Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussion in 'MMM clubs' started by Manousch, Dec 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Hoi allemaal, wat zijn we stil!? Even een reanimatiepoging:

Merah, ik lees je blog nog steeds, al check ik niet meer iedere dag. Dat is een goed teken, jullie zijn daarmee voor mijn gevoel uit de gevarenzone. Je hebt trouwens een leuke schrijfstijl! Goed dat je zo opkomt voor de dame, triest dat het blijkbaar nodig is. De leeuwin is ontwaakt! (was dat niet al ruim 4 weken geleden?).

Manousch, hoe gaat het met jullie meisje?

Lili, jij hebt vandaag of morgen je follikelmeting geloof ik? Wat daarna? Ik weet erg weinig over TP van een cryo. Laten ze je ei van deze maand kunstmatig of spontaan springen? En gelijk daarna een TP? denk ik dan logischerwijs....

Wolfje, geen bloeding meer gehad? Ik hoop dat je weer helemaal in Zen op je roze wolkje zit.

Mien, als je nog meespiekt. Jij bent ook nog in de molen toch? Ik weet alleen niet meer waar. Vanaf een afstandje dan: alle goeds voor jou en Mienman!

2. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

Jun 22, 2011
    231
    0
    0
    Ik check de site ook nog elke dag, wil alleen niet overmatig berichten plaatsen. Ik heb geen nieuwe bloedingen meer gehad. Gelukkig! Nog wel af en toe oud bloed. Zal er wel bijhoren. Mag nog niet werken van zkh, dus ben nog steeds thuis. Hartslag was trouwens 123 slagen per minuut, van de kleine. Zo bijzonder!
    Ik heb 14 december weer een echo. Spannend! Ga 23 dec een week met schoonfam op vakantie naar winterberg. Denk dat ik daarvoor nog niet aan het werk ben. Hoop dat mijn werk hier geen problemen mee maakt. Kunnen ze me tegenhouden ofzo?

Toke hoe gaat het met jou en de kleine? Hou je het nog goed vol? Wanneer is je laatste werkdag? Of duurt dat nog te lang voor je gevoel?

Mien, als je meeleest... hoe gaat het met je schoonmoeder? Slaan de chemokuren aan?

Groetjes aan de rest...

3. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Ik houd het prima vol! Het tweede trimester vind ik fantastisch. Het eerste vond ik heel zwaar, voelde me bijna burn-out en niet helemaal mezelf; misselijk, braken viel wel mee, heel gammel en ik had een totaal andere smaak als normaal. Nu lijk ik weer mezelf, maar dan met buik. Die doet soms pijn, is gevoelig, zo ook mijn borsten. Allemaal prima vol te houden. Ik hoop dat jij klachtloos het eerste trimester doorkomt.

Per 1 februari ga ik lekker niksen ;). Ik vind dat al heel snel, wil nog lekker wat uren werken. Ik ben zelfstandige en niet werken is geen geld. Gelukkig krijg ik wel zwangerschapsuitkeringen straks, dus komt wel goed. Maar die zijn nu nog niet ingegaan en nu wil ik graag nog wat geld verdienen.

Hoe dat zit met op vakantie gaan tijdens ziekte, heb echt geen idee. Volgens mij moet het kunnen, maar ben je dan voor die dagen niet ziekgemeld, maar snip je gewoon.

4. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Hey,

Kom af en toe nog wel spieken hoor;). Gelukkig geen bloeding meer voor wolfje. En wat fijn dat je een mooi hartje hebt gezien/gehoord.

Toke, gelukkig voor jou nu echt genieten van de zwangerschap.

En Merah's blog volg ik ook nog geregeld. Ben blij dat t nu goed gaat met Anne-Lynn.

Manousch, hoe gaat t met jullie?

Lili, heel veel succes met de tp, zal niet meer zo lang duren. Spannend meid:).

Ik ben deze week weer begonnen met de pil. Merk dat ik al weer wat neerslachtiger word van die rottige pil. Ik moet de 31e weer beginnen met deca spuiten, maar denk dat wij iets later gaan beginnen met de deca. Ik heb inmiddels veel gelezen over de deca en ik lees erg veel dat t toch de cyclus teveel plat legt (dus weinig eitjes met de stimulatie). Heel vaak adviseren de artsen om dan pas met deca te starten op de 2e of 3e dag van de menstruatie of ze adviseren cetrotide (maar daar wil ons zh ook al niet aan:x). En ik moet al een week van te voren deca spuiten:(. In ons zh hanteren ze natuurlijk een bepaald protocol voor de gemiddelde vrouw, maar wie zegt dat ik gemiddeld ben?! Ik reageer erg weinig op puregon, normaal (bij de gemiddelde vrouw!!!!!) zou ik minimaal 8 eitjes gehad moeten hebben, maar ik had er 3 en 1 vaag klein eitje. Ik laat mijn laatste poging niet afnemen door de regels die zij hanteren en waar zij niet van willen afwijken. Ze hebben onze vorige poging ook al door de neus geboord:x. Op dit moment geloof ik meer in al die ervaringen die ik heb gelezen en vertrouw ik op mijn gevoel en intuitie.

O ja, mijn schoonmoeder is gister geopereerd en de tumor is weggehaald incl de lymfeklieren. Die gaan ze nog onderzoeken, als daar nog kankercellen in zitten, krijgt ze nog chemo. Maar voor nu ziet t er allemaal goed uit gelukkig:).

Dikke knuffel voor de rest van de meiden.

5. Lili23

Lili23 Actief lid

May 2, 2011
    182
    0
    0
    Hallo dames,

Ik lees ook nog wel mee hoor, maar ik heb niet zoveel nieuws te melden. Drukke week met o.a. Sinterklaas gehad.
    Wolfje, ik hoop dat het heel goed bij jou blijft gaan. Maar dat gaat vast lukken. Goed dat je rustig aan doet. En lekker een weekje op vakantie is alleen maar fijn voor jullie.
    Begin febr. al met verlof Toke. Het gaat bij jou ook al snel zeg. Super dat je je nu zo goed voelt!
    Hoe is het met Manousch en je kleine?
    En de rest van de meiden?
    Ik heb morgen de FM. Ben benieuwd. Als mijn ei groot genoeg is (denk nog niet morgen), dan mag ik pregnyl spuiten en ik geloof 5 dagen erna TP. Ik verwacht dat ik vrijdag weer terug moet komen voor de FM. We zien wel morgen.

knuf

6. mien84

mien84 Bekend lid

Dec 1, 2010
    626
    0
    16
    Weten jullie hoe ik mijn naam kan wijzigen? Kan dit nergens vinden.

Lili, veel succes morgen!

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Volgens mij moet je officieel wel toestemming vragen om tijdens ziekte met vakantie te mogen. Niet aan je leidinggevende, maar aan de arbo/bedrijfsarts. anders kun je wel problemen krijgen.

Goed dat je even schrijft Wolfje. Heb toch veel aan je gedacht. Van bloed (oud of niet) krijg ik toch altijd een beetje de kriebels.
    Fijn dat alles weer rustig is!

8. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mien, probeer eens een PB-tje aan 1 van de moderators.
    Fijn dat je weer even komt kijken. Lijkt me vreselijk moeilijk om de behandeling in te moeten als 'gemiddelde vrouw' terwijl je je niet zo voelt. Waarom eigenlijk al voor het begin van je cyclus beginnen met deca?
    Ik begon op dag 3 met puregon en op dag 7 pas 'deca' (bij ons wordt cetrotide of orgalutran gebruikt). Dit was bij ons standaard...
    Duim heel hard voor je meid!!!

9. Manousch

Manousch Actief lid

Mar 24, 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo meiden, volgens mij heeft de reanimatiepoging gewerkt ;).

Mien, wat fijn om je hier te zien. En goed dat je je intuïtie volgt. Je bent inderdaad niet een gemiddelde vrouw, dat zijn we allemaal niet. Tuurlijk hebben ze protocollen, maar ik zeg maar altijd:"protocollen en regels zijn er om van af te wijken daar waar nodig!!!!".
    Hoop dat je ondanks je neerslagtigheid wel met een goed gevoel straks de behandeling aangaat. Positiviteit is goed voor je!

Toke, wat fijn dat je nu zo goed voelt in je 2e trimester. Kun je lekker genieten van je buikje en je kleintje erin! Hoe ervaart je vriend / man je zwangerschap? Voor hun is het vaak nog zo onwennig totdat ze de schopjes kunnen voelen en de buik steeds dikker zien worden. Hoop dat ook hij optimaal kan genieten!

Lili, spannend weer voor jou zeg! Hoeveel follikels had je de laatste keer? Suc6!!!!!!

Merah, je hebt inderdaad een super schrijfstijl! Hoe triest het soms ook is, en ik lees vooral ook je frustratie, toch is het prettig om te lezen tot een smile van oor tot oor toe. Ongelooflijk dat je hier nog de energie voor hebt. Maar vooral goed om te lezen dat het, naar omstandigheden, beter met jullie gaat :D

Met mij en mijn meisje gaat het super goed. De schat ligt nu naast me in de box flink op haar speen te zuigen (wat een uitkomst!!!). In tegenstelling tot Merah hebben wij super geluk met de 'secundaire' klachtjes. Ze huilt nauwelijk, behalve als ze honger krijgt. Heeft vanacht 6 uur achter elkaar geslapen en volgens mij vallen de krampjes nog mee. We merken wel eens dat ze wat ongemakkelijk is maar krijst het nog niet uit van de pijn. Het badje vind ze geweldig en zelfs als ze er uit komt geeft ze geen kik. Soms maak ik me daar juist zorgen om omdat ik denk dat een kind toch moet huilen! Maar ze drinkt, plast en poept goed, dus iedereen zegt dat ik blij moet zijn met z'n gemakkelijk kind. Dus of het nu dikke tranen zijn of helemaal niets, zorgen maak je je toch!

Kim, hoe is het met jou?

Voor iedereen een dikke knuf....

10. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bof jij even met zo'n kind Manousch!
    Wij ook hoor, begrijp me niet verkeerd. volgens mij hebben wij ook een hele gemiddelde baby. Het is meer dat wij er gewoon even niet zo goed mee om kunnen. Vast vanwege de slechte start en toch de impact die het heeft (gehad).

Dat schrijven doe ik idd om van mn frustraties af te komen. Veel mensen zeggen dat ik een boek moet gaan schrijven of zo, maar dat kan ik dus niet. Ik schrijf grotendeels uit frustratie/pijn/angst/zorg en probeer er met mijn manier van schrijven nog een enigszins grappige draai aan te geven. Dat is zo mijn manier om er mee om te gaan. Maar ik hoop natuurlijk dat er snel niets meer te schrijven valt, want dat betekent dat het goed gaat met ons. snap ie?

11. Lili23

Lili23 Actief lid

May 2, 2011
    182
    0
    0
    Mien, fijn je te horen. Gemiddelde vrouw, nou lijkt me niet. Hopelijk krijg je de 'juiste' behandeling voor jou en verloopt alles voorspoedig. Balen dat je neerslachtig bent, hopelijk zijn het maar kleine momentjes.
    Manousch, wat fijn te horen dat je zo geniet van je kleine meid! Zorgen maak je je inderdaad altijd. Dat blijft zo. Maar fijn dat alles goed gaat en dat jullie zo genieten van elkaar.

Ik ben vanmorgen voor mijn 2e follikelmeting geweest. Woensdag en vandaag was ie nog niet groot genoeg. Vandaag had ik de afmeting 11 x 15 mm. Het moet zo'n 18x18 mm zijn om Pregnyl te gaan spuiten. Nu moet ik maandag terugkomen. Helaas zit er een weekend tussen waardoor het maandag misschien te laat is. Als mijn ei nl gesprongen is krijg ik geen tp deze maand. Ook al is het in de natuurlijke cyclus, ze willen de cryo op het juiste moment terugplaatsen. Snap ik wel, maar ik baal wel. Ik ben heel blij dat ik nu geen medicatie gebruik, maar heb nu wel het nadeel dat ik niet weet wat mijn lichaam gaat doen de komende dagen.
    Moest ik even kwijt. Afwachten dus maar...

12. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Snap dat echt niet, dat klinieken in het weekend niets doen. Beetje bizarre vorm van zorgverlenen. Als je je been breekt in het weekend, moet je dan ook tot maandag wachten?
    Bij ons ging het het weekend gelukkig altijd gewoon door en ook in de vakanties.
    Alleen tussen kerst en oud-op-nieuw is de afdeling dicht...

13. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

Jun 22, 2011
    231
    0
    0
    Het vu is echt alle dagen open. Heb er afspraken gehad met pasen, pinksteren, hemelvaartsdag, kerst en zelfs nieuwjaarsdag. Kan me ook echt boos maken over het feit dat je hierdoor mogelijk een kans verstek moet laten gaan. Frustrerend en vooral oneerlijk. Lili, ik vind het heel spannend voor je en hoop dat het allemaal precies buiten het weekend valt! Succes meid!!

Maar ook het feit dat ze tegen jou, mien, zeggen dat je een gemiddelde vrouw bent... ze zouden juist alles uit de kan moeten halen om jou poging te laten slagen. blijf vertrouwen op je eigen gevoel. Jij kent je lijf het beste!!
    En dat je zo neerslachtig bent, zoooo herkenbaar!!! Ik vind het vervelend voor je dat je dat weer moet doorgaan, maar meid, als ze je bestempelen als gemiddeld bedelen wij jou ook het gemiddeld aantal eicellen toe. En meer is natuurlijk ook goed! Ik gun het je zo hard. Ik vergeet nooit jouw handtekening met de slogan 'ik weet het zeker, ik ga mama worden'. Meid, hou die kracht vast!!

Toke, fijn dat jij je zo goed voelt en van je zwangerschap geniet! Lijkt me een geweldig bijzonder moment in je leven. En het lijkt me ook fijn af te kunnen tellen naar je verlof. Ga je nog een pretecho maken? Of kan dat maar tot een bepaalde week?

Manousch en merah, heerlijk dat jullie kindjes het goedmaken. Lees jouw forum idd ook Merah. Fijn dat je door het schrijven frustraties van je af kunt zetten. Moeten jullie vaak naar het consultatiebureau? Of is het allemaal goed te doen?

Kim, Queenmeisje, hoe gaat het bij jullie?

@hier gaat het goed. Spanning voor mijn echo woensdag, maar ook veel zin in. Ben nu wat sneller misselijk en flauw. heb dus het idee dat de hcg nog steeds goed zit. Denk dat als alles woensdag goed is, dat ik dan op de roze wolk klim. dan willen wr het ook de oma's vertellen. eerst nog een extra bevestiging...
    Zal volgende week er eens werk van maken mijn vakantie goedgekeurd te houden.

Fijn weekend allemaal.

14. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    #1234 Toke, Dec 10, 2011
    Last edited: Dec 10, 2011
    Ik kan me ook behoorlijk boos maken dat ze bij jullie in het weekend niets doen Lili, dat zijn iedere week 2 van de 7 dagen! Hoe kun je zo vrouwen helpen zwanger te worden, dan zit er iedere week voor een aantal vrouwen wel een risico in dat ze ergens te laat mee zijn. Ik vind dat ze dat niet kunnen maken, dat werkt toch niet!

Ik hoop natuurlijk voor jou dat ie blijft groeien, maar niet te snel dan!

Mien, fijn dat je weer even kwam neuzen, zo blijven we een beetje bij. Gemiddelde vrouw...... echt niet! :x

Ik zit nu in de goede weken voor een pretecho, maar dat gaan we niet doen. Financieel komt er even veel op ons af, inclusief verbouwing. Een pretecho is dan toch echt een luxe waar ik nu niet voor kies.

Goh Wolfje, woensdag dan alweer 8 weken! Dat gaat best snel of niet? T blijft nog even spannend, had ik ook. Nu ik m iedere dag voel bewegen is dat zo geruststellend ten opzichte van het begin... Je moet er echter nou eenmaal doorheen. Toen was ik ook blij met misselijkheid, gaf toch een soort bevestiging. Ben je niet moe?

Merah, wat heb je toch een knap kindje! Echt een schatje!

15. Lili23

Lili23 Actief lid

May 2, 2011
    182
    0
    0
    Het is inderdaad heel raar dat je in het weekend niet terecht kan. Maar dat doen ze hier niet. Heb ik in het begin wel eens gevraagd. Toen zeiden ze dat als het nodig was, ze wel in het weekend aanwezig waren. Maar voor zover ik weet, is dit nog niet gebeurd. Ik kreeg in mijn vorige pogingen altijd meerdere medicatie mee als er een weekend tussen zat.
    Maandag zien we wel. Maar ik ga er wel wat van zeggen, vooral als ik de eisprong al heb gehad!
    Wat was jij vroeg vanmorgen Toke!
    Ik hoop dat je een goede echo hebt Wolfje. Kan me voorstellen dat je het spannend vindt.

16. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Even snel per telefoon...hier gaat t goed. Gister pretecho laten maken en we weten wat t wordt:)

17. Manousch

Manousch Actief lid

Mar 24, 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Merah, tuurlijk begrijp ik je niet verkeerd. En zeker ook begrijpelijk dat je nu even wat minder kunt hebben dan anders. Jullie hebben me ook even wat achter de kiezen zeg! En ik weet ook dat ondanks de huilbuien, slapenloze nachten en vele zorgen je niet meer zou willen ruilen.
    Wat ik bedoelde is dat ik gewoon besef dat we wel een uitzonderlijke rustige baby hebben. Ondanks het vele tempen en goed warm houden hebben we enorm gebofd :)

Queenmeisje, wat leuk dat jullie weten wat het wordt. En zo te lezen houden jullie het nog stil, anders had je het ons waarschijnlijk wel al verteld. Hoe was de pretecho verder? Kun je hem / haar goed zien met 18 weken? Hier adviseren ze de pretecho tussen de 26 en 30 weken te doen. Of heb je vergist met de medische echo????

Lili, ook ik vind het belachelijk dat het ziekenhuis niet in het weekend behandeld. Hoe zijn hun resultaten met de vruchtbaarheidsbehandelingen? Echt wel balen voor je zeg! Succes morgen en ik hoop dat ze er nog allemaal zitten en op ideale grote zijn :)

Wolfje, zeker weten spannend woensdag! Hopelijk zit je snel op de rose / blauwe wolk :D. Maar geloof me, je zult iedere echo weer opnieuw spannend vinden tot zeker midden tweede trimester. En eigenlijk gaan de zorgen niet meer voorbij. Straks heb je zorgen over de medische echo, daarna de bevalling en daarna ....... Ik hoop voor je dat je al deze zorgen mag ervaren (in positieve zin bedoeld natuurlijk!!!)

Knuff voor de rest

18. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Goh Queen, alweer 18weken. Leuk hoor! Naast je opmerking over het geslacht geen bijzonderheden? Geen nieuws=goed nieuws toch?

Manousch, wat fijn zo'n rustig kindje. Kun je wat meer op je gemak wennen aan het ouderschap!

Ben weer zo vroeg.....ik ben iedere nacht wel uurtje of2 wakker, samen met mn knulletje. Ik weet niet goed hoe t komt, ben het inmiddels gewend. Als ik even in de huiskamer ga zitten, tv kijken of socializen met jullie, kan ik vaak t snelst weer slapen.

Wolfje, hoe gaat t nu met je vriendin en haar dochtertje? Ik hoop goed. Ben nu ongeveer zo ver als zij was toen het kindje al kwam, daar moet ik soms echt aan denken. Ik maan hem vooral nog lekker te blijven zitten....

19. Lili23

Lili23 Actief lid

May 2, 2011
    182
    0
    0
    Even ego.
    Ik heb vanmorgen de follikelmeting gehad. Ik werd helemaal gek in eerste instantie. Er was een assistente die de meting mocht doen... Ze keek en sprak ook uit dat ze niets zag... Moeilijk te zien... Even kijken hoor..... Ohja, hier zie ik iets..., dit is het baarmoederslijmvlies (totaal uitgezoemd, je zag werkelijk mijn hele buik), toch kon ze er 12 mm van maken. Knap. Maar fijn dat 12 werd gemeten. Toen de eierstokken... Ze zei; ik kan niet zoveel zien... Even zoeken... Dit is de rechter, geen follikels die doorgroeien geloof ik... Grr.. Toen rechts zoeken en zoeken. Ik stond op het punt om tegen de fertiliteitsarts te vragen of ze het aub kon overnemen. Ja, lastig zegt ze. Ik kan het niet zo goed zien. Ohja, dit lijkt wel iets.. (nattevingerwerk).. 16x14mm?
    Deze geschatte grootte werd genoteerd. En ik nog in spanning...
    De arts zei; Woensdag.
    Woensdag? Ohnee, toch niet terugkomen he? Dan is mijn ei echt wel gesprongen hoor. Ik heb al geen gemeenschap gehad omdat ik dacht dat ie eerder zou springen, nu laten ze me toch niet terugkomen... Dus ik begon al van; maar het kan toch zijn dat mijn follikel niet veel groter wordt voordat de eisprong plaatsvindt?
    De arts; ja, dat kan. Dus, woensdag Pregnyl spuiten. Maandag gaan ze ontdooien en dinsdag evt. terugplaatsing.
    :)
    Dus druk gemaakt om niets. Yes, we hebben kans op een terugplaatsing voor de Kerst.

20. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

Jun 22, 2011
    231
    0
    0
    Lieve meiden,
    Toch gebeurt er zo veel met en bij iedereen...
    Lili, naar verwachting heb jij (als ik het goed begrijp) volgende week dinsdag de tp. Spannend meid!!
    Merah, wat vervelend dat je je af en toe zo down voelt. Het is ook niet niets dat wat je allemaal hebt meegemaakt. Ik denk dat het ook voor jouw emoties geldt dat verwerking tijd kost. Gun jezelf die tijd.
    Toke, idd je moet keuzes maken. Gelukkig voel jij je kereltje goed. Voor het bekijken van zijn uiterlijk, moet nog even een paar weekjes wachten. ;) Met de dochter van Joyce gaat het goed. Ze weegt alweer 1570 gram!
    Queen, leuk dat je weet wat het geslacht van jullie kleintje is!!
    Manousch, idd kijk ik erg uit naar woensdag. Ik ben al opzoek naar die mooie wolk. Ik klim erop en kom er niet meer af...

Pas gewoon geen enkele eigen broek meer, zelfs niet nu ik de vocht uit mijn buik kwijt ben... Denk dat ik binnenkort maar ga shoppen om straks weer netjes op het werk te kunnen verschijnen, met passende kleding! Heb te horen gekregen dat ik tot drie mnd bij het ziekenhuis blijf en daarna door mag naar de vk. Dat is wel makkelijk, gewoon in onze eigen woonplaats. Als de eierstokken weer normaal zijn, dan ben ik echt een gewone zwangere. Zal alleen niet meer op mijn paardje klimmen, want voordat de eierstokken normaal/niet meer pijnlijk zijn, durf ik denk ik het risico niet meer te nemen. Stel dat ik zou vallen... Wel jammer. Mijn paard krijgt nu te weinig aandacht, daar baal ik wel van. Daarnaast heb ik gezien dat het kdv straks ook een rib uit ons lijf is. Misschien moet ik mijn paardje straks wel verkopen... Daar wil ik nu nog maar even niet aan denken!!

Share This Page