Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Goeie! Dank je wel voor de tip!! :D

2. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Hihi, ja die zwangerschap schiet gewoon voorbij, haha. Heb zo'n tijd zitten prutsen met die banner... Ga is uitvogelen of het me toch gaat lukken. Dank je voor je alertheid, Toke! Hou er vertrouwen in dat je kindje gezond is. En als het zo is, dan geniet je ook. Mijn neefje (zoon v zus) heeft down, maar het is echt een heerlijk mannetje. Mijn zus heeft daarna nog twee kindjes mogen krijgen en is super trots op haar gezin. Meid, geniet er gewoon nog lekker van. Het komt vast allemaal goed!!

3. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
  4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Toke, snap helemaal wat je bedoelt. Je weet dat je een kans hebt en dat die kans valt onder 'verhoofd risico'. Daar hebben jullie destijds uitgebreid genoeg over gesproken en daarin een overtuigede keuze gemaakt (die ik, zoals je weet, helemaal kan volgen). Dan moet het daarna ook klaar zijn.
    Ik hoop dat je genoeg mensen om je heen hebt die je vreugde over de zwangerschap delen.
    Achteraf heb ik er te weinig van kunnen genieten. Misschien de laatste drie maanden alleen. Daar heb ik nu zo'n spijt van!
    Dat ik altijd maar weer in de stress zat over 'of alles wel goed zou gaan' en uiteindelijk is het ondanks de stress toch compleet anders gegaan dan gehoopt. Nee, geen Down, maar ook alles behalve een makkelijk traject.
    Garanties zijn er nooit. De kans dat wij een kindje zouden krijgen met deze aandoening is 1 op 8.000! En uitgerekend wij horen bij die 'gelukkigen'...
    Meid, vier je zwangerschap met al je kracht! Voor je het weet is het voorbij en heb je net zo hard spijt als ik!

Maar... inmiddels zijn wij met zn drietjes thuisgekomen. Anne-Lynn ligt te slapen in de box. Met bijoortjes, met choane atresie en mogelijk misschien nog een syndroom... Maar ons princesje is perfect voor ons en we willen haar nooit meer kwijt!!!

5. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Merah, Wat fijn dat jullie lekker thuis zijn nu. Wat knus, na die weken ziekenhuis! Anne laten voelen hoe het hoort en kunnen geven wat je te bieden hebt, het lijkt me een verademing.
    En ja, wat zegt risicoberekning dan eigenlijk nog....niets over jouw situatie in het bijzonder dus. Ik heb enorm veel vrolijke en blije mensen om me heen en dat volop genieten komt echt wel weer terug. Ik zou het alleen fijn vinden als ze het niet steeds een beetje onderuit schopten met hun opmerkingen.:x

6. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @toke meis ik volg je even niet. Heb je een verhoogd risico op down dan? Was je nekplooi meting niet goed of baseren ze dat op je Fam.?

7. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    De combinatietest viel uit met licht verhoogd risico op Down, 1 op 140. Voor 100% zekerheid konden we, dat zul je wel weten, kiezen voor een punctie. Dat wilden we niet vanwege het risico op miskraam + omdat we toch niet zeker waren of we het met een slechte uitslag wel echt weg wilden laten halen (oei wat klinkt dat hard!). Bij de 20-weken echo hebben ze extra gekeken op specifieke Down-kenmerken. Deze zijn gelukkig niet gevonden. Dat is geruststellend natuurlijk, maar het is geen uitsluitsel. Dat weten we, daar kiezen we voor en we willen het nu verder loslaten. Je kunt er toch niets aan veranderen.

8. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Idd Toke.. Dat is de reden dat ik de nekplooimeting niet heb laten doen. Leek me zo eng. Wat waren ook alweer de down punten? Neusje geloof ik en kootje on de vingers ofzo hè!

9. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Dat neusbeentje is alleen te zien bij de 12-weken echo, daarna niet meer. Bij de 20-weken echo keken ze extra naar eventuele korte bovenbeentjes, kootje bij de pink en een witte vlek bij het hart. Alledrie in orde hier, gelukkig.

Oh trouwens, als je vraag gaat over de combinatietest, dan gaat het om 4 variabelen: dikte van de nekplooi van het kindje, leeftijd van de moeder en 2 waardes in het bloed. Het neusbeentje wordt hier niet in meegenomen.

Ik heb gelezen dat binnenkort de combinatietest afgeschaft kan worden, omdat ze dan met 1 bloedafname bij de moeder 100% zekerheid kunnen geven zonder risico's op miskraam. Ik hoop dat ik met mijn eventuele 2e kindje daarvan kan meeprofiteren.

10. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Merah, wat een prachtig mooi en gelukkig meisje heb je. Echt schitterende foto's en wat heerlijk, lekker bij je thuis. Geniet ervan meid!!!!!

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Klopt Toke, deze test hebben ze in Amsterdam ontwikkeld. In het bloed van de moeder zijn namelijk in zeer lage concentraties ook foetale cellen aantoonbaar. Hier zit ook het genetisch materiaal van de foetus/beebje in. Door deze cellen te isoleren kun je dus kijken of er in het genetisch materiaal een Trisomie voorkomt.
    Ik hoop idd dat, mochten wij ooit voor een tweede gaan, dat we dan op die manier uitsluitsel kunnen krijgen.
    Planning was dat de test eind dit jaar al landelijk beschikbaar zou zijn, maar de medische wereld kennende kan dat ook nog wel wat vertraging hebben...

Wolfje, dank je wel! Genieten gaan we zeker doen!
    Geniet jij ook een beetje?

12. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Fijn te horen dat je nu lekker aan het genieten bent van jouw kraamtijd!! Ik geniet ook, heb vandaag op de echo het vruchtzakje gezien. Dat scheen al best vroeg te zijn om nu al te zien. Ze moesten kijken naar eierstokken en het vrije vocht in buik, maar uit nieuwsgierigheid keek ze ook even in baarmoedet. Gelukkig!! Moet rustig aan blijven doen, maar mag ook even zitten en even lopen. Dat vind ik erg fijn. Heb vandaag mijn paard weer gezien, sinds bijna twee weken. Wat kun je je beestje missen, zeg! Heb 5 dec pas weer echo. Tot die tijd niet werken. Hoop dan al hartje te zien, maar theoretisch is dat wel wat vroeg.

Manousch, hoe gaat het met jou? Eerlijk gezegd begin ik me nu toch wel zorgen om je te maken. Ik duim voor een goede bevalling en een gezond kindje. Duim echt voor je!!

13. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo meiden, eindelijk bericht van de kersverse mama.

Op 17 nov is onze dochter Puk geboren. En wat is ze mooi! We moesten een aantal dagen in het ziekenhuis blijven maar zijn inmiddels weer thuis.
    Puk woog 2570 gram en is 45 cm. Ze doet het nu hartstikke goed en we kunnen ons geen leven meer voorstellen zonder haar.

Ik heb jullie even verwaarloosd maar was natuurlijk even met hele andere dingen bezig :D.

Jullie berichten van de afgelopen week zorgt bij mij voor flink wat traantjes. Ik leef ontzettend met jullie mee!

Wolfje, Proficiat met je zwangerschap! Vind het echt gewelsig voor jullie. Positieve gedachten zijn goed, dit is zeker een blijvertje.

Merah, wat fijn dat jullie thuis zijn! Zal vandaag je blog even bijlezen. Anne is een kei!!!!

Mien, ik zal je missen hier. Maar zeker begrijpelijk dat je even wat afstand neemt. Je hebt het nog lang volgehouden. Heel veel sterkte en ik denk aan jullie!

Liefs Manousch

14. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    MAMA Manousch, gefeliciteerd met de geboorte van je knappe, gezonde dochter Puk. Welkom op deze grote wereld Puk! Ik ben zo blij goed nieuws van je te mogen horen, wat een opluchting! Geniet er lekker van, meid. Gelukkig ben je weer thuis!

15. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Manoush wat geweldig gefeliciteerd helemaal te gek..
    Geniet er maar lekker van. Leuke naam Puk.

16. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Van harte gefeliciteerd Manousch! Wat fijn dat alles goed is!
    Geniet ervan meid.... Wat een vlotte en pittige naam....Puk!
    Ik kan me goed voorstellen dat je even niet hier bent na een bevalling. Ik verwacht dat het bij mij niet veel anders zal gaan zijn.

De blog van Merah is wel heel indrukwekkend en soms echt pijnlijk om te lezen. Dat je even goed uitkiest wanneer je die gaat lezen, aangezien de tranen hoog zitten bij je.

17. Kim26

Kim26 Actief lid

6 mei 2006
    116
    0
    0
    Australie
    Manoesch Gefeliciteerd met je dochter!!! En wat een leuke naam!! Hoe is de bevalling gegaan?

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Manousch, van harte!
    Geniet van je dochter! Zo'n nieuw leventje is en blijft een wonder.

19. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Manousch, van harte gefeliciteerd met je dochter!! Ik was al zo benieuwd.. Maar natuurlijk had je wat anders aan je hoofd dan achter de pc gaan zitten. Geniet volop van je kleine meid!!

Fijn dat je weer thuis bent Merah! Ook heerlijk genieten met je dochter.

20. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Hoi

Kwam ff spieken en wat zie, veel leuk en goed nieuws.

@manousch: van harte gefeliciteerd met jullie dochter Puk!!!!!

@merah: wat fijn dat jullie thuis zijn:). Idd nu heerlijk genieten van jullie dochtertje.

@wolfje: goed dat je echo er al zo goed uit zag. Hoop dat je binnenkort een mooi knipperlichtje te zien krijgt.

@lili: veel succes binnenkort met de terugplaatsing.

@de rest: geniet lekker van de zwangerschap:).

Dikke knuf aan iedereen

Deel Deze Pagina