Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo allemaal,

Dankjewel voor jullie lieve berichten!

Merah, ik begrijp dat jullie thuis zijn. Wat super voor jullie! Was begonnen met het lezen van je blog maar vond het even te zwaar nu. Kan het even niet opbrengen met alle emoties. Alles wat om mij heen gebeurt voel ik 100 x meer dan voorheen sinds dat ik Puk heb. Hoop dat je dit kunt begrijpen. Dacht dat de kraamtranen de 3e en 4e dag waren, maar bij mij komen ze nog steeds regelmatig of moet ik ze met moeite weg slikken. Leef ontzettend met jullie mee, maar dan wat meer op de achtergrond. Je krijgt in iedergeval een hele dikke kus van Puk!

Even terugkomen op jullie vraag:
    De bevalling vond ik wel zwaar. Heb er 30 uur over gedaan en dat ook nog met wee opwekkers. Je hoort overal dat het pijn doet, maar dit had ik niet verwacht. Zal er verder niet teveel opin gaan want wil jullie niet afschrikken. Maar ik zou het wel zo 1.000.000 keer overdoen voor z'n klein hupke!!!!!!

Liefs Manousch en Puk

2. Kim26

Kim26 Actief lid

6 mei 2006
    116
    0
    0
    Australie
    pff 30 uur??!!! Dat schrikt me al af hahahhaa.

Hoop dat je je nu beter voelt!!!

3. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Wolfje, heb jij deze week al de echo? Ik ben erg benieuwd!

Het is hier even wat stilletjes bij dit topic, hoe is het met de zwangere Kim en Queen? Beginnen jullie al wat te voelen? Het hoeft echt nog niet hoor, maar jullie zijn er vast op aan het letten.

Lili, waar zit jij precies in het traject? Ik ben het even kwijt hoor....

Merah, hopelijk zit jij inmiddels doodordinair op een heerlijke roze wolk, samen met Manousch!

Tja, die naderende bevalling, ik begin me er een beetje in te verdiepen. Ik sta er best positief tegenover. Ik ben niet zo bang voor pijn die ik (nog) niet voel. Misschien piep ik wel anders achteraf, maar dat hoop ik niet. Gisteren keek ik voor het eerst bevallingsverhalen, maar of dat nou zo verstandig is.....
    Mijn huid ter hoogte van mijn maag staat strak en dat is soms best pijnlijk, het begint een aardige toeter te worden die buik.

4. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Manousch, ik kan me helemaal voorstellen dat je zo emotioneel bent. Een bevalling doet nogal wat met je lichaam en geest. En dan zo'n prachtige kleine meid erbij. Je verandert zeker door een kind te krijgen. Bij mij duurde het bij mijn dochter ook lang voordat het op gang kwam. Maar toen het een keer zover was ging het snel en direct na de bevalling was ik het alweer vergeten. Dus ik vond het uiteindelijk best te doen hoor. Het is bij iedereen zo anders maar elke vrouw kan het.
    Dus Toke, Kim en Wolfje, niet af laten schrikken hoor hihi.
    Toke, doe voorzichtig met harde buiken. Vaak een teken dat je even rustig aan moet doen.
    Mien, wat fijn jou even weer 'gehoord' te hebben!. Fijn dat je af en toe nog wel meeleest!

Ik zit om mijn tweede dag van mijn cyclus. Ik was druk en vandaag niet alleen op mijn werk zodat ik vergeten ben een afspraak te maken voor de follikelmeting..oen.. morgen maar gelijk bellen. Het zal volgende week dinsdag of woensdag wel plaatsvinden, schat ik zo in.
    knuf voor iedereen

5. Kim26

Kim26 Actief lid

6 mei 2006
    116
    0
    0
    Australie
    Om eerlijk te zijn soms denk ik dat ik wat voel van die plopjes Maar andere keren denk ik hmm dat zijn vast mijn darmen. Wat ik wel merk is dat het constant aan mijn linker kant is. En door de vorm van mijn baarmoeder zit het kindje ook aan de linkerkant dus wie weet.... Ik heb 20 december een nieuwe scan en dan gaan ze ook gelijk goed bekijken of er een wand in mijn baarmoeder zit. Ik voel me goed maar nog steeds moe en ik heb 2 weken lang giga pijn in mijn onderrug gehad maar dat is nu niet zo erg meer gelukkig.

@Lilli dag 2 van je cyclus. Hoe spannend!!!

6. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Lili, succes met deze poging. Wel heel spannend he?!

Toke, als ik Lili zo hoor, moet je rustig aan doen meid!

Kim, succes met je echo. Ook spannend!

Manousch, klinkt als een heftige bevalling. Gelukkig heb je dat weer achter de rug en heb je er een mooie meid voor terug, hihi.

Merah, weer leuke foto's op je forum. Leuk dat je nog steeds tijd vind berichtem te plaatsen.

@hier; Ik heb maandag een echo. Vind het zo spannend! Ik ben sinds gister gestart met mvm. Gezien ik nog steeds drie liter per dag moet drinken en de hele dag thuis ben... Schiet het lekker op, hihi! ik ben trouwens 4,6 kg afgevallen, dus ben al het vocht wel kwijt denk ik. Zal het maandag zien op de echo... Kan nog niet lang staan, want dan gaat mijn buik weer zwer doen. Is dat herkenbaar bij jullie?

7. Kim26

Kim26 Actief lid

6 mei 2006
    116
    0
    0
    Australie
    Oh ja dat herken ik wel. Zelfs toen ik dacht dat het vocht weg was zeiden ze bij meerdere echo's dat mijn eierstokken nog steeds vergoot waren. Maar mijn buik bleef gevoelig als ik lang stond of bezig was. Dus maandag zou je 6 weken en 3 dagen zijn? Dan moet het hartje al wel te zien kunnen zijn woohoo spannnend. Ik vond dat zo mooi toen ik dat zag en was zo opgelucht. Succes!!!!

8. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ik had mn echo toen met 6 weken en 1 dag en toen zeiden ze dat het nog wel heel vroeg was en dat er misschien nog geen hartactie te zien zou zijn zonder dat dit slecht nieuws hoefde te betekenen. Met 7 weken mocht je wel hartactie verwachten. Jij zit er dan precies tussenin Wolfje, ik ben benieuwd.

Mijn buiken zijn niet zozeer hard, maar de huid is zo strak (hoe zou dat komen?). Ik heb straks trouwens extra controle bij de VK, omdat ik hartkloppingen heb. Ik maak me geen zorgen eerlijk gezegd, maar ze had een gaatje in haar agenda en kon even extra ijzer controleren. Dan toch maar het zekere voor het onzekere.

Dat geplop links in je buik Kim, ik denk dat het m is hoor! Het zal langzaamaan steeds duidelijker worden. Die twijfel had ik in het begin ook.

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Denk ook dat die plopjes echt je beeb is.
    Ik heb het ook gehad, dacht toen ook dat het mn darmen waren, maar later werd het steeds duidelijker en realiseerde ik me dat het echt mn beebje was dat ik al een paar weken voelde.
    Mmmm, soms verlang ik nog wel eens terug naar het zwanger zijn.
    Ik vind mezelf nu zo ontzettend mager! En dat terwijl ik daar voor mn zwangerschap nooit echt een probleem mee heb gehad...

10. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Kim, ik denk ook dat het je beeb is die je voelt. Denk dat je zelf wel stiekem weet of het nu je darmen zijn of je kleintje. Maar tuurlijk is het nog allemaal erg onwennig en weet je niet precies wat je moet en kunt voelen. Geniet van deze momenten, het wordt steeds leuker en duidelijker!

Toke, bevallingverhalen zijn ieders eigen beleving. Laat je niet afschrikken meid. Blijf positief denken, en het mooiste is op het laatste als je kleintje geboren wordt! Zelf kreeg ik de tip om tijdens de weeën te denken dat het vreugede pijn was, want daarna heb je het mooiste wat je ooit is overkomen :D.

Lili, is het nog gelukt met je afspraak voor de follikelmeting? Ben benieuwd hoe het gaat met je.

Wolfje, maandag de echo.....spannend! Dan duren de dagen veel telang he! We duimen voor je!

Merah, voel je je mager omdat je dat ook bent of omdat je buik weg is? Had tot op dinsdag zelf nergens last van totdat ik in de prenatal liep en alle zwangere vrouwen zag lopen. Ik besefte opeens dat onze kleine Puk niet meer in mijn buik zat en miste haar opeens heel erg. Gelukkig was dat gevoel van korte duur en ben ik blij niet meer zwanger te zijn en haar in mijn armen te hebben. Maar het was wel een super mooie ervaring, die buik dat getrappel en het even samen met z'n tweetje zijn.
    (je ziet er trouwens erg verliefd uit op de fo'to's met Anne-Lynn, lekker gevoel he!)

11. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Beetje schrikken. Had zojuis rood bloedverlies. Meteen VU gebeld. Wordt nog terug gebeld. Hopelijk niet weer een miskraam...

12. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Hè meis. Ik hoop het beste voor je. Knuf

13. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Ze hebben gebeld. Als er genoeg plek is, willen ze morgen de echo doen ipv maandag. Morgen maar weer bellen dus... Vind het best een beetje eng.

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wolfje, wat enorm schrikken!!!
    Ik duim, bid, hoop voor je dat je morgen voor echo kunt en dat alles er rustig uit ziet.
    Knuffel voor jou!!

15. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Wolfje, dat is inderdaad schrikken. Hoop ook zo voor je dat je snel terecht kunt voor de echo en dat alles goed is!
    Sterkte.....

16. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Bedankt meiden voor jullie steunende berichten. We mogen langskomen. Moeten er wel voor 10.00 uur zijn, dus met ons uur reistijd zijn we nu flink aan het scheuren. Gelukkig had manlief de auto gisteren al getankt. Ik hoop dat we op tijd zijn en dat de echo laat zien dat ons kleine wondertje nog mooi op zijn/haar plekje zit én gegroeid is t.o.v. de vorige echo.

17. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Och nee toch! Duim duim!
    Ik hoop het zo voor jullie dat je zo weer opgelucht terug rijdt....
    laat je het weten?

18. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Lieve meiden, goed nieuws! Alles groeit volgens schema. We zagen zelfs een kloppend hartje. Hoe bijzonder is dat zeg. Bloed kwam van de innesteling. Was nog wat oud bloed naast vruchtje te zien op echo. Schijnt heel normaal te zijn. Goed nieuws dus; we zijn nog steeds zwanger, voor het eerst zelfs hartactie gezien. Wij zijn zoooo blij!!! 14 dec weer een echo. Eierstokken waren nog erg groot, maar het vrije vocht was wel bijna helemaal weg!! Moest nog wel rust houden. Dat zal ik ook zeker doen voor ons kleintje.... wat een opluchting!

19. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Nou gelukkig maar! Dat is een hele geruststelling Wolfje!

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Goed te horen wolfje!!!
    Ik had bij de eerste echo ook wat bloed naast het vruchtje zitten. Ik zag het gelijk en schrok daar wel van. Maar de gyn zei toe idd dat ze dit geregeld zagen en dat het niets hoeft te betekenen. Wat fijn ook dat jullie hartactie hebben gezien! Was zeker nog erg minimaal? Het is wel vroeg.
    Nu weer lekker op je roze wolk kruipen en genieten!!!

Deel Deze Pagina