Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Gelukkig Nieuwjaar iedereen. Xx

2. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Hoi hoi allemaal. Lili wat een goed nieuws. Gaat alles nog steeds goed met je. En Toke ben je de laatste dagen goed doorgekomen? Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar. Mien, dit wordt ook Jou jaar!
    Ik heb genoten van onze vakantie. Volgens mij zijn mijn eierstokken al rustiger. Wel last van bandenpijn, maar dat hoort erbij. Heb met een doptoone de baby vandaag en eergisteren kunnen horen. Mijn schoonouders die in curaçao wonen zijn nu hier en hebben het hartje ook gehoord. Zo fijn! Dinsdag weer naar vu. laatste keer. Hou staan jullie tegenover de combinatietest? X

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Iedereen een heel goed 2012 gewenst!

Wolfje, ik heb wel een combinatietest laten doen, maar achteraf weet ik niet of ik er goed aan heb gedaan. De bloeduitslagen waren echt heel erg slecht (maar de nekplooi was wel goed) en dat heeft mij enorm veel stress opgeleverd. Dit kwam ook omdat mijn man vrij zwart/wit is in zijn idee wat de vervolgstap zou moeten zijn bij een negatieve uitslag (Down=abortus). Ikzelf zou zo ontzettend veel moeite hebben om zo'n keuze te maken. Allereerst moet je jezelf dus goed afvragen wat je wilt met de info die je krijgt en of je nav de uitslag keuzes kunt maken.
    Ik kan het nu in een heel ander licht zien. OK, je weet misschien dan of je wel of minder kans hebt op Down (of 13 of 18, maar dat vind ik een heel ander verhaal), maar er zijn zoveel meer dingen die je kind kan mankeren, die misschien nog wel veel ernstiger zijn dan Down. Niemand kan in de toekomst kijken.
    Wij dachten ook dat ons kind gezond was. Zijn we daar mooi even ingestonken!
    Achteraf heeft de combinatietest wel een deel van mijn zwangerschap verpest...

4. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ik sluit mij helemaal aan bij de gedachtegang van Merah Wolfje.
    Ik ben er echt wat naief aan begonnen, eigenlijk van een geruststelling uitgaand. De uitslag viel tegen en in sneltreinvaart moesten wij beslissen. Het fijnst is als je samen vooraf heel duidelijk hebt wat je zou doen met een negatieve uitslag (en vanaf wanneer vind je die negatief?). Wij waren daar vooraf niet uitgekomen, ik vond het heel iets anders worden toen de uitslag ineens rauw om mn bordje lag. Wij zijn niet gaan doortesten, dus achteraf hebben wij er alleen maar stress van gehad.
    Het is heel persoonlijk. De volgende keer hoop ik op een bloedtest met 100% uitsluitsel en anders denk ik niet dat ik de combinatietest nog eens zou doen.

Morgen is de TP twee weken terug he Lili? Durf je al wat meer hoop te hebben dat deze poging gelukt is of heb je nog die onzeker makende afscheiding?

Ik heb echt een flinke knauw gehad van mijn bloedingen en opname. Gisteren vond ik dat ik zoveel vocht verloor (is dit vruchtwater?:() en vandaag moet ik even naar de huisarts, doe ik altijd op de fiets (parkeren is daar een ramp)....durf ik dat wel nu, wat als ik over een hobbel fiets? Het onbezorgd zwangeren is er vanaf. :(

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja Toke, jouw zwangerschap is er toch ook niet 1 van een roze wolk. Wat een gedoe steeds.
    Je kunt testen of het vruchtwater is door heel hard op de achterkant van je hand te blazen. Als er dan vocht blijft stromen, dan is het zeer waarschijnlijk vruchtwater. Zo niet, dan is het urine/afscheiding. Verder ruikt urine naar... urine (haha) en vruchtwater ruikt zoeter en soms zitten er wat vlokjes in.
    Hoop maar dat het vals alarm is.
    Sterkte! Enne, hobbeltjes kunnen geen kwaad hoor! Hoogstens een natte broek ;)

Duimen draaien voor Lili!

6. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Je hebt inderdaad nooit garantie op een gezond kind zoals Merah zegt. Toen ik van mijn dochter zwanger was, heb ik ook zo'n test gedaan. De uitslag was toen goed, dus we hebben er verder niet zo bij stil gestaan. Ik heb wel genoten van de zwangerschap, maar was pas echt opgelucht toen ik mijn kindje in mijn arm had. Je weet nooit of alles goed gaat. Het blijft spannend.
    Fijn dat je het hartje hebt kunnen horen. Succes morgen Wolfje.

Wat vervelend dat je vocht verloor Toke. Heb je het nog nagevraagd? Ik duim dat alles goed blijft gaan.

Vanmorgen weer een test gedaan en deze was duidelijk positief. Naar het zh gebeld en kreeg toen te horen dat ik veel te vroeg heb getest. Vandaag is het dag 13 na de tp. Ik moest nog zeker 4 dagen wachten. Het kon nog goed de Pregnyl zijn die deze uitslag gaf.... Maar ik heb op 14-12 een keer Pregnyl (5000) gespoten. Zou dit nog ik mijn lichaam zitten??? In het zh waar ik de tp kreeg, zeiden ze dat ik wel na 2weken mocht testen.. beetje vreemd.
    Maar goed, ik hoop niet ongesteld te worden en vrijdag weer te kunnen bellen voor een afspraak ;)

Hoe gaat het bij jou Merah? Is de rust een beetje wedergekeerd?
    En Manousch? Geniet je van je kleine?
    Queenmeisje, gaat jouw zwangerschap tot nu toe voorspoedig?
    x

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    13 dagen na de pregnyl is het mi. uitgesloten dat je een hele duidelijke test krijgt door de pregnyl. OK, ook volgens de richtlijnen van ons ziekenhuis heb je te vroeg getest, maar ik wil je toch alvast voorzichting feliciteren.
    Duimen dat het allemaal goed blijft zitten!

8. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    In eerste instantie hadden wij besloten geen combitest te doen. Toch ging ik twijfelen. Maar dankzij jullie ervaringen hebben wij aan ons besluit vastgehouden. Wij doen het niet. Er schijnt ook heel veel uit de 20-wekenecho te komen. Tot die tijd vol genieten. Ik laat jullie vanmiddag weten hoe het in het ziekenhuis ging.

Lili, krijg jij geen bloedtest in het zkh?
    Toke, nog last van vochtverlies?
    Merah, hoe gaat het met jou en de kleine?

9. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Dat is inderdaad vreemd Lili, want ik werd in het ziekenhuis getest 14 dagen na punctie, dat was 11 dagen na tp. Dat was een gewone zwangerschapsptest, geen bloedtest. Wij werden door de verpleegkundige gefeliciteerd! Zelf testte ik al twee dagen eerder positief!

Fijn dat jullie de knoop hebben doorgehakt Queen, ben blij dat ik daarin heb mogen helpen. Klinkt goed zo, deze beslissing!

Ik heb geen overdadig vochtverlies meer. Ik denk dat het urine is geweest :). Ben echt wat minder continent nu in de zwangerschap. Beetje genant, maar toch veel liever dit dan vruchtwater. Even wat extra aandacht aan de bekkenbodemspieren dus.... En de bevalling moet nog komen (gelukkig!), ik hoop dat het weer goed komt daarna.

Grappig dat er steeds zo'n 10 weken tussen ons in zit:
    Ik: 30 wkn
    Queen: 21 wkn
    Wolfje: 10 wkn
    Ik vind het wel leuk om de weken die ik al heb gehad een beetje mee te beleven met jullie, het is nog heel dichtbij.

10. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @toke:)
    Ik heb overigens de test ook niet laten doen.
    Wel heb ik de 20 wkn echo gehad en het rondje was te mager dus ik krijg 6 Jan weer een echo.

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het rondje was te mager?

12. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    echo en prenatale intake achter de rug. kleintje gaat super, prima op schema! hebben jullie zelf voor combitest betaald? Wordt nl niet vergoed.
    queen, is jou kleintje te licht qua grammen? Of wat bedoelen ze precies?

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ligt aan je leeftijd of hij wel of niet vergoed wordt. Ik was nog net te jong voor vergoeding maar deed mee aan een onderzoek waardoor het uiteindelijk toch gratis was...

14. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ik weet ook niet goed wat je bedoeld met "het rondje was te mager", Queen!

En eh....ik ben oud genoeg voor een gratis combinatietest :x.

15. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Ik bedoel het rompje. Leuk hè zo'n iPhone.
    Ik dachtdat het rompje te klein was maar het is te dun.

16. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Lili, Van harte gefeliciteerd meid!

Knuf aan de rest:)

17. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Dank je wel Mien. Wat ben je toch attent. Ik gun jou ook heel veel geluk het komende jaar!
    Ik durf er nog niet echt vanuit te gaan dat ik echt zwanger ben totdat ik de echo heb gezien.. Vanmorgen was de test wel weer positief maar ik durf nog niet echt blij te zijn.
    X

18. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Dank je lili. Ik snap heel goed dat je nog een beetje angstig bent. Houd moed meid:).

Ik ben al weer een paar dagen deca aan t spuiten en mag vlg wk do weer heen voor echo. Dus hier wordt t ook weer spannend aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Ik wil een kindje! Helaas kun je het niet afdwingen...

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat spannend Mien!
    Ik ga heel hard voor je duimen!

20. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Ook ik zal hard voor je duimen, Mien. Het is je zo gegund.
    Fijn Lili dat je alweer positief getest hebt. Wanneer heb je een echo?

Deel Deze Pagina