Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Mien, wat spannend weer! Fijn om te weten waar jij je in het traject bevind.......

Lili, ik begrijp je voorzichtigheid. Maar t klinkt stiekum wel erg hoopgevend.;)

Ik krijg over 2weken een groeiecho en hopelijk laatste controle in het zkh. Ik wil graag terug naar de vk.

2. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Vanmorgen gebeld voor een afspraak. Op 19-01 heb ik de 7 weken echo... Spannend dus iig tot die tijd.
    Succes Mien. Ook weer spannend voor jou de komende tijd!

x

3. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo meiden,

Ik ben (te) lang weggeweest. Ons modem van internet was kapot en via de mobiel heb ik jullie wel gevolgd maar reageren is z'n gedoe.

Als eerste wil ik Lili FELICITEREN!!!!!!!! Boh, wat ben ik blij voor jullie zeg. Spannende tijd, maar ooh zo mooi om te beleven.
    Hoe voel je je verder?

Mien, wat fijn dat je ook weer in het traject zit. Je bent nu aan het spuiten, maar wanneer heb je wat op het 'programma' staan? Wanneer moet je terug voor de meting? Ik duim zo hard voor je...... En je zit op een forum waar we vele zwangere mogen feliciteren. Hoop echt dat we binnenkort ook jou positieve nieuws mogen ontvangen.

Toke, Queenmeisje en wolfje, wat gaan de weken snel zeg. Toke is al 31 weken :$ en de rest volgt snel. Boh de tijd vliegt (op een afstandje is dat meestal zo ;)). Geniet dames, maar geloof me.....de zorgen gaan nooit meer voorbij.

Merah, wat is Anne-Lynn al gegroeid zeg! Vind het wel erg bijzonder dat we je blog kunnen volgen en jullie op foto's mogen bewonderen. En heerlijk om te lezen dat jezelf nu eindelijk kunt genieten van het moederschap en van je dochter.

Met ons gaat alles super goed. Puk slaapt sinds 1 1/2 week van ongeveer 22 uur tot in de ochtend door. Ze meld zich tussen half 7 en half 8. We zijn dus helemaal uitgerust als de dag begint. En geen vader die met dikke ogen gapend naar zijn werk gaat :D Verder is ze een zeer tevreden baby, huilt nauwelijk en doet liefst zoveel mogelijk indrukken van uiten op. Leuk om te zien dat ze iedere week weer anders op dingen reageert. En wij genieten iedere dag van ons kleine meisje. Het moederschap is gewoon fantastisch!!!!!!!
    Ohja, morgen krijgt ze de vaccinaties....achhermmmmm. En, ben benieuwd wat ze morgen weegt (denk zelf al rond de 3800 gram).

4. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Manousch, wat fijn om ook weer van je te horen. Wat een mooi meisje trouwens:). En wat goed dat ze nu al door slaapt, heerlijk zeg.

Ik ben afgelopen donderdag weer heen geweest voor echo en t zag er goed uit. Dus mocht beginnen met de puregon. Alleen spuit nu meer dan de bedoeling was. De arts zei: dan mag je vanaf vandaag beginnen met de hoogste dosis puregon, dus 250 ie. En ik zei dat er was afgesproken dat ik 300 ie zou spuiten, reageerde nogal fel volgens mij. Maar ik was helemaal in de war achteraf. OEPS, moest wel 250 ie spuiten. Maar blijf nu wel 300 ie spuiten hoor. Ik spuit nu t dubbele tov de vorige x en had toen maar 3 grote eicellen. Dus hoef niet bang te zijn voor overstimulatie denk ik;).

Toke, hoe gaat t nu met jou? Alles weer helemaal rustig?

Merah, hoop dat t nu allemaal goed gaat met Anne-Lynn en dat je lekker van haar kunt genieten. Zal zo je blog ff weer lezen.

Dikke knuf aan de rest

5. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Mien, je felheid is je vergeven hoor! Er is nogal wat aan vooraf gegaan en het bleek nodig dat je voor jezelf op zou komen. Uit je woorden maak ik weer goede moed op, fijn zo! Tevreden met de dosering puregon, dat is ook wel eens anders geweest. Lijkt me een mooi begin van een succesverhaal!

Puk is inderdaad een knuffie! Wat gaat het lekker bij jullie, genieten hoor!

Hier nog altijd geen reden tot zorgen over de zwangerschap. Wel kreeg ik zakelijk een tegenslag vrijdag, waar ik een etmaal lang over heb zitten piekeren. Gelijk veel harde buiken en kramp, zeer slecht slapen. Ongelooflijk hoe sterk alles dan reageert. Ik wist dat het piekeren niet goed was, maar stop er maar eens mee terwijl de zorgen nog niet weg zijn! Inmiddels is de rust wel weer terug, ook in mijn buik.

6. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Goed zo Mien. Voor jezelf opkomen. Een ander doet het niet voor je. Ik ga heel hard voor je duimen dat je een goede vangst hebt. Toke, denk goed aan jezelf. Lastig dat die situaties zo dicht bij je staan. Hoop dat positieve rust aanhoudt. Manousch, wat klinkt Puk als een heerlijk meisje! Geniet maar lekker van je kleine.
    Hier gaat het goed. Weer aan het opbouwen op het werk. Ben nog wel mega moe. Al is het erg fijn weer op het werk te zijn.

Fijne week allemaal.

7. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @mien84.. Meis wees voorzichtig met spuiten. De eerste x spoot ik voor de IUI 125 en toen had ik 2 eitjes waarvan er 1 niet doorgroeide en bij de 2e x (IVF) had ik 175 en toen had ik een forse overstimulatie. Dus niet te makkelijk denken want het kan echt verschillen. X

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Helemaal mee eens!
    Als je met spuiten over een (onzichtbare) drempel heengaat kan het opeens heel snel gaan.
    Toen ik nog IUI deed spoot ik altijd 50EH. Bedoeling was om 2 eitjes te krijgen, maar dit lukte nooit. Toen ik een keer 75EH mocht spuiten (in de hoop dat het dan wel zou lukken) had ik opeens 7 eitjes! Toen ging de IUI niet door.
    Zeker oppassen dus Mien, zeker met jouw medische achtergrond. Maar goed, ik neem aan dat ze je goed in de gaten houden.
    Succes!

9. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Morgen heb ik weer een echo, dus dan gaan we wel zien hoe ik op de hormonen reageer. Ik merk nog niets in mijn buik iig.
    Ik word goed in de gaten gehouden hoor, dus dat komt wel goed hoor:).

Ik ben zoooo benieuwd!!!

Hoe gaat t verder met iedereen?

Liefs mien

10. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Heel veel succes morgen, Mien. En idd overstimulatie is niet fijn. Ik hoop dat je morgen een paar mooie ontwikkelende eicellen/follikels mag zien.
    Hier gaat het goed. Sinds het nieuwe jaar weer aan het reintegreren op het werk. Ik mag niet klagen. volgende week weer controle bij vk. Krijg geen echos meer Tot de 20 wk echo. Die heb ik in t vu. Verder loop ik bij de vk. Ik wens je dat geluk ook echt toe, meid! Succes morgen!!!

11. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Succes morgen Mien!
    Ik merkte met 21 eitjes ook niets hoor, dat zegt nog niets. Tegen de tijd dat de punctie zou zijn kreeg ik wel overstimulatie, maar ik voelde het verder niet echt.
    Toi toi!

Wolfje, ik vond dat toen ook best lang zonder echo, tussen de 12 en 21 weken (toen had ik de 20-weken echo). Bijna 10 weken dus! Waarom is jouw 20-weken echo trouwens in het zkh en niet bij de VK?

12. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Wauw wolf.. De 12 weken al. Geweldig:)

13. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Wat spannend morgen Mien! Ik hoop voor je dat er genoeg eitjes groeien! Veel succes!
    Wat een schatje is je dochter zeg manousch. Heerlijk dat je zo geniet van haar.

Wat gaan de zwangerschappen toch snel bij iedereen!
    Hopelijk bij mij ook ;) Ik heb al wat meer symptomen van zwangerschap dus hoop zo dat het donderdag bij de echo een geruststelling wordt.. Zo spannend.

X

14. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Leuk hoor wolfje en de magische grens.

15. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Ooh Mien wat spannend weer. Hoe voelt het om weer in het traject te zitten? Ik zal positieve energie naar je toesturen en hoop op een mooi aantal follikels! Succes morgen.

Wolfje, joehoe 12 weken. Neem aan dat je tussentijds wel nog controles hebt bij de verloskundige, of niet? Anders is het inderdaad wel erg lang tot 20 weken!

Lili, wordt het niet eens tijd voor een mooie banner :D

Met Puk gaat het super. Zelf ben ik een beetje gestresst, vooral de laatste dagen. Ben zo ontzettend bang voor de wiegendood.... En dan hoor ik wel van anderen dat zij dit ook hebben (gehad) maar ik kan er moeilijk van slapen. Ben zo bang dat ze misschien weer van ons afgenomen wordt...

Liefs voor iedereen.

16. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Ik stuur jou ook positieve energie manousch. Positief denken meid. Je houdt je meisje gewoon bij je, begrepen;).

Idd lili, het wordt idd tijd voor een mooie banner:).

Wolfje, van harte, je bent je 1e trimester voorbij!!!!

En ik ben heeeeeel blij:):D.
    Ik heb 5 grote follies links en 5 grote rechts. Met de kleinere erbij heb ik 15 JOEHOEEEEEEE. Dus dat ziet er goed uit!!! Begin volgende week ws al punctie, daar zie ik wel een beetje tegenop na die laatste martelpoging. Ik ga voor sowieso 1 mooie emmy! Maar het mag best een onsje meer zijn;).

17. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Boh Mien wat goed! Eindelijk weer eens iets positief voor jullie. Tuurlijk ga je voor een paar mooie, maar eentje kan al voldoende zijn. Zou jullie tijd nu eindelijk zijn aangebroken om zwanger te worden? Ik JOEHOEEEEEEE met je mee :D:D:D:D:D:D:D:D

18. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Mien, goed nieuws meid! Op naar een goede vangst. En die punctie kom je ook wel door! Je bent het snel weer vergeten.

Lili, heel veel succes vandaag!!! Ik vertrouw op goed nieuws, maar zal voor alle zekerheid nog even blijven duimen voor je!!

Manousch, vervelend dat je er onrust op hebt. Maar volgens mij komt wiegendood niet veel meer voor. Je junt natuurlijk voor je eigen geruststelling ook van die kussentjes kopen (gezien bij babypark) zodat ze net kunnen draaien. Wij hebben zelf inmiddeld een babyfoon met camera gekocht, maar die kan wellicht ook in je nadeel werken dat je verslaafd wordt om erop te kijken. Dat is denk ik ook niet goed. Ik heb er allemaal geen ervaring mee, maar ik hoop dat je snel de rust vind en op je moedergevoel kunt vertrouwens.

Queen, idd nu vandaag ben ik beland in wk 13, jippie!! Hoe gaat het met jou?

Toke, ben je al voorbereid op de laatste loodjes? Het gaat allemaal best snel, niet?

Merah, ik ga je blog weer even bijlezen, heb een week of twee verzuimd ben ik bang.... Sorry

Fijne dag allemaal!

19. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Mien, wat een topnieuws! Dat zijn er heel wat! We gaan inderdaad voor een aantal mooie, geeft een wat zekerder gevoel. En die punctie is een station wat je naderhand zo weer vergeten bent. Ik vond het wel te doen, maar inderdaad de ervaringen verschillen. Ik ben overtuigd trouwens dat de utrogestan veel goed heeft gedaan bij mij, ga jij die ook krijgen?

Wat gaat iedereen snel! En het gaat ook bij iedereen goed, heerlijk gewoon. Nou een positieve echo voor Lili en een prachtige TP voor Mien. Ik hoop het zo! De vibes voelen alvast goed!

Manousch, begrijp ik dat je angst voor de wiegendood je helemaal in beslag neemt? Of is dat ook weer overdreven uitgedrukt? Als dat het geval is zou ik even iemand consulteren, huisarts of homeopaat ofzo. Het moet geen sombere wolk worden boven deze speciale periode. tegen dit soort specifieke angsten is prima en eenvoudig iets te doen. We kunnen er eventueel over PB-en.

Hier gaat alles prima en rustig. Zolang ik geen bloedverlies heb of veel harde buiken, dan ben ik gelukkig. Morgen krijgen wij een groeiecho en hopelijk laatste controle in het zkh voor we weer naar de vk mogen. Ik ben wel een beetje terughoudend over die groeiecho. Dan gaan ze mn kind weer langs een norm leggen en bij elke afwijking klopt er dan iets niet. Mensen kunnen zo verschillend zijn, er hoeft echt niet gelijk iets aan de hand te zijn! Sinds de combinatietest ben ik extra huiverig voor dit soort "bangmakerij". Natuurlijk kan het ook goed zijn om echte afwijkingen op tijd te constateren, dus vooruit dan maar weer. Ik hoop dat we er goed aan doen.
    Het wordt inderdaad wat zwaarder nu. Maar over twee weken heb ik verlof! Joepi!

20. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Dank je meiden. Morgen weer echo, ben benieuwd of de kleintjes ook mee gaan doen.

Lili, veel succes vandaag. Hoop dat er een mooi knipperlichtje te zien is:).

Toke, veel succes morgen. En bijna met verlof, wat gaat t toch allemaal snel.

Deel Deze Pagina