Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Merah, geniet nog maar volop van de aankomende 2 wk. Wat vliegt de tijd toch. Mooie foto's van Anne-lynn met zo'n lief pruillipje. Ligt er zo heerlijk vredig. Wat een schatje zeg:).

Queen en Manousch, jullie hebben dus ook geen cryo's, maar de teruggeplaatste emmy zag er wel goed uit, of ook met fragmenten?

Toke, hoe gaat t met jou? Alles nog steeds rustig?

Lili, hoe voel jij je? Lekker aan t genieten van je zwangerschap:)?

Wolfje, hoe gaat t met jou? Jij gaat ook al weer snel zeg!

Weet niet of kim nog meeleest, maar ben benieuwd hoe t met jou gaat.

Ik weet niet zo goed wat ik voel op dit moment. Heb af en toe wel een steekje onder in de buik en een beetje trekkerig gevoel. Hmm misschien verbeeld ik het me ook wel:) (innestellen is pas op dag 19-23 en ik zit nu op dag 18:(). Misschien komt t ook wel van de Lutinus bollen/pillen. Ik wil zoooooo graag zwanger zijn, blijven en een gezond kindje in mijn armen...

2. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo Mien,
    tuurlijk voel je vanalles daar binnen. Er gebeurt ook heel wat met je lichaam. En de innesteling komt niet op een dag aan. Ze hebben immers de emmy op de juiste plek teruggeplaatst en hij hoeft niet meer zo ver te zwemmen. Dus zou wel kunnen denk ik.
    Heel veel succes en sterkte komende dagen!

3. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Wat is het toch spannend he Mien, met alles wat je voelt. Hoewel ik er toen echt wel op lette kan ik het me bijna niet meer herinneren wat ik er allemaal bij dacht. Heb je een beetje vertrouwen of zit je erg op de wip van hoop en bang voor teleurstelling?

Met mij gaat het wel goed nu, een rustige buik gelukkig. De kans dat hij eerder komt dan 40 weken is wel behoorlijk, de bmm is al een stukkie verstreken en die hypergevoelige baarmoeder..... Maar intussen staan we er niet slecht voor met ruim 2700 gram en rijpe longetjes. De kans op couveuze wordt steeds kleiner en is al niet meer zo enorm groot. Dat is me heel veel waard.

Intussen heb ik een kakelverse angst voor doodgeboorte gekregen (de verkeerde programma's en websites bekeken zeg maar). Zwangere meiden: doe het niet! Ik verplicht mezelf nu tot het lezen van hele vrolijke bevallingsverhalen.

Van Kim inderdaad lang niet gelezen. Hoe zou het met haar zijn? Ze is toch even ver als Queen?

Lili, de spannende weken trekken onder je voorbij, wat fijn! Wanneer heb je de volgende echo?

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heel goed advies Toke!!!

Ik heb mezelf beloofd geen artikelen meer te lezen over de ontwikkeling van het kind. Door mijn angsten voor een eventueel syndroom bij Anne-Lynn ging ik daar heel extreem op letten (kijkt ze wel goed aan, kan ze al dingen pakken etc). Anne-Lynn mag zich ontwikkelen zoals ze zelf wil en als ze erg extreem uit de pas gaat lopen dan hoor ik dat vanzelf wel van iemand.

Doodgeboorte... ik zal niet durven beweren dat het niet kan, maar jij staat zo extreem onder controle nu... dat laten ze echt niet meer gebeuren hoor meid!!!

5. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Zo is dat Merah, het is haar leven! En ook die artikelen gaan weer over de norm. Ik vind: als iedereen volgens de norm is, is het vreselijk saai op de wereld. Mensen die anders zijn geven tenminste wat kleur en diversiteit. Vertrouw op je kind, dan doet zij dat ook en dan ontwikkelt ze op haar best!
    Ze is inderdaad prachtig! Jouw onderlip begrijp ik?

6. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Toke, geen rare verhalen meer lezen meid. Dan maak je jezelf helemaal gek. Jij krijgt gewoon een heel mooi gezond jongentje:).

Ik zit idd op die wip hoop en bang voor teleurstelling. Vandaag voel ik weer helemaal niets. Ik weet ook wel het is vandaag ook nog maar dag 6 na punctie. Maar ik wil zo graag iets voelen...

7. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Hey Mien, wat supergoed dat je een tp hebt gehad!! Ik had het vrijdag al snel even gelezen, want ik was heel benieuwd. Ik vertelde het gelijk de succesverhalen van dit forum aan een goede collega die binnenkort met ICSI begint. Weer hoopgevend voor haar. Ik hoop zo dat je dat je een positieve test hebt binnenkort!!

Inderdaad Toke, die verhalen moet je echt proberen niet te lezen. Deed ik ook een poos tijdens mijn vorige zwangerschap. Vreselijk, je maakt jezelf helemaal gek.

Fijn dat verder alles goed gaat met jullie.
    Hier ook alles goed. Donderdag heb ik de 9 weken echo en counceling. Ik ben zo benieuwd of alles goed is. Ben nog steeds zo bang dat dit overmorgen misschien niet meer zo is..
    Niet dat ik hier een reden voor heb, maar ik wil zo graag bevestiging dat alles goed is.

x

8. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Meiden, wat gebeurt er hier toch veel op het gebied van emoties en spanningen. Gelukkig ook veel genieten. Toke, niet meer van die nare verhalen lezen, hoor! Heb vertrouwen in je kleintje. Zoals Merah zegt, anne lynn ontwikkeld zich ook op haar tempo. Niet teveel alle cijfers en statistieken volgen. Maar wel bedankt, dan zal ik bewust dat soort berichten ongelezen laten. Het niet uitvoeren van de combitest was ooko nav jullie reacties en eigenlijk de daarbij horende negatieve verhalen. Ben blij dat heerlijk van de zwangerschap geniet.

En Mien, meid hou vertrouwen.... Het forum beloofd een hoop goeds, tot nu toe allemaal positief aan het einde van de strijd. Ik weet niet echt wat ik voelde, want door die overstimulatie liep het bij mij denk ik allemaal een beetje anders dan gemiddeld. Doe maar rustig aan en blijf positief. Volgens mij is ons lichaam dol op positieve energie!! ;)

Lili, kan me jouw spanning zo goed voorstellen. Vorige week kreeg ik bij de vk te horen dat ik vorig jaar de curretage met 12 wk 5 dg had. Was al vergeten dat ik zo lang gewacht had. Het hartje heeft nooit geklopt, dus ws na 5 a 6 weken al gestopt met groeien/ontwikkelen.

Gister heeft mijn vriendin de doptone weer terug gevraagd. Ze heeft zwangerschapssuiker en moet twee keer per dag insuline spuiten in haar buik. Ze vindt dat erg spannend. Zit erover te denken zelf zo'n apparaat aan te schaffen. Vind het heerlijk om naar de kleine te mogen luisteren, je hoort hem/haar nu flink schoppen en draaien. Erg leuk, want ik voel er nog helemaal niks van. Heb vandaag weer 8 uur gewerkt. Nog 1 uur erbij en ik werk weer fulltime. Hoop dat ik het volhou.

9. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    #1369 Toke, 1 feb 2012
    Laatst bewerkt: 1 feb 2012
    Inderdaad Wolfje, er is ook veel genieten bij. En ik hoop toch zo hard dat Mien straks daarin mee kan doen! Je hebt het zo erg verdiend!

En het lezen van die verdrietige verhalen is soms, klinkt gek, heel verleidelijk, omdat de emoties zo herkenbaar zijn. Maar ik merk hoelang het verdriet kan blijven hangen. Daar wil ik mn kindje niet onnodig mee opzadelen. Hij groeit vast beter als ik vrolijk en vol goede moed ben.

Ik moet ook veel aan jou denken Lili, kan me goed voorstellen dat je verschillende emoties hebt. Je laatste zwangerschap is nog maar kort geleden. Morgen 9 weken (en echo). Ik vond dat ook wel een mijlpaal!

Ikzelf morgen 35 weken. Iedere week voelt nu als een geschenk, ben er heel dankbaar voor. Mn ventje wordt intussen sterker en sterker (ik hoop dat ik m straks maar aankan ;))

10. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Zit nu op dag 8 na punctie, maar heb er al geen goed gevoel meer over:(.

Heb dit zojuist tegen mijn man gezegd, maar die zegt dat ik posi moet blijven, maar dat kan ik niet. Voel echt helemaal niets in mijn lijf (ja, zere borsten, maar dat komt door de lutinus)! We hebben t wel gehad over of we ms nog een poging gaan doen en dan alles zelf betalen. Maar nu wil hij dat ws niet meer, hij is er klaar mee en vind t moeilijk om mij steeds weer posi te krijgen.

Nu nog die ellendige dagen wachten.

11. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Oh Meid, het is ook zo moeilijk om aldoor positief te blijven na de hele weg die jullie al hebben gelopen, ik kan het mij helemaal voorstellen! Je hebt de deur gewoon vreselijk vaak in je gezicht gekregen. Wat er in het verleden is gebeurd staat alleen los van het nu. Nu heeft nieuwe kansen en mogelijkheden. Het kan écht zo zijn dat het nu gelukt is! Ik snap dat je let op wat je voelt, je wilt zo graag duidelijkheid, maar het zegt tegelijkertijd zo ontzettend niets! Je kunt namelijk echt helemaal niets voelen als je net zwanger bent, maar ook weer van alles wel. De ellende vond ik dat juist menstruatiekwaaltjes zo lijken op beginnende zwangerschapsymptomen. Met andere woorden, je kunt er niks mee! Verzet je gedachten, ga bij vriendinnen langs, lekker wandelen, uit eten of waar je normaal gesproken dan ook van geniet. Een kwestie van de ellendige tijd doorzagen. Knuffel van mij!

12. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Mien, hou de moed erin meid! Wanneer mag je naar het ziekenhuis voor een bloedtest? Of moet jij zelf testen? Ik blijf ook heeeeel hard voor je duimen, Mien. We gunnen het je allemaal zo hard. Probeer idd even afleiding te zoeken en te genieten of in elk geval te ontspannen. Niet te ver vooruit kijken, 1ding tegelijkertijd. Ik hoop hard voor je dat deze poging aanslaat en je voorlopig helemaal geen nieuwe poging nodig hebt!! Hou je maaks meid!!! Ik zal het aantal knuffels aan jou verdubbelen ;) dikke knuffel van mij erbij!!!!

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mien, ik voelde helemaal NIETS toen ik zwanger bleek na IVF!!! En dat terwijl ik daarvoor, na IUI, al zo vaak gedacht had dat het wel raak was (omdat ik toen wel dingen voelde).
    Vertrouw niet op je gevoel in deze, maar laat je verrassen!
    Sterkte meid!

14. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Same here Mien. Ik voelde ook niks.

15. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Dank je lieve meiden. Een klein beetje hoop heb ik wel weer gekregen:). Je hoeft dus helemaal niets te voelen voor testdatum. Ik las zoveel dat sommigen een paar dagen flinke krampen hadden of een innestellingsbloeding. Het enige wat ik voel zijn heel af en toe lichte steekjes in de onderbuik. Maar ms komt dat omdat ik 2 dagen chili con carne;) heb gehad of een zuivelproduct (heb lactoseintolerantie)???

Wolfje, ik mag zelf testen de 11e, zit dan op dag 16 na punctie. Weet niet of ik zo lang vol houd.

16. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Fijn dat je weer wat moed hebt teruggevonden Mien! Ik testte 12 dagen na punctie positief, maar dat is echt wel erg vroeg. Hij had nog zomaar negatief kunnen zijn toen. Als dat zo was geweest had ik mezelf denk ik niet goed nog kunnen overtuigen dat het misschien te vroeg was om te testen. Denk er goed over na of dat verstandig is!

Queen, jij bent ook weer een spannende grens voorbij zie ik. Je kindje is levensvatbaar! Wat fijn! Maar laat m nog maar lekker op zn plekje zitten hoor!
    Ik zit vandaag op 35 weken, iedere donderdag is voor mij een soort feestdag omdat ik dan weer een week langer mn kindje in mn buik heb weten te houden, gezien mijn neiging tot overmatige contracties. Dat wordt nog wennen als het ineens juist de bedoeling is dat hij geboren wordt! Als ik dat haal tenminste, ik hoop het.

17. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Is dat zo Toke? Na hoeveel weken is de kleine levensvatbaar dan? En die van jou mag ook nog 2 weekjes blijven zitten:) dat is denk ik een mooi reëel streven.

18. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    #1378 Toke, 2 feb 2012
    Laatst bewerkt: 2 feb 2012
    Wat ik begreep gaan ze tegenwoordig vanaf 24 weken ook alles doen om de baby te redden, daarvoor alleen de moeder (ik bedoel natuurlijk in geval van niet tegen te houden bevalling). Die grens is nog niet zo lang geleden verlaagd. Ik meen dat hij daarvoor bij week 26 lag. Het spreekt voor zich dat de kansen dan nog niet gigantisch gunstig zijn, maar het gaat om het idee! Maar he, vergeet het verder, niet in gaan verdiepen hoor! Het spijt me eigenlijk dat ik er iets over heb geschreven. Geniet en vertrouw!

Ja, ik richt me ook op 37 weken, daarna wil ik het niet meer 'te vroeg' vinden.

19. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Mien, je hoeft inderdaad niets te voelen. Ik had wel een bloeding (vooral donker bloed) maar dat maakte me juist onzeker. En lang niet iedereen heeft dit. Probeer inderdaad voldoende afleiding te zoeken. Makkelijk gezegd, maar ik vond het zelf ook erg moeilijk die wachtweken. Ook een knuffel van mij!
    Vanmorgen de 9 weken echo gehad en alles was goed!!! Wat een opluchting weer! Het vruchtje was nu zo'n 2,5 cm. Erg mini natuurlijk, maar was goed. Het berekenen van hoeveel weken en dagen schijnt nogal ingewikkeld te zijn. Ik dacht juist makkelijker ivm tp. Nu kreeg ik 9+3 te horen. Misschien mijn banner aanpassen hihi.
    Volgende week een gesprek bij de gyn. om over de nekplooimeting e.d. te spreken.

Groetjes!

20. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Meiden, ik ben zo blij met dit forum. Moet je eens zien hoe lief we voor elkaar zijn! Niets is te gek en alles kan besproken worden. Vreugde, angst, verdriet...... Echt super dat dit mogelijk is.

Toke, heerlijk dat je alweer 35 weken bent. Tuurlijk moet je mannetje nog even blijven zitten maar het is ook heerlijk om al te dromen om hem straks in je armen te hebben. Kun je toch nog een beetje genieten deze weken?

Lili, wat fijn dat alles goed is. 2,5 cm is ienimieni maar wel al 2,5 cm :D. Geniet ervan meid!

Mien, ik begrijp je onzekerheid en de wip van emoties waar je continu in zit. Dit is ook normaal, zeker in combi met de hormonen :)D). Kun je er wel goed over praten met je man en of vrienden? Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar een beetje afleiding zoeken is wel een aanrader. Ik vond die eerste tijd ook verschikkelijk! En geloof me, die zorgen gaan nooit meer over..... Je bent de laatste hier op dit topic, maar in limburg hebben we daar een uitspraak over.... de letste is de betste!!! (de laatste is de beste :D)

Xjes van Puk aan jullie allemaal.

Deel Deze Pagina