Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Positief is goed hoor Mien! Met ons komt het allemaal goed. Ben ik ook zeker van. Ik ben van mezelf niet zo prekerig, maar 1 gezegde hou ik altijd in mn hoofd: 'Als God ergens een deur sluit, zet hij altijd wel ergens een raam open'. De diepere betekenis is universeel, ook als je niet in een god geloofd.

De terugplaatsing ging zeer goed. Van de 10 eitjes zijn er uiteindelijk 6 bevrucht. 1 viel af vanwege slechte deling, 1 was best goed, maar niet goed genoeg voor de vriezer. Dus hielden we er 4 over. 1 is er teruggeplaatst en 3 zitten nu bij -196 graden te blauwbekken!!!
    Eigenlijk dus geheel boven verwachting! Een aantal mensen hadden al tegen me gezegd: Het UMC is zo kritisch met cryo's, de kans dat je die hebt is heel klein. En ik heb er dus DRIE!!! Jippie!!!
    Ik heb er echt weer hoop door gekregen.

2. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Zo Merah, dat is nog eens goed nieuws zeg! Wanneer heb je eigenlijk de terugplaatsing gehad?
    Nu nog even 2 weken verstand op 0 en hopen op een open raampje:)

Meiden, dankje voor jullie antwoord. Was al bang dat we te optimistisch zouden zijn. Maar gelukkig denken jullie hier net zo over en is er niets mis met hoop hebben en houden!

Chichi, hoe is het met je?

3. 1 en 1 is 7

2 feb 2011
    23
    0
    0
    Beste dames,

Ik zou graag nu beginnen met schrijven en met jullie meedoen. Heb alles wat jullie geschreven hebben telkens gelezen ;). Ik begin nu pas echt....en daarmee groeit ook de behoefte om te schrijven.

Wij gaan voor onze 1ste en hopelijk enige IVF maar de tijd zal het leren.....ik heb geloof. Deze week begin ik met Decapeptyl te spuiten. Zie er niet tegen op heb er juist zin in :).

Laat alles nu maar lekker op mij afkomen. Ik wens iedereen sterkte en bid dat we allemaal zwanger zijn na onze aankomende behandelingen en dat dan ook 9 maanden blijven :D.

Liefs,

1 en 1 =7

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Jij bent wat van plan 1+1 !!!
    Zeven-ling? Hahaha.

Welkom hier! Ik hoop dat we allemaal snel weg zijn uit dit topic, want dat betekent dat we dan zwanger zijn.
    Hoe gaat het verder met iedereen?
    Hier wat krampen vandaag. Voelt als ongesteld.
    Ik mag het vast niet zeggen, want alles is nog mogelijk, maar ik denk echt mijn lichaam een beetje te kennen...
    Vrees dus een beetje...

5. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo meiden,

1+1=7 welkom! Ook ik ben natuurlijk erg nieuwsgierig naar de uitleg van je naam. Heeft het een speciale betekenis?
    Spannend voor je en logisch kijk je uit naar komende weken. Als je vragen hebt of dergelijke dan horen wij het graag! Leuk dat je met ons komt meedoen:).

Merah, op welke dag zit je meid? Heb vaker aan je moeten denken! Maar volgens mij moet je nog een paar dagen wachten voordat je kunt testen of niet? Het lijkt me moeilijk maar probeer de hoop te houden.

Chichi, hoe is het met je? Als je er ff helemaal klaar mee bent dan begrijpen wij het natuurlijk wel hoor. Neem even de tijd en we zien je wel weer verschijnen, oke!

Mien, How are jou? Do jou already have grandma on visite? Hahaha, mijn engels in belabberd, maar wilde eens wat anders schrijven :D. Heb vandaag een beetje een melige dag. Maar je snapt um hopelijk wel.....

Hier nog geen nieuws, morgen voor fm en dan laat ik jullie wel iets weten.

Dikke kus voor jullie allemaal!

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zit hier op dag 7 na terugplaatsing...

7. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Hmmmmmm krampen op dag 7 na tp??? Ms wel innesteling. I hope so Merah:)

117 welkom bij ons clubje. Ik ga ws deze week ook beginnen met deca en gonal. Ik hoop voor ons allen dat de 1e ivf poging ook meteen de laatste zal zijn..

Manousch spannend morgen fm. Hoop dat de med's hun werk goed gedaan hebben;)

Chichi hoe gaat t met jou???

Ik ga morgen heen voor de 1e fm!!!!! Ben benieuwd of mijn cyclus weer een beetje goed verloopt, aangezien ik hiervoor ff de pil heb gebruikt. Morgen zit ik op dag 9 en ik mag gaan prikken als ik een ei heb van 14 mm. Denk dat ie morgen ong 9 mm is. Als ei 18mm is dan zet ik pregnyl en dan 34 uur later punctie. Vind t zooooooooooooooooooo spannend!!!!

xx mien

8. groen29

groen29 Bekend lid

18 aug 2010
    607
    0
    0
    hoi allemaal,

ik heb nog geen een berichtje gelezen maar wil graag mee kletsen met jullie,

mijn vriend en ik hebben net te horen gekregen dat we voor ivf/icsi in aanmerking komen.

zal me binnenkort even inlezen hier, maar nu eerst even van de eerste schok bij komen

x

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Kan me voorstellen dat het een schok is Groen. Wil je in het kort je verhaal doen?
    Gelijk door voor ICSI... pff, dat is wel even slikken.
    Gelukkig gebeuren er hele mooie dingen in de malle molen en gelukkig heb je je aangesloten bij een heel goed topic.
    Het is namelijk zo dat iedereen die zich aansluit bij dit topic zwanger gaat worden!!!
    Jaja, echt waar! Wij gaan voor een score van 100%!

Dus meid, het lijkt misschien een beetje zwart en onzeker zo aan het begin van jullie traject, maar het gaat echt goed komen.

O ja, welkom natuurlijk!!!

10. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo meiden,

Hee Mien wat gaat dat snel bij jou! We zullen ongeveer gelijk zitten met de punctie als ik dat zo hoor. Gezellig!!!! Wist trouwens niet dat de pregnyl rond 18 mm gespoten kon worden. Goed om te weten;)

Ik moet morgen weer terug. Heb nu 4 follikels maar ben helemaal vergeten te vragen hoe groot ze zijn. Morgen dus even manlief de opdracht geven dit allemaal voor me te onthouden :D
    Ben nu dik 3 weken deca aan het spuiten en 1,2 week de puregon. Hoop dus midden of eind volgende week op de punctie......

Merah, dag 7....dat is inderdaad wat vroeg he. Ik heb ook echt geen idee welke verschijnselen nu waar op wijzen. Het lijkt allemaal zo op elkaar. Maar 7 dagen voor de ongi al klachten is wel erg vroeg. Whahaha......duimen!!!!!! (en broeden wah!)

11. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Sorry groen, zou je al bijna vergeten. Welkom!
    En natuurlijk gaat Merah gelijk krijgen en zullen we allemaal op dit topic ooit twee roze streepjes ontmoeten.........

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Pssst meiden... ik durf het nog niet in mn eigen topic te zetten...het is allemaal ook nog veel te vroeg... er kan nog van alles mis... maar om jullie te overtuigen dat dit echt 'het topic to be' is: mijn zwangerschapstest is licht-positief!!!
    Vandaag is het 12 dagen na de punctie en 9 dagen na terugplaatsing. Tuurlijk had ik beter niet kunnen testen, maar ik kon het echt niet laten...
    Heb ik in ieder geval wel de zekerheid dat mn embryo niet op de grond is gevallen bij de terugplaatsing (lang verhaal, had ik dat hier ook geschreven?). Ik hou mijn vingers dus nog even gekruisd. Over een paar dagen echt testen (volgens UMC regels pas dinsdag, maar dat is dan 15 dagen na TP en 18 dagen na punctie. Volgens mij is dat een enorme safety-marge...)

13. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    IK HAD AL GEREAGEERD OP JE EIGEN TOPIC, MAAR DAT ZIET ER ZEKER GOED UIT!!!!!!!!!!!!!!!! JE BENT GEWOON ZWANGER MEID, KUN JE NIET MEER OMHEEN;).
    Dus voorzichtig gefeliciteerd!!!!!!!!!!

Groen welkom hier, ben eigenlijk ook wel benieuwd naar je verhaal:)

Spannend voor ons manousch. Gaan idd aardig gelijk op. Ik ben vandaag weer geweest voor echo en er zater 2 eitjes rechts. 1 van 12 mm en 1 van 11 mm. Ze zei dat er 1 gaat doorgroeien. Heb weer een afspraak op zondag en dan of morgen (ze checken mijn bloed nog) mag ik beginnen met prikken. Denk dat ik morgen al mag gaan spuiten, aangezien in moest beginnen als t eitje 14 mm was en dat zal dan morgen zijn denk ik. SPANNEND!!!!!!!!!!!!

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Spannend Mien!!! Warom denken ze trouwens dat er maar 1 doorgroeit? Ze liggen wat betreft grootte mooi bij elkaar, dus ze zouden ook gewoon allebei kunnen groeien toch?

Mn testje ziet er idd wel hoopvol uit, maar ja, ik moet eigenlijk nog wachten. Ook de testdatum schijnt per ziekenhuis te verschillen. Raar eigenlijk. Bij ons mag je eigenlijk pas 15 dagen na terugplaatsing. Dan moet ik dus nog vijf hele dagen door zien te komen! Zucht...

15. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Wwwwwhhaaaaa...........Proficiat!!! Wat een te gek nieuws Merah! Rose streepje = gewoon positief! Ongelooflijk meid, je bent de eerste maar zeker weten niet de laatste:D. En of het nu 5 dagen of 3 weken zijn, het blijven spannende tijden. Probeer lekker te genieten van het moment, mocht het niet goed zijn dan is daardoor de teleurstelling niet meer of minder (als je begrijpt wat ik bedoel!)

Mien, 2 stuks en dat op eigen krachten! Hoop dat ze morgen goed doorgegroeid zijn zodat je kunt gaan spuiten. Heb je al eens eerder de hormonen gehad?

Vandaag een fm meting gehad. 2 follikels van 18 mm en 4 van 14 mm:). Na lang overleg dinsdag de punctie. We gaan voor de grote groep van de 4 met kans dat de twee grote dan al 'kapot' zijn. Balen was wel dat de baarmoederwand alweer eens veel te dun is. Mocht deze donderdag bij de terugplaatsing (als we een goede embryo hebben) niet voldoende zijn dan wordt er geen tp gedaan en de embryo's gaan ze dan invriezen. Maarja, vraag me af hoe ze dan de bm willen stimuleren? Heb inmiddels de hoogste dosis med's en ben ook al lang bekend met dun slijmvlies! Maar we blijven natuurlijk positief en gaan voor een goede afloop....

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tjonge, Manousch, dat begint bij jou ook bijna 'echt' te worden.
    Wat plannen ze bij jullie trouwens ver een punctie vooruit!
    Ik had ook 2 follikels die al 21mm waren toen ik de pregnyl zette. En die waren nog prima. Ik had er ook 2 of 3 van 13/14mm en die hebben het ook prima gedaan. Dus er is zeker kans dat je ze gewoon alle 6 kunt oogsten!!!

17. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Merah, ik hoop dat je gelijk hebt en er 6 rijp zijn om te prikken. Vind zelf ook dat ze het ver vooruit hebben gepland. Naar mijn mening had ik beter morgen terug kunnen gaan en dan alsnog te horen krijgen om die avond de pregnyl te spuiten. Ik laat het maar allemaal gebeuren en wil me daar niet z'n zorgen over maken of in twijfel trekken. Maastricht staat goed in de cijfers:), dus neem aan dat ze weten wat ze doen!

Hoe is het met jou? Trek je het allemaal een beetje in deze wachtdagen?

Mien hoe is het bij jou gegaan met de bloeduitslagen?

18. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Spannend manousch. Vind ook dat ze ver vooruit plannen. Hoop voor je dat ze er bij punctie allemaal nog zitten. Hoe dun is je bms nu? Duim voor je meid!

En merah, heb je nog een test gedaan? Vind de laatste test echt donkerder dan de 1e. Ziet er zeker goed uit!!!!!

Ik ben vanochtend weer heen geweest voor echo en bloedprikken. Ze hebben nog niets gezegd over mijn bloeduitslag, dus ovu zal nog wel ff op zich laten wachten. Vond de arts vandaag een beetje haastig. Ze ging wel erg snel de echo doen en volgens mij heeft ze t niet goed opgemeten, want ze had em van 1 kant gemeten met nog een stuk darm ervoor. Dus die stond er niet volledig op. Maar ze heeft em wel meegenomen met de metingen. Er was nu 1 ei van 14 mm (volgens mij is die ong 16 mm, maar zal wel) en heb zojuist de cetro en gonal gespoten. Dinsdag moet ik weer komen en dan denk ik 's avonds de pregnyl...

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heb ik nog een test gedaan?!?!?
    Tuurlijk!
    Kijk maar in mn album. Is gedaan met middagurine en naar mijn mening toch weer een stukje donkerder.
    Ik vind het zo enorm spannend!!!

Mien, zie dat je IVF in eigen cyclus doet. Klopt het idd dat je dan bij 6 IVF's pas 1 poging hebt (wat betreft verzekering dan)?
    Bij ons in het ziekenhuis doen ze het niet, maar ik heb er ook wel eens aan gedacht. Is toch een stuk minder belastend. Hier op het forum zit ook iemand die het zo gedaan heeft en die is nu zwanger!!! Ik duim voor je komende week!

20. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    OOoooh dames, wat spannend hier allemaal!!!!!!!

Deel Deze Pagina