Nou merah, je bent ECHT ZWANGER hoor!!!!!!!!!!!!!!!! Wat een duidelijke streep en hij wordt alleen maar donkerder joehoeeeeeeeeeeeeeeee. De 6 ivf in ec wordt idd gerekend als 1 gestimuleerde ivf. En ik ken er al 3 op dit forum die al zwanger zijn door ivf in ec en volgens mij ook nog bij de 1e poging. Is idd ook minder belastend, want je spuit maar een klein beetje hormonen. Snap niet waarom dit niet in meer zh wordt gedaan, want het is minder belastend voor je lichaam en er worden goede resultaten geboekt. Waarschijnlijk gaan wij gelijk op manousch. Ik denk woensdag punctie. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah wordt helemaal gek, vind t zoooo spannend haha. Ik heb echt goede hoop x mien
Hoi allemaal, Vorige week woensdag mijn eerste berichtje hier geplaatst vlak nadat we te horen gekregen dat bijna de enige optie om zwanger te worden IVF/ICSI is. Wij zijn nu zo'n 14 maanden bezig, ik ben bij 12 maanden bij de huisarts geweest. Deze heeft verwijzing voor semenanalyse uitgeschreven. 1ste semenanalyse, 14 mlj. matige beweging. Hierop volgde doorverwijzing naar de gynacoloog. Deze heeft bij mij bloed laten prikken voor testen van chlamydia en een inwendige echo gedaan plus is er voor een 2de x een semenanalyse uitgevoerd. Uitslag: inwendige echo: gb. Bloedonderzoek dubieuze uitslag dus negatief volgend de gyn. Semenanalyse: 6 mlj goede beweeglijkheid. Afgelopen woensdag dus het nieuws gekregen, kwam echt als een klap. Ik dacht zelf het zit misschien nu wel goed dus nog een paar maanden zelf proberen de andere optie die ik had verwacht was IUI mede doordat zijn 1ste test niet heel slecht was in de aantallen. (De huisarts is vergeten erbij te melden dat de beweeglijkheid niet top was) Mijn vriend had alleen maar verwacht dat het goed zou zijn dus voor hem een nog grotere klap vooral ook omdat bij mij tot zover alles goed blijkt te zijn en bij hem dus "het probleem" ligt. Nu moet vriendlief naar de uroloog omdat de gyn. het vreemd vind dat bij een gezonde man zo'n slechte zaadkwaliteit is. Ook is er bij ons allebei bloed geprikt om hepatitis B, C en aids uit te sluiten. We wachten nu eerst de uroloog af, ook al heb ik niet het idee dat dit het traject zal gaan veranderen maar het is altijd goed om te onderzoeken. Vervolgens krijgen we afspraken voor een voorlichting van de gyn zelf en een voorlichtingsavond mbt spuiten e.d. Ik ben nu weer wat rustiger maar vorige week op mijn werk wel een keer in huilen uitgebarsten om een stom voorval. Kan er gelukkig met mijn mannetje wel goed over praten. En ik heb besloten dat ik het alvast 1 collega het in vertrouwen ga vertellen. Kortom we zijn dus nog helemaal niet lang bezig als ik het vergelijk met een aantal op dit forum maar het is een schok om gelijk in het IVF/ICSI traject te zitten. Wij gaan er in ieder geval vol goede moed in!! Ik hoop dat ik jullie ook zoveel mogelijk kan steunen. Voor mij is dit forum iig wel een grote steun.
Nog een vraagje, ik wordt binnenkort 30 en zal dus een oproep krijgen om aan het bevolkingsonderzoek mee te doen. Nu wil ik dit graag vervroegen plus een soa test laten doen ivm de dubieuze uitslag clamydia want die zit me toch niet helemaal lekker. De kans dat ik zwanger ben is klein maar is het in dit geval het best om het na mijn menstruatie maar voor mijn ei te doen toch? x
Groen, om maar alvast te beginnen met je vraag. Zover ik weet doen ze een volledig onderzoek alvorens ze beginnen met icsi of ivf. Dat ze dus onderzoeken op bloedziekte is helemaal normaal. Daarnaast is het ook normaal dat ze testen op mogelijke soa's. Echter je kunt niet overal op testen, plus het feit dat je op sommige uitslagen wel tot 3 maanden moet wachten. Maar ik zou je zorg zeker wel uitspreken naar de artsen toe! Wat fijn om te horen dat je een steun ervaart op dit topic. Dat is juist ook het doel! En voel je niet bezwaard naar ons toe omdat wij al jaren bezig zijn met de behandelingen. Jouw wens is dezelfde als die van ons dus we maken geen onderscheid oke!!!. Mien, woensdag de punctie..... Ik zal je bij deze alvast heel veel succes wensen want denk niet dat ik morgen op het forum kom. Eind van de week moeten we echt even terugkoppelen wat onze resultaten zijn he! Zelf ben ik wel super zenuwachtig voor morgen, maar dat zal wel normaal zijn. Hoop in iedergeval dat alles goed bij je gaat en je beide eitjes kunt gebruiken. Meiden ik hou jullie op de hoogte en denk aan jullie!
Groen, ik zou me niet te veel zorgen maken. Ik zal het proberen uit te leggen: Je hebt Chlamyida Trachomatis, dat is de SOA. Je hebt ook Chlamydia pneumoniae (en nog een aantal anderen). Dit zijn bacterieen uit dezelfde familie, maar net iets anders zodat ze een andere ziekte geven. (SOA of keelinfectie). Die bacterieen lijken zo op elkaar dat een laborastoriumtest ze niet altijd goed uit elkaar kan houden. Dit heet kruisreactie. Als je ooit zo'n keelinfectie hebt gehad dan heeft je lichaam daar antistoffen tegen gemaakt. Deze geven dan een hele lichte postieve uitslag in de chlamydia-SOA-test. Technisch gezien is alles vanaf 1:20 (dat is een verdunningsfactor) positief. Maar de gyn zal je dan zeggen: wij beschouwen dit als negatief. Als je echt ooit een SOA-chlamydia hebt gehad dan zou de titer (zo heet dat) veel hoger zijn. Hoe ik dit weet? Ben laboratorium-analist...
Merah, moet jij je banner niet s aanpassen? Manousch wat spannend morgen de punctie. Dus dat betekent dat je bms dik genoeg is gelukkig? Ik heb donderdag de punctie. Weten jullie hoeveel dagen er tussen punctie en tp zitten? Dus donderdagochtend punctie en dan ms zondag tp? Zou mooi zijn want dan ben ik jarig!!!!!!!!! Groen, snap dat de klap wel groot is. Het is niet niks. Maar vind t toch een beetje raar dat ze toch niet eerst kiezen voor iui. Ben blij dat dit forum je wel steun geeft, dat heeft mij ook geholpen en ik heb veel geleerd door ervaringsverhalen van anderen. Manousch heeeeeeeeeeeel veel sterkte en succes morgen!!!!!!!!
Mien, terugplaatsing is idd meestal na drie dagen (sommige ziekenhuizen wijken af, maar dacht dat 3 standaard was. Dus mooi op je verjaardag een emmy in je buik!!! Bij mij is het ook leuk: als dit embyo blijft plakken dan ben ik op mijn verjaardag uitgerekend!!!
Das ook leuk dan ben je gelijk jarig met je ukje. Ik ben nog steeds op, moet om 0.45uur pregnyl spuiten pffff. Ben nu al moe....
Hallo meiden, ik ben erweer. Na een dagje high zijn ben ik nu weer lekker fit! Gisteren ging alles erg goed. De punctie viel me reuze mee en heb nauwelijk pijn gehad,.....pfffffff. Daarna wel buikpijn maar het is allemaal relatief gezien goed te doen. Ze hadden 9 eitjes, JOEHOEEEEEE. Raar genoeg hadden we de echo ervoor maar 6 follikels getelt dus waar die andere 3 vandaan zijn gekomen? Vandaag ben ik gebeld dat er bevruchting heeft plaatsgevonden en morgen kan komen voor de terugplaatsing (2 dagen bij het AZM dus). Hoeveel bevruchtingen er zijn hoor ik morgen pas, in iedergeval meer dan 1 gaf ze aan. Anders zouden ze dat moeten benoemen. BMvlies blijft dunnetjes en is wel een bespreekpunt geweest (5.5 mm). Maar aangezien ik hiermee bekend ben is het moeilijk mij later extra te stimuleren. Dus we gaan gewoon door in de hoop dat deze 5.5 voldoende is! Mien, als het goed is heb je de punctie inmiddels achter de rug. Hoop dat het goed is gegaan. Laat je maar lekker meeslepen in je roesje, ik vond het heerlijk. We horen graag van je als je er weer bent! Merah, las op je andere forum het verhaal van mvm. Belachelijk dat het bestaat! Heb je al een keuze gemaakt wat je nu gaat doen. Las je twijfel hierin en kan me dat heel goed voorstellen. Maar we gaan er deze keer vanuit dat alles goed gaat. Vind ik een hele goede deal!!! Zorgen Mien en ik dat we je achterna komen Meisjes, toi toi toi
@Merah dit gaat de goede kan op!!! Hopelijk heb je over acht maanden een mooi kindje in je handen! @Manousch gelukkig viel de punctie mee, spannend morgen. Ik lees vast wel eerder hier berichtjes van je maar wil je nu al veel succes wensen met de wachtdagen! @Mien hoe is het bij jou gegaan? 8 maart kan mijn mannetje terrecht bij de uroloog voor een intake. Dus dat is lekker snel. Verder gaat het weer goed met me ga vol goede moed dit traject in en ben blij dat we deze kans krijgen! Hoe doen jullie het met werk etc. Als het zeker is wanneer alles gaat plaats vinden ga ik het op mijn werk vertellen. Hoeveel dagen hebben jullie niet kunnen werken, erg veel last gehad van de hormonen (ik heb een aardig fysiek vak) en op hoeveel dagen ziekmelding moet ik rekenen met de punctie en het terug plaatsen?
Groen, ik ben het ideale voorbeeld en ik hoop dat jullie traject net zo verloopt als bij ons (wat IVF betreft dan, niet het voortraject). Ik heb nul-komma-nul last gehad van de hormonen. Geen centje pijn gehad van de punctie en heb geen enkele ziektedag gehad. Of, nou ja, de dag van de punctie raden ze aan om niets te plannen, maar verder heb ik gewoon gewerkt en ik voelde me er prima bij. Scheelt wel dat ik in hetzelfde ziekenhuis werk als waar ik onder behandeling ben. De FM's deed ik dus gewoon even tussen het werk door. Maar op zich kost ook dat niet zo veel tijd en kun je daarna gewoon weer aan het werk.
Hey ladies, heb nog geen punctie gehad hoor, dat is morgen om 10.45 uur. Vind t wel erg spannend. Neem een brufen en 2x paracetamol voor tijd en verder krijg ik niets. Wauw manousch, wat een goede opbrengst!!!! Hoop dat er sowieso 1 mooi toppertje uit komt en dat je nog een paar cryo's overhoud. Ben blij dat t bij jou goed is verlopen. Heb je naast het roesje ook nog een verdoving gehad in je baarmoedermond of een andere pijnstiller? Groen, gaat bij jullie nu ook snel zeg. Ik heb voor de echo's geen vrij hoeven vragen aangezien ik alleen in de middag werk. Voor de iui's nam ik wel een vrije dag op en vaak viel de iui ook in t weekend, dus dat was wel mazzel. Van de hormonen heb ik geen last. Moet ook minder spuiten, omdat wij ivf doen in eigen cyclus. Heb je al weer een test gedaan merah?? Ik ben een beetje nerveus voor morgen en de aankomende dagen. Ben best wel bang dat t eitje al gesprongen is of dat er geen bevruchting optreedt. We shall see tomorrow xx
Manousch, ik snap niet dat ik je stuk over de punctie heb gemist! Je zult me wel een hork vinen dat ik er niet even op gereageerd heb... Blij dat alles goed is gegaan!!! Hoe dat met die eitjes zit... ik had ook 8 follikels en 10 eitjes. Blijkbaar komt het voor dat er meerdere in 1 follikels zit. Hoop op een mooi toppertje en wat extra achter de hand. Ik bedoel in de vriezer. Hier vanmorgen voor het laats (voorlopig) getest. Deze was weer mooi positief, maar niet donkerder dan daarvoor. Ik werd er bijna onzeker van, dus tot het weekend test ik in ieder geval niet meer (testen zijn ook op). Roesje? Daat doen ze in het UMC Utrecht niet aan... Wat betreft MvM: ik wacht de echo van 6 wk en 2 dg af. Als dat goed is denk ik dat ik toch weer mee ga doen. Het voelt toch een beetje alsof je dat verschuldigd bent. Anders voelt het een beetje als zelf geen orgaan-donor willen zijn, maar wel geholpen willen worden als je zelf wat mankeert...
Hallo Dames, Joehoe we hebben 6 bevuchtingen. Vandaag zijn er 2 teruggeplaatst en de overige gaan ze invriezen als ze morgen nog goed zijn. In de auto kon ik het allemaal even niet bevatten en voelde me opeens zo gelukkig. Het idee alleen al dat het nu misschien eindelijk eens een keer kan gaan gebeuren! Het voelt alsof we nu echt een kans maken. Ik heb eergisteren Atropine (voor de bloeddruk), Dormicum (spierontspannend en kalmerend) en pethidine (opiumachtige stof) gekregen. Vandaar dat ik ook lekker high was, hihi. Merah, ik neem je niks kwalijk joh. Soms houd ik het ook allemaal niet meer bij. Ben blij dat ik zelf weet wanneer ik wat en hoe moet doen. Heb hiervoor ook op een andere topic meegesproken maar daar zaten wel 15 vrouwen. Auwieje, dan heb je wat te doen wil je op iedereen reageren! Groen, helaas heb ik wel wat klachten gehad van de hormonen. Met name opvliegers (zowel lichamelijke als geestelijk ) en nachtelijk zweten. Maar toen ik de deca in combi met de Puregon ben gaan gebruiken waren de klachten snel veel minder. De zh bezoeken valt best mee. Het reizen was voor ons het meest belastend. Maar zoals je leest is dat bij iedereen anders. Je zult er zelf wel een weg in vinden! Mien, ik duim voor je meid! We gaan voor twee, oké
Wat een top-scoren Manousch!!! En twee terug geplaatst? Ben je al 36plus? Anders doen ze dat hier niet... Nou, jouw dag kan niet meer stuk! Helemaal geweldig!