt te vechten. Ik voel me echt machteloos als ik lees wat er allemaal is gebeurd. Heel fijn dat het er nu weer goed uitziet. Ik vind dat ze zelfs verwonderd uit haar ogen kijkt, zoals een kind gezond verwonderd kan zijn. Dat doet me goed. Ik lees dat je het allemaal goed in de gaten houdt daar in het ziekenhuis, jou kunnen ze niet voor de gek houden! Zo'n scherpe moeder kan jullie meisje nu goed gebruiken. Hopelijk hoeft de operatie die alweer gepland staat niet door te gaan. Zou het? Binnen twee weken thuis? Ik hoop heel hard mee. Dat de situatie maar snel lekker huiselijk mag worden. Dikke knuffel! @ Wolfje: en? en? Ben zo benieuwd naar de uitslag.... Hoe gaat het trouwens met je vriendin en haar vroeg geboren kindje? @ Lili, ik wist niet dat de emmy's de dag ervoor al ontdooid worden! Wat nou als een ontdooiing niet goed is gegaan, is er dan in diezelfde cyclus nog tijd om een nieuwe cryo te laten ontdooien? @ Mien, ik ben blij dat jij en Mienman (vind ik zo grappig klinken!) weer wat tot jezelf zijn gekomen. De kansen zijn nog niet verkeken, nu mag het toch gaan lukken nietwaar? Hier: voel me op zich goed. De spieren onder mijn ribbenkast worden alleen zo hard weggeduwd door mijn buik (tenminste, ik denk dat het daaraan ligt) dat het erg zeer doet, met steken en al, alsof het ontsteekt. Ik heb soms van die rare klachten, net zoals dit. Volgens mij geen standaard zwangerschapskwaaltje. Ik wacht nog even af, maar als ik dit nu iedere dag heb, neem ik contact op met VK.
Lieve Mer.. Ik ben je link kwijt en wil zo graag op de hoogte blijven van jullie en jullie mooie kleine vechtertje
Queen, zie pagina 109, bovenste berichtje.... Als je hem aan je favorieten toevoegt raak je hem niet meer kwijt. Hoe gaat het verder met jou? Er komt al vaart in he? Nog veel last van moeheid of misselijkheid?
Lieve meiden, al is het nog pril... we zijn ZWANGER!! Heb overstimulatie, maar na 5 uur wachten in ziekenhuis blijken de waarden nog net acceptabel dat ik met min.2 weken bedrust ook nog lekker naar huis mag. Ik ben zo blij. driemaal is scheepsrecht, dus deze kleine blijft!!
Merah wat een prachtige meid zeg! En blij dat t beter gaat. Enne wolfje GEFRLICITEERD. Ik had ook overstimulatie maar de kleine zit er bij mij nog steeds @all. Hier gaat t goed op wat kleine dingetjes na. De kleine voel ik nog niet. Maar soms denk ik van wel en dan twijfel ik want dat gevoel had ik dan bijv. Ook voor de zwangerschap. knuff voor alle ladies
GEFELICITEERD Wolfje met je zwangerschap!!! Jippie!! Wat super dat je zwanger bent! Kan me voorstellen dat je nog onzeker bent omdat het zo pril is. Maar toch, je bent zwanger! Fijn dat je toch naar huis mocht. Ik herken veel in je verhaal. Ik mocht gelukkig ook nog net naar huis. Gelukkig jij ook. Echt je rust nemen. Fijn dat je hulp hebt. Alleen wens ik voor jou dat het met een goede zwangerschap (en geboorte) af mag lopen!! Wat betreft ontdooien van de emmy's. Ze ontdooien er eerst 1 en als deze niet goed is, ontdooien ze de volgende (in dezelfde cyclus dus). Hopelijk gaat dit goed.
Joepieieie! Gefeliciteerd Wolfje, ik dacht het al! Het klonk zo herkenbaar.... en ik had ook overstimulatie. Wat zul je gelukkig zijn! Rustig aan nu, twee weken ziek melden dus (op doktersadvies) en niet hardlopen en paardrijden . Bedankt voor je antwoord Lili, dan weet ik dat ook. Gaan ze net zo lang door met ontdooien tot er 1 mooi intact blijft. Spannend joh! Ik voelde mijn kindje het eerst met net 16weken. Ik ben benieuwd wanneer jullie het echt voelen Queen en Kim! Het is heel speciaal!
@wolfje: gefeliciteerd!! Dikke opgezette buik betekende idd iets goeds. Ik neem een beetje afstand van zsp, omdat ik het toch wel moeilijk vind om te zien/lezen dat anderen zwanger zijn/kind hebben. Ik gun t iedereen natuurlijk van harte, begrijp me niet verkeerd hoor. Maar het is gewoon moeilijk dat wij na 18 behandelingen nog steeds niet t roze verkeren. Ik kom zo nu en dan heus wel ff kijken en mee schrijven, maar wel iets minder. Wens jullie heel veel succes meiden Liefs mien
Lieve Mien, ik kan het me echt voorstellen. Was gisteren ook bang om jou met mijn berichtje te kwetsen. Dat is echt niet mijn bedoeling en dat meen ik vanuit de grond van mijn hart. Toch zal ik super, super hard voor je blijven. Je bent zo'n sterke meid. Ik gun het je ook dat jouw statement uitkomt. Als je steun zoekt hoop ik dat we er nog steeds voor je mogen zijn. Dikke, dikke knuffel!
@ Wolfje Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ben helemaal blij voor je!!!! @ mien Ik kan het me helemaal voorstellen Ik hoop wel dat je af en toe hier komt kijken en mee komt kletsen over hoe het gaat ( met jullie en met je schoonmoeder). We zullen er altijd zijn voor je!
Meiden, allemaal heel erg bedankt voor alle felicitaties en berichten! Erg lief! Ook fijn van jullie terugkoppeling te mogen krijgen over jullie overstim. Ik had vrijdag hb 9, mag max 9,5 en eiwitten 0,42 mag max 0,45. Maandag weer echo en bloedonderzoek. Hoop dat ze me dan ook lekker naar huis laten gaan. En me niet houden om aan infuus te leggen. Even duimen maar. Ben vandaag niet meer aan gekomen in vergelijking tot gisteren. Dat is positief. Hoe gaat het verder met jullie? Manousch, hoe is het met jou? Toke, wat store dat je je kleine ventje voelde! Lijkt me heel bijzonder. En hoe lang duurde de overstim bij jou? Zal zeker niet hardlopen en paardrijden. Helaas heb ik mijn merrie zondag voor het laatst gezien. Nu twee weken verplicht bed rust. Kom dus nergens meer. Vind het erg dat ik mijn paard zo moet missen, maar het is voor het goede doel. Al weet ik niet of en hoelang ik haar met een kleintje kan aanhouden, maar daar ga ik nu nog maar even niet aan denken...